|
|
 |
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
|
|
Elvetett javaslatok Könyörtelen leszek, de ami téma egész biztosan nem lesz, azt átmozgatom ebbe a topicba. |

04-27-2007, 20:54
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by -Fegya-
Előhozom megint ezt a témát. Szerintem sokkal fontosabb, mint a rengeteg személyiség javaslat.
A felfedezés nehezítése (ami alapvetően szükséges volt), 2 problémát vetett fel nagyobb területen (2948 heki felett)
-szinte lehetetlen átjutni az országoknak az 1A pontlista nagy szakadékain.
-a bányát tartó termelő országok lettek a fő célpontjai a hadis országoknak, mivel védelmük termelésük következtében gyengébb. Ez még nem lenne baj, de ha beverik őket és visszafedeznek, ugyanott tartanak, mint korábban, de jóval magasabb fedezési rátával. Néhány vesztes csata és visszafedezés után olyan magas lesz a felfedezési rátájuk, hogy képtelenek felfedezni.
Javaslatom, mely korábbi javaslatom továbbfejlesztése, enyhíti ezt a 2 problémát:
A 2948 hektár feletti felfedezési képleten (Szükséges katona: (terület / 100) ^ 1.6 * (1 + felfedezési arány * 2)) nem változtatnék. A felfedezési arányon módosítanék:
1. Minden körben minden aktív ország felfedezési arányából levonunk annyit, hogy a felfedezési arány 1000 kör alatt 10%-t csökkenjen. (0,01%-t). Így a felfedezési arány negatív is lehet, ami azt jelenti, hogy a ráta nélküli alapfelfedezést csökkenti!
Nézzünk egy példát. 10000 hektáros ország 10%-s felfedezési rátával most 1902 katonával tud felfedezni egy hektárt. Ennek az országnak 1000 kör elmúltával nullázódik a felfedezési rátája, tehát a felfedezés katonaigénye 1585 fő lesz. Újabb 1000 kör elteltével a felfedezési ráta -10% lesz, ami 1268 fős katonaigényt jelent.
Másik példa. Feljut egy új ország az 1A-ba. Hadisként elég szépen halad felfelé és felfedezés nélkül eljut 3000 kör alatt 13000 hektárra. A környékén nincs ellenfél. 50-100 körre van a következő ország. Mivel a felfedezési rátája 0, 2412 katona kell 1 hektár felfedezéséhez. Javaslatom szerint a felfedezési rátája -30%, tehát 1 heki felfedezéséhez elég neki 965 katona. De ha 4000 kör alatt jut el 13000 hektárhoz felfedezés nélkül, akkor a katonaigény 482 katona lesz 1 heki felfedezéséhez.
2. A felfedezési arányt a földvesztés nem befolyásolja. A háborúval szerzett föld a pozitív felfedezési arányt csökkenti, mint most is. A negatív felfedezési arány elképzelésem szerint nem változna földfoglaláskor.
3. Felfedezéskor természetesen a felfedezési arány növekszik. Ha egy 10000 hektáros ország felfedezési aránya a felfedezés előtt -20% volt, akkor úgy számolnék, mintha eddig -2000 hektárt fedezett vola fel. Ha most felfedez 1000 hektárt, akkor a felfedezett területe -1000 hektár lesz, így a felfedezési aránya -9.09% lesz. (-1000/(11000/100))
4. Bányát tartó országoknál, ha felfedezési arányuk pozitív, akkor körönként nem 0,01%-t vonnák le felfedezési arányukból, hanem többet. Ha valaki 10% bányát tart, akkor körönként 0.1%-t (bányák százalékos aránya / 100) vonnák le. Így 10% felfedezési arány kb 4 nap alatt nullázódik. Ha a bányát tartó ország felfedezési aránya negatívvá válik, akkor nem kap kedvezményt bányáira, tehát neki is 0.01%-t csökken a felfedezési aránya.
5. Bármekkora is a felfedezési arány, 1 hektár felfedezésének katonaigénye nem csökkenhet 225 fő alá.
Na, ennyi.
Szerintem javaslatom a felvetett problémákat megoldja, miközben a rendszeresen felfedezéssel haladó országoknak a felfedezés szinte semmit sem változna.
|
Quote:
Originally Posted by -Fegya-
A hozzászólásokból azt a következtetést vontam le, hogy ki kell egészíteni a javaslatomat egy 6. ponttal:
6. Aki nem fedezhet fel (top4 illetve elfnél top10%), annak nem csökken a felfedezési aránya.
Szerintem ez teljesen logikus kiegészítés. Ha nem használhatja fel a csökkenést, akkor ne gyűjtse előre a felfedezési kedvezményt arra az időre, amikor kiesik a topból. Ha ilyenkor is gyűjthetné, akkor kiverése esetén azonnal visszafedezhetne. Ez tényleg túl nagy előny lenne.
|
Quote:
Originally Posted by monro
Sziasztok!
Nekem is tetszik az elved. Az egyetlen problémát pedig azzal váltanám ki, hogy nem engedném -50% alá esni a módosítódat.
|
Nem szeretném, ha ez a javaslatom elfelejtődne. Elég sokat dolgoztam vele, amig összeállt.
|

04-27-2007, 21:14
|
Senior Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 5,907
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Kerd meg Atit, hogy tegye a megfontolasok koze, ugyis nyitott a temara 
__________________
Remedy
|

04-27-2007, 22:18
|
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,144
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
én ilyen lekeksen nem támogatnám
minde egyes orink 20k kör játék idő felett van, azaz a számítás szerint -200%
jelenleg 5000 katona felett volna egy hektár felfedezése egy 20k hekis oriban.. evidens, hogy mire ide bárki elér sok ezer játék köre lesz.
miért fedezhetnénki mi a javaslat értelmében 2500 ért??
amúgyis ketté bontanám a problémát:
Quote:
-szinte lehetetlen átjutni az országoknak az 1A pontlista nagy szakadékain.
|
erre válaszként annyi, hogy agyalj ki egy esetleg 2 klánütést és máris átjutsz..
Quote:
-a bányát tartó termelő országok lettek a fő célpontjai a hadis országoknak, mivel védelmük termelésük következtében gyengébb. Ez még nem lenne baj, de ha beverik őket és visszafedeznek, ugyanott tartanak, mint korábban, de jóval magasabb fedezési rátával. Néhány vesztes csata és visszafedezés után olyan magas lesz a felfedezési rátájuk, hogy képtelenek felfedezni.
|
én a problémát nem itt érzem, lévén a törpe értő kezekben nagyon is jó hadi tud lenni ha akar.
ezért inkább az a probléma, hogy a törpe magas hektáron nem tud bányát szerezni, mert drága a felfedezés, ezáltal értelmét veszti
tehát a javaslatot tovább szűkíteném csak a törpe fajra és annál is csak 10k heki alatt.
|

04-27-2007, 22:36
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by wand
én ilyen lekeksen nem támogatnám
minde egyes orink 20k kör játék idő felett van, azaz a számítás szerint -200%
jelenleg 5000 katona felett volna egy hektár felfedezése egy 20k hekis oriban.. evidens, hogy mire ide bárki elér sok ezer játék köre lesz.
miért fedezhetnénki mi a javaslat értelmében 2500 ért??
|
Hát ezt sikerült félreértened. Mostantól csökkenne körönként a felfedezési ráta. Abszólút nem számít, hogy kinek mennyi a játékideje. Monrot pedig azért idéztem be, mert elfogadtam, hogy a felfedezési ráta ne csökkenhessen -50% alá.
Javaslatom igazán azoknak lesz jó, akik most kerülnek fel, harccal haladnak és a nagyobb szakadékokat át tudják majd fedezni. Valamikor Te is írtál valami olyasmit, ha jól emlékszem, hogy lehessen valamilyen kedvezményes felfedezést felhasználni a szakadékok átugrására.
Bár nem hiszem, hogy miután megértetted, támogatnád javaslatomat, hiszen ritkán szoktunk egyet érteni. De ez nem baj, legalább vitatkozunk. 
|

04-27-2007, 22:47
|
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,144
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by -Fegya-
Hát ezt sikerült félreértened. Mostantól csökkenne körönként a felfedezési ráta. Abszólút nem számít, hogy kinek mennyi a játékideje. Monrot pedig azért idéztem be, mert elfogadtam, hogy a felfedezési ráta ne csökkenhessen -50% alá.
Javaslatom igazán azoknak lesz jó, akik most kerülnek fel, harccal haladnak és a nagyobb szakadékokat át tudják majd fedezni. Valamikor Te is írtál valami olyasmit, ha jól emlékszem, hogy lehessen valamilyen kedvezményes felfedezést felhasználni a szakadékok átugrására.
Bár nem hiszem, hogy miután megértetted, támogatnád javaslatomat, hiszen ritkán szoktunk egyet érteni. De ez nem baj, legalább vitatkozunk. 
|
Ez így tévedés, én bárkivel egyet értek bármiben ha szerintem jó ha meg nem akkor nem, ez nem függ a javaslattevő személyétől
és mi változik attól, hogy Mostantól? visszajövünk állunk 10k kört, nem csinálok semmit, képezek ezalatt orinként kerek 10 millió katonát, és ezek mellett még fele annyiét fedezhetek mint az aki oda küzdi magát mellém?
és igen én is írtam, de az a kedvezményt nem arra a hatalmas teljesítményre adta, hogy hány ezer körig bír valaki full tornyos íjjal álldogálni mielőtt megölné az unalom
Ami igazság van abban amit mondasz, miszerint a felfedezés visszakönnyítését általánosságban semiképp nem támogatom, egyedül a törpe bányaigénye jogos az összes többi csak siránkozás.
Last edited by wand; 04-27-2007 at 23:00..
|

04-28-2007, 19:03
|
Member
|
|
Join Date: Apr 2007
Location: Budapest
Posts: 2,382
Activity: 0%
Longevity: 93%
|
|
Quote:
Originally Posted by wand
Ez így tévedés, én bárkivel egyet értek bármiben ha szerintem jó ha meg nem akkor nem, ez nem függ a javaslattevő személyétől
és mi változik attól, hogy Mostantól? visszajövünk állunk 10k kört, nem csinálok semmit, képezek ezalatt orinként kerek 10 millió katonát, és ezek mellett még fele annyiét fedezhetek mint az aki oda küzdi magát mellém?
és igen én is írtam, de az a kedvezményt nem arra a hatalmas teljesítményre adta, hogy hány ezer körig bír valaki full tornyos íjjal álldogálni mielőtt megölné az unalom
Ami igazság van abban amit mondasz, miszerint a felfedezés visszakönnyítését általánosságban semiképp nem támogatom, egyedül a törpe bányaigénye jogos az összes többi csak siránkozás.
|
míg te állsz 10K kört addig egy meletted lévő tapasztaltabb játékos visszér melléd 1-el nagyobb kék számmal  ...és akkor sztem még ki kéne azzal egészíteni,h ha sokáig(1-2K kör) 1 helyben vagyakkor ne csökkenyjen tovább(az 1 helyt monjuk 100 hektárra gondolnám,hogy ne legyen hogy 1K körönként fedezel 1 hektárt és máris nemvagy 1 helyben  )
|

04-28-2007, 20:06
|
Senior Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,191
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Dus
míg te állsz 10K kört addig egy meletted lévő tapasztaltabb játékos visszér melléd 1-el nagyobb kék számmal  ...és akkor sztem még ki kéne azzal egészíteni,h ha sokáig(1-2K kör) 1 helyben vagyakkor ne csökkenyjen tovább(az 1 helyt monjuk 100 hektárra gondolnám,hogy ne legyen hogy 1K körönként fedezel 1 hektárt és máris nemvagy 1 helyben  )
|
Még az a szerencse, hogy az A tele van Wandnál tapasztaltabb játékosokkal...
Én nem tilthatlak ki innen, de ha csak hülyeséget tudsz beszélni a megbeszélésekben, inkább meg se szólalj, légysziii...
|

05-25-2007, 12:43
|
Junior Member
|
|
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
|
|
Az amatőr megszólal
Bocsi előre is az értetlenkedésért, sokan nem fogjátok ezt most szeretni.
Fegya, ezt írtad:
"...2 problémát vetett fel nagyobb területen (2948 heki felett)
-szinte lehetetlen átjutni az országoknak az 1A pontlista nagy szakadékain.
-a bányát tartó termelő országok lettek a fő célpontjai a hadis országoknak, mivel védelmük termelésük következtében gyengébb."
Egyrészt nem látom tisztán, miért oldaná meg a "problémát" a javaslatod.
Az 1A nagy szakadékai nem állnak (szerintem, de bocsi, ha nagyot tévedek). Amennyivel könnyebb a "szakadék" aljáról ugrani, annyival könnyebb a tetejét feljebb vinni.
A hadis célpontok pedig (általában) a gyengébb országok, tehát ha a termelő általában gyengébb, mint a hadis, akkor nagyobb valószínűséggel lesz célpont. Ennek viszont semmi köze a felfedezés legutóbbi módosításához, ez előtte is pont így volt.
Az egyetlen dolog, amit megoldana, az abszolút top relatív fékezése (a többiekhez képest). És e miatt látom értelmét egyedül eddig.
Másrészt a célkitűzést sem értem, amire többen célozgattatok: a törpét ("bányát tartó termelő országok"  ) életképesebbé kellene tenni, mert így macerás. Én abból indulnék ki, hogy nem a törpének kell a bánya (, ha kell), hanem a klánnak. Ebből következően teljesen mindegy, hogy mennyire nehéz a törpével játszani. Amíg a a klánoknak kell bánya, és a törpével lehet optimálisan termelni, addig fognak törpét is tartani. (Vagy félelfet  ). (Ha pl. az elfnek ilyen komoly kajatermelő bónusza lenne, valószínűleg a javaslat a tanyát is a bányával egy kalap alá venné - a hadisnak egyik sincs, a többi meg szükséges termelő, ugye?  Nem látom erős érvnek, hogy bányát csak felfedezni lehet, mert ha ütéssel nem lehet szerezni, akkor veszíteni sem - és fordítva. Ha pedig a termelő nem üt, akkor mindegy, hogy bánya kell, vagy egyéb, fedezni fog.)
Nyilván a stratégia része lehet levadászni más termelőjét. Ez egyrészt nem fog változni a javaslat esetleges bevezetése után sem, másrészt a javaslat a klánok stabilitása irányába hat (aránylag könnyebb veszteségpótlás pont a termelőnél, ahol érzékenyebb a klán), ami inkább betonozza a sorrendet (nem a pontszámokat!), mintsem, hogy segítené az eredményes helycseréket. (Ismét csak feltételezés részemről.) Senki által felvetett (témanyitó) problémára pedig egyáltalán nem ad választ. Ugyanúgy előjön a nehézség, csak magasabb hektáron, de az országok sorrendjében közben ettől még nem lesz változás.
A javaslat kidolgozása egyébként tetszik, példaértékűnek tartom, és ezért gratulálok. Sajnos a fentiek miatt (még?) nem támogatnám.
OFF Csak gondolkodni írom, nem javaslat. A szakadékokat kétféleképpen tudnám megszüntetni. Vagy csak azt erősítjük, aki az alján van, pl. könnyebb a fedezés, ha az alattam levőhöz közelebb vagyok, mint a felettem levőhöz. Vagy a szakadék méretét csökkentem, hogy lehessen ütni; pl. A-ban a távolság másképp működne, leesne a tizedére (vagy mindegy hányadára), ami most 20 kör, az lenne 2. Nem dolgozom itt ki, nem válasz a témanyitó problémájára. A bányák védelmét nem tartom szükségesnek. Amíg a barakkoknak kell bánya, addig megoldják, hogy legyen. Mindenki, azonos feltételek mellett. ON
|

05-27-2007, 11:51
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Location: Oroszlány
Posts: 1,738
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by wand
Ami igazság van abban amit mondasz, miszerint a felfedezés visszakönnyítését általánosságban semiképp nem támogatom, egyedül a törpe bányaigénye jogos az összes többi csak siránkozás.
|
Ezt mondatot tartsátok szem előtt, mert úgy látom a topic nagyon elrugaszkodott az eredeti problémátol.
A szakadékok áthidalása nem könnyü, de iylen talán csak a top30országnak van, ők meg legyenek már annyira profik hogy ezt valahogy megoldják.
A probléma továbbra is a törpét érinti és erröl kellene beszélni, ha termel a törp, könyen üthető, könyebben mint más hadi. A többi termelővel (gabona, katona, teki író) ellentétben ő ha elvesziti a bánya területet, csak nagyon drágán tudja vissza fedezin, nem épithet bányát az ütött területböl. Ez komoly hátrány.
A topic elején voltak javaslatok amik erre a problémára nyújtottak volna megoldást és nem arrol volt szó, hogy mindenki olcsón fedezzen fel.
__________________
Sex, Drog és Rock and Roll
Gyulaword (#79796)
|

05-27-2007, 12:48
|
Junior Member
|
|
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
|
|
Quote:
Originally Posted by Gyula
... A probléma továbbra is a törpét érinti és erröl kellene beszélni, ha termel a törp, könyen üthető, könyebben mint más hadi. A többi termelővel (gabona, katona, teki író) ellentétben ő ha elvesziti a bánya területet, csak nagyon drágán tudja vissza fedezin, nem épithet bányát az ütött területböl. Ez komoly hátrány.
A topic elején voltak javaslatok amik erre a problémára nyújtottak volna megoldást és nem arrol volt szó, hogy mindenki olcsón fedezzen fel.
|
Akkor viszont nem értek egyet ezzel az iránnyal. Ha kell a termelő törp a szövinek, megoldja, hogy vagy ne üssék annyit, vagy finanszírozza a fedezését. Ez minden szövit egyformán érint most, így igazságos már most is.
Ha pedig valakit zavar a törpe gyengesége, vannak más lehetőségek is. Tarthat az ork/gnóm is bányát, nem kell lebontania, ha szerez. Olcsón fedez az elf, és még védi is. Lehet nyomulni fél-elffel, az is sok bányát talál. Mindig áldozni kell valamit. Ja, hogy ezek közül még a törpe a legjobb választás? Akkor mi a baj?
Viszont nem látom, hogy ez nagyban megváltoztatná a szövetségek helyzetét, mert amennyivel könnyebb a saját törpét visszahozni, annyival nehezebb a másik klánt gyengíteni a termelőjénél fogva. Ha azt szeretnénk, hogy a harc domináljon, szerintem ne könnyítsük a felfedezést.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
|
|
Posting Rules
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
HTML code is Off
|
|
|
All times are GMT +1. The time now is 15:19.
 |
|
|
|
|
|
|