Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Fejlesztés > Elvetett javaslatok
Register Stats Members List Today's Posts

Elvetett javaslatok Könyörtelen leszek, de ami téma egész biztosan nem lesz, azt átmozgatom ebbe a topicba.

 
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 10-10-2006, 12:47
Med Med is offline
Junior Member
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 53
Activity: 0%
Longevity: 96%
Default Alakzatok

...mégegy próba:

Mit gondolnátok egy plusz opcióról a háborúban, ami komplexebb hadviselést szolgálna?
Az alakzatokra gondolok... bármelyik stratégiai játékban a csapategységek egyfajta együttműködése ad némi lehetőséget a taktikázásra. Tehát ha valaki csak eliteket visz, az nem ér annyit, mintha eliteket vinne íjászfedezettel vagy lovastámogatással.
Vagyis ki lehetne doolgozni alakzatokat, amire be lehet állítani a támadó/otthon védekező sereget.

Pl. Szétszórt alakzat - az íjászok ilyenkor kevésbé hatékonyak, viszont gyengébb a támadás is.

Menetoszlop - erősebb támadás, de lovasok és íjászok nagyobb kárt tesznek benne stb...

Így kicsit reálisabb lehetne a harc - az íjász ugyanis nemcsak védekezni jó, ugyanakkor ha csak íjásszal védekezik valaki, az a leggyengébb (ezt bárki belátja, aki kicsit is tanult vagy játszott stratégiát... .
Vagyis támadáshoz vinni íjászokat plusz támadóerő, ha meg mind a három csapatfélét viszem, még jobb
Védekezésben ugyaez...

EZ CSAK ALAPELV!
akár értelmet adhatnán ezzel a támadónak vagy védőnek is...

ha lerágott csont az ügy, elnézést, Ati, te pedig ne légy olyan szigorú - ez egy intelligens játék, nem a kárára érvelek...
Sponsored Links
  #2  
Old 10-10-2006, 13:37
Synkel Synkel is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,191
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Nem tudom lerágott csont-e a dolog, de nekem nem tetszik. Van így is épp elég taktikai elem amire figyelni kell, ne kelljen már azt is számolászni, ki milyen alakzatban támad.
Meg vannak ennek buktatói: pl szétszórva nehezebb őket lenyilazni, viszont lassabb a haladásuk( +1 kör?), ráadásul reálisan nézve nagyon kicsit ütnének mert nem lehet őket egyszerre egy tömegben harcba vetni. Akkor meg a pusztán lovasokból kiálló seregeknek illenék hamarabb odaérni(-1 kör?), mint az eliteket és íjászokat felvonultató seregnek.
Hozzáteszem íjászokat tudtommal élőben is a támadó seregek szétzavarására alkalmazták anno, nem elsősorban támadó egységek voltak.
  #3  
Old 10-10-2006, 14:44
wand wand is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,144
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

nekem meg teszik, lehet kicsit szinesítené a stratégiai lehetőségeket

mondjuk nem hinném, hogy valaha is lenne belőle valami, de szerintem alapban jó ötlet
  #4  
Old 10-10-2006, 14:48
Med Med is offline
Junior Member
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 53
Activity: 0%
Longevity: 96%
Default

Ezt természetesen finomítani kéne,meg sok ötlettel megspékelni...

Az íjászokat támadni is használták - általában nyílzáporral indult a csata, illetve egy lovassági/gyalogsági roham fedezésére is szolgált, utána kivonták őket a harcmezőről. (és ne felejtsük el a tüzes nyilakat sem )

Nem lenne ez bonyolult: nem a távolsági köröket kellene hozzáigazítani, hanem lenne 3 opció, amit jelezhetne a távolbalátás is, pl: 1300 elit és 1200 íjász támad be 1 kör múlva menetoszlop hadrendben - ekkor a védekező be tud állítani egy erre valót (feltéve, ha észreveszi a támadást), amivel vagy a vesztesége csökken, vagy meg tudja nyerni a csatát...

szóval csak egy kis legördülő menü kell és néhány új függvény beépítése


és legalább nem lenne elég 1 pont előny 230 ezer pontnál, hogy biztos beüssön... az elég irreális...
  #5  
Old 10-10-2006, 14:57
Ati Ati is offline
Administrator
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,243
Activity: 27%
Longevity: 100%
Default

Quote:
Originally Posted by Med View Post
...mégegy próba:

Mit gondolnátok egy plusz opcióról a háborúban, ami komplexebb hadviselést szolgálna?
Az alakzatokra gondolok... bármelyik stratégiai játékban a csapategységek egyfajta együttműködése ad némi lehetőséget a taktikázásra. Tehát ha valaki csak eliteket visz, az nem ér annyit, mintha eliteket vinne íjászfedezettel vagy lovastámogatással.
Vagyis ki lehetne doolgozni alakzatokat, amire be lehet állítani a támadó/otthon védekező sereget.

Pl. Szétszórt alakzat - az íjászok ilyenkor kevésbé hatékonyak, viszont gyengébb a támadás is.

Menetoszlop - erősebb támadás, de lovasok és íjászok nagyobb kárt tesznek benne stb...

Így kicsit reálisabb lehetne a harc - az íjász ugyanis nemcsak védekezni jó, ugyanakkor ha csak íjásszal védekezik valaki, az a leggyengébb (ezt bárki belátja, aki kicsit is tanult vagy játszott stratégiát... .
Vagyis támadáshoz vinni íjászokat plusz támadóerő, ha meg mind a három csapatfélét viszem, még jobb
Védekezésben ugyaez...

EZ CSAK ALAPELV!
akár értelmet adhatnán ezzel a támadónak vagy védőnek is...

ha lerágott csont az ügy, elnézést, Ati, te pedig ne légy olyan szigorú - ez egy intelligens játék, nem a kárára érvelek...
Azt hiszem, hogy ez már túlmegy a Hódító összetettségén.

Szerintem sokan közületek látták, hogy mi a sorsa egy agyonbonyolított játéknak, nem kívánom azt a sorsot követni.
__________________
Hódító * Queosia
  #6  
Old 10-10-2006, 15:21
BeeLord's Avatar
BeeLord BeeLord is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Location: Ceglédbercel
Posts: 889
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Azt hiszem, hogy ez már túlmegy a Hódító összetettségén.

Szerintem sokan közületek látták, hogy mi a sorsa egy agyonbonyolított játéknak, nem kívánom azt a sorsot követni.
Nos először a témára: nem vagyok mellette, de ellene sem az ötletnek. Ugyanis nem tudom milyen irányba mozdítaná ez a játékot. Érdekes az alapgondolat, így izgatja a fantáziám a "mi lenne, ha..." Arra kérlek Ati, hogy egyenlőre ne mozgasd át a topicot, ha nem muszáj, talán egy rágódást megérne.

És akkor konkrétan moderátorunk hsz-re: ugye az agyonbonyolított játékokkal az a baj, hogy a kezdő játékosok nem értik meg azonnal. És az emberek többsége olyan, hogyha nem fogja fel rögtön az adott pillanatban, és nincs 6mp-n belül sikerérzete, akkor hülyeség az adott játék. Ezért annyit javasolok erre, hogy nem kéne ezt feltétlenül már az 5. szinten bevezetni. Elég lenne a 4. szinttől.

De még egyszer leírom, ne értsen senki félre, nem vagyok feltétlen az ötlet megvalósítása mellett. Ugyanakkor érdekes gondolat, és ha más nem a távoli jövőben(nem 2-3 ezer évre gondolok) alapos elemzés után akár alkalmazható is lehet.
  #7  
Old 10-10-2006, 15:32
Med Med is offline
Junior Member
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 53
Activity: 0%
Longevity: 96%
Default

Köszönöm

Ami azt illeti, itt egy nagyon fontos dolgot kell eldönteni:
úgy kezeljük-e ezt a játékot is, hogy a piac elvárásai irányítják (mint a kultúrát, oktatást stb, ami persze óriási vétek!), vagy merünk a színvonal érdekében komolyabb lépéseket tenni... lehet, hogy ezzel néhány tagot veszítünk, de ugyanannyit nyerünk is a másik oldalon... (és a törzstagság természetesen nem sérülne, a legfontosabb toborzók pedig mi vagyunk )

DE! ezt nem egyik pillanatról a másikra gondoltam... szép aprólékosan... és akkor nem lenne nagyobb sokk, mint bevezetni a faji varikat, a személyiségeket stb. Ugyanúgy egy-két plusz opcióról lenne szó.

Én is csak azt kérem, mazsolázzuk, amíg lehet, és hátha kisül valami olyan megoldási lehetőség, amivel a kecske/káposzta ügy optimális maradhatna...

KÖszönöm mégegyszer a türelmet
  #8  
Old 10-10-2006, 16:05
Csokibácsi Csokibácsi is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,442
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Med View Post
Pl. Szétszórt alakzat - az íjászok ilyenkor kevésbé hatékonyak, viszont gyengébb a támadás is.

Menetoszlop - erősebb támadás, de lovasok és íjászok nagyobb kárt tesznek benne stb...
Menetoszlopos támadásnál nagyobb veszteségek érik a sereget? Erősebb támadás mellett egyértelmű, hogy ezt választaná a többség, hiszen elég lenne kisebb támadó sereget küldeni. Kisebb sereg, kisebb veszteség, nagyobb otthonmaradt védelem.

Szétszórt alakzat ... íjászok kevésbé hatékonyak. Ez mit jelent nálad? A menetoszlop alapján gondolkodva a védekező íjászok kisebb vesztésget okoznak a támadó seregben, cserébe gyengébb a támadás. Menetoszlop nyert.
Ha a védekezése csökken az íjászoknak, akkor meg a gyengébb támadás miatt lényegében nem csináltunk semmit sem.

Jól hangzik, látványos, több helyre lehet kattintgatni az egérrel, meg minden ilyesmi, de nem látom értelmét, felesleges bonyolításnak tűnik.
A hódítónak szerintem az egyszerűség (és könnyű kiszámíthatóság) adja a varázsát (ezért sem lesznek pl. fajspecifikus egységek).
__________________
Sorry, this account has been suspended
  #9  
Old 10-10-2006, 16:19
Med Med is offline
Junior Member
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 53
Activity: 0%
Longevity: 96%
Default

NOs...
Menetoszlopba íjazni sokkal nagyobb eséllyel lehet hatékonyan...
Ugyanakkor szétszórt alakzatot nem lehet ugyanannyi nyílvesszővel szétkergetni (ld. Napóleon Waterloo-nál - in.: Hadászati balfogások)

Nem fölösleges, mert pl. ha csak íjászai vannak otthon (mint most a tolis orik), szétszórt alakzatban támadok, így ugyan az én hatékonyságomra -15% jönne, ugyanakkor az íjászokéra -30%! és ez nem felesleges kattingatás

de a példa nem teljes értékű, nyilván alaposan át kellene gondolni, adott esetben egyszerűsíteni is, hogy jól működjön...

(úgy látom, nem sok stratégiai játékkal játszottál az elmúlt pár évben - javaslom mindenkinek a Total War sorozatot, remek munkák...)

Ha az alakzatosdi nem is működne, legalább azt fontoljuk, meg, hogy többféle egységgel támadni módosítsa a támadóértéket pozitív irányba...
ez kő-papír-olló elven működik: a lovas üti az íjászt, az íjász üti a gyalogost, a gyalogos meg a lovast (ez történelmileg így alakult...) egy lovasság nélküli sereg pl. nem olyan mozgékony, mint a szárnyakon lovassággal támadó. Egy gyalogosok nélküli sereget bármilyen nehézgyalogos/lándzsás sereg szétkerget. Íjászok nélkül pedig a távolsági fedezet nincs meg, hozzá se férhetünk az ellenhez, ha ő nem akarja...

szóval ezt az elvet kéne valahogy bevinni a játékba... akárhogy minden ötletre szükség van
  #10  
Old 10-10-2006, 16:36
Csokibácsi Csokibácsi is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,442
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

A konkrét %-os értékeidet miért nem közölted az elején?
Nehéz valamiről úgy véleményt alkotni, hogy az információt folyamatosan kis adagokban csepegtetik.

Amit írsz, az logikus, de bonyolítja a játékot. Az időjárás meg csökkentheti a haderő mozgékonyságát. Kismillió dolgot bele lehetne szőni, lehetne csinálni az egészből egy valósághű csataszimulátort is, akár katonánként nyilvántartott sebesülésmértékkel, hadrafoghatósági állapottal, de szerintem az már nem a hódító lenne.

Quote:
(úgy látom, nem sok stratégiai játékkal játszottál az elmúlt pár évben - javaslom mindenkinek a Total War sorozatot, remek munkák...)

Ohh, nézd el nekem, fiatal vagyok még és ezért a robotos starégiás játékok tetszenek, mert abban a piros robot tök jó kék lézerrel tud lődözni és az tök kafa.
__________________
Sorry, this account has been suspended
Sponsored Links
 


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 20:03.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu