Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Elvetett javaslatok (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=41)
-   -   Alakzatok (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=904)

Med 10-10-2006 12:47

Alakzatok
 
...mégegy próba:

Mit gondolnátok egy plusz opcióról a háborúban, ami komplexebb hadviselést szolgálna?
Az alakzatokra gondolok... bármelyik stratégiai játékban a csapategységek egyfajta együttműködése ad némi lehetőséget a taktikázásra. Tehát ha valaki csak eliteket visz, az nem ér annyit, mintha eliteket vinne íjászfedezettel vagy lovastámogatással.
Vagyis ki lehetne doolgozni alakzatokat, amire be lehet állítani a támadó/otthon védekező sereget.

Pl. Szétszórt alakzat - az íjászok ilyenkor kevésbé hatékonyak, viszont gyengébb a támadás is.

Menetoszlop - erősebb támadás, de lovasok és íjászok nagyobb kárt tesznek benne stb...

Így kicsit reálisabb lehetne a harc - az íjász ugyanis nemcsak védekezni jó, ugyanakkor ha csak íjásszal védekezik valaki, az a leggyengébb (ezt bárki belátja, aki kicsit is tanult vagy játszott stratégiát...;) .
Vagyis támadáshoz vinni íjászokat plusz támadóerő, ha meg mind a három csapatfélét viszem, még jobb :)
Védekezésben ugyaez...

EZ CSAK ALAPELV!
akár értelmet adhatnán ezzel a támadónak vagy védőnek is...

ha lerágott csont az ügy, elnézést, Ati, te pedig ne légy olyan szigorú - ez egy intelligens játék, nem a kárára érvelek... :)

Synkel 10-10-2006 13:37

Nem tudom lerágott csont-e a dolog, de nekem nem tetszik. Van így is épp elég taktikai elem amire figyelni kell, ne kelljen már azt is számolászni, ki milyen alakzatban támad.
Meg vannak ennek buktatói: pl szétszórva nehezebb őket lenyilazni, viszont lassabb a haladásuk( +1 kör?), ráadásul reálisan nézve nagyon kicsit ütnének mert nem lehet őket egyszerre egy tömegben harcba vetni. Akkor meg a pusztán lovasokból kiálló seregeknek illenék hamarabb odaérni(-1 kör?), mint az eliteket és íjászokat felvonultató seregnek.
Hozzáteszem íjászokat tudtommal élőben is a támadó seregek szétzavarására alkalmazták anno, nem elsősorban támadó egységek voltak.

wand 10-10-2006 14:44

nekem meg teszik, lehet kicsit szinesítené a stratégiai lehetőségeket :)

mondjuk nem hinném, hogy valaha is lenne belőle valami, de szerintem alapban jó ötlet

Med 10-10-2006 14:48

Ezt természetesen finomítani kéne,meg sok ötlettel megspékelni...

Az íjászokat támadni is használták - általában nyílzáporral indult a csata, illetve egy lovassági/gyalogsági roham fedezésére is szolgált, utána kivonták őket a harcmezőről. (és ne felejtsük el a tüzes nyilakat sem ;))

Nem lenne ez bonyolult: nem a távolsági köröket kellene hozzáigazítani, hanem lenne 3 opció, amit jelezhetne a távolbalátás is, pl: 1300 elit és 1200 íjász támad be 1 kör múlva menetoszlop hadrendben - ekkor a védekező be tud állítani egy erre valót (feltéve, ha észreveszi a támadást), amivel vagy a vesztesége csökken, vagy meg tudja nyerni a csatát...

szóval csak egy kis legördülő menü kell és néhány új függvény beépítése
:)

és legalább nem lenne elég 1 pont előny 230 ezer pontnál, hogy biztos beüssön... az elég irreális...

Ati 10-10-2006 14:57

Quote:

Originally Posted by Med (Post 34533)
...mégegy próba:

Mit gondolnátok egy plusz opcióról a háborúban, ami komplexebb hadviselést szolgálna?
Az alakzatokra gondolok... bármelyik stratégiai játékban a csapategységek egyfajta együttműködése ad némi lehetőséget a taktikázásra. Tehát ha valaki csak eliteket visz, az nem ér annyit, mintha eliteket vinne íjászfedezettel vagy lovastámogatással.
Vagyis ki lehetne doolgozni alakzatokat, amire be lehet állítani a támadó/otthon védekező sereget.

Pl. Szétszórt alakzat - az íjászok ilyenkor kevésbé hatékonyak, viszont gyengébb a támadás is.

Menetoszlop - erősebb támadás, de lovasok és íjászok nagyobb kárt tesznek benne stb...

Így kicsit reálisabb lehetne a harc - az íjász ugyanis nemcsak védekezni jó, ugyanakkor ha csak íjásszal védekezik valaki, az a leggyengébb (ezt bárki belátja, aki kicsit is tanult vagy játszott stratégiát...;) .
Vagyis támadáshoz vinni íjászokat plusz támadóerő, ha meg mind a három csapatfélét viszem, még jobb :)
Védekezésben ugyaez...

EZ CSAK ALAPELV!
akár értelmet adhatnán ezzel a támadónak vagy védőnek is...

ha lerágott csont az ügy, elnézést, Ati, te pedig ne légy olyan szigorú - ez egy intelligens játék, nem a kárára érvelek... :)

Azt hiszem, hogy ez már túlmegy a Hódító összetettségén.

Szerintem sokan közületek látták, hogy mi a sorsa egy agyonbonyolított játéknak, nem kívánom azt a sorsot követni.

BeeLord 10-10-2006 15:21

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 34570)
Azt hiszem, hogy ez már túlmegy a Hódító összetettségén.

Szerintem sokan közületek látták, hogy mi a sorsa egy agyonbonyolított játéknak, nem kívánom azt a sorsot követni.

Nos először a témára: nem vagyok mellette, de ellene sem az ötletnek. Ugyanis nem tudom milyen irányba mozdítaná ez a játékot. Érdekes az alapgondolat, így izgatja a fantáziám a "mi lenne, ha..." Arra kérlek Ati, hogy egyenlőre ne mozgasd át a topicot, ha nem muszáj, talán egy rágódást megérne.

És akkor konkrétan moderátorunk hsz-re: ugye az agyonbonyolított játékokkal az a baj, hogy a kezdő játékosok nem értik meg azonnal. És az emberek többsége olyan, hogyha nem fogja fel rögtön az adott pillanatban, és nincs 6mp-n belül sikerérzete, akkor hülyeség az adott játék. Ezért annyit javasolok erre, hogy nem kéne ezt feltétlenül már az 5. szinten bevezetni. Elég lenne a 4. szinttől.

De még egyszer leírom, ne értsen senki félre, nem vagyok feltétlen az ötlet megvalósítása mellett. Ugyanakkor érdekes gondolat, és ha más nem a távoli jövőben(nem 2-3 ezer évre gondolok) alapos elemzés után akár alkalmazható is lehet.

Med 10-10-2006 15:32

Köszönöm :)

Ami azt illeti, itt egy nagyon fontos dolgot kell eldönteni:
úgy kezeljük-e ezt a játékot is, hogy a piac elvárásai irányítják (mint a kultúrát, oktatást stb, ami persze óriási vétek!), vagy merünk a színvonal érdekében komolyabb lépéseket tenni... lehet, hogy ezzel néhány tagot veszítünk, de ugyanannyit nyerünk is a másik oldalon... (és a törzstagság természetesen nem sérülne, a legfontosabb toborzók pedig mi vagyunk ;))

DE! ezt nem egyik pillanatról a másikra gondoltam... szép aprólékosan... és akkor nem lenne nagyobb sokk, mint bevezetni a faji varikat, a személyiségeket stb. Ugyanúgy egy-két plusz opcióról lenne szó.

Én is csak azt kérem, mazsolázzuk, amíg lehet, és hátha kisül valami olyan megoldási lehetőség, amivel a kecske/káposzta ügy optimális maradhatna...

KÖszönöm mégegyszer a türelmet :)

Csokibácsi 10-10-2006 16:05

Quote:

Originally Posted by Med (Post 34533)
Pl. Szétszórt alakzat - az íjászok ilyenkor kevésbé hatékonyak, viszont gyengébb a támadás is.

Menetoszlop - erősebb támadás, de lovasok és íjászok nagyobb kárt tesznek benne stb...

Menetoszlopos támadásnál nagyobb veszteségek érik a sereget? Erősebb támadás mellett egyértelmű, hogy ezt választaná a többség, hiszen elég lenne kisebb támadó sereget küldeni. Kisebb sereg, kisebb veszteség, nagyobb otthonmaradt védelem.

Szétszórt alakzat ... íjászok kevésbé hatékonyak. Ez mit jelent nálad? A menetoszlop alapján gondolkodva a védekező íjászok kisebb vesztésget okoznak a támadó seregben, cserébe gyengébb a támadás. Menetoszlop nyert.
Ha a védekezése csökken az íjászoknak, akkor meg a gyengébb támadás miatt lényegében nem csináltunk semmit sem.

Jól hangzik, látványos, több helyre lehet kattintgatni az egérrel, meg minden ilyesmi, de nem látom értelmét, felesleges bonyolításnak tűnik.
A hódítónak szerintem az egyszerűség (és könnyű kiszámíthatóság) adja a varázsát (ezért sem lesznek pl. fajspecifikus egységek).

Med 10-10-2006 16:19

NOs...
Menetoszlopba íjazni sokkal nagyobb eséllyel lehet hatékonyan...
Ugyanakkor szétszórt alakzatot nem lehet ugyanannyi nyílvesszővel szétkergetni (ld. Napóleon Waterloo-nál - in.: Hadászati balfogások)

Nem fölösleges, mert pl. ha csak íjászai vannak otthon (mint most a tolis orik), szétszórt alakzatban támadok, így ugyan az én hatékonyságomra -15% jönne, ugyanakkor az íjászokéra -30%! és ez nem felesleges kattingatás :)

de a példa nem teljes értékű, nyilván alaposan át kellene gondolni, adott esetben egyszerűsíteni is, hogy jól működjön...

(úgy látom, nem sok stratégiai játékkal játszottál az elmúlt pár évben - javaslom mindenkinek a Total War sorozatot, remek munkák...)

Ha az alakzatosdi nem is működne, legalább azt fontoljuk, meg, hogy többféle egységgel támadni módosítsa a támadóértéket pozitív irányba...
ez kő-papír-olló elven működik: a lovas üti az íjászt, az íjász üti a gyalogost, a gyalogos meg a lovast (ez történelmileg így alakult...) egy lovasság nélküli sereg pl. nem olyan mozgékony, mint a szárnyakon lovassággal támadó. Egy gyalogosok nélküli sereget bármilyen nehézgyalogos/lándzsás sereg szétkerget. Íjászok nélkül pedig a távolsági fedezet nincs meg, hozzá se férhetünk az ellenhez, ha ő nem akarja...

szóval ezt az elvet kéne valahogy bevinni a játékba... akárhogy :) minden ötletre szükség van :)

Csokibácsi 10-10-2006 16:36

A konkrét %-os értékeidet miért nem közölted az elején?
Nehéz valamiről úgy véleményt alkotni, hogy az információt folyamatosan kis adagokban csepegtetik.

Amit írsz, az logikus, de bonyolítja a játékot. Az időjárás meg csökkentheti a haderő mozgékonyságát. Kismillió dolgot bele lehetne szőni, lehetne csinálni az egészből egy valósághű csataszimulátort is, akár katonánként nyilvántartott sebesülésmértékkel, hadrafoghatósági állapottal, de szerintem az már nem a hódító lenne.

Quote:

(úgy látom, nem sok stratégiai játékkal játszottál az elmúlt pár évben - javaslom mindenkinek a Total War sorozatot, remek munkák...)

Ohh, nézd el nekem, fiatal vagyok még és ezért a robotos starégiás játékok tetszenek, mert abban a piros robot tök jó kék lézerrel tud lődözni és az tök kafa.


All times are GMT +1. The time now is 06:17.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu