Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Fejlesztés > Megbeszélések
Register Stats Members List Today's Posts

Megbeszélések Itt lehet felvetni a javaslatokat, gondolatokat

View Poll Results: Melyiket támogatnád?
Megnövelt lépéshatárok az alsóbb csoportokban 2 4.17%
1/A teljesen kihagyható 3 6.25%
1/A az első fordulás után kihagyható 3 6.25%
Nehezített fordulás B-ből 4 8.33%
Könnyített fordulás A-ból 12 25.00%
Maradjon ahogy van 15 31.25%
Valami más megoldást kell keresni 9 18.75%
Voters: 48. You may not vote on this poll

 
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
  #19  
Old 10-29-2009, 20:36
Xeper Xeper is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Pécs/Bp
Posts: 2,240
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Von View Post
De hogy pontosan a témáról, az 1/A felpörgetéséről írjak:
Megpróbálom levezetni, mi miért van, meglátjuk mi sül ki belőle

Miért nem pörög az 1/A? Mert nagyon sok a passzív játékos, ami betonelfek formájában testesül meg.
Miért játszik valaki betonelffel/miért passzív? Mert nincs ideje, de kötelező felmenni top30ba, ha fordulni, azaz haladni akar.
Azzal, hogy nincs ideje, a Hódító, mint játék, nem tud mit kezdeni, nem tudja befolyásolni. Azt viszont, hogy tudjon haladni, a Hódító is tudja befolyásolni.
Következtetésképpen ezen úgy lehet változtatni, ha megkönnyítjük a haladást.

Szóval az egyetlen megoldás az 1/A felpörgetésére, ha azoknak, akik csak a fordulóképesség/haladás miatt játszanak, és nem azért, mert szeretik az 1/A-t, nem tesszük kötelezővé az A-t, vagy lényegesen csökkentjük az A-ban a követelményeket. Nem?

Máshogy nem lehet megoldani, csak ha azok játszanak A-ban, akik direkt ott is akarnak játszani, mert mondjuk magasra törnek és topklán akarnak lenni vagy valami. Ha marad a top30as fordulási kritérium, akkor maradnak az elfek.
Ha meg az elfek üthetőségén könnyítünk, akkor lehet, hogy mozgalmasabb lesz A, de aki nem ér rá, utálni fogja ezért, ráadásul nem tud haladni, következtetésképp kb abbahagyja a játékot.
Ezek az érvek alapján az A felpörgetésének egyetlen reális, egy játékosnak sem ártó módszere az, hogy sokat könnyítünk az A-s fordulási kritériumokon. Nincs igazam? Lehet vitatkozni, nem biztos, hogy számításba vettem minden fontos dolgot

ui: szóval a két lehetőség, hogy könnyítünk az A-s forduláson, így kevesebb lesz a "kényszerelf", vagy nem könnyítünk, akkor viszont bele kell törődni, hogy maradnak a "kényszerelfek"
Először is: ha könnyítünk az A-s követelményeken, akkor minek kötelező az A-s ország B-ből forduláshoz? Gyakorlatilag visszajutunk a régi, pusztán időn alapuló követelményhez.
A dugót ugye az hozza létre, hogy aki fordulni szeretne, az legtöbbször a B-ből teszi, és egy fix követelménynek (top30%) eleget tevő országot tart a teljesülés határán. Ez önmagában nem jelentene problémát, ha egy átlagos fajeloszlással történne, de többnyire passzív országok kerülnek oda pusztán a követelmény miatt -ezért természetesen elf lesz az illető. Elffel nem sokat lehet tenni újabban, csak fedezni, őket pedig sokkal ritkábban ütik be, mint a többi játékost. Tehát van egy normális mezőnyünk (aktív játékosok), illetve egy kényszerűen fedező elf massza a mindenkori 30% határa felett. A két csoport elég ritkán avatkozik egymás játékába sereges szempontból, ezért a súlypont idővel egyre feljebb kúszik.
Ezt az emelkedő tendenciát két módon lehetne megakadályozni:
-nem kellene A-ba kényszeríteni játékosokat fix követelménnyel, hogy cserébe B-ből fordulhassanak
-az elfeket nem kellene figyelembe venni a top30% számításakor a csoportméretbe


A második mód eléggé extrémül hangzik, gyakorlati oldalról el is vetném.
Az elsőt több módon is meg lehet valósítani:
-ha B-ből akar valaki fordulni, akkor az A-ban is teljesíteni kelljen a (lefordítani kívánt ország!) személyiség számának megfelelő top%-ot egy másik saját országgal
-ne kelljen A-s ország a forduláshoz

Ha a kötelező A-s ország számára emelkedne a követelmény, mindenki megfontolná a fajválasztást, illetve dinamikusabban kellene kicsit játszani, mert nem lenne elég a 30% -->idővel kiszűrődnének a gyengébb játékosok, a pusztán ácsorgó országok elszóródnának, kevesebb lenne az elf.
Ha az A-s ország kötelezettségét törölnénk el, akkor a B-ben mindenképpen egy A-s nehézségnek megfelelő követelménynövekményt kellene teljesíteni. Ha valaki 1 országgal játszik, akkor a B-ben el kell töltenie 1000 kört, ezekből 336 kör top%-ban, aztán 1000 kör A-ban, közben feljebb haladni a top felé, és a topban 336 kört eltölteni. Ebből kiindulva tehát ha B-ből szeretnél fordulni, akkor 2000 kör alapvető. Ezen felül ugye kétszeres topba bekerülési teljesítmény kellene: erre azt javasolnám, hogy ha A-s ország nélkül akar valaki fordulni (avagy különválasztjuk az A-s létet a többi csoporttól), akkor a B-ben a személyiségeinek száma+1 alapján kelljen teljesíteni a B top%-ot.

Az A-ból így kikerülnének a bunkerek, vagy mozgásra bírnánk őket. Ha kikerülnek, úgy a pontlistával is kellene valamit kezdeni a ritkulás miatt, de ennek mértékét előre én megtippelni sem tudom.
__________________
"A tanult szerencsét hívják tudásnak"
Eben a mondatba három hiba van.
Reply With Quote
 


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 03:20.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu