|
|
 |
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
|
|
Elvetett javaslatok Könyörtelen leszek, de ami téma egész biztosan nem lesz, azt átmozgatom ebbe a topicba. |

03-23-2008, 11:58
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,250
Activity: 31%
Longevity: 100%
|
|
A Reaktor által említett buktatókra a mostani változásokkor megoldás fog születni, így ezeket a témákat lehet együtt kezelni, és úgy venni, hogy azok nincsenek.
Ennek fényében azt hiszem, hogy a 2 legszimpatikusabb javaslat, ami ringben maradt:
- A lakosság pontértéke csak egy bizonyos pontszámíg számítson. Mivel a lakosság pontszámba való számításának lényege, hogy ne teljesen egyforma értékű ország legyen az összes ország, aki 200 (vagy más) hektáron van, ezért itt bőven elég néhány pontos különbségre lehetőséget adni. 50ezer? Akár ennyi is lehet. Az irreális ráállások elkerülése érdekében akár kevesebb is.
Hátulütője, hogy magasabb hektáron azonos földterülettel azonos pontúak lesznek az országok.
- A foglalás területarányos legyen. Alapvetően ez ellen nincs kifogásom, bár néhány esetben elég jelentős változást hozhat a mostani, pont alapú rendszerhez képest.
|

03-23-2008, 12:20
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,250
Activity: 31%
Longevity: 100%
|
|
Egy mellékhatás máris:
eddig a kezdő lufiországok, akik 270 hektárakkal a 210 hektáros mezőnyben voltak, pillanatok alatt szétszedhetőek voltak, hiszen pontszámban azonosak. Ha hektáralapú a foglalás, akkor ez közel 30%-os különbség, a foglalható föld mennyisége jelentősen csökken. Vagyis megéri lufiországokkal felmenni egy olyan mezőnybe, ahol a kevesebb föld miatt kevesebbet is foglalnak.
Igaz ilyenkor egyszerre több sereg is be tud csapódni egyidőben, és egyre több föld hozható ezektől az országoktól, ahogy a területkülönbség csökken.
|

03-23-2008, 13:31
|
 |
Member
|
|
Join Date: Dec 2006
Location: Tatabánya/Szeged
Posts: 2,796
Activity: 0%
Longevity: 95%
|
|
Quote:
Originally Posted by Ati
A Reaktor által említett buktatókra a mostani változásokkor megoldás fog születni, így ezeket a témákat lehet együtt kezelni, és úgy venni, hogy azok nincsenek.
Ennek fényében azt hiszem, hogy a 2 legszimpatikusabb javaslat, ami ringben maradt:
- A lakosság pontértéke csak egy bizonyos pontszámíg számítson. Mivel a lakosság pontszámba való számításának lényege, hogy ne teljesen egyforma értékű ország legyen az összes ország, aki 200 (vagy más) hektáron van, ezért itt bőven elég néhány pontos különbségre lehetőséget adni. 50ezer? Akár ennyi is lehet. Az irreális ráállások elkerülése érdekében akár kevesebb is.
Hátulütője, hogy magasabb hektáron azonos földterülettel azonos pontúak lesznek az országok.
- A foglalás területarányos legyen. Alapvetően ez ellen nincs kifogásom, bár néhány esetben elég jelentős változást hozhat a mostani, pont alapú rendszerhez képest.
|
Miben változtatna a helyzeten, hogy ha az el nem férő lakosság számítana bele 50k értékig? 
|

03-23-2008, 13:37
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,250
Activity: 31%
Longevity: 100%
|
|
Quote:
Originally Posted by AndrewB
Miben változtatna a helyzeten, hogy ha az el nem férő lakosság számítana bele 50k értékig? 
|
Észrevehetően belassulna a játék, mivel ahol eddig egy nagyon egyszerű számítás volt, ott komplex számítások sorozata lenne ezentúl: kiszámolni, hogy mennyien férnek, beleszámolva a faji sajátosságokat, tekercseket stb.
Ilyen módosítás kizárva.
|

03-23-2008, 14:43
|
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Location: Pécs/Bp
Posts: 2,240
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Ati
Észrevehetően belassulna a játék, mivel ahol eddig egy nagyon egyszerű számítás volt, ott komplex számítások sorozata lenne ezentúl: kiszámolni, hogy mennyien férnek, beleszámolva a faji sajátosságokat, tekercseket stb.
Ilyen módosítás kizárva.
|
És ha a heki*70 maximumot módosítanánk mondjuk 45-re? (vagy akármire, de csökkenjen)
45 nép hekinként azt jelenti, hogy 3* annyi a lakosság mint kellene. Talán elég ennyi.
Így egy 100% foglalkoztatottságú ország fokozással kb 10% ot tud emelkedni --> a mostani top országokon kívül senkit nem érint a 100k pontos eltávolodás elvileg.
__________________
"A tanult szerencsét hívják tudásnak"
Eben a mondatba három hiba van.
|

03-23-2008, 14:55
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,250
Activity: 31%
Longevity: 100%
|
|
Quote:
Originally Posted by Xeper
És ha a heki*70 maximumot módosítanánk mondjuk 45-re? (vagy akármire, de csökkenjen)
45 nép hekinként azt jelenti, hogy 3* annyi a lakosság mint kellene. Talán elég ennyi.
Így egy 100% foglalkoztatottságú ország fokozással kb 10% ot tud emelkedni --> a mostani top országokon kívül senkit nem érint a 100k pontos eltávolodás elvileg.
|
A kérdés az, hogy ez megoldana-e bármit is. 20ezer hektár körül vannak most a topos országok, így 1,4 millió lakos /5 = 280ezer pont helyett 900ezer lakos /5 = 180ezer pontot tudna a lakosság kitenni náluk.
A normál működéshez kell 60ezer pont ALATTI lakos.
Így még mindig van több mint 120ezer pont, amit fokozással át lehet hidalni.
|

03-23-2008, 15:18
|
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Location: Pécs/Bp
Posts: 2,240
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Ati
A kérdés az, hogy ez megoldana-e bármit is. 20ezer hektár körül vannak most a topos országok, így 1,4 millió lakos /5 = 280ezer pont helyett 900ezer lakos /5 = 180ezer pontot tudna a lakosság kitenni náluk.
A normál működéshez kell 60ezer pont ALATTI lakos.
Így még mindig van több mint 120ezer pont, amit fokozással át lehet hidalni.
|
Igen, több számon is gondolkoztam, és nem javítottam át eléggé 
A 10% pontértékű lakos (amit írtam) 30 nép/ hekivel jön ki 
De éppen ezért írtam, hogy akármi lehetne, a lényeg, hogy csökken a mozgás, ezáltal a támadó jobban tudja követni a célpontot. Ha 100k pontnyi az össz lehetséges mozgás, akkor a támadó befokozva a sáv közepére biztosra megy, nem 0 hekit foglal. Ha 200k a sáv, akkor fordulhat elő a 0 hekis foglalás, ezt pedig kiütné a nép értékének alacsonyabb maximuma.
__________________
"A tanult szerencsét hívják tudásnak"
Eben a mondatba három hiba van.
|

03-23-2008, 15:23
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,250
Activity: 31%
Longevity: 100%
|
|
Quote:
Originally Posted by Xeper
Igen, több számon is gondolkoztam, és nem javítottam át eléggé 
A 10% pontértékű lakos (amit írtam) 30 nép/ hekivel jön ki 
De éppen ezért írtam, hogy akármi lehetne, a lényeg, hogy csökken a mozgás, ezáltal a támadó jobban tudja követni a célpontot. Ha 100k pontnyi az össz lehetséges mozgás, akkor a támadó befokozva a sáv közepére biztosra megy, nem 0 hekit foglal. Ha 200k a sáv, akkor fordulhat elő a 0 hekis foglalás, ezt pedig kiütné a nép értékének alacsonyabb maximuma.
|
Így maximum 120ezer pontot lehet mozogni, a teljes működéshez 30-50ezer pontnyi lakos kell. Ha szélső értéket veszünk, 30ezret, akkor 90ezer pontos mozgásteret ad, akár oda-, akár elfokozásra. 20ezer hektáron. Feljebb többet.
Önmagában ez nem oldja meg a nulla hektáros foglalások kérdését. 20ezer hektáro felett továbbra is lehetőség lesz a 100ezer pontnyi eltávolodásra. A nullás foglalások pedig eddig is csak ott voltak jellemzőek.
|

03-23-2008, 15:24
|
 |
Member
|
|
Join Date: Dec 2006
Location: Tatabánya/Szeged
Posts: 2,796
Activity: 0%
Longevity: 95%
|
|
Quote:
Originally Posted by Ati
Észrevehetően belassulna a játék, mivel ahol eddig egy nagyon egyszerű számítás volt, ott komplex számítások sorozata lenne ezentúl: kiszámolni, hogy mennyien férnek, beleszámolva a faji sajátosságokat, tekercseket stb.
Ilyen módosítás kizárva.
|
Sajnos a programozási részéhez nem értek 
(bár azokat amúgy is ki kell számolni a lakosság férőhelyéhez nem?  )
|

03-23-2008, 15:27
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,250
Activity: 31%
Longevity: 100%
|
|
Quote:
Originally Posted by AndrewB
(bár azokat amúgy is ki kell számolni a lakosság férőhelyéhez nem?  )
|
Körönként egyszer. Nem minden egyes akciód után egyszer. A(z elvetett  javaslat szerint viszont az eddigi, népességet befolyásoló akciókon felül a tekercslopásokkor is, tehát nemcsak bonyolultabb, de mégtöbb helyen előfordul. Úgyhogy ez teljesen kilőve.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
|
|
Posting Rules
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
HTML code is Off
|
|
|
All times are GMT +1. The time now is 04:59.
 |
|
|
|
|
|
|