|
|
 |
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
|
|
Általános beszélgetés Hódítós témákban Hódítós témák, amik máshova nem férnek |

11-20-2012, 19:38
|
 |
Junior Member
|
|
Join Date: Feb 2010
Posts: 17
Activity: 0%
Longevity: 79%
|
|
Quote:
Originally Posted by Surranohalal
igen ebben teljes mértékben igazad van, ez a kvízes ötlet, meg a küldetések nekem ezért például kifejezetten tetszik.
még ha nem lenne semmi haszna számomra akkor is csinálnám pedig nem tartom magam kezdőnek, de nekem roppant unalm az első 72 óra minden szinten
ha nem is letiltani kellene, de lehetne egy-két értesítő, figyelmeztető szöveg azokra az elején ami a kezdőknek gondot okoz.
pl "Ezen az oldalon fedezhetsz. Ha túl hamar mész nagyobb hektárra, akkor erősebb országok közé kerülsz. Javasoljuk előbb töltsd fel az országot a jelenlegi hektáron, és ha már meg tudod védeni magad akkor használd ezt a menüpontot!"
esetleg bekapott támadásnál: a védelem gerincét elsősorban íjászok képzése és őrtornyok építése adja. amennyiben támadások érik az országodat, ezt a kettőt érdemes erősíteni.
bekapott tekilopásnál:
országodat tolvajok fosztogatják. amennyiben tekercseid meg szeretnéd tartani javasoljuk "ezt, azt, amazt. pl ha gnóm ide lehet írni azt is hogy legyen folymaatos a kkulcs. ehhez ez meg ez kell."
stb
|
Ezek valóban jó ötletek, mert pl amikor kezdtem, ugyan ott volt a súgó, de az első napokban igencsak tömény olvasnivaló az, örültem, hogy a menükben kiismerem magam  Aztán mikor már volt vagy 200 varim (meg védő, támadó, íjász, ló meg elit is  ), elkezdtem nagy bőszen kristálygömbözni. Egyrészt nem sikerült, másrészt volt aki zokon vette a kíváncsiságomat, plusz gondolom jókat kacarásztak a piacaimon is  Ja, meg beállítottam magamat szöv. vezérének, hogy majd jól megijednek ha látják, hogy én vezér vagyok, elf-kereskedő voltam
Szóval valban nagy segítség lenne a menükhöz ilyen 1-2 mondatos tanácsokat beilleszteni.
|

11-21-2012, 11:03
|
Member
|
|
Join Date: Aug 2011
Location: Debrecen
Posts: 173
Activity: 0%
Longevity: 71%
|
|
Quote:
Originally Posted by Garfield2
Szóval valban nagy segítség lenne a menükhöz ilyen 1-2 mondatos tanácsokat beilleszteni.
|
Ilyen most is van, a képernyő jobb felső sarkában lévő kis kérdőjel formájában. Ha arra kattintasz, akkor behozza a menühöz kapcsolódó súgó részletet. Még arról is van videó, hogy mit-hol találsz. Annyit talán tehetnénk, hogy a súgókban már megszokott kis fehér négyzetekbe írhatnánk pár tippet, kifejezetten kezdők részére.
Akira: A hódító nem egy új játék, majdhogynem egy idős az internettel (költői túlzás). Na meg mivel -szerencsére(!)- nem olyan lehúzó, pénzsajtoló játék, mint kollégáinak túlnyomó része, gondolom keret sincs egy átfogó reklámhadjáratra. De nem is lenne ez nagy baj, mert a legjobb reklám mindig a haver ajánlata marad. Csak jó lenne itt tartani az embereket, akik majd mesélnek a haverjaiknak. 
|

01-26-2014, 18:29
|
Member
|
|
Join Date: Aug 2008
Location: Budapest
Posts: 279
Activity: 0%
Longevity: 86%
|
|
Feléleszteném kicsit ezt a topicot.
A játék bonyolult, nem lehet úgy belevágni, hogy haver mondott róla pár tippet, aztán go. Még a súgó és a kézikönyv végigböngészése is csak arra jó, hogy elrettentse a jelentkezőt. Belevág tehát "kioróbálom, aztán meglátjuk" alapon, aztán meg abbahagyja. Ezen nemigen lehet segíteni, ez a játék ilyen és kész, legfeljebb a régóta feldobott tutorial segíthetne esetleg.
Ellenben a másik ok, amiért kezdő játékos hamar abbahagyja, mikor szembesül azzal, hogy behozhatatlan hátrányban van sokakkal szemben. És itt nem a játéktudásra gondolok, hanem a pénzre és a szemekre. A reakciókat előre tudom: ő is tud pénzt termelni/fosztani/lopni, éljen vele, ő is szerezhet sok szemet, csak rajta áll, stb. Ez mind igaz, de kezdő játékos nem ezt gondolja, hanem azt, hogy esélyem sincs ilyenek ellen, abbahagyom.
Ezen viszont lehetne segíteni, drasztikusan is, finomabban is.
1. Zandagort. Másik topicban már utaltam rá, hogy volt egy online stratégiai játék, amivel játszottam anno, annak az volt az érdekessége, hogy bármeddig eljuthattál, alig voltak határok (pl. szövetség korlátlan tagból állhatott), de időnként (kb évenként, de nem pontosan) váratlanul lenullázódott minden. Mindenki mindent elölről kezdett.
Előnyei: a) nagy javak felhalmozása felesleges volt, (úgyis elveszik) a termelt/szerzett pénzt mindenki befektette, nem ült rajta,
b) kezdő játékos sem került behozhatatlan hátrányba, kiderülhetett, hogy azonos feltételek mellett ki a jobb játékos.
Hátrányok: Hódítóban bevezethetetlen a régiek ellenállása miatt, de egyébként nem is lenne igazságos, ott ugyanis mindenki tudta, hogy mi az ábra, míg itt abban a tudatban halmozunk, hogy az meg is marad.
2. Leforduló játékosok a 4. szintre forduljanak.
Előnyei: kezdő játékosoknak az 5. szint lenne a sandbox, vagy akár a tutorial maga, hozzá hasonló játéktudással és főleg anyagiakkal rendelkezők között játszhatna.
Hátrányai: a) gyakorlottabb játékosoknak kiesne egy szint (ezt szerintem túlélnék azért)
b) előfordulhatna, hogy régi gyakorlott játékos azért regisztrál új országot, hogy a kezdők között vigéckedjen (de ezt nem feltételezem senkiről)
c) kezdők az 5. szintről egyből a mélyvízbe esnek, (de ez most is így van,az 5. szint nekik mélyvíz), és addig is végigvisz egy szintet, gyakorlatot szerez, kicsit halmoz is, kedvet kap, nehezebben töröl remélhetőleg.
Az 1. inkább gondolatkísérlet (azért érdemes eljátszani vele, mert ugye hányszor merül fel pl. klánszinten, hogy behozhatatlan előny az x éve nyugodt termeléssel összeszedett háttér, nullázással egyből kiderülne, mi az igazság), a 2.-ben én speciel látnék fantáziát, bár nem gondoltam végig minden oldalról az esetleges hatásokat, csak felvetettem ötletként, mint új játékosokat megtartó lehetőséget.
|
The Following User Says Thank You to Takanohana For This Useful Post:
|
|

01-26-2014, 19:02
|
 |
Senior Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Location: Sényő
Posts: 5,256
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Takanohana
Feléleszteném kicsit ezt a topicot.
A játék bonyolult, nem lehet úgy belevágni, hogy haver mondott róla pár tippet, aztán go. Még a súgó és a kézikönyv végigböngészése is csak arra jó, hogy elrettentse a jelentkezőt. Belevág tehát "kioróbálom, aztán meglátjuk" alapon, aztán meg abbahagyja. Ezen nemigen lehet segíteni, ez a játék ilyen és kész, legfeljebb a régóta feldobott tutorial segíthetne esetleg.
Ellenben a másik ok, amiért kezdő játékos hamar abbahagyja, mikor szembesül azzal, hogy behozhatatlan hátrányban van sokakkal szemben. És itt nem a játéktudásra gondolok, hanem a pénzre és a szemekre. A reakciókat előre tudom: ő is tud pénzt termelni/fosztani/lopni, éljen vele, ő is szerezhet sok szemet, csak rajta áll, stb. Ez mind igaz, de kezdő játékos nem ezt gondolja, hanem azt, hogy esélyem sincs ilyenek ellen, abbahagyom.
Ezen viszont lehetne segíteni, drasztikusan is, finomabban is.
1. Zandagort. Másik topicban már utaltam rá, hogy volt egy online stratégiai játék, amivel játszottam anno, annak az volt az érdekessége, hogy bármeddig eljuthattál, alig voltak határok (pl. szövetség korlátlan tagból állhatott), de időnként (kb évenként, de nem pontosan) váratlanul lenullázódott minden. Mindenki mindent elölről kezdett.
Előnyei: a) nagy javak felhalmozása felesleges volt, (úgyis elveszik) a termelt/szerzett pénzt mindenki befektette, nem ült rajta,
b) kezdő játékos sem került behozhatatlan hátrányba, kiderülhetett, hogy azonos feltételek mellett ki a jobb játékos.
Hátrányok: Hódítóban bevezethetetlen a régiek ellenállása miatt, de egyébként nem is lenne igazságos, ott ugyanis mindenki tudta, hogy mi az ábra, míg itt abban a tudatban halmozunk, hogy az meg is marad.
2. Leforduló játékosok a 4. szintre forduljanak.
Előnyei: kezdő játékosoknak az 5. szint lenne a sandbox, vagy akár a tutorial maga, hozzá hasonló játéktudással és főleg anyagiakkal rendelkezők között játszhatna.
Hátrányai: a) gyakorlottabb játékosoknak kiesne egy szint (ezt szerintem túlélnék azért)
b) előfordulhatna, hogy régi gyakorlott játékos azért regisztrál új országot, hogy a kezdők között vigéckedjen (de ezt nem feltételezem senkiről)
c) kezdők az 5. szintről egyből a mélyvízbe esnek, (de ez most is így van,az 5. szint nekik mélyvíz), és addig is végigvisz egy szintet, gyakorlatot szerez, kicsit halmoz is, kedvet kap, nehezebben töröl remélhetőleg.
Az 1. inkább gondolatkísérlet (azért érdemes eljátszani vele, mert ugye hányszor merül fel pl. klánszinten, hogy behozhatatlan előny az x éve nyugodt termeléssel összeszedett háttér, nullázással egyből kiderülne, mi az igazság), a 2.-ben én speciel látnék fantáziát, bár nem gondoltam végig minden oldalról az esetleges hatásokat, csak felvetettem ötletként, mint új játékosokat megtartó lehetőséget.
|
Ha az 1. ötlet megvalósulna, én lennék az első, aki törölné az összes országát. Miért? Csak.
A 2. meg azért nem valami jó, mert a régieknek van jó pár országa, így még nehezebb lenne a torlódást megoldani, illetve akkor pont a régiek kezdő országgal jó eséllyel kerülnek kis létszámú csoportban olyanok közé, akik már ki vannak gyúrva. Másik hátránya, hogy a régi játékos még gyorsabban szerezne plusz szemeket, mint most.
|

01-26-2014, 20:07
|
 |
Junior Member
|
|
Join Date: Apr 2010
Posts: 56
Activity: 0%
Longevity: 78%
|
|
Quote:
Originally Posted by Pool
A 2. meg azért nem valami jó, mert a régieknek van jó pár országa, így még nehezebb lenne a torlódást megoldani
|
nehogy már ez szempont legyen... olyanra kellene a játékot fejleszteni, hogy ne két tucat országgal játszon az ember, hanem egy darab is elég legyen.
a "lefordulás"-t, a szabályos multizást én továbbra is az A csoport "játékélményén csődjelzőnek" tekintem. (mivel pontosan az unatkozó A-sok elharapózó "kisorizó" multizásai után lett bevezetve, legalizálva...)
Inkább azon kellene "agyalni" hogy az A-ban olyan legyen a játék, hogy mindenki oda "akarjon" menni és ott akarjon maradni játszani.
|

01-26-2014, 20:40
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,250
Activity: 32%
Longevity: 100%
|
|
Quote:
Originally Posted by Artista
olyanra kellene a játékot fejleszteni, hogy ne két tucat országgal játszon az ember, hanem egy darab is elég legyen.
|
Úgy érzem, hogy ez semmiképp nem lehet szempont. Van, aki napi fél órát akar játszani, és van, aki napi 24 órát. Most mindkettőt nagyon jól lehet. Nem hiszem, hogy ezen bármit is változtatni kellene.
|
The Following User Says Thank You to Ati For This Useful Post:
|
|

01-26-2014, 20:51
|
Guest
|
|
Posts: n/a
Activity: 0%
Longevity: 0%
|
|
Quote:
Originally Posted by Artista
nehogy már ez szempont legyen... olyanra kellene a játékot fejleszteni, hogy ne két tucat országgal játszon az ember, hanem egy darab is elég legyen.
|
Ez igaz. Én dolgozom, de sok szabadidővel rendelkezem. Telóról is szoktam játszani. De egy ori is eléggé lefoglal. Gondolkozok egy másodikon, de kettőnél több, az már valami rovására menne.
Ha rajtam múlna, max. 5 orija lehetne valakinek, anarchot is beleértve, szabisokat is beleértve. (Sőt, én azt, aki nem anarchba regisztrál, nem helyezném át oda szabályszegés esetén, hanem törölném.) Minek több? Szerintem... Ha valaki szívvel csinálja, akkor egy is elég. A csoportokba meg létszám kell, hogy legyen ellenség. És nem szabisok. Ez olyan, mint amikor valaki otthon nagytakarít, de aztán semmit sem dob ki, mert jó lesz még valamire. Gondolom így van a szabis orik nagy része is. De valójában csak vannak és a helyet foglalják...
|

01-26-2014, 21:19
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,250
Activity: 32%
Longevity: 100%
|
|
Quote:
Originally Posted by Bumburnyák
Ha rajtam múlna, max. 5 orija lehetne valakinek, anarchot is beleértve, szabisokat is beleértve. (Sőt, én azt, aki nem anarchba regisztrál, nem helyezném át oda szabályszegés esetén, hanem törölném.) Minek több? Szerintem... Ha valaki szívvel csinálja, akkor egy is elég. A csoportokba meg létszám kell, hogy legyen ellenség.
|
A két kiemelt mondatod közül válassz egyet, mert ezek szöges ellentétben vannak egymással.
|

01-26-2014, 22:34
|
 |
Senior Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Location: Sényő
Posts: 5,256
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Artista
nehogy már ez szempont legyen... olyanra kellene a játékot fejleszteni, hogy ne két tucat országgal játszon az ember, hanem egy darab is elég legyen.
a "lefordulás"-t, a szabályos multizást én továbbra is az A csoport "játékélményén csődjelzőnek" tekintem. (mivel pontosan az unatkozó A-sok elharapózó "kisorizó" multizásai után lett bevezetve, legalizálva...)
Inkább azon kellene "agyalni" hogy az A-ban olyan legyen a játék, hogy mindenki oda "akarjon" menni és ott akarjon maradni játszani.
|
Lehet játszani kellene A-ban Neked is kicsit, nem hónapok óta 100k-n SZK-zni és lenne élményed...
|

01-26-2014, 22:38
|
 |
Senior Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Location: Sényő
Posts: 5,256
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Ez a pár oldal egyébként nem ötletekről szólt, hanem arról, hogy pár játékosnak mi nem jó, mert bibíííííí.
Ha ezt elolvassa vki kivülálló, no, az aztán majd kedvet kap játszani...
inkább arról írnátok, mi tetszik és azt erősíteni, nem csak fikázni...
minden játékban vannak szar dolgok, sőt az életben is, mégis "játszunk"...
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
|
|
Thread Tools |
Search this Thread |
|
|
Display Modes |
Hybrid Mode
|
Posting Rules
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
HTML code is Off
|
|
|
All times are GMT +1. The time now is 23:23.
 |
|
|
|
|
|
|