Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
  #1  
Old 07-11-2007, 12:56
Ati Ati is offline
Administrator
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,243
Activity: 27%
Longevity: 100%
Default 23. 1/A taktikák

Még sose jártam az 1/A-ban... Mire számítsak? Hogy készüljek fel? Kikkel játszhatok? Más fajt kell ott választanom, mint eddig?
__________________
Hódító * Queosia
Reply With Quote
Sponsored Links
  #2  
Old 07-17-2007, 11:59
Artúr's Avatar
Artúr Artúr is offline
Member
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 146
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Az 1/A csoportban némileg eltérő játékszabályok érvényesek mint a normál csoportokban és ezek több szempontból is eltérő játékot eredményeznek. Ebben a csoportban ha sikeresek akarunk lenni valamivel több időt kell fordítanunk országunkra.

Az 1/A csoportban a legnagyobb érték a föld, ezért a hangsúly a katonai akciókon van, leginkább a földszerzésen. Éppen ezért felértékelődnek azon fajok, amelyek a földet könnyebben szerzik- és védik meg mint a többi faj.

Tolvaj és mágikus akciók is előfordulnak, de ezek a pontlistán felfelé haladva egyre ritkábbak és inkább az információszerzésre korlátozódnak. Ennek oka a pontértékek növekvő különbsége. A terület növekedésével a magadra ható varázslatok felrakásának esélye fokozatosan csökken. A többnyire hadi felépítés miatt akár 2-3 körre is nehéz varázslatot feltenni. Eltérés a normál csoportokhoz képest, hogy a szövetségek felmérése is varázslattal történik. Egy adott ország korábbi szövetségeit is varázslattal tudjuk megnézni.

A szövetségek (klánok) maximum 10 játékosból állhatnak, ezért támadás esetén nagyobb a valószínűsége, hogy valaki felfigyel a közeledő seregre. A jobb klánokban megoldott a 24 órás figyelés. Általánosságban elmondható, hogy az 1/A-ban erősebb csapatmunka szükséges a sikerhez mint az alsóbb csoportokban.
Aki nem akar társasággal játszani, egyéni klánt alapíthat. Azonban a magányos farkasok +40%-os katonai erő bónusza itt nem jár.

A klánraktár segítségével a szövetségesek körtávolságtól függetlenül, azonnal mozgathatnak egymás között nyersanyagokat, pénzt és tekercseket is. Ez lehetőséget ad arra, hogy a többi klántárs támogasson olyan extrém kiélezett országokat, amelyek szövetségi segítség nélkül életképtelenek lennének.

Sok játékos az előző csoportokban jelentős vagyont halmozott fel azért, hogy az 1/A csoportban könnyebben, kiélezettebb országgal játszhasson. Ezért készüljünk fel rá, hogy ellenfeleink komoly tartalékokkal rendelkezhetnek. Bevett gyakorlat a támadás előtt megvett lovasokkal kitámadni, majd a csata után íjászokkal feltölteni az országot. Az elitet az 1/A-ban ritkábban használják mint a normál csoportokban.

A felfedezéssel haladás a csoport felső felében drága és lassú. 2948 hektártól a szükséges katonák mennyisége a felfedezési arány növekedésével erősen növekszik. Ezért amikor csak lehetséges háborúval szerezzünk földet. A pontlista felső részében meglévő szakadékokat nehéz áthidalni ha nincs kit földért ütni és már magas a felfedezési arányunk.

Bár a többi csoportal ellentétben itt nem küldhetünk egymás segítésére seregeket, van taktikai előnye ha a szövetségesek közel vannak egymáshoz. Például egy támadásra felkészült, figyelő szövetséges ország sakkban tudja tartani a kitámadottat hazakísérni szándékozó országokat.
A klánpontlista és az egyéni pontlista is folyamatos figyelmet igényel. Bár a klántámadás csak 3 körrel később jelenik meg a szövetségi események között, ekkor is számíthatunk hazakísérő seregekre.

Az alkalmazható stratégia az 1/A-ban is több tényezőtől függ. (Mennyi tartalékunk van, milyen a klánunk összetétele, aktivitása, vérmérséklete stb.)

Ha nincsenek komoly tartalékaink de azért támadni is szeretnénk akkor jó módszer lehet, ha egy klántagot mentesítünk a termeléstől és kiélezzük támadásra. Ezalatt a klán többi tagja látja el élelemmel, pénzzel stb. Sikeres egyéni támadás(ok) után a tag visszaépül némi többlet termelésre. Majd újabb a pontlistán alul lévő klántag élezi ki országát, és ő szerez földet. Így lépésről lépésre tud haladni a klán. Ez a stratégia jó szervezést és bizalmat igényel.

Ha komoly tartalékaink, vagy bőkezű klánunk van, hamar felüthetjük magunkat a top 30%-ba. Ehez a stratégiához jó választás lehet egy kiélezett ork 70 % körüli barakk aránnyal.

Kizárólag felfedezéssel is lehet haladni de lassabb és a katona igénye egyre emelkedik. Ha ezt a stratégiát választjuk erős védelmet építsünk ki. Ilyen felépítéshez az elf a legjobb választás.

A normál csoportokban gyakran játszott fajok nem mindegyike tesz lehetővé sikeres játékot a legfelsőbb csoportban.
Javasolt fajok:
Ork – aktív támadójátékhoz.
Gnóm – Támadó vagy védekező játékhoz
Elf – Védekező játékra és gabonatermelésre
Törpe – Nyersanyag termelésre és támadó vagy védekező játékhoz
Óriás – Támadó vagy védekező játékhoz
__________________
I am a man who walks alone...

Az optimisták angolul tanulnak, a pesszimisták kínaiul; mi realisták meg lőni.

Eladó egy kitűnő állapotban lévő II. világháborús francia karabély. Sosem lőtek vele, egyszer leejtették.

Last edited by Artúr; 10-22-2007 at 19:28..
Reply With Quote
  #3  
Old 07-17-2007, 14:35
Grabi Grabi is offline
Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Bp.
Posts: 1,634
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

talán az összes ilyen topic közül ez a leírás tetszik a legjobban. kezdőknek A-ra pont ilyen ismertető kell, gratulálok!
__________________
Hüpp-hüpp-hüpp barbatrükk (#316178)
Elkapom a grabancodat! (#355763) ANARCH
Barrigon (#64904)
Y Ddraig Goch (#428537)
Reply With Quote
  #4  
Old 07-17-2007, 14:37
Remedy Remedy is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 5,907
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Nekem is tetszik, de az orias melle azt irnam, hogy felejtos
__________________
Remedy
Reply With Quote
  #5  
Old 07-17-2007, 18:12
Serg Serg is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 922
Activity: 4%
Longevity: 99%
Default

Remy nagyot csalódnék ha ezt írnád ugyanis csak pár százalékkal kell több barakk az óriásba hogy az ork támadóerejével egyenlő legyen klántámadásnál és mivel neki jóval kevesebb vari elég a varázsláshoz egyáltalán nem felejtős, erre példa egy régi orim ami Óriás tudós volt és kb 120kör alatt 400k pontra jutott fel egyéni és klántámadásokkal
Reply With Quote
  #6  
Old 07-17-2007, 18:16
Remedy Remedy is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 5,907
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Serg View Post
Remy nagyot csalódnék ha ezt írnád ugyanis csak pár százalékkal kell több barakk az óriásba hogy az ork támadóerejével egyenlő legyen klántámadásnál és mivel neki jóval kevesebb vari elég a varázsláshoz egyáltalán nem felejtős, erre példa egy régi orim ami Óriás tudós volt és kb 120kör alatt 400k pontra jutott fel egyéni és klántámadásokkal
Jo, akkor nem felejtos, csak az egyeni izlesemnek tul bevedett, es kenyelmes, es akkor is kisebbet ut mint az ork - szerintem
__________________
Remedy
Reply With Quote
  #7  
Old 09-02-2007, 16:18
Eke's Avatar
Eke Eke is offline
Member
 
Join Date: Feb 2007
Location: Székely Keresztur
Posts: 585
Activity: 0%
Longevity: 94%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Még sose jártam az 1/A-ban... Mire számítsak? Hogy készüljek fel? Kikkel játszhatok? Más fajt kell ott választanom, mint eddig?
Nahát Ati ,te sose jártál az Á-ban???
(bocs az off-ért)
Reply With Quote
  #8  
Old 10-21-2007, 13:28
Serg Serg is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 922
Activity: 4%
Longevity: 99%
Default

Fontos:A klánpontlista minden alkalommal csak a körváltáskor frissül és azon belül is legutoljára.Tehát ha a klán támadó serege 1 körös és a pontlistában alatta van a támadott klánnak akkor alulról fog beütni és ezen már nem tudsz változtatni se bontással se éhezéssel se egyébb praktikával.
Reply With Quote
  #9  
Old 10-21-2007, 13:44
Grabi Grabi is offline
Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Bp.
Posts: 1,634
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

csak lefordulással
__________________
Hüpp-hüpp-hüpp barbatrükk (#316178)
Elkapom a grabancodat! (#355763) ANARCH
Barrigon (#64904)
Y Ddraig Goch (#428537)
Reply With Quote
  #10  
Old 10-21-2007, 13:50
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Hüpike View Post
csak lefordulással
Se. Lyra ezért fordult le eredménytelenül.
__________________
Egér a sajton... (#3744)
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hadi VS Toli taktikák... Nekro Stratégia & Tippek 46 08-09-2006 21:25


All times are GMT +1. The time now is 17:53.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu