View Single Post
  #49  
Old 02-15-2008, 09:35
kg-- kg-- is offline
Junior Member
 
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Quote:
Originally Posted by Synkel View Post
Tehát olyan harcrendszer lenne a megoldás, ahol az esélyek eleve nem egyenlőek. Mintha egy boxmeccsre egyik felet összekötözött kézzel küldenéd ki. Ez se lenne egy nyerő dolog, lásd be. A jelenlegi malusok oda-vissza hatnak. A nagyori nem tud hatékonyan támadni egy kicsit, és ugyanez visszafele is igaz. Durva előnyt biztosítani a játékban szereplő egyik országnak egy másikkal szemben csak azért mert jóval kisebb, ez nonszensz...
Ezt belátom. Viszont pont hogy gondot sem okozna durva különbségek esetén, ahogy te is írod. Csak akkor hozna valódi helyzetet, ha nincs is olyan tetemes pontkülönbség.
Most a körtávolság és a pontkülönbség is védi a szomszédokat, és ezek összefüggnek. Ha ezt a merev összefüggést lazítjuk, talán bizonyos esetekben előbb jönne el a harci feszültség. Mert igaz, hogy a nagyori akár többször annyi barakkot tarthat, mint a kicsi, de nem fog, ha sok körre van. Helyette nagyságrendekkel nagyobb gazdasági játékot játszik, és lehetőségeiben exponenciálisan távolodik. Ha ezt teszi akkor is, ha a táv 4-6 körre csökken, akkor már többet kockáztat.
Csodálkozom egyébként, hogy még senki nem hozta fel a varázslók esetét, ami szintén egy lehetőség mindkét irányba kisebb körtávoknál. Ha egy nagyorit üldöz pl. 2 varis és 2 hadis, és pár körre kerülnek, hiába 2x akkora a nagy, mint bármelyikük, van esélyük leszedni - ami szerintem reális, hiszen összesen a 4 kicsi 2x akkora, mint az 1 nagy. A jelenlegi rendszerben a 4 kicsinek meg kell izzadnia, míg átemeli magát a pártíz körös sivatagon, míg e közben a nagynak túl sok ideje marad rugalmasan reagálni. (De ez sem egy valódi életszagú példa, beismerem, csak egy elméleti lehetőség.)

Quote:
Originally Posted by Synkel View Post
Nem tudom, hány csoportban fordulsz te elő, de 1/A-n kívül nincsenek szabályosan létrejött áthidalhatatlan szakadékok.
Pont ezért tettem közkincsé a gondolatot, mert nem vagyok ott mindenhol
Az A-ban pedig rossz (azóta módosított) szabályok miatt jöttek létre mindig szakadékok.
Én nem tennék nagy különbséget játékélmény szempontjából (!) a szabálytalan játék és a rossz szabály kihasználásán alapuló játék között. Főleg, ha valahogy mindkettő tompítható szabálymódosításokkal.
Reply With Quote