Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Általános > Stratégia & Tippek > Hódító Kézikönyv
Register Stats Members List Today's Posts

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 02-13-2009, 11:38
Ati Ati is offline
Administrator
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,199
Activity: 3%
Longevity: 100%
Default 32.05. Harc a Gnóm ellen

Hogyan lehet legyőzni egy gnómot? Mik a gyenge pontjai, milyen taktikával győzedelmeskedhetek felette? Milyen fajjal célszerű ellene támadni, milyen személyiséggel, milyen taktikával?
__________________
Hódító * Queosia
Reply With Quote
Sponsored Links
  #2  
Old 02-13-2009, 12:15
Dus Dus is offline
Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: Budapest
Posts: 2,382
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

A gnóm az amolyan mindenes faj. Lehet belőle -nem a legjobb- tolvajt csinálni, -elég gyenge- varázslót csinálni és erős hadi országot. Ha tolvaj, akkor varázslókkal tudjuk a tolvajait leölni, vagy hadsereggel (mészárlással) tudjuk gyengíteni. Ha varázsló, akkor a legjobb, hogyha tolvajként egyszerűen leöljük a varázslóit, elég hamar fog menni (kivéve ha van pénze, és visszaveszi őket. Ezután ha nem ember vagyunk, varázslókkal elég veszélyes ellenünk). Ha hadserege erős, akkor tolvajokkal a házgyújtás, míg varázslókkal a vihar ajánlott (és ha van tanyája, akkor a szárazság is).

Ha a gnóm tolvaj, óriással tudunk Neki nagy kárt okozni, lehetőleg tudósként. Ha varázsló beállítottságú, talán az ember a legjobb választás, de fél-elffel is szépen lehet bántani. Tudós vagy tolvaj személyiség ajánlott hozzá. Ha a gnómnak a hadserege nagyon erős, akkor fél-elffel tudjuk a házait felgyújtani, vagy ha esetleg kicsit több varázslónk lenne mint az átlagnak, akkor vihart (és szárazságot) rátenni az ellenséges országra. Ide is leginkább a tudós ajánlott.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-13-2009, 12:54
Remedy Remedy is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 5,907
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Hogyan lehet legyőzni egy gnómot? Mik a gyenge pontjai, milyen taktikával győzedelmeskedhetek felette? Milyen fajjal célszerű ellene támadni, milyen személyiséggel, milyen taktikával?
Egy gnom lehet hadis, vagy hadistolis. Szinten elegge szivos faj.

Tolvajokkal lehet gyilkolni a varazsloit, ami faj neki. Itt egy tolvaj beallitottsagu faj jo ellene, pl felelf, elf, vagy ember. Tekercset nem tudunk tole lopni.
Ha mar meggyengitettuk varikkal is, lehet, hogy mar tobben is tudjak pl rengetni a szovinkbol, ami szinten nem kellemes...


Mivel fjai hatranya, hogy nagyobb a hadi vesztesege, ezert hadilag is megprobalhatjuk megfogni. Viszont, egy jol felepitett (mf) gnomot nagyon nehez atutni. Szinte csak orkkal lehet. Itt is hadiakciokent ajanlom ellene a pusztitast es a meszart, termeszetesen ha van penze, a fosztast is. A cel szinten a katonai moral lejjebb vitele.

Egy jo gnom eleg szivos lehet, meg lehet ellene szenvedni.
Ha a szovink nem tudja atutni, az mar pl egy hatrany lehet, ez esetben tolikkal es varikkal kell probalkozni.

Ellene mindenkepp egy orkot ajanlok, mondjuk 2 hadisvaris oriassal, es egy tolvajjal.
__________________
Remedy
Reply With Quote
  #4  
Old 02-13-2009, 13:44
Kutyuleee's Avatar
Kutyuleee Kutyuleee is offline
Member
 
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Hogyan lehet legyőzni egy gnómot? Mik a gyenge pontjai, milyen taktikával győzedelmeskedhetek felette? Milyen fajjal célszerű ellene támadni, milyen személyiséggel, milyen taktikával?
egy gnómnak a gyenge pontja leginkább a toliakciók. fokozottan érzékeny a gyújtogatásra, ha sok varázslója van, akkor a varázslók gyilkolására, Ezeket használhatjuk ellene a szövetségünkkel. A gnómoknál jellemző, hogy 10%tornyot tartanak a maximális toronybónusz miatt, így katonai védelme is nagy, bár nem olyan kemény dió,mint egy elfé, emellett elég erős támadó sereg is lehet bent nála,úgyhogy figyelni kell rá. Egy hadis gnómot érdemes megrogyantani az alpjaiban vagyis a házait legyújtani, vihart rakni rá, esetleg ha hamar leszedi akkor még a varázslóit is gyilkolni. ha már nincs varikészülije, akkor megfelelő pillanatban még tekizni is lehet, mert a faji varázslata nélkül, már nem védettek Érdemesebb a sereges támadásokat a végére hagyni, amikor már legyengült.

Mivel a gnóm mind3 területen elég jónak számit így igazándiból amit ajánlani tudok 1 gnóm ellen: 2hadis óriás tudós, 1hadi-vari óriás tudós, és egy tolis fél-elf tudós.
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni



Reply With Quote
  #5  
Old 02-13-2009, 19:53
vityu vityu is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Tihany
Posts: 4,640
Activity: 0%
Longevity: 89%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Hogyan lehet legyőzni egy gnómot? Mik a gyenge pontjai, milyen taktikával győzedelmeskedhetek felette? Milyen fajjal célszerű ellene támadni, milyen személyiséggel, milyen taktikával?
Saját példából indulok ki. Volt egy hadi-tolvaj gnómom, elegendő saját, és szövetségi aktivitással. 3 óriás és én voltunk akkor a felállás. Természetesen engem nyaggattak a tolvajok, engem nyaggattak a varázslók, és engem próbáltak sereggel is ütögetni. De az aktivitásom mellett nem voltak elég hatékonyak. Tényleg szívós faj lehet, ha hadi-tolvaj, akkor a tolvajunk fog csak beférni hozzá, viszont biztos, hogy lesz is éplista ilyenkor. Erre lehet alapozni. Ha valami nem tetszik rajta, akkor varázslókkal, és a tolvajjal lehet formálni. Ha nincs nagy aktivitása az ellenfelünknek, vagy ha látszólag nincs tartaléka, akkor hamar meg tudjuk gyengíteni a seregek számára, akkor érdemes tűzgolyózni, tolvajt mérgezni, a seregeit gyilkolni a tolvajunkkal, mert esélyes, hogy nem fogja tudni azt a piacról pótolni.
Ha azt látjuk, hogy aktív, vagy hogy sok pénze van, vagy kiszúrjuk az egységekben/rúnában tartott tartalékát, akkor gyorsan pótolhatja a seregében esett károkat, ilyenkor szerintem az épületeit kell elsősorban zaklatni. A gyújtogatást nehezen viseli, a rengetés is sokat segíthet nekünk. Viszont itt vigyázni kell, hogy lehetőleg csak akkor kezdjünk így bele, ha az ellenfél felettünk van a pontlistában, mert különben további pontcsökkenés miatt az érdemi sereges támadáshoz sok épületet feláldozva alá kell mennie az egyik sereges országunknak. Így ha a gnóm pontértékben nagyon közel van hozzánk, vagy alattunk van, akkor nem érdemes foglakozni ennyit vele, mert könnyen lehet, hogy sokkal többe kerül a szövetségnek a meggyengítése, és a bontás, mint amennyi a jussunk a végén lesz!
__________________
BorzalmakVárosa (#199867) 1/A Black Dragon (#3270)
Reply With Quote
  #6  
Old 08-16-2010, 01:48
vityu vityu is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Tihany
Posts: 4,640
Activity: 0%
Longevity: 89%
Default

De mit tehet ellenünk a gnóm?

Leginkább a seregeivel és a tolvajaival bánthat minket harc közben. Ha sima sereges ország, akkor nem lesz számottevő tolvaja, de érdemes úgy elkezdeni, hogy maximum csak az óriáshoz férjen be.
Ha hadi-tolvaj ország a gnóm, akkor mind hadügyileg, mind tolvajokkal tud zaklatni minket, de tekercset lopni sosem fog, hacsak nem gnómmal vagyunk, és nem felejtettük el felrakni a faji varázslatot. A varázsló országunkban mindkettő sereggel tehet igazán kárt.
__________________
BorzalmakVárosa (#199867) 1/A Black Dragon (#3270)
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
32.04. Harc a Törpe ellen Ati Hódító Kézikönyv 4 08-16-2010 01:47
32.03. Harc a Félelf ellen Ati Hódító Kézikönyv 4 08-16-2010 01:46
32.02. Harc az Ork ellen Ati Hódító Kézikönyv 4 08-16-2010 01:45
32.01. Harc az Elf ellen Ati Hódító Kézikönyv 5 08-16-2010 01:45
Harc D-ben!!!!!!!! hulla Fontos események 70 11-06-2006 18:08


All times are GMT +1. The time now is 03:41.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu