Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Fejlesztés > Elvetett javaslatok
Register Stats Members List Today's Posts

Elvetett javaslatok Könyörtelen leszek, de ami téma egész biztosan nem lesz, azt átmozgatom ebbe a topicba.

 
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 05-25-2007, 12:43
kg-- kg-- is offline
Junior Member
 
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default Az amatőr megszólal

Bocsi előre is az értetlenkedésért, sokan nem fogjátok ezt most szeretni.

Fegya, ezt írtad:
"...2 problémát vetett fel nagyobb területen (2948 heki felett)
-szinte lehetetlen átjutni az országoknak az 1A pontlista nagy szakadékain.
-a bányát tartó termelő országok lettek a fő célpontjai a hadis országoknak, mivel védelmük termelésük következtében gyengébb."

Egyrészt nem látom tisztán, miért oldaná meg a "problémát" a javaslatod.
Az 1A nagy szakadékai nem állnak (szerintem, de bocsi, ha nagyot tévedek). Amennyivel könnyebb a "szakadék" aljáról ugrani, annyival könnyebb a tetejét feljebb vinni.
A hadis célpontok pedig (általában) a gyengébb országok, tehát ha a termelő általában gyengébb, mint a hadis, akkor nagyobb valószínűséggel lesz célpont. Ennek viszont semmi köze a felfedezés legutóbbi módosításához, ez előtte is pont így volt.
Az egyetlen dolog, amit megoldana, az abszolút top relatív fékezése (a többiekhez képest). És e miatt látom értelmét egyedül eddig.

Másrészt a célkitűzést sem értem, amire többen célozgattatok: a törpét ("bányát tartó termelő országok" ) életképesebbé kellene tenni, mert így macerás. Én abból indulnék ki, hogy nem a törpének kell a bánya (, ha kell), hanem a klánnak. Ebből következően teljesen mindegy, hogy mennyire nehéz a törpével játszani. Amíg a a klánoknak kell bánya, és a törpével lehet optimálisan termelni, addig fognak törpét is tartani. (Vagy félelfet ). (Ha pl. az elfnek ilyen komoly kajatermelő bónusza lenne, valószínűleg a javaslat a tanyát is a bányával egy kalap alá venné - a hadisnak egyik sincs, a többi meg szükséges termelő, ugye? Nem látom erős érvnek, hogy bányát csak felfedezni lehet, mert ha ütéssel nem lehet szerezni, akkor veszíteni sem - és fordítva. Ha pedig a termelő nem üt, akkor mindegy, hogy bánya kell, vagy egyéb, fedezni fog.)
Nyilván a stratégia része lehet levadászni más termelőjét. Ez egyrészt nem fog változni a javaslat esetleges bevezetése után sem, másrészt a javaslat a klánok stabilitása irányába hat (aránylag könnyebb veszteségpótlás pont a termelőnél, ahol érzékenyebb a klán), ami inkább betonozza a sorrendet (nem a pontszámokat!), mintsem, hogy segítené az eredményes helycseréket. (Ismét csak feltételezés részemről.) Senki által felvetett (témanyitó) problémára pedig egyáltalán nem ad választ. Ugyanúgy előjön a nehézség, csak magasabb hektáron, de az országok sorrendjében közben ettől még nem lesz változás.

A javaslat kidolgozása egyébként tetszik, példaértékűnek tartom, és ezért gratulálok. Sajnos a fentiek miatt (még?) nem támogatnám.

OFF Csak gondolkodni írom, nem javaslat. A szakadékokat kétféleképpen tudnám megszüntetni. Vagy csak azt erősítjük, aki az alján van, pl. könnyebb a fedezés, ha az alattam levőhöz közelebb vagyok, mint a felettem levőhöz. Vagy a szakadék méretét csökkentem, hogy lehessen ütni; pl. A-ban a távolság másképp működne, leesne a tizedére (vagy mindegy hányadára), ami most 20 kör, az lenne 2. Nem dolgozom itt ki, nem válasz a témanyitó problémájára. A bányák védelmét nem tartom szükségesnek. Amíg a barakkoknak kell bánya, addig megoldják, hogy legyen. Mindenki, azonos feltételek mellett. ON
Sponsored Links
  #2  
Old 05-25-2007, 13:05
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Megint támadt egy ötletem. Úgy érzem, egész jó!

A felfedezéssel kapcsolatos egyik probléma, hogy a pontlistában nagyon nagy szakadékok vannak, Ezeket a szakadékokat egyéni harcokkal nem lehet áthidalni a nagy távolságok miatt. Igazán a klántámadás sem segít, hiszen klántámadással is az üldözők csak egymástól tudnak földet elvenni és csak annyi változik, hogy mások fognak a szakadék szélén állni. A felfedezés pedig megfizethetetlenül drága.

Ötletem a probléma megoldására:
Minden olyan ország kapjon felfedezési bónuszt, amelynek a
-hozzá legközelebb álló,
-nem szövetséges,
-nála nagyobb területű ország
területe jelentősen nagyobb.

Ennyi az ötlet.

Így a nagy szakadékokat a szakadék alján álló országok felfedezéssel csökkenthetnék.

Azért írtam területet és nem pontszámot, mert a pontszám könnyen manipulálható, a terület viszont nem. Az 1A top 50 országának megbecsültem a területét (pontszám * 0.02104) és megnéztem a szomszédos országok körtávolságát. Ez alapján úgy tűnik, hogy akkor lenne célszerű bónuszt adni a felfedezésre, ha a nagyobb területű ország legalább 500 hektárral nagyobb.
A bónusz lehetne 500 hektárnál 0%, 1500 hektárnál 100%, köztük egyenletesen változva. azaz 10 hektáronként 1%-t növekedne a bónusz.
A jelenlegi felfedezési képlet úgy módosulna, hogy a felfedezési bónusz százalékával csökkenne a felfedezés katonaigénye és pénzigénye. Természetesen 225 katona alá nem csökkenhetne a katonaigény.

A többi csoportban fogalmam sincs, hogy milyen paraméterek lennének jók a bónuszra.
  #3  
Old 05-25-2007, 13:19
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Amig fogalmaztam és számolgattam, kg-- megelőzött. Azt írta többek között, hogy azt erősítsük, aki a szakadék alján van. Pont erről szól az utolsó javaslatom.
  #4  
Old 05-25-2007, 13:34
#Lopakodó#
Guest
 
Posts: n/a
Activity: 0%
Longevity: 0%
Default

Szvsz nem a felfedezésen kéne válltoztatni példának okáért mondjuk az A ban hanem a végtelent megszüntetni és mondjuk a top 50-et kényszeríteni a lefordulásra és nem lenne gond:-)

Ui.
Tudom előre a válaszokat:-)
  #5  
Old 05-25-2007, 14:01
API API is offline
Junior Member
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 19
Activity: 0%
Longevity: 94%
Talking

Quote:
Originally Posted by #Lopakodó# View Post
Szvsz nem a felfedezésen kéne válltoztatni példának okáért mondjuk az A ban hanem a végtelent megszüntetni és mondjuk a top 50-et kényszeríteni a lefordulásra és nem lenne gond:-)

Ui.
Tudom előre a válaszokat:-)
Kajlabá... nem csak az Aban... hanem minden csopiban...

tudom a válaszokat...

/Kiff. jelentkezz, vagy één jelentkezem...:O/


kellemes pünkösdöt és hajrá ute
  #6  
Old 05-27-2007, 11:16
kg-- kg-- is offline
Junior Member
 
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Quote:
Originally Posted by #Lopakodó# View Post
Szvsz nem a felfedezésen kéne válltoztatni példának okáért mondjuk az A ban hanem a végtelent megszüntetni és mondjuk a top 50-et kényszeríteni a lefordulásra és nem lenne gond:-)
Na jó, akkor pontosítok. A játék jelen pillanatban két, elsőre talán össze nem egyeztethető célt kínál a játékosoknak:
1. Az adott csoport csúcsán lenni (elérni és megtartani!). Mivel a csoportok teteje az A, nyilván a legnagyobb dicsőség is az A csúcsán lenni.
2. Személyiségek gyűjtése körbefordulások által.

És ami szerintem jelenleg a legszebb teljesítmény lenne: max személyiséges ország(ok szövetsége) az A csúcsán.

Mivel a fentiek a játék céljai, így fura lenne játékszabályokkal megakadályozni, hogy valaki kiélvezze a célja elérését. (Nagyjából olyan, mintha a F1-ben az addigi elsőnek a cél előtt 100m-rel bele kellene taposni a fékbe.)

Tehát én a jövőt úgy látom, hogy a szinteken áthúzódó kapcsolatok révén az A-s klánok előtt kettős cél lebeg: biztosítani/javítani A-beli helyzetüket, illetve kék számos orikkal feltölteni a klánt. Hogy ezt hogyan csinálják (előbb felhozni ketteseket-hármasokat, vagy később nagyobb kékeket), az már a stratégia része. Ez nem pár hónap, az biztos, de ez azt is jelenti, hogy néhány évre még lehet értelmes célt találni a játékban annak is, aki a legjobb akar lenni.
Ha az A topnak le kell fordulnia, azzal elméletileg egy döntési lehetőséget veszel el tőle.

Másrészt a játék célja nem az, hogy mindenki lehessen egy kicsit a csúcson. Van, aki soha nem lesz ott. Nem szabad, hogy úgy működjön, hogy azért leszek én az első, mert a többieket egy szabály eltakarította az útból. A jelenlegi helyzetben az A arra lett kitalálva, hogy a sorrend egyértelműen tükrözze az elért eredményeket. Csak akkor fogja az A-ban bárki elhagyni az elért pozícióját, ha ettől előnyt remél, vagy a többi játékos kényszeríti.

Tehát, ha a topot szabály kényszerítené a fordulásra az A-ban, több kimenetelt is el tudok képzelni. Pl. topklánok szövetsége is létrejöhet, akik időnként helyet cserélnének, de mást nem engednének feljebb. Ha esetleg anyagilag szorítaná a szabály a topot, eldurvulhat az utánpótlás vonalak ellenőrzése (pl. B-ben nehezebb lesz majd top30%-ba kerülni), mert az A top így tudná csak biztosítani, hogy másnak se legyen jó. Ha pedig irreális áldozatokkal járna a csúcson ülni, a játékos (aki az eredmények alapján a legjobbnak bizonyult), elvesztheti a játékkedvét, és nem látjuk többet. Helyette megint lesz egy legjobb, aki megint nem fog játékot látni abban, hogy hosszú évek küzdelmeivel megszerzett trónjáról pár hét/hónap után letaszítja egy ...szabály. stb. Egy végtelen hosszúnak szánt játékot időkorláttal ellátni pont a végcélnál... Persze lehet, de akkor a játék alapkoncepciója változik.

Csak egy ötlet ezt folytatva. Lehetne olyat, hogy A-ban ha valaki eléri pl. a 20 ezer kört (több, mint 2 év), a játék választás elé állítaná: "fordulsz, vagy újrázol?". De nem csak a topot, mindenkit. Így nem lehetne azt mondani, hogy persze, csak azért első, mert előbb volt itt. De... a mellett, hogy ez már egy más játék lenne, szerintem még ez sem oldana meg mindent. Nem országok vannak, hanem szövetségek, amikben az országok ugyan cserélődhetnek, de azonos érdekkörből kerülnek ki, esetleg azonos emberek viszik az országokat. (Nem multizásra gondolok, hanem lefordítom Y orimat, hogy X orimat behozzam a szövetségbe.) Tehát egy A-s szövi akkor is helyben tud maradni, ha minden tagja lefordul, úgy, hogy ugyanazok az emberek irányítják, csak az országnevek változnak.
  #7  
Old 05-25-2007, 13:44
kg-- kg-- is offline
Junior Member
 
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Quote:
Originally Posted by -Fegya- View Post
... Ezeket a szakadékokat egyéni harcokkal nem lehet áthidalni ... A felfedezés pedig megfizethetetlenül drága.

Ötletem a probléma megoldására:
Minden olyan ország kapjon felfedezési bónuszt, amelynek a
-hozzá legközelebb álló,
-nem szövetséges,
-nála nagyobb területű ország
területe jelentősen nagyobb.

Ennyi az ötlet.

Így a nagy szakadékokat a szakadék alján álló országok felfedezéssel csökkenthetnék....
A szakadék felszámolására jó az ötlet, de nem ösztönöz a harcra. A legutóbbi felfedezés módosítás lényegében azért született, hogy "gazdaságosabb", vonzóbb legyen harccal földet szerezni. (Több oka is volt ennek, pl. az összföld így kevésbé nő, mozgalmasabb a játék, több az esély a helycserékre, kicsit jobban fékezi a topot.) Tehát lehet, hogy a szakadék alján lévőt nem felfedezésre kellene ösztönözni, hanem ütésre (nincs konkrét ötletem, hogyan).

Viszont sajnos azt kell mondjam, ez így mind offtopic, mert nem ad választ Senki azon problémájára, hogy egy ország, aki bármilyen okból fedezéssel akarja akár csak azonos hektárszámon tartani magát, egyre többet kell, hogy erre költsön. Szóval tetszik az ötleteid kidolgozottsága, de lehet, hogy más topic kellene neki.
  #8  
Old 05-25-2007, 14:16
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by kg-- View Post
A szakadék felszámolására jó az ötlet, de nem ösztönöz a harcra.
A szakadék alján álló orik azért nem harcolnak, mert nincs kivel. Ha átfedezték magukat a szakadékon, akkor majd megszűnik a felfedezés bónuszuk és ösztönözve lesznek a harcra.
Quote:
Originally Posted by kg-- View Post
Viszont sajnos azt kell mondjam, ez így mind offtopic, mert nem ad választ Senki azon problémájára, hogy egy ország, aki bármilyen okból fedezéssel akarja akár csak azonos hektárszámon tartani magát, egyre többet kell, hogy erre költsön. Szóval tetszik az ötleteid kidolgozottsága, de lehet, hogy más topic kellene neki.
A topic címe: Kis felfedezés módosítás
Javaslatom pont erről szól, tehát szerintem ide való.
Senki problémája is valós probléma, ezt talán a korábbi javaslatok orvosolnák. De tőlem mostani javaslatom kerülhet új topicba is. (Mondjuk valahol a megfontolás alatt álló javaslatok között! )
  #9  
Old 05-25-2007, 14:37
kg-- kg-- is offline
Junior Member
 
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Quote:
Originally Posted by -Fegya- View Post
A szakadék alján álló orik azért nem harcolnak, mert nincs kivel. Ha átfedezték magukat a szakadékon, akkor majd megszűnik a felfedezés bónuszuk és ösztönözve lesznek a harcra.
Erre sajnos nincs rálátásom. Ha a többiek szerint is ilyen reménytelen innen ütni, akkor csak a felfedezés átmeneti erősítését tudom én is támogatni ilyen szakadékos helyzetekben.

Quote:
Originally Posted by -Fegya- View Post
A topic címe: Kis felfedezés módosítás
Javaslatom pont erről szól, tehát szerintem ide való.
Ha csak a cím számít, akkor OK.
  #10  
Old 05-26-2007, 10:38
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by -Fegya- View Post
Ötletem a probléma megoldására:
Minden olyan ország kapjon felfedezési bónuszt, amelynek a
-hozzá legközelebb álló,
-nem szövetséges,
-nála nagyobb területű ország
területe jelentősen nagyobb.
Az 1A-ban a legnagyobb szakadék egy felfedezni nem tudó elf fölött van. Szóval, ha megvalósulna a javaslatom, akkor le kéne verni az elfet, hogy lehessen fedezni.
__________________
Egér a sajton... (#3744)
 


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
felfedezés, felfedezett terület számítás Senki Segítség 21 04-27-2007 19:19
Felfedezés javaslat -Fegya- Megvalósult javaslatok 916 01-20-2007 21:04
Elkezdődött a felfedezett területek számolása Ati Fontos bejelentések 1 11-18-2006 14:43
Célzott felfedezés módosíítás aúú Elvetett javaslatok 11 06-20-2006 14:05


All times are GMT +1. The time now is 01:47.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu