Sziasztok.
Bízom benne hogy ez megfelelő topic egy ilyen monológnak, de amennyiben nem így van akkor nyugodtan helyezzétek át.
1 órán át olvasgattam a hozzászólásokat, de nem olvastam el mindet, így ha már valaki korábban említette ezt a verziót akkor sry.
Röviden magamról:
Az elmúlt 15 évben 3 alkalommal futottam neki a játéknak, így szereztem némi tapasztalatot, ismerem a dolgok működését de nem számítok vérprofinak.
Jelenleg 2 országom van, mindkettő hosszabb szabadságon, az egyik 1/A-ban, a másik 4. szinten. Egy átlagos playernek gondolom magam.
Ami engem és néhány ismerősömet a játék abbahagyására késztetett többször, az nem más mint a piac + tartalékok.
Mivel a játékban jelentős tartalékokat lehet felhalmozni hosszú idő alatt, és ezeket ismerősökön/szövetségeseken keresztül megtartani a forduláskor, jónéhány embernek hatalmas vagyona van.
Akkorák ezek vagyonok hogy az illetők A-ban is újra tudják venni az országukat mindenestül piacról 10-20 vagy akár 50szeresen is. Optimális játékmenet esetén ez a vagyon az ellenfelek számára hozzáférhetetlen mivel szinte mindvégig a piacon van minden, és csak annyi pénz van az országban hogy támadás esetén full védekező vagy full támadó sereget tudjon venni.
Emellett az okostelefonokkal az emberek/szövetségek nagyrésze megoldja a 24 órás jelenlétet, és érkező támadók esetén szinte azonnal tudnak reagálni. A pro játékosok legerőssebb fegyvere a piac és a tartalék.
Ezek az országok olyanok mint 1 kiélezett kard, nagyon erőssek abban amiben szeretnének azok lenni azonnal, addig amíg szeretnék. Nagyon hirtelen átépülnek, bevásárolnak, védekeznek vagy ütnek, de nincs rá szükség hogy bármilyen termelő épületet tartsanak. Mindenki ismeri hogy miről beszélek, valószínű közületek is sokan ezt játszák évek óta. (Bizonyára sokan ezt jobban vagy komplexebben meg tudják fogalmazni és meg is fogalmazták)
Annak idején mikor elkezdtem játszani eszembe sem jutott hogy ez ilyen szintre jut a végén, és nem kiépült jól működő országok, hanem tartalékok+24órás figyelmek csapnak össze egymással a végjátékban.
Az igazat megvallva ez nekem nem is tetszik, nem is akarom ezt csinálni, elveszíti az ember azt a varázst hogy van egy működő országa, amit az ő saját döntései jutattak/jutatnak sikerre. Ilyenkor a játk redukálódik annyira hogy mindig legyen távolbalátás, mindig legyen alert a szövinek és mindig reagáljon a piacról a megfelelő módon (véd/kísér). Én ezért jegeltem a játékot, és jónéhány ismerősőm szintén.
Mindezt szerintem az teszi lehetővé, hogy a piacra kirakott és az onnan megvett egységek azonnal eltűnnek/megjelennek az országban. Így azonnal tudnak reagálni minden helyzetre a pénz urai.
Lehet hogy túl játékidegen a javaslatom, és mint említettem jómagam nem vagyok profi, de kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Képzeljétek el ezt a játékot úgy, hogy a piacra kirakott áru mondjuk csak 4, 8 vagy 12 kör után tűnik el az országból, és a piacról megvett áru is 12kör után jelenik meg az országban...
Mit eredményezne ez?
Szerintem:
- Nem lehetne olyan könnyen 0 tanyás országokat csinálni.
- Nem lehetne 0 sereges országokat tartani...
- Előrelátással kell kezelni minden nyersanyagot,fegyvert, gabonát stb
- Jóval többen tekercsekben tartanák a pénzt seregek helyett.
- A kiélezett szuperork profik az eddigi "csak barak + ház + bank" épületlisták helyett, kénytelenek lennének működő koncepciókat használni, amelyek több lábon állnak.
- Többen kitalálnának jó dolgokat, és újra kellene optimalizálni sok játékstílust.
Összefoglalva ez egy nagy változás lenne, a régiek számára új kihívás, az újak számára esély, az átlagos számára (mint én) felüdülés...
Ha eljutottál idáig köszönöm hogy elolvastad, minden komentet és véleményt szívesen fogadok!
|