|
|
|
 |
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
|
|
| Általános beszélgetés Hódítós témákban Hódítós témák, amik máshova nem férnek |

10-04-2012, 10:30
|
|
Member
|
|
Join Date: Aug 2011
Location: Debrecen
Posts: 173
Activity: 0%
Longevity: 71%
|
|
Merengő: Azt kicsit túlzásnak tartom, hogy a totális vereséget játékélménynek tartod.  Persze, nem kell abba a hitbe ringatni senkit, hogy egy-két hét után lealázza majd a játékosok nagyját, csak azért, mert már kétszer is elolvasta a súgót... Viszont mivel alig vannak kezdők, nem is igen tudnak egymás ellen játszani. W-ben például ellenállás nélkül feljutsz 4-500 hekire, nincs is kivel harcolni! Aztán viszont mikor mennél még tovább...  Vagy engedélyt kér a csoport tetején ülő aktuális kivégző osztagtól, vagy levágják, mint egy birkát, úgy, hogy szegénynek az ég világon semmi esélye sincs.
Más szóval, szinte nincs is ellenfél, aki ellen harcolhatna. Mert minden kezdőre jut 5 -de inkább több- normál/profi játékos. (Ezért hát reméljük, hogy amit Killer is említ, mihamarabb megvalósul.)
Ati: Hülyék mindenhol vannak. De ha 10 helyett 100 ember próbálja ki a játékot, akkor 10szer nagyobb az esély, hogy használható játékos lesz közöttük.
(Régen is tele volt idiótákkal a játék, és mentek a szájkaraték, még a fórumokon is. Még is kibírtuk valahogy.)
|

10-04-2012, 10:44
|
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,256
Activity: 28%
Longevity: 100%
|
|
Quote:
Originally Posted by RastArtist
(Régen is tele volt idiótákkal a játék, és mentek a szájkaraték, még a fórumokon is. Még is kibírtuk valahogy.)
|
Teljesen mások most az arányok, és ezt halál komolyan mondom. Ami persze nem gond (de...), mert ez van, ezt a helyzetet kell kezelni.
Erre 3 egymással párhuzamosan futó terv is folyamatban van, ezeknek csak az egyike a térkép és az oktató küldetések.
|

10-04-2012, 12:10
|
|
Junior Member
|
|
Join Date: Apr 2009
Posts: 63
Activity: 0%
Longevity: 83%
|
|
Quote:
Originally Posted by Ati
Én azt gondolom, hogy mindkettőtöknek igaza van. Valóban nehezebb tartalékok nélkül haladni, mint tartalékokkal. És valóban nem túl bonyolult sok csoportban viszonylag hamar pénzhez jutni.
A gondot én abban látom, hogy sok új játékos nem tudja, hogyan jusson pénzhez.
|
Eddig talán ez a meglátás áll legközelebb ahhoz, amiben én a probléma egyik okát látom. Azzal a kiegészítéssel, hogy nem kimondottan a pénzhez jutás mikéntjét nem fogják tudni, hanem úgy általában a játék viszonyait.
Az új játékosoknak, ha nincs isteni szerencséjük és nem találnak valakit, aki segítene tisztázni a játék tényleges működését, nem fogják tudni maguktól, hogy mi, merre, meddig. Bár a súgóból, a stratégiai kézikönyvből és a fórumon feltett kérdésekből elég jól el lehet sajátítani az alapokat, de ezeket a gyakorlatban használni totál más dolog.
A játék nem egy statikus valami. Azt nagyjából lehet tudni, hogy a stratégiai kézikönyvben leírt országfelépítésekkel annyira nem lehet mellélőni. Ám hogy ezek adott körülmények között mire jók és hogyan, illetve mit kell változtatni rajtuk egy-egy helyzetben, hogy továbbra is ütőképesek maradjanak, ahhoz több kell az olvasgatásnál. Leginkább idő, ami ugye azért problémás, mert kevesen olyan kitartók, hogy igazán jók legyenek és élvezhessék a játék minden elemét.
A kezdő nem fogja egyből tudni mi számít majd soknak vagy kevésnek, nem tudja kiszűrni a fontos/jelentéktelen dolgokat és legfőképp nem fogja rutinból megoldani a zűrös helyzeteket, nem készül fel rájuk előre, stb...
És akkor még nem is beszéltem azokról, akik tényleg kiskirálynak érzik magukat... Tegyük fel van korábbi tapasztalata stratégiai játékokból. Anélkül, hogy játékokat említenék, azt azért be kell látni, hogy a Hód a manapság "mainstream" játékoktól lényegesen eltér. A legtöbb ilyen játékban úgy tapasztalta, hogy az alapjukat a gazdaság ereje képzi.
Tegyük fel regisztrál ide, látja a kezdő országát. Ó, mondja, fain kis ország, 15 bánya, tudok építeni még x darabot, meg is teszem menten! Ó, hát fog kelleni kovács is, stb... ha kicsit élelmesebb és előrelátóbb, még néhány tanyát, házat és könyvtárat is felhúz akár. Aztán ami hely marad, abba egységeket tart és uccu a sűrűjébe, lehet aprítani. Ha igazán élelmes és felfedező kedvű játékos, akkor a súgót átfutva rájön, hogy "ó, hát a tekercsek sokat számítanak" vagy "némá, törpével sokkal többet termelnék!", esetleg leszűri, hogy az alap katonák, védők és a támadók tartása nem hatékony.
És ekkor már tényleg kiskirálynak fogja érezni magát, mert a kezdők többségét még így is cipóra tudja majd verni. Lelkesedése az első kudarcig fog tartani, amikor is összefut egy tapasztaltabb játékossal. Ilyenkor vagy rájön/megmondják neki/utána olvas mit kéne tennie és idővel jó játékos lesz vagy belefut még pár pofonba és megunja.
Az idő, a türelem, a kitartás ráadásul mindkét verzióban kulcsfontosságú. Ezek nélkül a kezdő játékos sikerélménye csorbát szenved, a "hűha, már 129 védőm van meg 12 millió aranyam" élményre pedig nem lehet alapozni hosszú távon.
Jelenleg nincsen gyors sikerélmény, nincsenek feladatok, amik lekötnék a játékost az első pár hétben és segítenék a fejlődését és - tisztelet a kivételnek, de - nincsen egy kimondottan a fejlődést elősegítő közeg.
Helyette megy a "pörgés", gyorsan körbemenni a szinteken, lehetőleg úgy, hogy mire lefordulok, odalent már meglegyen a vagyon és csak ütni kelljen magam egyre feljebb. Ugye mondanom sem kell, hogy a kezdőknek, sőt, akár csak egy átlagos játékosnak sem adatik meg az, hogy 72 kör alatt kimaxolt országgal lépjen ki a védelem alól.
Valamilyen mentor-programban lehet érdemes lenne gondolkodni. Üdvözítő, ha időnként egy-egy tapasztaltabb bagázs bevesz maga mellé egy-egy kezdőbb tagot, de az lenne az igazán jó, ha ez lenne az általános.
|

10-04-2012, 19:24
|
 |
Member
|
|
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,223
Activity: 0%
Longevity: 86%
|
|
Már önmagában csak az sokat segítene, hogy ha a kezdő játékosok beláthatnának más országokba.
Mint pl ha az lenne, hogy regisztráció után minden ország két hétig bárkit meg tud gömbözni, akár 10 varival is.
Azért ha belátna egy kiépített oriba, akkor hamar rájönne, hogy hogyan is kellene kinéznie egy országnak. Ha 200 hekin benéz 10 varival egy orkhoz akinek van mondjuk 3000 lova, annál tanulságosabb dolog még nagyon a tutorial sem lehet...
Mert a mostani viszonyok között valójában egy kezdő sosem lát egy normális országot sem, csak vakon van mikor elverik.
A fenti javaslat csak példa, az elv a lényeg, ha legalább látnának a kezdők követendő példákat, vagy tudnák mit tud az ellenfél legalább kristálygömb szintjén, lenne viszonyítási alap, mert most nem sok van szvsz.
__________________
Vonetikusan fon
---------------
[SZK] Jetilábnyom (#553158) [1/A]
Raining Blood (2) (#562319) [3/G] [SZ]
Reign In Blood (2) (#592837) [5/W] [SZ]
www.unimarket.hu
|
|
The Following User Says Thank You to Von For This Useful Post:
|
|

10-04-2012, 19:37
|
|
Member
|
|
Join Date: Aug 2011
Location: Debrecen
Posts: 173
Activity: 0%
Longevity: 71%
|
|
Von, az általad felvázolt problémára szerintem segítő kezet nyújt majd a tutorial rész. Ahol megtudhatja, hogy hogyan is néz ki egy rendes ország. Na meg remélem sokszor emlékezteti majd, hogy "A háborúban az egyik legfontosabb kincs az információ, ne felejtsd el használni a súgót, illetve a külső és belső fórumot."
Na meg én a 'kezdő' csoportot sem tartom elvetélt ötletnek, ahol lennének gépi országok is, és ahogy fejlődik egyre jobban kiépült országokkal találkozhat.
Ezeket használva talán gyorsan képet kaphat a helyes országépítésekről.
u.i.:Na meg az általad javasolt módszerrel rendesen vissza lehetne élni ám...(Nem kötözködni szeretnék, tudom, hogy csak példaként említetted.)
|

10-14-2012, 11:29
|
|
Junior Member
|
|
Join Date: Oct 2012
Location: 4/K vagy Orszag?! akkor Szlovakiabol :)
Posts: 14
Activity: 0%
Longevity: 66%
|
|
:p
sziasztok elsősorban  igyexem majd helyesen irni.
nemrég regeltem a fórumra mert nembirtam ki szó nélkül.
első regem. a hódra 2005-ben volt. Énis úgy kezdtem mint bárki más. gyártottam a védőket és támadókat ezerrel kb 250-300 hekiig (akkor meg 1300-koruli létszam volt asziszem az 5.szint) Lényeg hogy engem is egy profi karolt fel szovijébe és az A-ig megsem áltunk sőt még lefordulni is segitet (koszi LeLopLand) azota szabin van, de ez lényegtelen.
ami a lényeg hogy Kocsmából rohantam néha haza 23:00korul 2sör közt hogy a seregem kikuldjem 5X utni miközben vedtünk is.
nagyon megfogott a játék, de egy haveromat sem tudtam rávenni maradásra a játékba.
És meg anyi hogy szerintem sem kéne a Hóditós számológépet a kezukbe adni, nekem csak a A-csopi végén adták a kezembe, addig Papiron számolgattam énis ahogy más is emlitette. És élveztem a matekozast, okosabb akartam lenni hajtott a vágy hogy jobban kiszámolom a védő bónuszt stb...
kérdés mit lehet tenni?
elhangzot jó pár otlet sztem és épitő kritikak kb 46-ik oldalnál megelégeltem az olvasást úgyhogy csak addig tudok nyilatkozni.
-Osszevonás kulfoldiekkel idegen nyelv? ellenzem, mert MO-ban kell életképesnek maradnia, és ha új (de)generációval nemtudjuk frissiteni akkor osszevonás nem sokat segit hosszú távon.
-a yutube animaciót támogatnám. Tálán olyan stilusban hogy felkeltse a ,,Én megmutatom ,, vágyat.. (kb úgy képzelném el hogy ojan szlogeneket dobnék be hogy: osszetett, nehéz stratégia játek. készuj fel mert nemlesz egyszeru a kezdet sem a vég.. -szal valami ojasmi amit elakarnának erni
-kov otlet, a főmenube kéne Screen shotot csinálni a játékbol, hogy lássák mivel van dolguk és figyelmeztő kiirást hogy, -Úgyis levernek szokd meg 
(pl screen shot legyen 1-2 jol ki epitett 600-800 hekin allo ork, es egy varis)
-végul nem utolsó sorban mi lenne ha egy EPIC -országot dobna be a rendszer a 2-3-4-es szinteken (gondolok it ojanra mint a traviba a natar - csak a travisok kedvéért hasonlitok, hogy tudják hova tenni az otletem) lényegében anyi lenne hogy 4es szint ajjárol amortizálna az orikat véletlen szeruségben 50%-tol 10% ik (azaz enyit amortizalna rajtuk) egesz fel a 4szint tetejére aki leveri az kapna +szemet  igy talán a vén generácio felkelne kicsit. (ehez kéne valami előidézési taktika, pl az egesz szinten 1000ütközésnél jelenne meg vagy hasonló)
nemrég tértem vissza a játékba. nemtudom hogy a 3-4év kihagyásom után mekkora lett a vátozás de igyexem vissza rázodni.
remelem otletet tudtam adni. nem ártani akarok HSZ-emmel csak épiteni 
ha nemteccik valakinek akkor ignorája.
(helyesirasert bocsi igyekeztem)
Dope.
|
|
The Following User Says Thank You to Dope For This Useful Post:
|
|

10-15-2012, 10:38
|
|
Member
|
|
Join Date: Jan 2009
Location: Budapest
Posts: 773
Activity: 0%
Longevity: 85%
|
|
Nem tudom, hogy volt-e már felvetve, de az új játékosoknak valószínűleg attól megy el a kedve, hogy a játék eleje unalmas. Meglátom a játékot, képzek pár katonát, erre várnom kell 20 órát, hogy valami történjen, de 20 óra alatt el is felejtem a játékot.
Egy olyan megoldást el tudok képzelni, hogy aki új játékos, az először kap egy kis kipróbálási lehetőséget:
Először egy olyan csoportba kerül, ahol csak új játékosok vannak, esetleg 1-2 "mentorral", akár nem teljesen 0-ról induló országgal, 1 perces köridőkkel, és itt megtapasztalhatja, hogy milyen is a játék, és utána (2-3 óra játékidő után) kezdi csak el a "rendes", lassabb játékot.
__________________
Padlócsempe (6) (#216127) [4/L]
Csempe (3) (#396380) [1/A]
Padlófütés (2) (#560612) [3/G]
|
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
|
|
|
Posting Rules
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
HTML code is Off
|
|
|
All times are GMT +1. The time now is 04:04.
 |
|
|
|
|
|
|