Hmm, hmm. 1 ötletem lenne, nem több, úgyhogy nem kell aggódni, hogy megint jövök a fasza ötleteim tömkelegével (csak miattad Remy). Ha tetszik, tetszik, ha nem, nem.
Szóval, alapul vettem azt, hogy B-ből ne legyen fordulás, azt is, hogy könnyebb legyen fordulni, és azt is, hogy a magas hekin játszóknak ne kelljen fagyasztani, vagy bármi egyéb. Az ötlet előtt egy kis kifejtés, hogy szerintem mi a gond:
A gond az én meglátásom szerint nem más, mint, hogy a top folyamatosan nő A-ban, és sokan vannak, akik jelenleg ott vannak és forognak B-ből, de nem érdemelnék meg (top környékén lévő elfek).
Az ötlet:
Töröljük el teljes mértékben a B-ből való fordulást. Helyette legyen az, hogy lehetne két országod A-ban. Egy országod, amivel ott játszol, és egy, amivel forogsz. Ezt úgy képzeltem, hogy be lehetne állítani, hogy most Te aktívan szeretnél játszani, vagy forogni (utóbbi az alapbeállítás). Ha az van beállítva, hogy forgás, akkor a top30% elérésével lefordulhatsz onnan. Mivel csak A-ból lehetne fordulni a rengeteg elf eltűnne, és ha lenne továbbra is sok, nem egy helyen tömörülnének, hanem forognának. Ha azt állítod be az országodnak, hogy Te ott szeretnél játszani, akkor felhozhatsz az országod mellé egy másikat. Nyilván itt ügyeskedni kell egy picit, hogy a csalás ne legyen lehetséges. Ezt nem tudom, hogy lehetne pontosan megoldani, de valamilyen formában biztos lehetséges (pl. szükséges X topkör, hogy felhozz 2. országot, és/vagy a két ország között egy fix hektárszámnak kell lennie, stb.), ez még kigondolásra vár. A második országoddal, meg ugyancsak a top30% teljesítésével lefordulhatsz.
A top30%-ba beleszámít mindenki. Az is, aki nem szeretne forogni, így nem fog brutálisan alacsonyra esni a top. Ekkor viszont lehet olyan gond, hogyha a csoport 30%-a szeretne ott játszani (vagy több), akkor nem nagyon lehetne forogni (bár ez most is van). Talán egy olyat lehetne behozni, hogy aki az ott játszást választotta, és X topkörénél többje van, az nem számít bele.
Természetesen, a beállítási lehetőségeket akármikor megváltoztathatod, hogyha csak 1 országod van a csoportban.
És akkor lássuk, hogy szerintem mért jó ez a javaslat:
- Mivel csak A-ból lehetne fordulni, megoldja a fő problémát, miszerint ott van az a fránya elfmocsár, akik tolják felfele a topot.
- Aki ott szeretne játszni, az továbbra is játszhat ott, és közben forogni is tud (ez volt a B-ből való fordulás eltörlésének ellenérve, de így ez megoldva).
- Mivel A-ban top30%-ot kell teljesíteni, ezért nem kapna senki könnyen személyiséget. Bár lehet, hogy hirtelen sokan lefordulnának, és leesne a top, de egy kis idő múlva szépen beállna egy -szerintem- elég magas értékre. És ami fontos: nem nőne folyamatosan.
- Nem kell dekkolni 2K kört B-ben. Helyette 1K kör után lehetne lépni (aki elég gyors hozzá), és további 1K kör után (ismét, aki elég gyors hozzá), fordulhat A-ból (az idő ugyan annyi, ám a játék pörgősebb).
- Ati érve szokott lenni, hogy felesleges szabálybonyolítás. Szerintem egyszerűbb, vagy legalábbis nem nehezebb, mint a mostani, két helyről való fordulásos rendszer.
Hátrány:
- Egyenlőre annyi hátrányt látok, hogy két országod van egy csoportban. Igaz, én úgy látom, hogy semmiben nem különbözik ez attól, mintha valaki ügyesen csal, és úgy van két országa. Csak itt tudja a rendszer, hogy kettő van, ezért talán jobban is lehetne szűrni.
Én nem látok benne buktatót. Elég érthető, és megoldja az összes problémát, ami eddig elhangzott. Nem fix a határ, hanem a játékosoktól függne, és egymással meg kéne küzdeni érte, játszhat az is, aki játszani szeretne, sőt, akár másnak is megjön a kedve, miközben halad felfele. És jelentően pörgősebb lenne a játék.
Várom a véleményeket.
U.I.: Előre megkérnék mindenkit, hogy a nem építő jellegű hozzászólásoktól kíméljen meg. Lehet, hogy az ötlet nem 100%-os, nem gondolhatok mindenre, ám ezek sokszor javíthatóak, kiküszöbölhetőek. Ha találsz ilyet, akár Te is elgondolkozhatsz rajta, hogy lehetne kijavítani a javaslatot, vagy esetleg normális hangnemben jelzed a problémát, és el tudnak gondolkodni rajta a többiek is.