Eszembe jutott egy másik lehetőség:
Az a probléma, hogy több egymást kioltó dologra van hatással a népesség értéke. Egyrészt az extrém távolságok áthidalása bontással/fokozással azt eredményezi, hogy:
-bontás+visszaépüléssel megközelítő ország visszatámadható legyen --> kell fokozás
-fokozással extrém messziről érkező támadó ellen lehessen "védőtávra" fokozni, mert bontva gyakorlatilag csak ront az ember a helyzeten, ilyen hadakozás
A fokozás lehetőségével viszont olyan országok is élnek, akiknek gyakorlatilag indokolatlan az elfokozása, egyszerűen kényelmesebb eltávolodni, mikor vissza is támadhatnának gyakorlatilag azonos feltételekkel (kb azonos méret, ebből fakadóan amilyen országot építesz, olyan lesz az eredmény). Ha sem a védés, sem a visszatámadás nem megy, szerintem legalábbis nem indokolt az elfokozással nullázható eredmény.
Ezt a két csoportot kellene különválasztani, és még jó lenne a méretekből fakadóan idővel elenyésző 100k különbséget is valahogy arányosítani.
Szerk: végét töröltem, bocsánat, aludnom kellett volna irkálás helyett
