Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Fejlesztés > Megvalósult javaslatok
Register Stats Members List Today's Posts

View Poll Results: Melyik ötleteteket tartanád jónak, a hulla erősítésére?
tripla szintenkénti hadibónusz 29 21.64%
dupla szintenkénti hadibónusz 27 20.15%
gyújtás elleni rezisztencia 33 24.63%
minden mágikus és tolvaj akció elleni reziszdetencia (szintenként +5%-ot növekszik) 29 21.64%
férőhelye szintenként +2-vel növekszik 12 8.96%
férőhelye szintenként +10%-ot növekszik 65 48.51%
nem kell erősíteni, vagy ezek közül egyiket se tartom jónak. (alapos kifejtést igényel!!!) 19 14.18%
Multiple Choice Poll. Voters: 134. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #641  
Old 05-30-2009, 09:28
Reaktor Reaktor is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 470
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Padlócsempe View Post
Erre nehéz személyeskedés nélkül válaszolni, de igyekszem.

Próbálj kérlek érvelni:
Miért égbekiáltó butaság?
Miért idegen a hóditó mostani rendszerétől?
Miért nem illene bele?
Miért nem jók az érveim?
Milyen alapvető dolognak nézzek utána?

Légy szives, ne ovis szinvonalon szólj hozzá a hozzászólásaimhoz, szerintem neked is érdeked.

Felfedezni minden faj tud, és Te azt írtad, hogy "az egyetlen hektárszerzési módja az ütés" Pedig bizony tud felfedezni is.

A Hódító mostani rendszerében a fajok katonai, és toli-vari ereje nem az országok méretétől függ.
100 katona az 200 Hektáron is 100 katona, meg 1000 hektáron is 100 katona.
Minden faj hadereje a tudománytekercsektől, faji sajátosságoktól, katonai moráltól, és a tábornokoktól függ.
Az egységek treületnövekedéssel lineárisan növekvő ereje idegen a rendszertől.
Vegyünk egy jó játékost, pl Vityut.
Ugyanúgy szembetalálkozhatsz vele az 5. szinten, mint a 2. szinten.
Az Ő orkja nem lesz gyengébb az 5. szinten, de ebben a rendszerben a Te hullád lényegesen gyengébb lenne.

A számítások is megnehezülnének.
Persze mindent le lehet írni képletekkel, de ez nem a SETI, hogy nehéz matekfeladatokat oldjunk meg. A bizonytalanságot azonban így sem lehet kiküszöbölni.
Mi van, ha a hullának beütés előtt bejön 10% felfedezése. Akkor hogyan számolhat a védő fél?
Vagy szembetámadás miatt veszít 6-10% földet azonos körben mint amikor a serege beüt, de az Ő seregbeütése előtt.
__________________
Jó Reggelt, jó Mészárlást!
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to Reaktor For This Useful Post:
Sponsored Links
  #642  
Old 05-30-2009, 11:20
Padlócsempe Padlócsempe is offline
Member
 
Join Date: Jan 2009
Location: Budapest
Posts: 773
Activity: 0%
Longevity: 84%
Default

Quote:
Originally Posted by Reaktor View Post
Felfedezni minden faj tud, és Te azt írtad, hogy "az egyetlen hektárszerzési módja az ütés" Pedig bizony tud felfedezni is.
Valóban, a fél-elf is tud hadizni, hiszen tarthat lovasokat, mégis nyugodt szívvel írnám, hogy a fél-elf nem tud ütni.
Néha a mondatok jelentéstartalma különbözik a szó szerinti értelmezésüktől, de ezt hadd ne kelljen magyarázni.

Quote:
Originally Posted by Reaktor View Post
A Hódító mostani rendszerében a fajok katonai, és toli-vari ereje nem az országok méretétől függ.
100 katona az 200 Hektáron is 100 katona, meg 1000 hektáron is 100 katona.
Minden faj hadereje a tudománytekercsektől, faji sajátosságoktól, katonai moráltól, és a tábornokoktól függ.
Az egységek treületnövekedéssel lineárisan növekvő ereje idegen a rendszertől.
Vegyünk egy jó játékost, pl Vityut.
Ugyanúgy szembetalálkozhatsz vele az 5. szinten, mint a 2. szinten.
Az Ő orkja nem lesz gyengébb az 5. szinten, de ebben a rendszerben a Te hullád lényegesen gyengébb lenne.
Idézet a súgóból, az élőhalottra vonatkozóan:

"hadi ereje szintenként növekszik: a 4. szinten +10% támadó- és védőerővel rendelkezik, a 3. szinten +20%-kal, a 2. szinten +30%-kal, míg az első szinten +40%-kal."

Szóval nem csak az 'én' hullám lenne gyengébb ötödik szinten, hanem a jelenlegi rendszer is pontosan ilyen.

Már leírtam párszor, hogy ez nem (csak) azért van így, mert a játékosok egyre jobbak, nyilván ez is része, de sokkal nagyobb része, hogy az exponenciális függvény (gy.k. http://hu.wikipedia.org/wiki/Exponen...B6veked%C3%A9s) képes nagyon elszabadulni, így a felfedezés költségével összefüggésben a terület értéke egyre nagyobb lesz.

Szájbarágósan: Míg 200 hektáron 20 százaléknyi házzal egy gnóm naponta 300 katonát képezhet, azaz ha a szabályok engednék, akár egy napi katonatermeléséből 75 hektár földet tudna felfedezni, addig 1500 hektáron, napi 2250 katonát termelne, ami napi 10 hektárra elegendő.
Pedig 200 hektáron egy ütéssel kb. 14 hektárt ütnek le rólad, 1500 hektáron pedig 105 hektárt, azaz első esetben egyötöd nap alatt visszahozod az elveszett hektárokat, a második esetben 10,5 nap alatt.


Quote:
Originally Posted by Reaktor View Post
A számítások is megnehezülnének.
Persze mindent le lehet írni képletekkel, de ez nem a SETI, hogy nehéz matekfeladatokat oldjunk meg. A bizonytalanságot azonban így sem lehet kiküszöbölni.
Mi van, ha a hullának beütés előtt bejön 10% felfedezése. Akkor hogyan számolhat a védő fél?
Vagy szembetámadás miatt veszít 6-10% földet azonos körben mint amikor a serege beüt, de az Ő seregbeütése előtt.
A támadóerő számításánál semennyivel nem lenne nehezebb számolni, ugyanúgy egy szorzás pluszba, és a jelenlegi szintenkénti hadibónusz is egyetlen szorzás többlet.

A szorzóérték meghatározása valóban ingadozhat pl. egy 10%-os fedezésnél, de ez 1000 hektáron is mindössze a tervezett hektárarányos bónusszal megegyező, azaz 2-3%, ellenben pl. azzal sem tudsz számolni, hogy az ellenfél alád bont, lerengetik, stb., viszont az 10% haderőkülönbséget jelent.
Azzal sem tudsz számolni minden esetben, hogy az ellenfél hány tábornokot küldött, holott az 20% különbséget is jelenthet, sőt, azzal sem, hogy az ellenfél szövetségének egy tagja elmegy szabadságra, vagy épp lejár az ellenfél szövetsége és magányos farkasra vált. Ezeknek épp annyi a valószínűsége, mint annak, hogy egy élőhalottnak épp beér 10%-nyi felfedezése, mikor megütöd, és azzal az 1-2-3% plusz erővel már nem tudod átütni.

Nem biztos, hogy a hektárarányos hadibónusz a legjobb megoldás, de sokkal jobbnak tartom a szintenkéntinél, és a fixnél is.
Reply With Quote
The Following 2 Users Say Thank You to Padlócsempe For This Useful Post:
  #643  
Old 05-30-2009, 12:19
none none is offline
Member
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,135
Activity: 0%
Longevity: 88%
Default

Quote:
Originally Posted by Padlócsempe View Post


A szorzóérték meghatározása valóban ingadozhat pl. egy 10%-os fedezésnél, de ez 1000 hektáron is mindössze a tervezett hektárarányos bónusszal megegyező, azaz 2-3%, ellenben pl. azzal sem tudsz számolni, hogy az ellenfél alád bont, lerengetik, stb., viszont az 10% haderőkülönbséget jelent.
Azzal sem tudsz számolni minden esetben, hogy az ellenfél hány tábornokot küldött, holott az 20% különbséget is jelenthet, sőt, azzal sem, hogy az ellenfél szövetségének egy tagja elmegy szabadságra, vagy épp lejár az ellenfél szövetsége és magányos farkasra vált. Ezeknek épp annyi a valószínűsége, mint annak, hogy egy élőhalottnak épp beér 10%-nyi felfedezése, mikor megütöd, és azzal az 1-2-3% plusz erővel már nem tudod átütni.

Nem biztos, hogy a hektárarányos hadibónusz a legjobb megoldás, de sokkal jobbnak tartom a szintenkéntinél, és a fixnél is.
tudtommal amiket leírsz nem számítanak bele.. ha támadás elindítása után vált mf-re, vagy szabizik 1 tag az már nem jelent semmit, de lehet tévedek
a többivel meg tudni kell számolni, és a játék része az, hogy bont le tudd reagálni.. ez viszont egy bizonytalan dolog lenne..
__________________
same old song..
Reply With Quote
  #644  
Old 05-30-2009, 12:29
Padlócsempe Padlócsempe is offline
Member
 
Join Date: Jan 2009
Location: Budapest
Posts: 773
Activity: 0%
Longevity: 84%
Default

Quote:
Originally Posted by none View Post
tudtommal amiket leírsz nem számítanak bele.. ha támadás elindítása után vált mf-re, vagy szabizik 1 tag az már nem jelent semmit, de lehet tévedek
a többivel meg tudni kell számolni, és a játék része az, hogy bont le tudd reagálni.. ez viszont egy bizonytalan dolog lenne..
Szerintem pedig beleszámít, de majd mások megerősítik vagy cáfolják.

Azzal pedig nem értem mi a probléma, hogy van 1%-nyi bizonytalanság.
Mellesleg, ha pont 20 köre gömbözted, akkor láthattad akkor van-e pont 10%-nyi föld felfedezéséhez elegendő katonája, ami aztán eltűnt, szóval akár számolhatsz is vele

Azzal meg pláne lehet számolni, hogy valaki leüti a hullát, így gyengébb lesz 1%-al.

A játék része, hogy ezt az 1%-nyi bizonytalanságot le tudd reagálni.
Reply With Quote
  #645  
Old 05-30-2009, 12:36
vityu vityu is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Tihany
Posts: 4,640
Activity: 0%
Longevity: 89%
Default

Quote:
Originally Posted by Padlócsempe View Post
Szájbarágósan: Míg 200 hektáron 20 százaléknyi házzal egy gnóm naponta 300 katonát képezhet, azaz ha a szabályok engednék, akár egy napi katonatermeléséből 75 hektár földet tudna felfedezni, addig 1500 hektáron, napi 2250 katonát termelne, ami napi 10 hektárra elegendő.
Pedig 200 hektáron egy ütéssel kb. 14 hektárt ütnek le rólad, 1500 hektáron pedig 105 hektárt, azaz első esetben egyötöd nap alatt visszahozod az elveszett hektárokat, a második esetben 10,5 nap alatt.

Szerintem az A legmagasabban lévő játékosainak egyike ezzel tisztában van
Quote:
Originally Posted by Padlócsempe View Post
Azzal sem tudsz számolni, hogy az ellenfél alád bont, lerengetik, stb., viszont az 10% haderőkülönbséget jelent.
Azzal sem tudsz számolni minden esetben, hogy az ellenfél hány tábornokot küldött, holott az 20% különbséget is jelenthet...
A bontással nem is kell számolni. Erős saccolással meg tudod mondani, az éplistájából, hogy mennyi épület lesz az amire számíthatsz, hogy el is fogja bontani, ott beállítasz egy bontási ablakot egy attól kicsivel több épületre, majd még egyet, ha netán mégis többet bontana, akkor utána tudj menni. És innentől a dolgod már csak, hogy figyeld a pontlistát.
Lerengetik... ki rengeti le? Meg ezt is illik a pontlistáról észrevenni, és menni utána.
Az ellenfél játékos agyi kapacitását megfelelőnek gondolva szerintem nem küld ki 1 tábornokot ha nem fér be csak 5-tel... Édemes mindig a maxszal számolni.

Quote:
Originally Posted by Padlócsempe View Post
Nem biztos, hogy a hektárarányos hadibónusz a legjobb megoldás, de sokkal jobbnak tartom a szintenkéntinél, és a fixnél is.
A hektárarányos hadibónusz ugyanolyan rossz megoldás, mint a szintenkénti... 1 bónuszra van szükség, amitől jobban vihető lesz a hulla 5-től 2ig. Olyna, mint ami az óriásnak van, erősítés nélkül megállja a helyét minden csoportban, úgy, hogy nem változik nála semmi, sem a katonák ereje, sem a védelme, sem a tekercseinek százaléka, sem a fogyasztott kaja mennyisége, semmi...
__________________
BorzalmakVárosa (#199867) 1/A Black Dragon (#3270)
Reply With Quote
  #646  
Old 05-30-2009, 13:17
Hani's Avatar
Hani Hani is offline
Junior Member
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 93
Activity: 0%
Longevity: 88%
Default

Quote:
Originally Posted by vityu View Post
1 bónuszra van szükség, amitől jobban vihető lesz a hulla 5-től 2ig.
//godmode ?

1 bónusz kevés, meg nem is nagyon lehet konkrétan egyet kitalálni rá. Legalább is szerintem.
Reply With Quote
  #647  
Old 05-30-2009, 13:18
Padlócsempe Padlócsempe is offline
Member
 
Join Date: Jan 2009
Location: Budapest
Posts: 773
Activity: 0%
Longevity: 84%
Default

Quote:
Originally Posted by vityu View Post
A bontással nem is kell számolni. Erős saccolással meg tudod mondani, az éplistájából, hogy mennyi épület lesz az amire számíthatsz, hogy el is fogja bontani, ott beállítasz egy bontási ablakot egy attól kicsivel több épületre, majd még egyet, ha netán mégis többet bontana, akkor utána tudj menni. És innentől a dolgod már csak, hogy figyeld a pontlistát.
Ez így nem igaz. Játszottál már 1/A-ban?
Egy ellenfél 1 épülettől egészen 1000 épületig akármennyit bebonthat.
Nem tudsz azzal számolni, hogy bontja-e az összes kocsmáját, tanyáját, vagy bármit. Tippelsz a bontással, aztán vagy bejön, vagy nem.
Ez szerintem százszorta nagyobb bizonytalanság, mint az a hihetetlenül kis mértékű változás, amit egy élőhalott 10%-nyi felfedezése jelenthet.

Quote:
Originally Posted by vityu View Post
Lerengetik... ki rengeti le? Meg ezt is illik a pontlistáról észrevenni, és menni utána.
Az ellenfél játékos agyi kapacitását megfelelőnek gondolva szerintem nem küld ki 1 tábornokot ha nem fér be csak 5-tel... Édemes mindig a maxszal számolni.
Érdemesnek nyilván érdemes, de előfordulhat olyan eset, mikor nem tudod mennyivel számolj. Van amikor én sem küldök ki minden tábornokot, sőt, van amikor kettőt is otthon hagyok, ha egy ork küld 3 sereget akkor sem biztos, hogy egyenlően osztja el a tábornokokat, és bizony egy tábornok különbség sokkal többet számít, mint az a maximális változás, amit 10%-nyi föld felfedezése okoz.

Quote:
Originally Posted by vityu View Post
A hektárarányos hadibónusz ugyanolyan rossz megoldás, mint a szintenkénti... 1 bónuszra van szükség, amitől jobban vihető lesz a hulla 5-től 2ig. Olyna, mint ami az óriásnak van, erősítés nélkül megállja a helyét minden csoportban, úgy, hogy nem változik nála semmi, sem a katonák ereje, sem a védelme, sem a tekercseinek százaléka, sem a fogyasztott kaja mennyisége, semmi...
Igyekezz érveket felsorakoztatni, mert ezek a sorok nagy semmik, csak foglalják a helyet, és hátrébb viszik az egész ötletelést.
Mindenki véleményét tiszteletben tartom, aki megérveli miért tartja egyik vagy másik megoldást jobbnak, de károgni mindenki tud, azzal nem vagyunk előrébb.

Tőlem aztán lehet fix haderőbónusz, de álljon elő valaki komplett javaslattal, amely elősegíti, hogy ez ne legyen túl nagy előny a hulláknak az ötödik, vagy akár a negyedik szinten, és állítson hatásos ellenérveket a hektárarányos hadibónusszal szemben.
Reply With Quote
  #648  
Old 05-30-2009, 13:21
Hani's Avatar
Hani Hani is offline
Junior Member
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 93
Activity: 0%
Longevity: 88%
Default

Ha normál csopikban nem is lehetséges feltuningolni, legalább a hv-ban jobb lehetne. Minek 20 kör képzés amikor olyan buta, hogy semmilyen tudományhoz sem ért. Elég lenne neki pár kör, meghaltál vedd fel a páncélt meg a baltát utána irány kapálni, van rá 4 köröd
Reply With Quote
  #649  
Old 05-30-2009, 13:23
Remedy Remedy is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 5,907
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Padlócsempe View Post
Ez így nem igaz. Játszottál már 1/A-ban?
Egy ellenfél 1 épülettől egészen 1000 épületig akármennyit bebonthat.
Nem tudsz azzal számolni, hogy bontja-e az összes kocsmáját, tanyáját, vagy bármit. Tippelsz a bontással, aztán vagy bejön, vagy nem.
Ez szerintem százszorta nagyobb bizonytalanság, mint az a hihetetlenül kis mértékű változás, amit egy élőhalott 10%-nyi felfedezése jelenthet.
Orulnek, ha egy a top hataran liftezo emberke, akit egyfolytaban lecsapnak, nem kerdezne ilyet egy olyan embertol, aki jo ideje a topban van, es nem is a legkonnyebben jatszhato fajjal. Sajnos a te beirasaidbol sut az, hogy tapasztalatod nagyon keves, es olyan emberekkel vitatkozol (Pl Zoli) akiknek a nyomaba sem fogsz erni se jatektudassal, se tapasztalattal sohasem....

De legalabb onbizalmad van, mert nagyon (sot, tul) okosnak hiszed magad...

De legalabb a tobbieket ne nezd hulyenek, hogy meg az exponencialis fuggveny definiciojat is belinkeled....
__________________
Remedy
Reply With Quote
  #650  
Old 05-30-2009, 13:24
sutike31005 sutike31005 is offline
Member
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 329
Activity: 0%
Longevity: 91%
Default

Quote:
Originally Posted by Padlócsempe View Post
Szerintem pedig beleszámít, de majd mások megerősítik vagy cáfolják.

Azzal pedig nem értem mi a probléma, hogy van 1%-nyi bizonytalanság.
Mellesleg, ha pont 20 köre gömbözted, akkor láthattad akkor van-e pont 10%-nyi föld felfedezéséhez elegendő katonája, ami aztán eltűnt, szóval akár számolhatsz is vele

Azzal meg pláne lehet számolni, hogy valaki leüti a hullát, így gyengébb lesz 1%-al.

A játék része, hogy ezt az 1%-nyi bizonytalanságot le tudd reagálni.
Csak azon az országok számítanak a védelmi bónusz kiszámolásakor, amik egy adott csata indításakor már szabadságon/védelem alatt voltak. Ha például látod, hogy országodat támadják, és ekkor a szövetség 3 tagja elmegy szabadságra, akkor az semmi védelmi bónuszt nem fog eredményezni, mivel a támadás indításának pillanatában szövetségeseid még nem voltak szabadságon.
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to sutike31005 For This Useful Post:
Sponsored Links
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
egy apro tuning hullahoz exair Megvalósult javaslatok 970 03-01-2010 17:40
hulla orilistája hulla Országlisták 72 05-04-2009 12:23
Hulla és a súgó összhangba hozása Valezius Megvalósult javaslatok 18 04-04-2008 12:34
Hulla faj, és egy fontos észrevételem! fandras73 Segítség 26 02-22-2008 13:14
Hulla elleni akciókor minimális hírnév. Kisbér Elvetett javaslatok 0 02-06-2007 09:45


All times are GMT +1. The time now is 16:56.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu