Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Általános beszélgetések > Egyéb
Register Stats Members List Today's Posts

Egyéb Minden, ami máshova nem fér

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 08-29-2008, 15:20
Steve Steve is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Budapest
Posts: 2,048
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

szorozgatással neked az előző sem jött ki mert túlbonyolítottad
__________________
Steve`sfield (#324643)
Reply With Quote
Sponsored Links
  #2  
Old 08-29-2008, 15:23
Steve Steve is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Budapest
Posts: 2,048
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Amúgy biztos kijönne, és mindössze 3 esetet kell nézni: 1-6, 95-99, mindenmás. Azért mindenmás, mivel nem dobásszámra megy hanem lépésszámra, így az addigi megtett út teljesen lényegtelen. Szerintem
__________________
Steve`sfield (#324643)
Reply With Quote
  #3  
Old 08-29-2008, 16:31
Valezius Valezius is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2006
Location: Veresegyház
Posts: 3,662
Activity: 0%
Longevity: 96%
Default

Quote:
Originally Posted by Steve View Post
szorozgatással neked az előző sem jött ki mert túlbonyolítottad
Az nem túlbonyolítás volt, egyszerűen ellenőrizni akartam, hogy az jön-e ki, amit akartam. Aztán rájöttem, hogy en mtudom ellenőrizni
__________________
A szenvedélyem
Reply With Quote
  #4  
Old 09-01-2008, 09:55
tulip tulip is offline
Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 142
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Nincs valami ötletetek, hogyan lehetne elmagyarázni egy, az idén októberben pótérettségiző lánynak, hogy ha 40 pontból valaki 40-et ér el, akkor hány %-ra teljesített, valamint ha nem különbözően súlyozott pontszámokat veszünk, akkor 50 pontból 28-at elérve nem 22%-ra teljesített az illető?
Próbáltam kördiagrammot, oszlopdiagrammot rajzolni, próbáltam felírni arány párral, próbáltam felírni képlettel, hoztam több egyszerű példát egészen addig, mire azt mondta, hogy megértette. Kb. 1 órát ezzel kinlódtam. Ekkor a biztonság kedvéért még megkérdeztem, hogy és akkor 60 pontból 14-et ha elért valaki, akkor hány százalékra teljesített, erre megadta a válaszát: 28%, mert hát az előbb számolás közben szoroztam kettővel...
Egyébként főiskolára készül, szocálpedagógus szakra, szóval nem hülye. Segítsetek, hogy kell a % számítást elmagyarázni, hogy meg is értse?
Reply With Quote
  #5  
Old 09-01-2008, 13:41
Valezius Valezius is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2006
Location: Veresegyház
Posts: 3,662
Activity: 0%
Longevity: 96%
Default

Hát ez fogas kérdés, asszam öcsémmel is kínlódnom kellett, mire egy-két dolgot a fejébe vertem, és akkor se biztos, hogy úgy került bele, ahogy akartam

Ami eszembe jutott, hogy add meg neki a képletet, bár ezt már próbáltad...

kisebb szám/nagyobb szám *100. Mindig ebbe helyettesítsen be, és akkor kijön.
Talán 1képlet megjegyzése menni fog

Persze nem mindig a kisebb szám van a nevezőben, de ha ezt tudja még mindig jobban jár, mintha nem tudna semmit...

Quote:
50 pontból 28-at elérve nem 22%-ra teljesített az illető?
Mondjuk erre kíváncsi vagyok, hogy jött ki.
__________________
A szenvedélyem
Reply With Quote
  #6  
Old 09-01-2008, 13:56
tulip tulip is offline
Member
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 142
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by tulip View Post
50 pontból 28-at elérve nem 22%-ra teljesített az illető?
Quote:
Originally Posted by Valezius View Post
Mondjuk erre kíváncsi vagyok, hogy jött ki.
Az illető hölgy szerint a megoldás kulcsa benne van a feladat szövegében:

50 pontból 28, azaz 50-28 = 22, tehát 22%.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-01-2008, 14:29
Valezius Valezius is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2006
Location: Veresegyház
Posts: 3,662
Activity: 0%
Longevity: 96%
Default

Hmm.
Na ami még eszembe jutott, arra nem hiszem, hogy esélyed van, hogy megértse, úgy ahogy te érted vagy mondjuk én Arra ott volt 4éve, ha az alatt nem állt össze, akkor neked 1-2óra nem lesz elég...

Amit tehetsz, hogy gyakorlatban hasznosítható dolgot adsz a kezébe.
Ilyen az általam vázolt képlet mondjuk.
Esetleg mozgosítani kell a józan eszét, hétköznapi ismereteit.
50%-a valaminek a fele. 25%-a a negyede.
Tehát mondjuk 22 a 40-nek, az több, mint a fele, így olyasminek kell kijönnie, ami 50%-nál nagyobb.
Ha nem is emlékszik pontosan a képletre, talán meg tudja jegyezni, hogy 3szám van benne, és tudja addig csavargatni, míg kijöjjön az 55%.

Én így csináltam eddig, nem merném állítani, hogy nincs jobb mód, de én eddig jutottam
__________________
A szenvedélyem
Reply With Quote
  #8  
Old 09-01-2008, 18:33
Xeper Xeper is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Pécs/Bp
Posts: 2,240
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Arra rávilágítottál, hogy mi is a százalék? Tehát hogy két szám arányának az első két számjegye? (tehát nem képlet, hanem kb a gyakorlati haszna...)
Ezt a megközelítést csak meg tudja jegyezni. Aztán jöhet, hogy a 100-as szorzás való arra, hogy kiemelje ezt a két számjegyet.
__________________
"A tanult szerencsét hívják tudásnak"
Eben a mondatba három hiba van.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-01-2008, 15:38
Steve Steve is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Budapest
Posts: 2,048
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by tulip View Post
Egyébként főiskolára készül, szocálpedagógus szakra, szóval nem hülye.
Hát ezt a mondatot kiemelném. De az sajnos HA pedagógus lesz az nagygáz :S a szociológus közeli szakokon pedig dögivel van statisztika, szal sok sikert!
__________________
Steve`sfield (#324643)
Reply With Quote
  #10  
Old 09-01-2008, 20:24
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Member
 
Join Date: Dec 2006
Location: Tatabánya/Szeged
Posts: 2,796
Activity: 0%
Longevity: 95%
Default

Quote:
Originally Posted by tulip View Post
Nincs valami ötletetek, hogyan lehetne elmagyarázni egy, az idén októberben pótérettségiző lánynak, hogy ha 40 pontból valaki 40-et ér el, akkor hány %-ra teljesített, valamint ha nem különbözően súlyozott pontszámokat veszünk, akkor 50 pontból 28-at elérve nem 22%-ra teljesített az illető?
Próbáltam kördiagrammot, oszlopdiagrammot rajzolni, próbáltam felírni arány párral, próbáltam felírni képlettel, hoztam több egyszerű példát egészen addig, mire azt mondta, hogy megértette. Kb. 1 órát ezzel kinlódtam. Ekkor a biztonság kedvéért még megkérdeztem, hogy és akkor 60 pontból 14-et ha elért valaki, akkor hány százalékra teljesített, erre megadta a válaszát: 28%, mert hát az előbb számolás közben szoroztam kettővel...
Egyébként főiskolára készül, szocálpedagógus szakra, szóval nem hülye. Segítsetek, hogy kell a % számítást elmagyarázni, hogy meg is értse?
Én általában türelmes ember vagyok, de ez már sok lett volna nekem, úgyhogy minden elismerésem a Tiéd, hogy eddig eljutottál vele.

OFF: Adj neki egy papirost, aminek mindkét oldalára az van írva, hogy 'Fordítsd meg!'
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 01:13.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu