Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Fejlesztés > Elvetett javaslatok
Register Stats Members List Today's Posts

Elvetett javaslatok Könyörtelen leszek, de ami téma egész biztosan nem lesz, azt átmozgatom ebbe a topicba.

View Poll Results: Tekercs lopás hatékonyságán szükséges változtatni, vagy jó így ahogy van?
Ne változzon semmi, jó így ahogy van. 42 49.41%
A tekercslopás hatékonyságát jelentősen csökkenteni kell. 20 23.53%
A tekercslopás hatékonyságát kis mértékben csökkenteni kell. 11 12.94%
A hatékonyság csökknése már az első tolvajnál érezhető legyen. 7 8.24%
A második tolvaj vigyen csak lényegesen kevesebbet. 6 7.06%
A harmadik tolvajnál legyen érezhető csak, hogy életbe lép egy autómatikus védelem. 7 8.24%
Multiple Choice Poll. Voters: 85. You may not vote on this poll

 
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 04-20-2006, 12:25
Bogár Bogár is offline
Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Csíkszereda
Posts: 1,312
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

ne csak azt olvasd el, amit a zárójelekbe írtam...
Sponsored Links
  #2  
Old 04-20-2006, 12:34
aúú's Avatar
aúú aúú is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 993
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by csunyabogar
ne csak azt olvasd el, amit a zárójelekbe írtam...
Olvastam... de az nem visszavágás, hogy az országát megölöm 11 lopással, mert nem gnóm, vagy óriás az ellenfél... hisz mit csinálsz egy gnómmal vagy egy óriással... tekizni nem igazán fogod, ha vissz akarsz vágni, hanem inkább felgyújtod, leölöd azt a kevés variját ami van és elkezded ártózni is... ez ezután sem változna, hisz csak a tekercs lopást gyengítenénk, nem az egész tolizást...
__________________
Én mindig itt voltam
És mindig itt leszek,
Körülöttem pusztulnak
És születnek emberek.
  #3  
Old 04-20-2006, 13:32
Bogár Bogár is offline
Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Csíkszereda
Posts: 1,312
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

"az nem visszavágás, hogy az országát megölöm 11 lopással, mert nem gnóm, vagy óriás az ellenfél"

viszont az igen, ha az orktól elviszed a tekijeit. ha rövid távolságban is csökkented a tekilopás hatékonyságát, nyersz 2 új fajt (ork, törpe), és veszítessz 2 régit (félelf, ember). ezzel meg átesünk a ló másik oldalára.
  #4  
Old 04-20-2006, 15:30
Kisbér Kisbér is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Budapest
Posts: 1,313
Activity: 0%
Longevity: 99%
Exclamation

Leírom megint a javaslatom, amit a 2. oldalon írtam, és fejtettem ki:

Nézd, én világ életemben tolis voltam, mégis mellette vagyok az effajta változásnak. Egyrészt azért, mert nekem nem okoz túl sok gondot, hiszen ha valakit lelopok, ahhoz 10 körrel később nem megyek vissza. Inkább keresek egy másikat, akinek több van...
Másrészt pedig azért, mert így több értelme lenne több faj/speckónak is.
Pl hadi-ember. Hadi-elf, hadi-törpe
Sajnos ezeknek a legnagyobb bajuk a folyamatos kitekizés...

Még1x mondom, ezt úgy kéne bevezeti, hogy az autóvédelem mondjuk tekilopásonként 5% hatásfokcsökkenést okozna.
Tehát egy félelf 17 lopást tud kicsikarni egy teljes készültséggel. Ez (feltéve ha a tekercsáma megvolt a félelfnek) egy nem gnómtól, meg nem óriástól a tekercsei 58%-át jelenti.

Ha ez az autóvédelem bekerülne, akkor az első lopásnál ugye 5%-át tudnád ellopni, a második lopásnál 4,75%, a harmadik lopásnál 4,51%, és így tovább.
A 17. lopásnál a hatékonyság a kezdeti 5% helyett csupán 2,2%-ot jelentene.

Akkor számoljunk (nem mintha eddig nem számoltam volna ):
Eddig 10.000 tekercsből egy félelf 1 készültséggel elhozott 5.800 tekercset, tehát maradt szegénynek 4181 tekercse.
Ha ráment még ugyanabban a körben egy másik félelf, akkor összesen maradt az illetőnek 1748 tekercs, ami a vég közvetlen kezdetét jelentette az adott országnak

Nos, ha az autóvédelem beindulna, akkor:
A 10.000 tekercsből egy félelf 1 készülstéggel elhozna 4472 tekercset, tehát marad a célorinál 5528 tekercs. Tehát nem olyan vészes különbség van (ezt mindegyik tolvaj ori bevállalná szerintem...)
Viszont ha rámegy ugyanabban a körben egy másik félelf is, akkor ö már csak 1200 tekercset tudna elhozni a full készültséggel, szemben az eddigi 2432-vel.
Az adott illetőnek pedig a 2 félelfakció után az eddigi 1748 tekercs helyett maradna 4326.

Most számoljunk tovább...
Szegény illető látja, hogy szarrálopták, gondolja visszaveszi a tekercseket a piacról (a 2 félelf akció után). Visszaveszi 10k tekercsre.
Viszont jön még 1 félelf, aki rátalál, és ő is kitekizi.
Akkor míg védelem nélkül újra 5800 tekercset tudna elhozni tőle a félelf, úgy védelemmel a 3. félelf már csak 1085 tekercset tudna...

Szerintem ez így korrekt lenne nagyon... (bocs a sok számért)
  #5  
Old 04-20-2006, 17:41
Synkel Synkel is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,191
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Valaki korábban azt írta, hogy nem jellemző, hogy egy orira 2-3 toli rászálljon. Pedig az. Óriást és gnómot nem érdemes tekizni, tolit veszélyes lehet, marad a csoport jó esetben 10%-a célpontnak. Ők a törpék és az orkok, mert az elfek hiába jó hadisok lennének, kénytelenek tolizni. Ember is lehetne tűrhető hadis, mert a tükör mellett továbbra is elég neki kevesebb vari, helyette mehetne a sereg. De ha beleesik abba a 10%-ba aki nem óriás, nem gnóm, és nem tolis, akkor a tolis orik rendszeres vendégek lesznek nála.

Van tolis és van hadis orim, varizni pedig nem fogok, ez szinte biztos. Nem két körre lopom az esetlegesen felbukkanó orkot vagy törpét, azaz nem nagyon hagyok neki esélyt a visszavágásra. Nem fog 1k hekiből 100-at lebontani senki csak azért, hogy 2 körről megüthessen, arról nem beszélve, hogy ha mégis megteszi, eleve kevés eséllyel indul ellenem, és nem nagyon fogja bírni az én szövim csapásait se. Kivárhat esetleg, hogy majd elmegyek mellette, és akkor 2 körről üthet, mert ami engem illet, közelről már nem fogom lopni, de akkor sincs sokkal jobb helyzetben, mert tőle 6-8 körre az én korábbi helyemen már biztosan áll egy másik tolis, aki akaratlanul is segít nekem a védekezésben...

Nem bonyolódok számokba, de a hatékonyságot valamilyen módon tényleg változtatni kell, mert ez így nem jó.
  #6  
Old 04-20-2006, 18:04
Láma's Avatar
Láma Láma is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Location: Budapest
Posts: 777
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Azért azt jegyezzük meg hogy 7-8 körről egy épkézláb tekizhető orihoz már nem fér be a tolis, csak óriáshoz meg tolinélküli gnómhoz, mert a védettség a távolságtól függ. 4 körre már majdnem kétszeres túlerő kell, és ez eléggé gyorsan nő.
  #7  
Old 04-20-2006, 18:46
Synkel Synkel is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,191
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Láma
Azért azt jegyezzük meg hogy 7-8 körről egy épkézláb tekizhető orihoz már nem fér be a tolis, csak óriáshoz meg tolinélküli gnómhoz, mert a védettség a távolságtól függ. 4 körre már majdnem kétszeres túlerő kell, és ez eléggé gyorsan nő.
Nincs az a hadis vagy termelő akihez egy tolis ne férne be 7-8 körről, különben vagy a tolis nem tolis, vagy azok nem azok amiknek lenniük kéne... Amúgy meg a gnómok tartanak tolit, ha az óriások nem is, ugyanis a gnómnak a tekije biztonságban van, de ettől eltekintve a tolik igancsak ártják.
  #8  
Old 04-20-2006, 18:54
Láma's Avatar
Láma Láma is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Location: Budapest
Posts: 777
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Hogy egy tolvajakció sikeres-e, azt a tolvajok számán, katonai morálon, faji módosítókon és varázslatokon kívül mégegy szempont befolyásolja: a pontlista-beli helyezések különbsége.

A módosító képlete: A két ország helyezésbeli különbsége * 20 / csoportlétszám

Ha a módosító értéke kevesebb, mint 1, akkor 1-gyel számolj. A célország védekezőerejét ezzel a módosítóval szorozd be.

1000 fős csoport esetén 100 helyezetkülönbségnél kell 2 szeres túlerő, tisztánlátással 2,6szoros...

hadis tart 10% kocsmát, tolis 40% ot ami már elég sok, életbe nem lopja át 7-8 körre...
  #9  
Old 04-21-2006, 08:57
aúú's Avatar
aúú aúú is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 993
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Kisbér
Leírom megint a javaslatom, amit a 2. oldalon írtam, és fejtettem ki:

Nézd, én világ életemben tolis voltam, mégis mellette vagyok az effajta változásnak. Egyrészt azért, mert nekem nem okoz túl sok gondot, hiszen ha valakit lelopok, ahhoz 10 körrel később nem megyek vissza. Inkább keresek egy másikat, akinek több van...
Másrészt pedig azért, mert így több értelme lenne több faj/speckónak is.
Pl hadi-ember. Hadi-elf, hadi-törpe
Sajnos ezeknek a legnagyobb bajuk a folyamatos kitekizés...

Még1x mondom, ezt úgy kéne bevezeti, hogy az autóvédelem mondjuk tekilopásonként 5% hatásfokcsökkenést okozna.
Tehát egy félelf 17 lopást tud kicsikarni egy teljes készültséggel. Ez (feltéve ha a tekercsáma megvolt a félelfnek) egy nem gnómtól, meg nem óriástól a tekercsei 58%-át jelenti.

Ha ez az autóvédelem bekerülne, akkor az első lopásnál ugye 5%-át tudnád ellopni, a második lopásnál 4,75%, a harmadik lopásnál 4,51%, és így tovább.
A 17. lopásnál a hatékonyság a kezdeti 5% helyett csupán 2,2%-ot jelentene.

Akkor számoljunk (nem mintha eddig nem számoltam volna ):
Eddig 10.000 tekercsből egy félelf 1 készültséggel elhozott 5.800 tekercset, tehát maradt szegénynek 4181 tekercse.
Ha ráment még ugyanabban a körben egy másik félelf, akkor összesen maradt az illetőnek 1748 tekercs, ami a vég közvetlen kezdetét jelentette az adott országnak

Nos, ha az autóvédelem beindulna, akkor:
A 10.000 tekercsből egy félelf 1 készülstéggel elhozna 4472 tekercset, tehát marad a célorinál 5528 tekercs. Tehát nem olyan vészes különbség van (ezt mindegyik tolvaj ori bevállalná szerintem...)
Viszont ha rámegy ugyanabban a körben egy másik félelf is, akkor ö már csak 1200 tekercset tudna elhozni a full készültséggel, szemben az eddigi 2432-vel.
Az adott illetőnek pedig a 2 félelfakció után az eddigi 1748 tekercs helyett maradna 4326.

Most számoljunk tovább...
Szegény illető látja, hogy szarrálopták, gondolja visszaveszi a tekercseket a piacról (a 2 félelf akció után). Visszaveszi 10k tekercsre.
Viszont jön még 1 félelf, aki rátalál, és ő is kitekizi.
Akkor míg védelem nélkül újra 5800 tekercset tudna elhozni tőle a félelf, úgy védelemmel a 3. félelf már csak 1085 tekercset tudna...

Szerintem ez így korrekt lenne nagyon... (bocs a sok számért)

Nah, megnéztem megint a javaslatod Kisbér és megmondom mi a baj vele... nem éri el a célját...
A te számaiddal nézve, ha van 10e tekid és abból egy húzás után marad 5528 db, akkor a %-aid 48%-ról 32%-ra esnek vissza, tehát jelentős mennyiségben gyengülsz minden téren... és ez egy full készüli volt csak... nem kell hozzá még 1-2 másik tolis ori, elég ha a térkapu bezáródása előtt ugyanez a tolis lehúzza még1x a célpontot és az az ori már halottnak is tekinthető... tehát szerintem ez így kevés, mert gyakorlatilag nem véd szinte semmit...

Amúgy a tolist nagyon lebecsülitek, pedig általában 10-15% torony megvan nála, tehát eleve nem egyszerű átütni (bár szöviben igazán életképes csak egy tolis, ott viszont ez még dúrvábban jön ki a védő seregek miatt), egy ilyen teki lopás után pedig, elmennek a seregeid 16%-a és még gyengülsz is 16% haditekit...
__________________
Én mindig itt voltam
És mindig itt leszek,
Körülöttem pusztulnak
És születnek emberek.
  #10  
Old 04-21-2006, 13:43
Kisbér Kisbér is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Budapest
Posts: 1,313
Activity: 0%
Longevity: 99%
Exclamation

Quote:
Originally Posted by aúú
Nah, megnéztem megint a javaslatod Kisbér és megmondom mi a baj vele... nem éri el a célját...
A te számaiddal nézve, ha van 10e tekid és abból egy húzás után marad 5528 db, akkor a %-aid 48%-ról 32%-ra esnek vissza, tehát jelentős mennyiségben gyengülsz minden téren... és ez egy full készüli volt csak... nem kell hozzá még 1-2 másik tolis ori, elég ha a térkapu bezáródása előtt ugyanez a tolis lehúzza még1x a célpontot és az az ori már halottnak is tekinthető... tehát szerintem ez így kevés, mert gyakorlatilag nem véd szinte semmit...
Pont ez volt a cél... Hogy a káposzta is megmaradjon, meg a kecske is jól lakjon...

Szóval az én javaslatomnak az a lényege, ha egy olyan orit lopsz, akit nem nagyon lopnak, akkor közel annyit tudsz zsámányolni egyedül, mint eddig. Így a tolvajok nem fognak rinyálni, hogy gyengítik őket.
Ha viszont több tolvaj akar menni egy orira, akkor fejti csak ki igazán a hatását.
Tehát van mondjuk 10e tekercsed. Leölik a tolikat, és lelop egy félelf fullra (direkt nem készültségcsökkentést írtam)...
Marad ugye az új rendszer szerint 5500 tekercs (szemben az eddigi 4100 tekerccsel)
Azt mondod, hogy ejnye-bejnye, mind1, belefér, van annyi pénzem úgyis mint az állat. Televeszem a kocsmákat, és újra teletöltöm a tekercseket 10e-re.
Mindezt a lopás után pár perccel
Aztán hirtelen megint jön egy félelf, és szintén lopni akar. Leöli a tolvajaidat, és elkezdi lopni a tekercseidet.
A mostani rendszer szerint ugyan úgy 4100 tekercsre esel vissza. Viszont ha az lenne, amint én mondok, akkor már csak kb 2500 tekercset tudna elvinni. Azaz maradna nálad otthon a 4100 tekercs helyett 7500!!!
Tehát a második tolvaj kb 3500 tekerccsel kevesebbet tudna elvinni...
Nyilván a 3. még kevesebbet és így tovább...
Aztán az, hogy ez az autóvédelem mennyi idő után "regenerálódna" az már egy másik kérdés...
Megaztán lehet azon is el kéne gondolkodni, hogy tekercsmennyiség ellopásának függvényében erősödne az autóvédelem... (ezzel kikerülve azt, hogy kiteszem piacra a tekiket, lelopatom magam valakivel, beáll az autóvédelem, majd visszaveszem a tekiket)
 


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Téma sor használata Ati Fontos bejelentések 0 10-29-2007 09:39


All times are GMT +1. The time now is 17:07.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu