|
|
 |
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
|
|

02-06-2008, 16:44
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,242
Activity: 17%
Longevity: 100%
|
|
Quote:
Originally Posted by Truffie
Beleolvasgattam a felfedezésgetésbe. Sohasem érdekelt a felfedezési százaalék és nem is állok neki most számolgatni mi volna jobb. Egyszerű megoldással lehetne megeleveniteni a játékot. Normálban bevezetni és anarchban is a max hekit. Normálban mondjuk 10000 heki és megmaradna ez a felfedezési arányos felfedezgetősdi ami most van. Az anarchban lenne 100k és visszaállna a régi felfedezgetősdi a max 225 kattanccsal. Tudom drasztikus megoldás lenne. De igy a fordulás mindenhol elérhetőbb lenne és nem lenne lehetetlen kis kékeknek sem. A 10k és 100k heki feletti hektár egyszerűen elveszne. Tudom!  én nem értek hozzá csak 7 éve játszom.
|
Ennek nem elsősorban az a célja, hogy a fordulás könnyebb legyen. Ez maximum mellékhatás.
|

02-07-2008, 09:36
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
A különböző felfedezési képleteket összehasonlítani az alapján lehet, hogy napi képzésből hány hektárt lehet felfedezni, illetve a maximális 10%-t hány napi képzésből lehet felfedezni.
Természetesen a piacon is lehet katonát venni, szövitársak is segíthetik a felfedezést, stb., de ezeket a tényezőket a felfedezési képlet összehasonlításánál nem lehet számszerűsíteni. Legfeljebb annyit lehet tenni, hogy a képlet kialakításánál gondolunk arra is, hogy a nagy tartalékkal rendelkezők a napi képzésen felül jelentős mennyiségű katonát fordíthatnak felfedezésre.
Megpróbálom összehasonlítani az eddig felmerült általános képleteket.
Feltételezem, hogy az országok teljesen beépítettek és annyi házuk van, amennyi éppen biztosítja a teljes foglalkoztatást.
1. A felfedezés katonaigénye fix. Ilyen volt régen a 225 katona/heki vagy ilyen az 1000 katona/heki képlet.
Ebben az esetben a napi képzésből felfedezhető föld mennyisége egyenesen arányos az ország területével. Minél nagyobb az ország, annál több hektárt tud felfedezni a napi képzésből.
A maximális 10% fedezést a napi képzésből minden ország ugyanannyi nap alatt gyűjtheti össze.
2. A felfedezés katonaigénye a területtel egyenes arányos. Ilyen Arwyl javaslata, mely szerint a katonaigény = terület / 10
Ebben az esetben a napi képzésből felfedezhető föld mennyisége fix. Minden ország ugyanannyi hektárt tud felfedezni a napi képzésből.
Minél nagyobb az ország annál több napig tart összegyűjteni a maximális 10% felfedezéséhez szükséges katonamennyiséget.
3. A felfedezés katonaigénye a terület nagyságával exponenciálisan nő. Ilyen a jelenlegi felfedezési képlet. (terület / 100) ^ 1.6
Minél nagyobb az ország, annál kevesebb területet tud felfedezni a napi képzésből.
A maximális 10% fedezéséhez szükséges katona összegyűjtési ideje a terület növekedésével exponenciálisan nő.
Az alapképletet természetesen a felfedezési hányad módosítja. Evvel most nem foglalkoztam.
__________________
Egér a sajton... (#3744)
|

02-07-2008, 10:24
|
Member
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 920
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Truffie
Beleolvasgattam a felfedezésgetésbe. Sohasem érdekelt a felfedezési százaalék és nem is állok neki most számolgatni mi volna jobb. Egyszerű megoldással lehetne megeleveniteni a játékot. Normálban bevezetni és anarchban is a max hekit. Normálban mondjuk 10000 heki és megmaradna ez a felfedezési arányos felfedezgetősdi ami most van. Az anarchban lenne 100k és visszaállna a régi felfedezgetősdi a max 225 kattanccsal. Tudom drasztikus megoldás lenne. De igy a fordulás mindenhol elérhetőbb lenne és nem lenne lehetetlen kis kékeknek sem. A 10k és 100k heki feletti hektár egyszerűen elveszne. Tudom!  én nem értek hozzá csak 7 éve játszom.
|
Ez szerintem marhaság az A ban az a bizonyos 10000 hekit kb két hét intenzív játékkal lehet elérni és utánna mit csinálsz?
Fegyához szólva nem értem hogy miért ne lehetne nagy orival többet felfedezni mint kicsivel ez egyszerűen nonszensz.
Miért kell ehhez a képlethez ragaszkodni ami már egyszer tönkre tette a játékot?
Mi a francnak egy nagy országot létrehozni ha a lehetőségei pont akkorák mint egy 200 hekis orinak?Ne az legyen már a cél hogy az A ban csakis elfek legyenek 30-30% toronybarakkal és mindenki azt lesse hogy mikor "ütött"(már ha volna olyan marha aki támadna) a másik hogy lehessen hiénázni...Abba az irányba ballagjunk már hogy lazítsunk a mostani szűk lehetőségeken hogy felszabadultabb lehessen a játék.
|

02-07-2008, 10:55
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Serg
Fegyához szólva nem értem hogy miért ne lehetne nagy orival többet felfedezni mint kicsivel ez egyszerűen nonszensz.
Miért kell ehhez a képlethez ragaszkodni ami már egyszer tönkre tette a játékot?
Mi a francnak egy nagy országot létrehozni ha a lehetőségei pont akkorák mint egy 200 hekis orinak?Ne az legyen már a cél hogy az A ban csakis elfek legyenek 30-30% toronybarakkal és mindenki azt lesse hogy mikor "ütött"(már ha volna olyan marha aki támadna) a másik hogy lehessen hiénázni...Abba az irányba ballagjunk már hogy lazítsunk a mostani szűk lehetőségeken hogy felszabadultabb lehessen a játék.
|
Én is lazítani szeretnék a mostani szűk lehetőségeken. Előző hozzászólásomban nem foglaltam állást, mindössze megpróbáltam bemutatni, hogy melyik képlet mit jelent.
__________________
Egér a sajton... (#3744)
|

02-07-2008, 13:26
|
Member
|
|
Join Date: Mar 2006
Posts: 142
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Tudom, hogy az ötletemet le fogjátok hurrogni, de azt is mondjátok meg, hogy miért rossz ez a javaslat.
1, Ha az óriási katonaigény miatt nem lehet felfedezni, akkor csak ütéssel lehet haladni. Minél inkább csak ütéssel lehet haladni, a távolságok annál inkább megnőnek és lehetetlenné válik ütéssel haladni, befagy a játék.
2, Ha könnyű felfedezni, akkor sokan fognak felfedezni, kevesen fognak ütni, aki üt, azt lehiénázzák, eltamaghocisodik a játék.
3, Ha lehetne viszonylag könnyen felfedezni és lenne maximámils hektár, akkor viszont mozgalmassá válna a játék! A foglalt föld a maximális hektár fölött elveszne (vagy már meg sem kapná, vagy körönként csökkenne), a beütött ország pedig szintén elvesztené a területet. Ennek az lenne a övetkezménye, hogy hiába lenne könnyű felfedezni, nem folyna szét a mezőny, miden ponton lehetne csatázni, egy kis felfedezéssel utolérni a másikat. A maximális hektár közelében lévő országok rákényszerülnének állandóan lefelé püfölni a feltörekvőket. Fordulatokkal tartkított harc folyhatna az első helyért és a mezőny többi részén is...
|

02-07-2008, 15:51
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Location: Mezőberény vagy Ildeenél Szegeden :-)
Posts: 861
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by tulip
3, Ha lehetne viszonylag könnyen felfedezni és lenne maximámils hektár, akkor viszont mozgalmassá válna a játék! A foglalt föld a maximális hektár fölött elveszne (vagy már meg sem kapná, vagy körönként csökkenne), a beütött ország pedig szintén elvesztené a területet. Ennek az lenne a övetkezménye, hogy hiába lenne könnyű felfedezni, nem folyna szét a mezőny, miden ponton lehetne csatázni, egy kis felfedezéssel utolérni a másikat. A maximális hektár közelében lévő országok rákényszerülnének állandóan lefelé püfölni a feltörekvőket. Fordulatokkal tartkított harc folyhatna az első helyért és a mezőny többi részén is...
|
Lásd Serg korábbi hsz-ét amiben Truffinak válaszol erre az ötletre. Nem ismétlem meg, én is osztom a véleményét ebben.
Sok embernek nem tetszett az hogy a nagy orik előnyben vannak a kicsikhez mert sokkal nagyobb a termelésük...stb, azonos katiigény/hekinél (225) jóval többet tudnak fedezni. (persze tartalékképzésnél, törpi termelésénél megvan az előnyük, ami jól is van így!!)
Erre szépen ki lett találva a mostani rendszer, de láthattuk, hogy nem jó, mert lehetlenné teszi a játékot A-ban.
A sok ember kedvvért, illetve véleményük miatt, találtam ki egy olyan egyszerű képletet ami azt csinálja, hogy minden méretű ori =% háznál ugyanannyit fedezhet.
Fegya számozása szerint:
1. Ezt valóban módosítani kellett, de nem ennyire.
2. Szerintem mindenképp ebben ebben az irányban kellene elmenni, akár a heki/10-es javaslatommal, akár más képlettel, bár ennél egyszerűbbet és jobbat nem tudok és senki se mondott még. 
3. Semmiképp nem támogatom, és szerintem nem is jogos, hogy a sok munka árán felküzdött nagy orik NEM HOGY ELŐNYBEN lennének a magasabb termelés miatt még hátrányba juttatjuk őket!
__________________
Egy: törj az égig!
Kettő: tarts ki végig!
Három: nevess, ha fáj!
Négy: üss, ha muszáj!
Öt: tartsd a várat!
Hat: védd a társad!
Hét: tiéd a hit!
Nyolc: a zászlót vidd!
Egészséges Fejbőr : Skinhead nyolcparancsolat
|

02-07-2008, 16:21
|
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,144
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Szomorúan látom, hogy ez a topic a megfontolás alatti javaslatok közt van..
Quote:
Originally Posted by Serg
Miért kell ehhez a képlethez ragaszkodni ami már egyszer tönkre tette a játékot?
|
A 225 katona/heki tette tönkre!
Pontosabban az akkor feljutó országok, a mostani változásnál semmi más nem kellett volna, mint a már fentlévő orikat 500k pontra visszatenni, és máris mindenki elért volna mindenkit, és mára a jobbak feljebb lennének a gyengébbek lejebb.
Quote:
Originally Posted by Serg
Abba az irányba ballagjunk már hogy lazítsunk a mostani szűk lehetőségeken hogy felszabadultabb lehessen a játék.
|
igen emlékszem.. amikor még 225katona/heki volt akkor annyit ütöttél Te is meg Arwyl is, hogy felsorolni is hosszú volna..
sőt! bátran vállaltál minden csatát "felszabadultan" és nem a klánkipakolásával "ilyeszetegtted" a téged metámadni igyekvőket.
a játék attól lehetne "felszabadultabb" ha nem kéne irreáils mennyiségű földeket leadni egy klánátlépéshez (tudom fut a másik topic), megha a betonelfeket is át lehetne vinni legalább a betonorkoknak klánban.
De ez nem egyezik, azzal, hogyha van félrerakva 20M katonád, akkor képes legyél félfedezni magad 30k hekire 2 hónap alatt.
Arwyl: hatalmas problémaként állítod be, hogy mennyi idő be tellne utolérni a biget vagy a pannont.. Ezelőtt meg 1 éven át az volt a probléma, hogy a big "nem tudja" utolérni a pannont, most ott vannak ha akarnak háborúznak, ha meg nem akarnak akkor lehet akármennyi a felfedezés úgysem fognak.
Last edited by wand; 02-07-2008 at 16:35..
|

02-07-2008, 16:33
|
Member
|
|
Join Date: Mar 2006
Location: Bp.
Posts: 1,634
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
igaza volt atinak. ami megtörtént, megtörtént. felmentek magasra 225-vel, ki a túrót érdekel már? a mostani fedezést kéne megváltoztatni, nem a régin lovagolni.
__________________
Hüpp-hüpp-hüpp barbatrükk (#316178)
Elkapom a grabancodat! (#355763) ANARCH
Barrigon (#64904)
Y Ddraig Goch (#428537)
|

02-07-2008, 16:37
|
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,144
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Hüpike
igaza volt atinak. ami megtörtént, megtörtént. felmentek magasra 225-vel, ki a túrót érdekel már? a mostani fedezést kéne megváltoztatni, nem a régin lovagolni.
|
miért? hogy bátran fedezhessenek még magasabbra ?
|

02-07-2008, 16:38
|
Member
|
|
Join Date: Mar 2006
Location: Bp.
Posts: 1,634
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
egésszen pontosan kik?
__________________
Hüpp-hüpp-hüpp barbatrükk (#316178)
Elkapom a grabancodat! (#355763) ANARCH
Barrigon (#64904)
Y Ddraig Goch (#428537)
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
|
|
Posting Rules
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
HTML code is Off
|
|
|
All times are GMT +1. The time now is 01:45.
 |
|
|
|
|
|
|