Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Fejlesztés > Megvalósult javaslatok
Register Stats Members List Today's Posts

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 11-07-2007, 13:27
Paliking Paliking is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 545
Activity: 0%
Longevity: 92%
Default

Jó ötletnek tartom Arwyl javaslatát a 10%-os katonaigénnyel, a fedezési arányt, mint nehezítő tényezőt fenntartanám, - azt hiszem ez már elhangzott - ebben a formában: fedezési igény = terület * 10% * (1 + a fedezési arány).
Fegya javaslatát jónak tartom a fedezési korlát bevezetésével, de ezt szerintem meg kell vizsgálni, hogy más csoportokban milyen problémát okozhat. Elvben normálban sztem sehol sem okoz gondot, ha az 1/A-ból kiinduló fix hekiszám van belőve korlátként, de anarchban - bár ott nem vagyok - biztosan okozna problémát.
Reply With Quote
Sponsored Links
  #2  
Old 11-07-2007, 14:18
Arwyl szelleme's Avatar
Arwyl szelleme Arwyl szelleme is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mezőberény vagy Ildeenél Szegeden :-)
Posts: 861
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

a fedezési korláthoz:

alsóbb csopi: egy szövi max 4 tagból áll, fedezési határ: a 4. hely
(javítanám 4. legnagyobb hektárú orira)

1/A: max 10 tagból áll a klán, ezért fedezési határra javaslom a 10. legnagyobb ori területét. (tehát nem a 10. helyezett területéig!!)

Ez esetben csak úgy lehet fedezési határt tolni hogy mind a 4 ill. 10 ori területe megnő.
__________________
Egy: törj az égig!
Kettő: tarts ki végig!
Három: nevess, ha fáj!
Négy: üss, ha muszáj!
Öt: tartsd a várat!
Hat: védd a társad!
Hét: tiéd a hit!
Nyolc: a zászlót vidd!

Egészséges Fejbőr : Skinhead nyolcparancsolat
Reply With Quote
  #3  
Old 11-07-2007, 15:11
Paliking Paliking is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 545
Activity: 0%
Longevity: 92%
Default

Quote:
Originally Posted by Arwyl szelleme View Post
a fedezési korláthoz:

alsóbb csopi: egy szövi max 4 tagból áll, fedezési határ: a 4. hely
(javítanám 4. legnagyobb hektárú orira)

1/A: max 10 tagból áll a klán, ezért fedezési határra javaslom a 10. legnagyobb ori területét. (tehát nem a 10. helyezett területéig!!)

Ez esetben csak úgy lehet fedezési határt tolni hogy mind a 4 ill. 10 ori területe megnő.
Ez szerintem jó, és tudom, hogy így gondolod, de az egyértelműség és pontosítás kedvéért a megfogalmazás legyen: a 4. (10.) legnagyobb területű ország területéig
Reply With Quote
  #4  
Old 11-07-2007, 18:17
wand wand is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,144
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Arwyl szelleme View Post
a fedezési korláthoz:

alsóbb csopi: egy szövi max 4 tagból áll, fedezési határ: a 4. hely
(javítanám 4. legnagyobb hektárú orira)
az alsó szinteken teljesen jól működik a fedezés, tehát tök felesleges hozzányúlni, csak azért, hogy átírjunk valamit ami amúgy is jól működik.
sőt én tartamo magam ahhoz, hogy 1/A-ban pedig 10k-ig semmi gond.

Quote:
1/A: max 10 tagból áll a klán, ezért fedezési határra javaslom a 10. legnagyobb ori területét. (tehát nem a 10. helyezett területéig!!)

Ez esetben csak úgy lehet fedezési határt tolni hogy mind a 4 ill. 10 ori területe megnő.
Arwyl, ez 2 baráti klán összejátszásával simán kijátszahtó.
mivel semmiképp nem lehet a cél, hogya topp a jelenleginél feljebb tudjon fedezni, ennek egyetlen megoldása van az ha a felfedezési határ fixen X hektár és kész.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-07-2007, 18:48
Remedy Remedy is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 5,907
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by wand View Post
mivel semmiképp nem lehet a cél, hogya topp a jelenleginél feljebb tudjon fedezni, ennek egyetlen megoldása van az ha a felfedezési határ fixen X hektár és kész.
Ezt nagyon rossz otletnek tartom, ez kb olyan, mintha a forma1ben azt mondjak hogy csak 250el lehet menni, akarmilyen autot is raknak ossze neked... Fura egy otlet
__________________
Remedy
Reply With Quote
  #6  
Old 11-07-2007, 18:59
Arwyl szelleme's Avatar
Arwyl szelleme Arwyl szelleme is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mezőberény vagy Ildeenél Szegeden :-)
Posts: 861
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by wand View Post
az alsó szinteken teljesen jól működik a fedezés, tehát tök felesleges hozzányúlni, csak azért, hogy átírjunk valamit ami amúgy is jól működik.
sőt én tartamo magam ahhoz, hogy 1/A-ban pedig 10k-ig semmi gond.

Arwyl, ez 2 baráti klán összejátszásával simán kijátszahtó.
mivel semmiképp nem lehet a cél, hogya topp a jelenleginél feljebb tudjon fedezni, ennek egyetlen megoldása van az ha a felfedezési határ fixen X hektár és kész.
Felejtsd már ezt a 10k hekit! Ilyen hülyeséget! Ha addig könnyen lehetne menni akkor az egész csopi 10k hekin lenne! Annak a rétegnek könnyű addig felmenni aki jelenleg is ott van!

Az is egy marhaság hogy megmondjuk, hogy 12345 heki felett 1 hekit sem lehet fedezni! DE LEHESSEN! Miért ne lehessen? Hagy fedezzen aki akar, és rászánja a katit, hagy fedezzen célzottan a törpe a bányája miatt.
Semmiképp nem támogatom a játék egy funkciójának beszüntetését és ellehetetlenítését! Miért ne fejlődjön a csopi? Miért ne nőjjön az idő teltével a földmennyiség? Miért ne nőhetne tovább a fedezési határ?

Ezen az összejátszáson meg kár rágódni! Láthatjuk hogy büntetlenül mennek a csalások, mert nincs olyan kontoll a játékban ami ezt szűrné. Hiába küldi el a JKSZ bejelentőre az ember a gyanús (=tuti csalás) dolgokat, le sincs ....


Ha nézzük a Biget és a Pannont jelen helyzetben: megépítik a 70% házas orijaikat, és elkezdik "ütni egymást felfelé" 2-3 év múlva. Mert addigra talán lesz még pár ori aki megközelíti őket, de ekkor még jobban felfedeznek. Igen, persze fedezési arány nő, katiigény nő, stb.... De újabb időt nyertek! Talán újabb 2-3 évet.
És itt a lényeg! Ne arról szóljon már a játék, hogy 4-5 év múlva talán lesz 1 klán aki megközelíti őket!! Mert akkor közös erővel kivégzik úgyis azt az egyet.
__________________
Egy: törj az égig!
Kettő: tarts ki végig!
Három: nevess, ha fáj!
Négy: üss, ha muszáj!
Öt: tartsd a várat!
Hat: védd a társad!
Hét: tiéd a hit!
Nyolc: a zászlót vidd!

Egészséges Fejbőr : Skinhead nyolcparancsolat
Reply With Quote
  #7  
Old 11-07-2007, 19:11
Xeper Xeper is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Pécs/Bp
Posts: 2,240
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Írtam egy alternatív javaslatot, de még senki nem reagált rá...
__________________
"A tanult szerencsét hívják tudásnak"
Eben a mondatba három hiba van.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-07-2007, 23:58
Kutyuleee's Avatar
Kutyuleee Kutyuleee is offline
Member
 
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
Default

Quote:
Originally Posted by Xeper View Post
Írtam egy alternatív javaslatot, de még senki nem reagált rá...
Én gondolkoztam rajta, de egyelőre csak negativumait találtam.
a helyezéses résszel az a baj, hogy vagy a csopi közepe szív, vagy a top, de igazán nem jut eszembe semmilyen formula rá, ami egyszerre segiti a csopi közepét, és a topot is, mert vhova elbillene a mérleg és szivna.
a %-os viszonyitással meg az a gond, hogy lejebbi csopikban okozna nagy felfordulást, vagy feljebb nem érne semmit (lásd, a 0hekis ütéseknél pontosabban kifejtve a hátrányait).
a 2 együtt sztem vagy tulnagy elönyt jelentene, vagy kilőné egymás hatását. főleg hogyha belegondolunk 1-2 év alatt felborulhat akár a pontlista is, és a szakadék áthelyeződhet, és ott már lehet kevésbé segitene a képlet. Szal sztem nem lenne hosszú távú megoldás.
Viszont az ötletedből kiindulva egy fix értékes könnyités amúgy beleférne, sztem, mert itt már más a szitu mint a 0hekis ütéseknél. mondjuk ahogy gondoltam: arwyl képlete fedezési rátával, és a különbségből járó bonussal.

1heki fedezésésnek a katona igénye:
hektár/10*(1+fedezési arány*x) és x mondjuk a mostani ütés malusz kb. tehát 0-1 közötti szám ami 1k pontonként csökken 1századot.

a képletbe nem számitanának bele a klántársak de az MNT-sek igen
vagyis ha felfele a legközelebbi ori 100k különbségen vagy azon kivül van, akkor a fedezési aránytól függetlenül alapáron fedezhetek.

ahogy közeledek hozzá a fedezésem rohamosan drágul, a fedezési arány rohamos bejövetelével. ezzel az ori közelében, ütésre ösztönözve a fedezőt.

a lentebbi csopikra minimális hatással lenne.

azért csak a felső orit nézem, mert az alsó ha akar beüthet. és ezzel neki is kedvezek.
a képlet kijátszható egy ori "közelében", de nagy áldozattal jár, hiszen fölé kell fokoznom.
(a 100k, csak has szám volt hirtelen, mert az egy most ismert rendszer)
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni



Reply With Quote
  #9  
Old 11-24-2007, 14:29
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Amióta behalt ez a fórum, sok szép klánütés volt. De a szép és nagy ütések ellenére csak annyi változott, hogy pár ország helyet cserélt, de a tophoz természetesen senki sem közeledett.
Megpróbálom összefoglalni még egyszer álláspontomat.
1. Sokkal könnyebb lenne csatázni, ha az országok nagyjából egyenletesen helyezkednének el a pontlistán. Csináltam egy ábrát.

Az ábrán jól látszik, hogy az 1/A-ban jelenleg az 50. helyezéstől lefelé teljesen egyenletesen helyezkednek el az országok a pontlistán. Itt vannak egyéni csaták és szép klánütések. Úgy gondolom, ha az egész pontlistában viszonylag egyenletesen helyezkednének el az országok, akkor mindenhol könnyebb lenne csatázni, tehát az első 50 is sokkal többet csatázna.
Felrajzoltam egy 'elvárt' nevű görbét. Szerintem valami ilyenhez kéne közeledni. Akkor mindenki elérhető közelségben lenne, mindenhol lehetne csatázni és a top is csatázhatna.

2. Ahhoz, hogy közelíthessünk az 'elvárt' nevű görbéhez, mindenhol könnyíteni kell a felfedezést. Arwyl javaslata ebből a szempontból jó, mert
-elég szigorú, így érdemesebb lesz ütéssel haladni, mint felfedezéssel
-igazságos, mert napi képzésből kb mindenki ugyanannyi százalékot fedezhetne. (Régebben azt gondoltam, hogy a napi képzésből minél nagyobb az ország, annál kevesebb százalékot lehesen fedezni. Most úgy látom, hogy a nagy orik előnyét másképp kéne kezelni.)

3. Ahhoz, hogy közelíthessünk az 'elvárt' görbéhez, biztosítani kell, hogy a legelsők ne fedezhessenek. Ha a legelsők is haladhatnak felfedezéssel, akkor továbbra is lehetetlen a mezőny kiegyenlítése. Természetesen harccal haladhatnak.
Először azt javasoltam, hogy
Quote:
Nem a pontlista 4 első helyezettje nem fedezhet, hanem a csoport 4. legnagyobb területű országának területe a felfedezési korlát. Senki sem fedezhet egy csoportban úgy, hogy felfedezésével több területe legyen, mint a 4. legnagyobb területű ország területe.
Így pontlistán való merüléssel és emelkedéssel nem lehetne kijátszani a felfedezési korlátot.
Wand erre kifejtette, hogy a felfedezési korlátot megbeszélt ütésekkel eddig is kijátszották és minden bizonnyal ezek után is ki fogják játszani.
Erre javasoltam, hogy
Quote:
én az 1/A-ban bevezetnék egy abszólút korlátot. Egy fix hektárszám felett az 1/A-ban senki sem fedezhetne. Ezt a fix hektárszámot aztán mondjuk évente felül lehetne vizsgálni. A fix korlát a mostani 4. hely környékén lévő ország területe lehetne kerekítve.
Szóval Arwyl javaslatát támogatom avval a kiegészítéssel, hogy az 1/A-ban x hektár fölé fedezéssel ne lehessen jutni.
Így a fedezés könnyítése tényleg azt a célt szolgálná, hogy
-ne fogyjon az 1/A összes földterülete
-a szakadékokat könnyebb legyen áthidalni
Ez a javaslat Wandnak tetszett, de sokaknak nem. Joggal. Amikor ezt javasoltam, sokat gondolkodtam rajta, hogy hogyan lehetne megakadályozni a top fedezését. Nem tudtam más biztos módszert kitalálni, mint az abszolút korlátot. Eleve nem tetszett, mert
-nem szép egy olyan szabály, amit időnként változtatni kell
-a nemzetközi verziókra és az anarch legfelső szintjére nem jó.
Ennek ellenére javasoltam, mert a hiányosságai ellenére is van előnye, mégpedig az, hogy semmilyen trükközéssel sem játszható ki.
Úgy gondolom, ha kimondanánk, hogy mondjuk a magyar 1A-ban 29000 hektár fölött senki sem fedezhetne, akkor egy egyedi szabályt hoznánk az 1A jelenlegi helyzetére. De a jelenlegi helyzetre jó lenne az a szabály is, hogy a csoport 4. legnagyobb területű országának területe a felfedezési korlát. Szinte biztos vagyok benne, hogy a jelenlegi két top klán megbeszélt ütésekkel nem vinné fel a felfedezési korlátot. Ezenkívül ez a szabály minden csoportra egyformán sokkal jobb lenne, mint a jelenlegi, liftezéssel könnyen kijátszható szabály.
__________________
Egér a sajton... (#3744)
Reply With Quote
  #10  
Old 11-07-2007, 19:15
Remedy Remedy is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 5,907
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Arwyl szelleme View Post
Ha nézzük a Biget és a Pannont jelen helyzetben: megépítik a 70% házas orijaikat, és elkezdik "ütni egymást felfelé" 2-3 év múlva. Mert addigra talán lesz még pár ori aki megközelíti őket, de ekkor még jobban felfedeznek. Igen, persze fedezési arány nő, katiigény nő, stb.... De újabb időt nyertek! Talán újabb 2-3 évet.
És itt a lényeg! Ne arról szóljon már a játék, hogy 4-5 év múlva talán lesz 1 klán aki megközelíti őket!! Mert akkor közös erővel kivégzik úgyis azt az egyet.
Na. Bevallom Arwyl, eddig ez a beirasod sertett meg a legjobban, es azt hiszem, ezt klanszinten is nyugodtan mondhatom. Ha lehet, ne magadbol indulj ki.
Tuzbe merem tenni a kezem, hogy nem lesz megbeszelt utes, es itt nem csak a sajat nevemben beszelek...
Egyszeruen nem ertem, hogy merult ez fel benned... Illetve ertem, hiszen ugy tunik, ilyen a mentalitasod. Nos, a mienk nem ilyen, es Sergeke sem. Ebben teljesen biztos vagyok. Ehhez annyit adaleknak, hogy sok mas klannal ellentetben, amikor mi kimentunk kis klanba, egyetlen egy eplistat nem hoztunk el, es nem is kertunk, amig kulon voltunk. Ez lehet aprosag, de akkor sem tettuk meg, mig masok igen.
Szoval eroteljesen felhaborit a feltetelezesed.
Valamint az utolso mondatod is eleg erdekes.
__________________
Remedy
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
17. Felfedezés Ati Hódító Kézikönyv 3 07-11-2007 17:11
felfedezés, felfedezett terület számítás Senki Segítség 21 04-27-2007 19:19
Felfedezés javaslat -Fegya- Megvalósult javaslatok 916 01-20-2007 21:04
Célzott felfedezés módosíítás aúú Elvetett javaslatok 11 06-20-2006 14:05


All times are GMT +1. The time now is 18:25.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu