|
|
|
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
|
|
07-11-2007, 13:12
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,226
Activity: 14%
Longevity: 100%
|
|
04.02. Szövetségi játék
Mikor célszerű szövetségi játékot választani?
Mik az ideális fajok a szövetségi játékhoz?
Milyen stratéágiát válasszak, ha szövetségben szeretnék játszani?
Milyen országok legyenek a szövetségben?
Milyen taktikát érdemes a szövetségnek alkalmaznia?
Hogyan szerezzek tagokat a szövetségbe?
Hogyan lépjek be egy meglevő szövetségbe?
|
07-12-2007, 18:32
|
Member
|
|
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,962
Activity: 0%
Longevity: 97%
|
|
szövetségi játékot igazából mindig érdemes játszani, ha jó a szövi. ha esetleg mf vagy és beléd kötnek akkor sem árthat gyorsan egy jó szövit keresni...
igazából egy szövetségbe minden faj jó, ez a szövetség szándékaitól, és játékstíulástól függ...az egyetlen, amit nem fogadnak szívesen be az a hulla.
ha például teljes varázsló szövetség van, akkor 4 óriás tudós jó lehet, ha tolvaj szövetség, akkor ember, fél-elf esetleg gnóm vagy elf között lehet választani. egy toliszövibe általába egy 8-10 körel feljebb lévő célpontot kell kiválasztani, és akkor gond nélkül lehet lopkodni. ha hadi szövi, akkor gnóm, törpe, ork vagy óriás esetleg elf közül lehet választani.
ha szövetségben szeretnél játszani mindig olyan stratégiát kell választani, amit a szövi alkalmaz.
a szövetségben mindenképp olyan országok legyenek, akik hasonlóan tapasztaltak és aktívak mint te, mert akkor vagy téged fognak hiányolni vagy te fogsz unatkozni és párszor idegeskedni, hogy küldenek-e tényleg gabonát, segítséget stb.
a szövetségnek olyan stratégiát kell választania, ami jó a 4 tagnak, például egy hullával a szöviben ne akarjon senki toliszövit...tehát meg kell nézni a 4 tagnak mi a faja, szemcsije és akkor megvizsgálni mit játszhat azzal. és akkor eldöntitek, hogy 2 vari 2 hadi vagy 3 hadi 1 vari.
tagokat a szövetségbe többféle módon szerezhetsz. ha meglátod egy jó ori gömbjét, aki mf akkor mindenképp írj neki ha szövis is írhatsz, mert lehet van hely...aztán ismerősöket is megkérdezhetsz van-e kedvük, és az alap lehetőség, hogy a diplomáciai oldalon hirdetsz szövetséget, ahol megírod, milyen orit vársz a szövetségedbe, vagy hogy te milyenbe lépnél be, mik a szándékok és mit tudsz nyújtani: tapasztalat, aktivitás stb.
egy szövetségbe úgy léphetsz be, hogy a státuszodat a szövetségek menüpont alatt szövetség tagjára változtatod és ajánlatot küldesz annak a vezérnek akinek a szövijébe belépnél, vagy szövetség vezére leszel, és szólsz a leendő tagoknak, hogy küldjenek ajánlatot, amit el kell fogadnod. ha újból mf-re változtatod a státuszod az 72 óráig úgy kell maradjon.
Last edited by Burning; 07-12-2007 at 18:35..
|
07-16-2007, 12:59
|
Member
|
|
Join Date: Jul 2006
Location: Zalaegerszeg
Posts: 103
Activity: 0%
Longevity: 97%
|
|
Quote:
Originally Posted by Ati
Mikor célszerű szövetségi játékot választani?
|
Ha egykis akcióra vágysz, ha szeretsz csapatban játszani, ha unatkozol
Quote:
Originally Posted by Ati
Mik az ideális fajok a szövetségi játékhoz?
|
Beállítottság fűggő, attól függ mi akarsz lenni a szövetségben.
Hadi: Ork, Gnóm, Óriás, vagy Törpe
Vari: Óriás
Toli: Félelf, Gnóm, Ember, vagy Elf
Hadi-vari: Óriás, vagy Gnóm
Hadi-toli: Gnóm
Toli-vari: Gnóm
Quote:
Originally Posted by Ati
Milyen stratégiát válasszak, ha szövetségben szeretnék játszani?
|
Mindenképpen az egyik fentebb felsorolt, beállítottság egyikének megfelelőt.
Szóval ha pl: Varázsló akarsz lenni a szövetségben ne akarj annyi tolvajt, mint ami a tolisnak van, és ne akarj annyi katonát sem mint a hadisok.
Quote:
Originally Posted by Ati
Milyen országok legyenek a szövetségben?
|
A szövetég stílusának megfelelő országok, Élőhalott legyen hullákkal körülvéve, mivel nemtudja felderíteni a rá nyított térkaput és ezért a többi tag megharagudhat rá a folyamatos lopások miatt. (Persze van módja a tolvajok felderítésére, de ezek inkább találgatások nagy csoportban)
Quote:
Originally Posted by Ati
Milyen taktikát érdemes a szövetségnek alkalmaznia?
|
A tagok legyenek 2-3 körre maximum egymáshoz, ha a távolság nagyobb minnél elöbb zárkózzanak össze. Támadáskor lehetőleg a tolvajokat, varázslókat a hadisok vigyék magukkal, még akkor is ha 0 egység jön segíteni.
Ne feledjük ők a szövetség szeme!
Nagyobb, veszélyesebb támadásokat, akkor índítsunk amikor minden tag elérhető, ha gond adódna. Pl: visszatámadták a szövetséget és elveszett néhány hektár, ilyenkor ne dezertáljanak az el nem férő egységek...
|
08-29-2007, 17:33
|
Member
|
|
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,962
Activity: 0%
Longevity: 97%
|
|
egy szövetség életében gyakran, ha akarjuk, ha nem előfordulnak harcok, úgynevezett szövetségi háborúk...
egy háborúnál mindig ajánlatos először egy tagra rászállni, azt eltávolítani. ha mindenkit támadunk, akkor mindenki tudja pótolni a kisebb veszteségeket, ha viszont egy tagot támadunk tartósan, hamar romba lehet dönteni, amennyiben nem elég aktív vagy nem rendelkezik megfelelő anyagi kerettel.
meghatározóak egy háborúnál még a távolságok, ezért egy vándor szövetségnek (mind a 4 tag vándor), hatalmas előnye lehet, hiszen gond nélkül támadja a 3 körre (nekik 2 körre) lévő szövetséget, melynek azonban gondjai akadhatnak a visszatámadással, hiszen ezt a vándor szövi egyből észlelheti, még mikor két körre van a sereg és egymásnak segítséget küldhetnek, ezért megeshet, hogy az egész háború alatt nem sikerül beütni őket.
ha viszont két normál szöviről van szó, akkor ajánlott, hogy egy tagot előbb tartósan ostromolnak, majd leütik földre, így az elkerülhet szövijétől akár 4-5 körre is. ilyenkor megfontolandó, hogy az illető szabira mennjen-e ezzel szövetsége védelmét 10%-al erősítse, vagy ott maradjon.
ha ott marad, azt kihasználhatják egy roppant jó lépésre, mert ha a 3 tagú (igazából négy tagú, de az egyik tag 4-5 körre lejjebb van, mivel leütötték) szövetségnek is sikerült eddig egy tagot leamortizálni, akkor leüthetik, a 4-5 körre lévő tagjukhoz, aki onnan lejjebb üti még 2-3 körrel, tehát az a tag 6-7 körre lesz az eddig lennt lévő illető pedig visszakerül, tehát fordul a kocka. ezt viszont csak jó szervezéssel, és egymás után menő seregekkel lehetséges!!!
rengeteg jó taktika létezik még, melyet mindenki maga kitapasztalhat. a lényeg, hogy egyszerre egy tagot üssünk, majd azt eltávolítsuk.
az, hogy milyen fajjal mik az esélyek függ a másik szövetség felállásától is, de elsősorban gnómmal és óriással esetleg elffel lehet jól kijönni a háborúkból.
gnóm-tudós:
ház : 18% 96% foglalkoztatottság
raktár: 13% 10 körig elég
barakk: 39%
őrtorony 10%
templom: 12%
kocsma: 9%
óriás-tudós:
ház: 18% 98% foglalkoztatottság
raktár: 12% 10 körig elég
barakk: 44%
őrtorony: 11%
templom: 15%
kocsma: 1%
a tf orikkal, azonban fgyelnünk kell, mert egy háborúban nem elég, ha 10 körönte belépünk és veszünk kaját, hiszen számítanunk kell rá, hogy lelopják a rakikat/ vagy nem működnek...a tanyás oriknál pedig fontos, hogy a tanyák megfelelő helyen legyenek az intézőben
ha egy magányos farkas van egy szövetség ellen, és a háború mégis elhúzódna, az vagy azt kell jelentse, hogy az mf nagyon jó, rengeteg tartaléka van, vagy a szövi nem a legjobb.
természetesen a szövetség esélyei a nagyobbak, hiszen négyen vannak (4* annyi készültség, minimum 2-3* akkora haderő és legalább ugyanolyan aktivitás), de ha nem szervezettek, összehangoltak az mf győzelmet arathat.
egy mf ellen mindenképp ajánlatos a szövinek úgy fellépni, hogy neki ne nagyon legyen esélye. a varázslónak vagy annyi tolvajt kell leölnie, hogy a hadik és ő is beférjen, vagy le kell vigye a készültségét. a tolvajnak fontos, hogy folyamatosan legyen ép.lista (9 körönte, mert ennyi a túlórás építés, orknál 7), és ha nem gnóm, vagy óriás ellen van dolguk, ajánlatos megpróbálni kitekizni. a hadiknak folyamatosan mészárolniuk kell. a távolbalátásokat ajánlatos annak a tagnak végeznie, aki nem tudja bevarázsolni az mf-et. ha mindenki betudja varázsolni mindegy ki néz távolt.
azokban a csopikban, ahol drága a nyesi, azonban ajánlatos inkább pusztítani, mivel az nagyobb anyagi kárt okoz és 9 (orknál 7) körig hiányoznak az épületek.
a hogyan védjük meg magunkat legjobban kérdésre két fajta választ adhatunk:
1. a legjobb védekezés a támadás, tehát ha szétütjük az ellen szövijét, akkor ők nem árthatnak már nekünk, tehát megúsztuk. erre stratégiákat fentebb láthattok.
2. megpróbálunk annyi varit és tolit tartani, hogy az ellenből csak a toli lopjon át és csak a vari varizzon be, és minden más mehet íjnak. ez esetben a legjobb az elf lehet, óriás vagy gnóm. most ezt a második lehetőséget mutatom be, bár nagyon ritkák az olyan szövik, ahol mind a négy tag védekező szerepet vállal
elf-gazdálkodó
ház: 20% 95% foglalkoztatottság
tanya: 13%
barakk: 14%
őrtorony: 14%
teplom: 22%
kocsma: 18%
óriás-tudós
ház: 19% 94% foglalkoztatottság
tanya: 15%
barakk: 19%
őrtorony:19%
templom: 22%
kocsma: 8% (amennyiben a 8% kevés lenne, akor legyen inkább 1%, és tartsunk több templomot, vagy barakkot)
gnóm-tudós
ház: 18% 94% foglalkoztatottság
tanya: 16%
barakk: 16%
őrtorony: 16%
templom 20%
kocsma: 15%
minden támadás sikeressége függ attól is, hogy azt az ellen időben észleli-e és, hogy mit tud tenni, ezért elengedhetetlen a megfelelő időzítés...
visszatámadni két féle módon támadhatunk:
1. ha látjuk, hogy jön szembe a sereg, és minden ellenére be fog férni, akkor szembemehetünk, hogy kevesebb áldozat legyen és sikereset üssünk mi is.
lehetőleg várjuk meg a távolnézés utánni kv-t (ha kv előtt néztünk távolt, az a kv értendő!!)
2. ha otthon vannak a pacik/elitek, és ezért nem férne be a sereg, akkor megvárjuk míg pattan, majd visszakisérjük.
egy sikertelen visszatámadás azonban sokkal rosszabb, mintha nem is támadtunk volna, ezért fontos, hogy megfelelően időzítsünk, jól számoljunk, ne feljtsük el feltenni a vérszomjat esetleg bevenni a haditekiket.
az alap szövetség a 2 hadi+1 vari+1 toli. ezzel könnyen sikeresek lehetünk hasonló szövik ellen hiszen, van a szövinknek két szeme, akik megadnak szinte minden szükséges információt, és van 2 hadi, akik együtt be kéne, hogy férjenek minden taghoz. természetesen a felállások variálhatók: 4 hadi, 3 hadi egy toli-vari, 3 hadi és egy hadi-vari...(vannak még variációk, 4 toli, 4 vari stb., de ezeket nem vettük ide).
- a 4 hadi szövinek igaz nincsen se tolija, se varija, de a 4 hadi átmegy mindenen, tehát sokszor nem is kéne neki
- a 3 hadi egy toli-vari, felállásnál, a toli-vari megad szinte minden információt (természetesen egy tővarit nem gömböl be és egy tolit se lop át), a 3 hadi pedig elég erőset tud ütni.
- a 3 hadi egy vari-hadi, jobban belátja a környéket, mint a 4 hadi, azonban szinte ugyanúgy átmegy mindenen
mindenkinek feladatához mérten kell cselekednie...ha például csak a vari tudja ártózni az ellen szövijét, akkor ne ő pazarolja el a készültséget távolra. ezeket a feladatokat megfelelően el kell osztani egymás közt.
a szövetség tagjai akkor segítik egymást leginkább, ha összeszokottak, halgatnak egymásra, és jól szervezettek.
ha nem halgatnak egymásra és mindenki csinál valamit, akkor győzelemre ne számítsanak.
ezeket a szerepeket úgy kell elosztani, hogy az mindenkinek mennjen és jó legyen. például ne adjuk valakinek azt a feladatot, hogy reggel támadjon, ha tudjuk, hogy nem tudja megtenni (az igazi életben fellépő dolgok miatt). ezek a szerepek adódnak, és változnak az ellen szövi stílusától, felállásától is...
Last edited by Burning; 09-23-2007 at 07:04..
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
|
|
Posting Rules
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
HTML code is Off
|
|
|
All times are GMT +1. The time now is 07:14.
|
|
|
|
|
|
|