Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Fejlesztés > Elvetett javaslatok

Elvetett javaslatok Könyörtelen leszek, de ami téma egész biztosan nem lesz, azt átmozgatom ebbe a topicba.

 
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 04-30-2008, 07:59
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Van egy ötletem. Lehet, hogy nem hülyeség. Át kéne gondolni.

Most nagy sereg fokozásával a támadó rááll a célpontra, akár néhány másodperccel körváltás előtt, indítja a támadást és indítás után körváltáskor, mivel a többlet lakosságának fele elmegy, messze kerül a célponttól.
Az ötletem az, hogy támadás indítása után a többlet lakosság ne menjen el.
Pontosabban akkora többlet lakosság nem megy el, amekkora sereg távol van.
(Elvégre azért mennek el, mert nincs hol lakniuk. Viszont ott állnak az üres barakkok, abban nyugodtan ellakhatnak, amig a sereg távol van.)

Így a támadó nem távolodna el automatikusan a célponttól. Bontással, éhezéssel valamennyire eltávolodhat, de a védekező is utána bonthat és van esélye a védekezőnek a visszatámadásra.
__________________
Egér a sajton... (#3744)
Sponsored Links
  #2  
Old 04-30-2008, 09:20
Ati Ati is offline
Administrator
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,255
Activity: 28%
Longevity: 100%
Default

Quote:
Originally Posted by -Fegya- View Post
Van egy ötletem. Lehet, hogy nem hülyeség. Át kéne gondolni.

Most nagy sereg fokozásával a támadó rááll a célpontra, akár néhány másodperccel körváltás előtt, indítja a támadást és indítás után körváltáskor, mivel a többlet lakosságának fele elmegy, messze kerül a célponttól.
Az ötletem az, hogy támadás indítása után a többlet lakosság ne menjen el.
Pontosabban akkora többlet lakosság nem megy el, amekkora sereg távol van.
(Elvégre azért mennek el, mert nincs hol lakniuk. Viszont ott állnak az üres barakkok, abban nyugodtan ellakhatnak, amig a sereg távol van.)

Így a támadó nem távolodna el automatikusan a célponttól. Bontással, éhezéssel valamennyire eltávolodhat, de a védekező is utána bonthat és van esélye a védekezőnek a visszatámadásra.
Fokoz valaki iszonyat sokat, hogy távol legyen mindenkitől (bármely csoportban), majd megtámadj aa csoport legutolsó tagját. A 4000 körig tartó út alatt megmarad a népessége? Ezt nagyon ki lehet használni visszaélésekre.
__________________
Hódító * Queosia
  #3  
Old 04-30-2008, 10:09
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Fokoz valaki iszonyat sokat, hogy távol legyen mindenkitől (bármely csoportban), majd megtámadj aa csoport legutolsó tagját. A 4000 körig tartó út alatt megmarad a népessége? Ezt nagyon ki lehet használni visszaélésekre.
Nem hiszem, hogy megérné így eltávolodni. Annyi többlet népesség nem megy el, amennyi a kintlévő sereg. A sok körre elküdött nagy sereg idővel 1 katonára csökken. Ez is komoly veszteség.
Az állandó népességfogyás az elmenő seregek miatt szintén gátolja ezt a taktikát. Egyre közeledik a mezőnyhöz.
Avval is számolnia kell ezt a taktikát választónak, hogy valaki utánamegy és a kinnlévő seregei miatt nem tud védekezni.
__________________
Egér a sajton... (#3744)
  #4  
Old 04-30-2008, 10:16
Ati Ati is offline
Administrator
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,255
Activity: 28%
Longevity: 100%
Default

Alapvetően az a probléma, hogy:

1, ha a mostani változat marad, akkor sokaknak az nem tetszik, hogy el lehet menekülni a támadások elől.

2, ha a népesség pontnövelő hatása van korlátozva, akkor sokaknak az nem tetszik, hogy nem lehet ráállni a másikra.

3, ha nagyobb sávban van foglalás, akkor sokaknak az nem tetszik, hogy sokba kerül elmenekülni.

Azt gondolom, hogy teljesen mindegy, hogy mi történik, még ha marad a mostani állapot is, az sokaknak nem tetszik. Nem cél, hogy mindenkinek minden tetsszen. A 7-es verzió néhány területen elég radikális változást fog hozni, azt gondolom, hogy ebbe belefér egy ilyen volumenű változtatás is.

Ennek fényében, a fejlesztések mostani szakaszában 2 dolgot tudok elképzelni:

1, vagy ehhez a részhez egyáltalán nem nyúlunk (sem most, sem később), és marad minden úgy, ahogy most van (100ezer pontos sáv mindenhol),

2, vagy bekerül ez a módosítás, ami elkészült.

Ha komoly ellenérvek születnek a következő néhány órában, vagy maximum napban arról, hogy miért NE kerüljön be ez a módosítás, akkor nem kerül be, és ezzel ez a módosítás véglegesen lezárul azzal, hogy minden marad a régiben. Ha ilyen nem érkezik, akkor a változtatás lép életbe. Azt gondolom, hogy eleget rágtuk a témát minden oldalról az utóbbi hónapokban. Nincsen olyan megoldás, ami mindenkinek tetszene. Azt gondolom, hogy ennél több időt erre a kérdésre nem lehet és nem is szabad szánni.
__________________
Hódító * Queosia
  #5  
Old 04-30-2008, 10:37
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Én úgy gondoltam, hogy bekerül az elkészült javaslat és az én kiegészítő javaslatom.
Az elkészült javaslat ellen az volt a kifogás, hogy nagy távolságból történő ráállást nehéz védeni. Ezt oldaná meg a megmaradó népesség.
De nem szívügyem ez az ötlet!
__________________
Egér a sajton... (#3744)
  #6  
Old 04-30-2008, 10:46
Rebellis Rebellis is offline
Member
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Activity: 0%
Longevity: 89%
Default

Quote:
Originally Posted by -Fegya- View Post
De nem szívügyem ez az ötlet!
Off. Ne is legyen, mert a mi korunkban ez már felérhet egy infarktussal. Off.
  #7  
Old 04-30-2008, 10:49
Ati Ati is offline
Administrator
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,255
Activity: 28%
Longevity: 100%
Default

Quote:
Originally Posted by -Fegya- View Post
Az elkészült javaslat ellen az volt a kifogás, hogy nagy távolságból történő ráállást nehéz védeni.
A jelenlegi (módosítás nélküli) helyzet ellen az a kifogás, hogy el lehet könnyen menekülni.

A módosított változat ellen pedig az, hogy a gonosz kis országok beütik a védtelen nagyokat.

Ha egy 200 hektáros ország sikeresen beüt egy 300 hektáros országot, akkor senki nem problémázik azon, hogy jajj szegény 300 hektáros ország nem tarthat védelmet, úgyhogy egy ilyen ütés nem fair. Ha ugyanezt nagy területre vetítjük, akkor jön az az érv, hogy dehát a sokkal nagyobb országnak sokkal kevesebb a védelme, és nem fair, hogy egy sokkal kisebb ország sokkal kisebb hadereje beüti.

Nekem ez az ellenérv azért is sántít, mert mindenféle ráállás nélkül is bármikor megjelenhet bárhol egy ország, akire addig nem számított valaki, például SZK ország visszalép játékba, vagy egy feljebb levő ország szövetségbelépési földleadásokkal lejjebb kerül.

Ezért én személy szerint azt gondolom, hogy felelőtlenség úgy játszani, hogy "itt most nincs senki, úgyhogy nem tartok védelmet, és az országot is teljesen átépítem úgy, hogy ha akarok, akkor se tudjak védekezni".
__________________
Hódító * Queosia
  #8  
Old 04-30-2008, 12:11
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Nekem ez az ellenérv azért is sántít, mert mindenféle ráállás nélkül is bármikor megjelenhet bárhol egy ország, akire addig nem számított valaki, például SZK ország visszalép játékba, vagy egy feljebb levő ország szövetségbelépési földleadásokkal lejjebb kerül.

Ezért én személy szerint azt gondolom, hogy felelőtlenség úgy játszani, hogy "itt most nincs senki, úgyhogy nem tartok védelmet, és az országot is teljesen átépítem úgy, hogy ha akarok, akkor se tudjak védekezni".
Amiket mondasz, avval teljesen egyetértek. Ha valaki nagy termelő, az vállalja a termelés kockázatát. Aki üresen hagyja országát, az távolozzon körönként és vegyen védelmet, ha kell.

Viszont Arwyllal és Synkkel értek egyet abban, hogy nem jó, ha a fokozásosra visszatámadás nagyságrendekkel drágább, mint a fokozásos támadás.
Kisebb hektáron jól működik, hogy egy nagy ork sereget bár kivédeni nem tudok, de vissza tudom kísérni. Nagy hekin viszont, ha fokozással rámáll egy ork, akkor nem tudom visszakísérni. Ezt tartom bajnak és ezen próbáltam ötletemmel segíteni.
__________________
Egér a sajton... (#3744)
  #9  
Old 04-30-2008, 11:08
Valezius Valezius is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2006
Location: Veresegyház
Posts: 3,662
Activity: 0%
Longevity: 96%
Default

Quote:
Originally Posted by -Fegya- View Post
Én úgy gondoltam, hogy bekerül az elkészült javaslat és az én kiegészítő javaslatom.
Az elkészült javaslat ellen az volt a kifogás, hogy nagy távolságból történő ráállást nehéz védeni. Ezt oldaná meg a megmaradó népesség.
De nem szívügyem ez az ötlet!
Egyetértek, az a gond, hogy a fokozást követően 2körrel már a befokozott nép legalább 3/4-e elment.

Ha már ilyenbe gondolkozunk, akkor nem lenne megoldás, ha mondjuk körönként max x nép tudna elmenni?
elvándorlás=min(el nem férő/2; x)
Így a támadottnak nem kell az országa negyedét elbontani, a kíséréshez, és kis területen semmi se változna.

x-re nem tudom mi lenne a jó, behozni mégegy fix korlátot nem tudom mennyire szerencsés.
De lehetne x=terület*k. (Ez már jobbnak tűnik )

SZERKESZTVA:
A másik ötletem, egy hülyeség

Na remélem sikerült mindenkit összezavarni a változókkal...
__________________
A szenvedélyem

Last edited by Valezius; 04-30-2008 at 11:24..
  #10  
Old 04-30-2008, 11:21
Kubbi Kubbi is offline
Member
 
Join Date: Oct 2006
Location: Veszprém
Posts: 1,171
Activity: 0%
Longevity: 96%
Default

Quote:
Originally Posted by Valezius View Post
Persze ez csak ötlet, mert ott van a hátránya, hogy 0házzal, 1üressel nincs elvándorlás. Amit nem látok, hogy gond-e.
Jól értem?
Ház nélkül 1üres területtel vígan megoldom az épületek foglalkoztatását?
Tehát nem is kellene ház az országba?
__________________
Sose félj valami újat csinálni. Emlékezz, hogy egy magányos amatör készítette a Bárkát, és egy halom szakértő a Titanicot.
 


Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 12:16.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu