Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
  #61  
Old 08-05-2007, 08:44
monro's Avatar
monro monro is offline
Member
 
Join Date: May 2006
Posts: 2,050
Activity: 0%
Longevity: 98%
Default

Quote:
Originally Posted by Életfa#2 View Post
Paliking: Reaktor az 52-esben szépen leírja, hogy mi a gond az 5-össel.

A 3-as pont ebből indult ki. Itt annyi tévedés van, hogy a rendszer nem a felfedezési arányt, hanem a felfedezett területeket tárolja! Így a 'kvázi 0' fedezett terület (amit a javaslat már nem csökkent tovább), 10% bánya esetén 1999 hektár, 30% bánya esetén 666 hektár, az ország területétől függetlenül. Azaz, a javaslat még a közepesnek mondható oriknak is (ami alatt a top30% közelében állókat értem, amik jelenleg valami 3.500 hekisek), ez lényegében semmi hasznot nem hoz. Miközben, egy 10k-s orinak, első körben akár egy 1 százalékpontos csökkentést is hozhat! A javaslat kizárólag az igazán nagy, sok bányával rendelkező oriknak jó - de nekik aztán brutálisan. Ráadásul, ott van az az apróság, hogy nem mindjárt a bevezetésekor, hanem csak egy-két héttel később - ehhez viszont semmit sem kell csinálni, azon kívül, hogy majd csak eltelik. (Kivárni sem kell!)

A 2-es pont forrása pedig ez. Az ottani képletet használva, egy 10%-os bányaarány 30%-kal, egy 30%-os bányaarány 77%-kal csökkenti a felfedezési arányt - ez nagyon sok! De, ha jól értem Reaktort, akkor ő símán csak bányák területét nem számítaná, szorzó nélkül. (A képlet így: ((terület - bánya)/100)^1,6*(1+2*felfedezési arány).) Ekkor a 10%-os bányaarány 15,5%-kal, a 30% 43,5%-kal csökkenti a felfedezés költségét. Szerintem ez korrekt, ráadásul, nem kell kizárólag a törpékre vonatkoztatni: más fajok (általában) nem használnak 3%-nál több bányát, az pedig csak 4,76%-kal csökkenti a felfedezés költségét.
Életfa megmondja a frankót! "Az összes javaslat kukába való "
Figyu nem is értem sajnos a számaidat, mert megint ugy probálod elmondani amit gondolsz, mint egy bugyuta matektanár... A 3-as javaslat érthető volt sztem rajtad kivül mindenkinek és nem látok benne most sem 666 hekis és 1999 hekis korlátokat amiket irsz.
Reply With Quote
Sponsored Links
  #62  
Old 08-05-2007, 09:53
Életfa#2 Életfa#2 is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 195
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Monro (kedvéért, kicsit szájbarágósan), ellenőrizd le: ha elindítasz egy felfedezést, akkor a felderítési arány megugrik, majd, amikor beesik a felfedezés, egy kissé visszább csúszik. Példával élve, ez így alakul:

2.000 hekis ország, 50%-os felderítési aránnyal. Elindít egy 100 hekis felfedezést, ettől a felfedezési aránya 55%-ra nő, amíg be nem érkezik a felfedezett föld, mert akkor módosul 52,38%-ra. Nem pont ezekkel a számokkal, de ilyen tapasztalatom volt a saját orimmal, amikor, egyetlen alkalommal, 10%-os felfedezést indítottam. (Nem kicsit gyanús volt az arányok változása.)

Ez azt jelenti, hogy a rendszer nem a felfedezési arányt tárolja, hanem az eddig felfedezett földet (ebbe beleértve az éppen felfedezés alatt álló területet is), és a felfedezési arányt ebből számolja ki, elosztva az ország (aktuális) területével. Fegya javaslata annyiban téves, hogy a felfedezési arányt akarja módosítani, ami, a fentiek miatt, nem lehetséges, helyette az eddig felfedezett földre kell vonatkoztatni, ami azonban feltétlenül egész szám kell, hogy legyen! (Amúgy mindig is csodálkoztam azon, hogy lehet, hogy század százalékot tárol a rendszer, amikor minden más esetben pozitív egészeket tárol!)
Ebből már adódik a dolog: ha az országban 10% bánya van, akkor a felfedezett terület csökken 0,1/200-zal, azaz felfedezett terület*0,0005-tel, lefelé kerekítve (mert a rendszer, ahogy mindig egész számokat tárol, úgy mindig lefelé kerekít). Ha ez a fedezett terület 1999, akkor a csökkenés 0,9995, lefelé kerekítve 0, vagyis nincs csökkenés.

OFF: és Monro, ha kérhetlek, ne csúsztass! Szerintem nem írtam olyat, hogy minden ötlet kukába való. És, mintha Reaktor kettesére azt írtam volna, hogy korrekt.

Last edited by Életfa#2; 08-07-2007 at 04:56..
Reply With Quote
  #63  
Old 08-05-2007, 16:30
Steve Steve is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Location: Budapest
Posts: 2,048
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Életfa#2 View Post
Ja, és akkor még egy kérdés: ha egy országot beütnek, az csökkenti az eddig felfedezett földet? (Mert így tudna arányban maradni a felfedezési arány.) Nem akarom csak azért beüttetni magam, hogy ez kiderüljön.
szeretnélek megkérni hogy olvass vissza. többek között ebből az általunk hibának vélt dologból indult ki sokminden.
__________________
Steve`sfield (#324643)
Reply With Quote
  #64  
Old 08-05-2007, 17:01
monro's Avatar
monro monro is offline
Member
 
Join Date: May 2006
Posts: 2,050
Activity: 0%
Longevity: 98%
Default

Quote:
Originally Posted by Életfa#2 View Post
OFF: és Monro, ha kérhetlek, ne csúsztass! Szerintem nem írtam olyat, hogy minden ötlet kukába való. És, mintha Reaktor kettesére azt írtam volna, hogy korrekt.
Igaz. Nem írtad hogy kukába való csak azt ecseteledmiért nem jó ez vagy az...
Nézd én kreatív embernek tartom magam és mint ilyen másoktól is valahogy ezt várnám el. Éppen ezért ha valamivel gáz van sztem akkor odairom a megoldást ami sztem orvosolja a problémát....

Jelen esetben pld nem oldalakat írok tele mások számára érthetetlen nyelvezettel, hanem leírom amit jelent:

" A 3-as javaslat csak abban az esetben jó, ha a felfedezési arányt (is) tartjuk nyilván a rendszerben és nem a felfedezett területet."

Sztem ennyire eccerűen meg lehetne fogalmazni az aggályaidat nem kellene 200 embert elbizonytalanítani a tudományos hokuszpokuszaiddal.
Reply With Quote
  #65  
Old 08-06-2007, 14:23
Paliking Paliking is offline
Member
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 545
Activity: 0%
Longevity: 92%
Default

Válasz Életfa#2-nak a 60-asra:

Én nem teljesen erre gondoltam, amikor azt írtam, hogy ne növelje a fedezési arányt. A felfedezést kettéválasztanám, lenne a most is működő felfedezés (célzott/nem célzott), ami természetesen növeli a fedezési arányt. És lenne a "terraformáció", amikor a törpe a már meglévő területén talál bányát, ezt viszont nem számítanám be a fedezési arányba, és erre írtam azt, hogy ha a terraformált területet fedezéssel szerezte korábban, akkor miért számítana be mégegyszer, ha pedig ütéssel szerezte, akkor miért büntessük a fedezési arány növelésével, mikor területnöveléssel a terraformálás nem jár.
Reply With Quote
  #66  
Old 08-06-2007, 15:13
Életfa#2 Életfa#2 is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 195
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by monro View Post
Jelen esetben pld nem oldalakat írok tele mások számára érthetetlen nyelvezettel, hanem leírom amit jelent:

" A 3-as javaslat csak abban az esetben jó, ha a felfedezési arányt (is) tartjuk nyilván a rendszerben és nem a felfedezett területet."
Monro, meg fogsz lepődni, de próbáltam a javaslatot fejleszteni az (is) nélküli irányba! Egyrészt, ekkor a felfedezési arány örökli a fentieket, az eddig felfedezett területtől, mivel ez is csak egész szám lehet. Másrészt, ha a felfedezési arányt olyan pontossággal tároljuk, mint ahogy most jelenik meg, akkor 10.000 heki felett úgy lehet indítani a felfedezést, hogy az nem növeli a felfedezési arányt! Ez neked jobb?

És próbáltam fejleszteni az (is)-es irányba is. Ami egy szorzót jelent, ami a (kiszámolt) felfedezési arányt módosítja. Mivel ez is egész szám, szintén örökli a fenti dolgokat, másrészt, elég csak egyszer összeszedni sok bányát, hogy legyen egy örökös alacsony szorzó a felfedezési arányra. Akkor is, ha később elbontja a bányáit.

A végeredmény: ha a 3-as jó úgy, ahogy korábban írtam, akkor jó, ha nem, akkor kár ragozni a témát! Ha pedig, számodra érthetelen, amit írtam, akkor kérlek, íratkozz be az általános alsóba matematikára, és végezd el! Annál egyszerűbben képtelenség leírni (legalábbis, számomra).

Paliking, a 60-asban csak annyit írtam, hogy a gond az 5-össel az 52-esben szépen le van írva. Ha már azt nem olvastad el, akkor most bemásolom:
Quote:
Originally Posted by Reaktor View Post
És javaslom, hogy az a törpe, aki végig küzd a saját bányáival, annak több lehessen, mint aki belép egy gazdag klánba, megkap mindent, full hadisként felüti magát, aztán fedeznek még egy nagyot rajta, hogy messze megyen a sűrűtől, és termellgetve bányát keres.
Senki nem mondta, ismétlem, senki (és itt most nem a Senki nevű user-re gondolok!), még én se, hogy a területen belüli bányatalálásnak növelnie kéne a felderítési arányt!

Last edited by Életfa#2; 08-07-2007 at 04:48..
Reply With Quote
  #67  
Old 08-07-2007, 04:56
Életfa#2 Életfa#2 is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 195
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Steve View Post
szeretnélek megkérni hogy olvass vissza. többek között ebből az általunk hibának vélt dologból indult ki sokminden.
Elcsesztem a kérdést. Akkor azt törlöm is, és másképp teszem fel.

Szóval, amire kíváncsi vagyok, hogyha valakit beütnek, akkor pusztán ez az egy esemény milyen hatással van a vesztes ország felderítési arányára? Nagyjából ugyanott marad, vagy megnő, nagyjából a foglalás mértékében?
Reply With Quote
  #68  
Old 08-09-2007, 14:27
monro's Avatar
monro monro is offline
Member
 
Join Date: May 2006
Posts: 2,050
Activity: 0%
Longevity: 98%
Default

Quote:
Originally Posted by Életfa#2 View Post
Monro, meg fogsz lepődni, de próbáltam a javaslatot fejleszteni az (is) nélküli irányba! Egyrészt, ekkor a felfedezési arány örökli a fentieket, az eddig felfedezett területtől, mivel ez is csak egész szám lehet. Másrészt, ha a felfedezési arányt olyan pontossággal tároljuk, mint ahogy most jelenik meg, akkor 10.000 heki felett úgy lehet indítani a felfedezést, hogy az nem növeli a felfedezési arányt! Ez neked jobb?
Természetesen nem jobb. Csak én valahogy másképp gondolkodom...
Szóval ha adott egy 10000 hekis ori (és van mondjuk 10% bányája)


felfedezési arány = felfedezett(és fedezés alatt álló) föld/terület

akkor

10000 hekinél aki 5000-et fedezett ez az érték 50%

Fegya javaslata számomra azt jelenti, hogy ezentúl a
felfedezési arány = (felfedezett föld/terület)-Yx(0,1/200) (itt az értéke 49,95%)

(Y itt az utolsó fedezés óta eltelt körök száma)


Ez adja a fedezési arányt amivel szoroz a fedezős képlet és most is századszázalékokig kerekít nem pedig egészig. Ebben a példában ez a változás az orinak 2 katonát jelent az 1.körben (3170 helyett 3168) és az 1000.körben lesz a fedezési arány NULLA ami 3170 katona helyett 1585 katonát jelent.

Ebből kiindulva most is azt gondolom, hogy Fegya javaslata ugy ahogy van jó és a programozást sem kell módosítani kizárólag a képletet amivel a fedezési arányt kiszámolja.

Last edited by monro; 08-09-2007 at 14:39..
Reply With Quote
  #69  
Old 08-09-2007, 16:11
monro's Avatar
monro monro is offline
Member
 
Join Date: May 2006
Posts: 2,050
Activity: 0%
Longevity: 98%
Default

Egyébként ennél a példánál maradva egy átlagosan felépített törpe ori 1000 kör alatt cirka 640K katonát tud leképezni és ebből 400 hekit tud felfedezni. A teljes fedezhető mennyiségnek ez ugye csak a 40%-a.

Sztem nagyon jó javaslat, most így utánna is számoltam részleteiben még jobban teccik. Mondjuk ettől még párhuzamosan Wand ötletét is támogatom, mert egyik sem zárja ki a másikat.
Reply With Quote
  #70  
Old 08-10-2007, 16:31
Életfa#2 Életfa#2 is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 195
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by monro View Post
felfedezési arány = (felfedezett föld/terület)-Yx(0,1/200) (itt az értéke 49,95%)

(Y itt az utolsó fedezés óta eltelt körök száma)
Gondolom, úgy érted, hogy az Y 0-ra csökkenésével a felfedezési arány visszanő a normál, nem lecsökkent értékére. Ez kivédi valamennyi ellenérvemet ezzel az ötlettel kapcsolatban! Egyetlen hátránya, hogy a felfedezést naponta indító oriknak nem ad túl sok segítséget (de ez is megoldható, csak várni kell legalább egy hetet).

De úgy gondolom, bármely két javaslat kizárja egymást: meglehetősen feleslges ugyanarra a dologra egyszerre két különböző mdosítást bevezetni.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tippek törpe országoknak... Stratégiák törpékkel... tohom Stratégia & Tippek 563 06-11-2011 22:07
08.04. Törpe Ati Hódító Kézikönyv 28 10-11-2007 11:17
16.23.04. Törpe Ati Hódító Kézikönyv 7 07-13-2007 16:56
Törpe kristálygömb Viz Elvetett javaslatok 33 02-03-2007 19:05
Hány törpe íjász fér egy őrtoronyba? tsandor Segítség 23 11-12-2006 23:09


All times are GMT +1. The time now is 04:35.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu