Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Fejlesztés > Megfontolás alatt álló javaslatok > Szavazás
Register Stats Members List Today's Posts

Szavazás A megbeszélt téma szavazása. Moderált topic, a beírások csak a szavazás lezárulta után jelennek meg.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 11-02-2006, 11:50
Ati Ati is offline
Administrator
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,243
Activity: 27%
Longevity: 100%
Default Felfedezés módosítása

Sziasztok!

Ennek az üzenetnek a második felében megtalálható, hogy mik azok a javaslatok, amik versenyben maradtak a több, mint félezer üzenet végére, ezekre lehet szavazni.

A szavazás menete:

EBBE a témába írd meg, hogy melyik variációt szeretnéd (kérek mindenkit, hogy legyen teljesen egyértelmű!), és hogy MIÉRT. Minimum 2-3 soros indoklást írj, hogy MIÉRT azt választottad, amit. Ha ez kimarad, vagy értelmetlen, esetleg szemmel látható, hogy nem olvastad el, hogy miről is van szó, úgy a szavazat érvénytelen lesz. Ha másik témába írod, a szavazat szintén érvénytelen lesz. Ha olyan variációt írsz, ami a fenti listában nem szerepel, a szavazat szintén érvénytelen lesz. Ha egyszerre több variációra szavazol, a szavazat szintén érvénytelen lesz. Ha olyan valaki szavaz, akiről eddig mégcsak nem is hallottunk, és nem vett részt a téma kitárgyalásában, a szavazat szintén érvénytelen lesz.

Saját felvetésre természetesen szavazhatsz.

Az üzeneted nem fog megjelenni, emiatt ne aggódj, ez a téma moderált. A beírásokat csak a szavazás lezártával fogom megjelentetni, akkor az érvényes szavazatokat összeszámoljuk.

A szavazás 2006. november 7. 24:00-ig tart, az eddig beérkezett szavazatokat fogom összesíteni, remélhetőleg valamikor november 8-án.

A szavazás eredménye csak egy információ arra vonatkozóan, hogy mit szeretnétek, nem biztos, hogy ez be is fog kerülni a Hódítóba!

A következő javaslatok maradtak a téma kitárgyalásának végén, ezek közül lehet választani:

A felfedezés pénzigényét egyik javaslat sem tartalmazza, az egységesen a most használt képlet szerint történik, nem megállva a mostani maximumnál.


1. verzió:

A felfedezett és foglalt földterületek aránya számolva van.
A felfedezés katonaigénye:
5000 heki mimimum 500 katona
10000 heki mimimum 1000 katona
15000 heki mimimum 2000 katona
20000 heki mimimum 3000 katona

és ez felszorozva, az országodhoz képest eddig felfedeztt terület százalákának a duplájával.

ha ez elsőre túl bonyolult akkot számokkal:

ha a területed 10%-át fedezted eddig fel, akkor 20% al növekszik a szökséges katonaigény
ha 50%-át fedezted akkor 100%-al több katona kell
ha 80% át fedezted, akkor 160% al lesz több a katonaigény.


2. verzió:

A katonaigény az előző verziónál kicsit bonyolultabb, különös tekintettel a 3. pontra.

1. Az első 2000 heki felfedezése 5000 hektár alatt 225 katona/heki. Ha valaki 5000 heki alatt nem használta fel a 2000 heki "alapfelfedezést" akkor a katonaigénye ennek a területhez tartozó minimumigényre növekszik.

2. Ha 2000 hekit már felfedezett valaki akkor és csak akkor! a Wand által javasolt terület/felfedezett terület arányos katonaigénynövekedés kiegészítve a területhez tartozó minimum katonaigénnyel. A minimum katonaigényt kizárólag 5000 hektáranként növelném. A két határérték között konstans érték lenne. A határérték alatt induló felfedezés a határértékig az alacsonyabb katonaigénnyel számolódna a határérték fölött pedig a nagyobb határhoz tartozóval.

3. A felfedezés menüpontban kiiratjuk az összterület és a felfedezett terület arányát. Ha valakit földre ütnek akkor a felfedezett területből is vesztene a nyilvántartott arányszám alapján. Az elvesztett felfedezés egy "gyüjtőbe" kerülne ahonnan a célzott felfedezés módjára kedvezőbben "az eredetileg kifizetett áron" tudna felfedezést indítani.


3. verzió:

1000 hektárig a felfedezés képlete ugyanaz, mint eddig. 1000 heki felett a felfedezés emberigényének képlete terület/10, de ez csak az alap. a képletben szereplő terület a következőkkel egészül ki:
- építés alatt álló terület +1/db;
- üres terület +2/db;
- limit feletti felfedezés +2/db.
Az első kettő a mostani képletben is kb így szerepel (másképp van fogalmazva, de pont így növeli a látszó területet), a limit feletti felfedezés szorul még magyarázatra. A limit az a határ, ami alatt maradva az ország területe, az addigi felfedezés még külön nem drágítja a további felfedezéseket, ez vagy 1000 Ha, vagy az adott csoport top30%-án álló ország területe (pontosabban, a kettő közül a nagyobb), az e fölött felfedezéssel szerzett terület számít bele a limit feletti felfedezésbe.
A limit feletti felfedezés csökken, ha az ország területet veszít (foglaltak tőlle, vagy az A-ban, a klánszabályok miatt, földet ad le), illetve szintlépéskor nullázódik. Ez utóbbin nincs mit magyarázni, de az előzőn igen, mégpedig a mértékét. Erre két szempont van:
a: a limit feletti felfedezés csökken a foglalás/földleadás arányában;
b: a limit feletti terület nem lehet nagyobb, mint az ország területe - a limit mérete. Értelemszerűen, nem lehet kisebb 0-nál sem.
Hogy ezek mit jelentenek, példa:
az ország területe 1200 heki, a limit 1000 heki, és épp most vernek le rólla 60 hekit (ez 5%-os veszteség), így 1140 hekije marad.
'A' eset: 100 heki volt a limit feletti felfedezés.
Eredetileg a felfedezés emberigénye: (1200+2*100)/10=140 fő.
Az ütés után, az 'a' módosítás után a limit feletti felfedezése 95 ha, ami a 'b' módosítás után marad 95 ha. Ekkor a felfedezés emberigénye (1140+2*95)/10=133 fő. Ha visszaüti az elvesztett területet, a felfedezési igény (1200+2*95)/10=139 fő, ha visszafedezi magát, akkor (1200+2*155)/10=151 fő.
'B' eset: 200 heki volt a limit feletti felfedezés.
Eredetileg a felfedezés emberigénye: (1200+2*200)/10=160 fő.
Az ütés után, az 'a' módosítás után a limit feletti felfedezése 190 ha, ami a 'b' módosítás után már csak 140 ha. Ekkor a felfedezés emberigénye (1140+2*140)/10=142 fő.Ha visszaüti az elvesztett területet, a felfedezési igény (1200+2*140)/10=148 fő, ha visszafedezi magát, akkor (1200+2*200)/10=160 fő.


4. verzió:

Felfedezéshez szükséges katonák száma:
0-1500 hekiig (terület/100)^2 katona
1500-2948 hekiig 225 katona
2948 heki felett: (terület/100)^1.6 katona*(1+fedezési arány*2)

Így 100k heki elérése szinte lehetetlen fedezéssel, annyira emelkedik az exponenciális görbe, a mostani top országok még akár tudnának fedezni, de eléggé sokban lenne nekik, alacsonyabb hekiken pedig marad a régi.
__________________
Hódító * Queosia
Reply With Quote
Sponsored Links
  #2  
Old 11-02-2006, 13:58
Synkel Synkel is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,191
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

4. verizó


Azért erre teszem a voksot, mert egyszerű, könnyen elmagyarázható nem csak egyetemi tanároknak is, ráadásul talán a legjobban szolgálja az eredeti célt, azaz a top további fedezéses távolodása erősen lelassul, az üldözők pedig kapnak esélyt felzárkózni. Nyilván nem egy-két nap alatt, de akkor is szerintem ez a legjobb
Reply With Quote
  #3  
Old 11-02-2006, 14:00
laci laci is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Location: Kolozsvár és Budapest
Posts: 2,147
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

4. verzió


Ezzel nagyrészt maradna az, ami eddig is volt, aminek nagy előnye az, hogy aki csak az 1A topjának alját szeretné megcsipni, és minél gyorsabban fordulni, eljut addig, aki meg tovább akar menni, az meg harcoljon.
Másrészt számomra ennek a képlete a legegyszerűbb, és szvsz nem mellékes szempont, hogy ha felfedezek, jobban átlássam, mennyit és mennyiért fedezhetek fel.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-02-2006, 15:29
monro's Avatar
monro monro is offline
Member
 
Join Date: May 2006
Posts: 2,050
Activity: 0%
Longevity: 98%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Sziasztok!

Ennek az üzenetnek a második felében megtalálható, hogy mik azok a javaslatok, amik versenyben maradtak a több, mint félezer üzenet végére, ezekre lehet szavazni.
A 2. verzió-ra szavazok, mert az összes verzió gyakorlatilag ugyanazzal a képlettel számol, de ebben a változatban a katonaigény növekedése 5000 hektáranként sávosan nő ami nem növeli tovább a felfedezés katonaigényét és lehetőséget teremt az "elfoglalt-leadott" földben lévő felfedezéshányad eredeti áron történő visszafedezésére.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-03-2006, 15:39
Georgio
Guest
 
Posts: n/a
Activity: 0%
Longevity: 0%
Post Szavazat

A 2. verziot tamogatom!

Indoklasom: a felfedezes javaslat topicot figyelve ez tunik legjobb megoldasnak, ezzel a javaslattal a legegyszerubb kikuszobolni a felvetett problemat, es megoldast nyujt az eddig felvetett megkerulesi modokra! Valamint igazabol csak magas hekin es nagy mennyisegu felfedezesnel valtja ki a hatasat, az atlagos felfedezesekre nincs hatassal, valamint az igazan jatszani akarokat csekely mertekben sulytja!
Reply With Quote
  #6  
Old 11-03-2006, 17:31
Életfa#2 Életfa#2 is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 195
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

A magam részéről szavazok a 3. verzióra.

A Miért-re a magyarázat az, ha a felfedezés képletében bárhol is megáll egy szinten az emberigény, ugyanakkor az sem jó, ha a képlet deriváltfüggvénye is folyamatosan nő. (Mivel nem várhatom, hogy mindenki tudja, mi az a deriváltfüggvény, így emberibben fogalmazva, a terület növekedésével az emberigény egyre nagyobb mértékben nő.)
Reply With Quote
  #7  
Old 11-04-2006, 21:10
TDK TDK is offline
Member
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 156
Activity: 0%
Longevity: 98%
Default

a legtöbb javaslat figyelembe veszi az addig felfedezett területet. ezzel lehet az a gond, hogy pont nem az a-ban erösiti a csatározást, hanem lejjebb, ahol könnyebb ütéssel földet szerezni, jonéhány csoportban. igy taktika lesz pénzt termelni alul, átépülni kiélezett hadira, gyorsan felütni magad 2400-ig, lépni, és fajt váltani, majd fedezni.
ezért inkább azt kéne figyelni, hogy adott szinten mennyit fedeztél fel, mint, hogy összesen
Reply With Quote
  #8  
Old 11-04-2006, 21:34
TDK TDK is offline
Member
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 156
Activity: 0%
Longevity: 98%
Default

a 3-as javaslatot támogatom, mert nemcsak neheziti a felfedezést, de figyelembe is veszi, hogy korábban mennyit fedeztem fel. ugyanakkor viszont, azzal, hogy szintlépéskor nulláz, nem teszi lehetetlenné, egy felfedezös faj számára, hogy személyiségeket gyüjtsön, ha nehezebb lesz már megszerezni öket
Reply With Quote
  #9  
Old 11-05-2006, 14:50
Cyby_'s Avatar
Cyby_ Cyby_ is offline
Member
 
Join Date: Mar 2006
Location: Kunhegyes-Debrecen MFK koli
Posts: 646
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Én a 2. javaslatra adom le a voksom,mert a 2k hekis alap fedezés marad szintenként értelmezésem szerint,és az majd en melég 1/A-ba ha pl elsö fordulásnak nézzük.Másik érv,h lehet befolyásolni a fedezési arányt és igy a katona költséget csökkenteni.A3.hoz képest nekem egyértelmübb és jobban követhető!A másik kettö nagyon sok lenne szvsz
Reply With Quote
  #10  
Old 11-05-2006, 18:55
McLoad McLoad is offline
Member
 
Join Date: May 2006
Location: Nagyvárad
Posts: 135
Activity: 0%
Longevity: 98%
Default

3a-ra szavazok ezek közül. Mert lineárisan növekszik. Mondjuk szerintem kéne egy c verzió is mert valaki 100 hekit fedezz és 100üt majd leütik 60hekivel akkor csak 70fedezése marad nem 95...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Felfedezés javaslat -Fegya- Megvalósult javaslatok 916 01-20-2007 21:04
Karaván módosítása Cyby_ Megvalósult javaslatok 29 12-20-2006 07:38
1/A korlátozások módosítása Láma Elvetett javaslatok 29 07-04-2006 11:17
Célzott felfedezés módosíítás aúú Elvetett javaslatok 11 06-20-2006 14:05


All times are GMT +1. The time now is 18:31.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu