![]() |
Felfedezés módosítása
Sziasztok!
Ennek az üzenetnek a második felében megtalálható, hogy mik azok a javaslatok, amik versenyben maradtak a több, mint félezer üzenet végére, ezekre lehet szavazni. A szavazás menete: EBBE a témába írd meg, hogy melyik variációt szeretnéd (kérek mindenkit, hogy legyen teljesen egyértelmű!), és hogy MIÉRT. Minimum 2-3 soros indoklást írj, hogy MIÉRT azt választottad, amit. Ha ez kimarad, vagy értelmetlen, esetleg szemmel látható, hogy nem olvastad el, hogy miről is van szó, úgy a szavazat érvénytelen lesz. Ha másik témába írod, a szavazat szintén érvénytelen lesz. Ha olyan variációt írsz, ami a fenti listában nem szerepel, a szavazat szintén érvénytelen lesz. Ha egyszerre több variációra szavazol, a szavazat szintén érvénytelen lesz. Ha olyan valaki szavaz, akiről eddig mégcsak nem is hallottunk, és nem vett részt a téma kitárgyalásában, a szavazat szintén érvénytelen lesz. Saját felvetésre természetesen szavazhatsz. :) Az üzeneted nem fog megjelenni, emiatt ne aggódj, ez a téma moderált. A beírásokat csak a szavazás lezártával fogom megjelentetni, akkor az érvényes szavazatokat összeszámoljuk. A szavazás 2006. november 7. 24:00-ig tart, az eddig beérkezett szavazatokat fogom összesíteni, remélhetőleg valamikor november 8-án. A szavazás eredménye csak egy információ arra vonatkozóan, hogy mit szeretnétek, nem biztos, hogy ez be is fog kerülni a Hódítóba! A következő javaslatok maradtak a téma kitárgyalásának végén, ezek közül lehet választani: A felfedezés pénzigényét egyik javaslat sem tartalmazza, az egységesen a most használt képlet szerint történik, nem megállva a mostani maximumnál. 1. verzió: A felfedezett és foglalt földterületek aránya számolva van. A felfedezés katonaigénye: 5000 heki mimimum 500 katona 10000 heki mimimum 1000 katona 15000 heki mimimum 2000 katona 20000 heki mimimum 3000 katona és ez felszorozva, az országodhoz képest eddig felfedeztt terület százalákának a duplájával. ha ez elsőre túl bonyolult akkot számokkal: ha a területed 10%-át fedezted eddig fel, akkor 20% al növekszik a szökséges katonaigény ha 50%-át fedezted akkor 100%-al több katona kell ha 80% át fedezted, akkor 160% al lesz több a katonaigény. 2. verzió: A katonaigény az előző verziónál kicsit bonyolultabb, különös tekintettel a 3. pontra. 1. Az első 2000 heki felfedezése 5000 hektár alatt 225 katona/heki. Ha valaki 5000 heki alatt nem használta fel a 2000 heki "alapfelfedezést" akkor a katonaigénye ennek a területhez tartozó minimumigényre növekszik. 2. Ha 2000 hekit már felfedezett valaki akkor és csak akkor! a Wand által javasolt terület/felfedezett terület arányos katonaigénynövekedés kiegészítve a területhez tartozó minimum katonaigénnyel. A minimum katonaigényt kizárólag 5000 hektáranként növelném. A két határérték között konstans érték lenne. A határérték alatt induló felfedezés a határértékig az alacsonyabb katonaigénnyel számolódna a határérték fölött pedig a nagyobb határhoz tartozóval. 3. A felfedezés menüpontban kiiratjuk az összterület és a felfedezett terület arányát. Ha valakit földre ütnek akkor a felfedezett területből is vesztene a nyilvántartott arányszám alapján. Az elvesztett felfedezés egy "gyüjtőbe" kerülne ahonnan a célzott felfedezés módjára kedvezőbben "az eredetileg kifizetett áron" tudna felfedezést indítani. 3. verzió: 1000 hektárig a felfedezés képlete ugyanaz, mint eddig. 1000 heki felett a felfedezés emberigényének képlete terület/10, de ez csak az alap. a képletben szereplő terület a következőkkel egészül ki: - építés alatt álló terület +1/db; - üres terület +2/db; - limit feletti felfedezés +2/db. Az első kettő a mostani képletben is kb így szerepel (másképp van fogalmazva, de pont így növeli a látszó területet), a limit feletti felfedezés szorul még magyarázatra. A limit az a határ, ami alatt maradva az ország területe, az addigi felfedezés még külön nem drágítja a további felfedezéseket, ez vagy 1000 Ha, vagy az adott csoport top30%-án álló ország területe (pontosabban, a kettő közül a nagyobb), az e fölött felfedezéssel szerzett terület számít bele a limit feletti felfedezésbe. A limit feletti felfedezés csökken, ha az ország területet veszít (foglaltak tőlle, vagy az A-ban, a klánszabályok miatt, földet ad le), illetve szintlépéskor nullázódik. Ez utóbbin nincs mit magyarázni, de az előzőn igen, mégpedig a mértékét. Erre két szempont van: a: a limit feletti felfedezés csökken a foglalás/földleadás arányában; b: a limit feletti terület nem lehet nagyobb, mint az ország területe - a limit mérete. Értelemszerűen, nem lehet kisebb 0-nál sem. Hogy ezek mit jelentenek, példa: az ország területe 1200 heki, a limit 1000 heki, és épp most vernek le rólla 60 hekit (ez 5%-os veszteség), így 1140 hekije marad. 'A' eset: 100 heki volt a limit feletti felfedezés. Eredetileg a felfedezés emberigénye: (1200+2*100)/10=140 fő. Az ütés után, az 'a' módosítás után a limit feletti felfedezése 95 ha, ami a 'b' módosítás után marad 95 ha. Ekkor a felfedezés emberigénye (1140+2*95)/10=133 fő. Ha visszaüti az elvesztett területet, a felfedezési igény (1200+2*95)/10=139 fő, ha visszafedezi magát, akkor (1200+2*155)/10=151 fő. 'B' eset: 200 heki volt a limit feletti felfedezés. Eredetileg a felfedezés emberigénye: (1200+2*200)/10=160 fő. Az ütés után, az 'a' módosítás után a limit feletti felfedezése 190 ha, ami a 'b' módosítás után már csak 140 ha. Ekkor a felfedezés emberigénye (1140+2*140)/10=142 fő.Ha visszaüti az elvesztett területet, a felfedezési igény (1200+2*140)/10=148 fő, ha visszafedezi magát, akkor (1200+2*200)/10=160 fő. 4. verzió: Felfedezéshez szükséges katonák száma: 0-1500 hekiig (terület/100)^2 katona 1500-2948 hekiig 225 katona 2948 heki felett: (terület/100)^1.6 katona*(1+fedezési arány*2) Így 100k heki elérése szinte lehetetlen fedezéssel, annyira emelkedik az exponenciális görbe, a mostani top országok még akár tudnának fedezni, de eléggé sokban lenne nekik, alacsonyabb hekiken pedig marad a régi. |
4. verizó
Azért erre teszem a voksot, mert egyszerű, könnyen elmagyarázható nem csak egyetemi tanároknak is, ráadásul talán a legjobban szolgálja az eredeti célt, azaz a top további fedezéses távolodása erősen lelassul, az üldözők pedig kapnak esélyt felzárkózni. Nyilván nem egy-két nap alatt, de akkor is szerintem ez a legjobb:) |
4. verzió
Ezzel nagyrészt maradna az, ami eddig is volt, aminek nagy előnye az, hogy aki csak az 1A topjának alját szeretné megcsipni, és minél gyorsabban fordulni, eljut addig, aki meg tovább akar menni, az meg harcoljon. Másrészt számomra ennek a képlete a legegyszerűbb, és szvsz nem mellékes szempont, hogy ha felfedezek, jobban átlássam, mennyit és mennyiért fedezhetek fel. |
Quote:
|
Szavazat
A 2. verziot tamogatom!
Indoklasom: a felfedezes javaslat topicot figyelve ez tunik legjobb megoldasnak, ezzel a javaslattal a legegyszerubb kikuszobolni a felvetett problemat, es megoldast nyujt az eddig felvetett megkerulesi modokra! Valamint igazabol csak magas hekin es nagy mennyisegu felfedezesnel valtja ki a hatasat, az atlagos felfedezesekre nincs hatassal, valamint az igazan jatszani akarokat csekely mertekben sulytja! |
A magam részéről szavazok a 3. verzióra.
A Miért-re a magyarázat az, ha a felfedezés képletében bárhol is megáll egy szinten az emberigény, ugyanakkor az sem jó, ha a képlet deriváltfüggvénye is folyamatosan nő. (Mivel nem várhatom, hogy mindenki tudja, mi az a deriváltfüggvény, így emberibben fogalmazva, a terület növekedésével az emberigény egyre nagyobb mértékben nő.) |
a legtöbb javaslat figyelembe veszi az addig felfedezett területet. ezzel lehet az a gond, hogy pont nem az a-ban erösiti a csatározást, hanem lejjebb, ahol könnyebb ütéssel földet szerezni, jonéhány csoportban. igy taktika lesz pénzt termelni alul, átépülni kiélezett hadira, gyorsan felütni magad 2400-ig, lépni, és fajt váltani, majd fedezni.
ezért inkább azt kéne figyelni, hogy adott szinten mennyit fedeztél fel, mint, hogy összesen |
a 3-as javaslatot támogatom, mert nemcsak neheziti a felfedezést, de figyelembe is veszi, hogy korábban mennyit fedeztem fel. ugyanakkor viszont, azzal, hogy szintlépéskor nulláz, nem teszi lehetetlenné, egy felfedezös faj számára, hogy személyiségeket gyüjtsön, ha nehezebb lesz már megszerezni öket
|
Én a 2. javaslatra adom le a voksom,mert a 2k hekis alap fedezés marad szintenként értelmezésem szerint,és az majd en melég 1/A-ba ha pl elsö fordulásnak nézzük.Másik érv,h lehet befolyásolni a fedezési arányt és igy a katona költséget csökkenteni.A3.hoz képest nekem egyértelmübb és jobban követhető!A másik kettö nagyon sok lenne szvsz
|
3a-ra szavazok ezek közül. Mert lineárisan növekszik. Mondjuk szerintem kéne egy c verzió is mert valaki 100 hekit fedezz és 100üt majd leütik 60hekivel akkor csak 70fedezése marad nem 95...
|
All times are GMT +1. The time now is 23:23. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.
Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító
Partnerek: Játékok, civ.hu