Quote:
Originally Posted by [HTPA]GeeForce
Az oblivionban nem párszáz egy ség mozgott egyszerre, hanem soktízezer mob...
és azt szinkronizálni kell, mert hülyén néz ki, amikor az egyik monitoron előtűnik egy szikla mögül egy tigris, a másikon meg nem......
és mivel a fű, a fák, a ládák, a láncok, a vödrök, tulajdonképpen minden mozgatható, és mozog is, ezt szinkronizálni kell. különben elcsúszik a két játék egymás mellett, és olyankor van az, amikor kiírta, hogy szinkronizációs hiba, és a haverom éppen gyakott egy farkast, én meg ott álltam, és a saját monitoromon nem volt semmi.
szerintem egyszerűbb leképezni valamit, ami fix. az SC-ben a sebzések fixek, a mozgások fixek, a pálya totál fix.
|
Láncok lengése, fű mozgása irreleváns, ilyen informácioót senki nem továbbít (kit érdekel, hogy a 3172456. sorban levő 6253148. fűszál éppen másik oldalra konyul, mint a másik gépen?). Nem kell az egész világ mozgását tárolni, elég a látóterek uniójában levő elemeket. A tárgyak meg nem mozognak maguktól, tehát elég csak az interakciónak megfelelően elmozgatni, nem folyton küldözgetni a pozícióját. A farkas gyakása már fontos kérdés, de ott is belefér egy erős ping is, nem kell olyan erősen szinkronizálni, mint egy pörgős FPS-t, vagy egy pörgős RTS-t.