View Single Post
  #220  
Old 05-04-2006, 16:35
Csokibácsi Csokibácsi is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,442
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by aúú
Az elején mikor megcsinálod a kasztodat, akkor választhatsz pár fő képességet. Amennyiben ezen képességek nőnek összesen 10-et, akkor lépsz egy szintet. Az, hogy szintlépésnél mennyivel növelhetsz egy tulajdonságot, .....
Nem idézem az egészet, de pontosítanék pár dologban, ha nincs a kolléga ellenére

Szóval szintlépéskor 3 tulajdonságra adhatunk 1, 2, 3, 4 vagy 5 pontot, a hozzájuk tartozó skillek használatának mértékétől függően (a luck kivétel, arra mindig csak 1 pontot lehet adni).

7 db elsődleges (major) skill van, ami adott, ha a kész karakterosztályokból választunk.
Ha major skilljeink lépnek összesen 10 szintet, akkor a karakter szintet lép (az ez után lépett skillek a következő szintlépésbe számítanak bele).
Ezzel az a baj, hogy ha a sokat használt skillek elsődlegesek, akkor idő előtt léphetünk szintet, így csak 2-3 pontokat oszthatunk.

Az osztható pontok száma a tulajdonsághoz tartozó fejlődött skillek összege osztva kettővel.
Azaz ha 5 pontot akarunk adni az erőre, akkor 10 szintet kell lépnünk a hozzá tartozó skillekből (blade, blunt, hand to hand).
Ez lehet egyféléből is 10 (pl. 10 blade), de lehet vegyesen is (5 blade + 3 blunt +2 h2h).

Ebbe beleszámít az összes skill, akár major, akár minor!!! (a major csak a szintlépést befolyásolja)
Előbbi esetet véve, ha a blunt major, akkor is megvan a 10 erőhöz tartozó skill (azaz 5 pont rakható az erőre lépéskor), valamint már csak 7 major skillben kell fejlődni a szintlépéshez.

Ezért érdemes a nem, vagy ritkán használt, de jól fejleszthető skilleket (hogy azért szintet tudjunk lépni ha akarunk) elsődlegesnek rakni, egy custom karakterosztály létrehozásával.

A tulajdonságokhoz tartozó skillek: (zárójelben ami fejleszti)

Strength: Blade (kardok használata), Blunt (fejszék, buzogányok, kalapácsok), Hand to hand (pusztakezes harc)

Endurance: Block (védekezés), Armorer (fegyverek, páncélok javítása), Heavy Armor (nehéz páncél viselés, ha ütik, fejlődik)

Speed: Atheltics (futás), Acrobatics (ugrálás), Light Armor (könnyű páncél használata)

Agility: Security (zárfeltörés), Sneak (lopakodás), Marksman (íjászkodás)

Willpower: Alteration, Restoration, Destruction (ezek mágiaosztályok, a varázslatok mellett fel van tüntetve, hogy melyikbe tartoznak)

Intelligence: Alchemy (italok, mérgek keverése), Conjuration, Mysticism (ezek is mágiaosztályok)

Personality: Speechcraft (a minijáték használata az npc-ken jól növeli), Merchantile (áruk adása, vétele), Illusion (szintén mágia)

Luck: na ide nem tartozik semmi, csak 1 ponttal növelhető szintlépéskor.

A nord harcosomnak ezeket választottam major skillnek:
Block, Conjuration, Alteration, Speechcraft, Light Armor (mivel úgyis nehézpáncélt használ), Acrobatics, Hand to hand.
Az Acrobatics-ot lehet helyettesíteni mondjuk Alchemy-vel, de akkor nem keverhetünk akármikor italokat, különben idő előtt szintet lépünk :P
Többi is helyettesíthető tetszés szerint.

Ezzel a választással 8. szintre kimaxoltam a strength és az endurance értékeit (100), az agility pedig közelítette a 100-at

Varázsló nyílván int-re és will-re gyúr a mana miatt, de ha erőt is akar fejleszteni, akkor azt érdemes az elején, mert később már nehézzé válik.

No, remélem nagyjából emésztehtő lett :P
__________________
Sorry, this account has been suspended
Reply With Quote