Ha egy v sebességgel mozgó járműről eldobunk egy, a jármű mozgásával megegyező irányú, c sebességű követ, akkor az a sebességek összeadódása miatt az álló megfigyelőhöz képest v+c kezdősebességgel repül. Ha viszont a jármű haladási irányával ellentétesen dobunk, az eredő sebesség értéke v-c lesz (iránya c és v nagyságától függ).
Az 1880-as években az amerikai Michelson azt a lehetőséget vetette fel, hogy a Földet választva járműnek, és kő helyett fényt használva, a fény sebességének megváltozásából ki lehetne számítani, hogy járművünk, a Föld mekkora sebességgel száguld az éterben. Munkatársával, Morleyval egy rendkívül precíz mérőeszközt állítottak össze, amellyel több éven keresztül próbálták a sebességváltozást kimutatni. Méréseik azonban semmilyen különbséget nem mutattak ki a két irány között.
Ezt az apróságot azért betenném ide, hogy azért Einstein sem hasraütés szerüen találki,hogy a fény sebbeség állandó,hanem már voltak bizonyitékai
