Hódító / Queosia forum

Hódító / Queosia forum (http://forum.hodito.hu/index.php)
-   Elvetett javaslatok (http://forum.hodito.hu/forumdisplay.php?f=41)
-   -   Alakzatok (http://forum.hodito.hu/showthread.php?t=904)

Med 10-10-2006 12:47

Alakzatok
 
...mégegy próba:

Mit gondolnátok egy plusz opcióról a háborúban, ami komplexebb hadviselést szolgálna?
Az alakzatokra gondolok... bármelyik stratégiai játékban a csapategységek egyfajta együttműködése ad némi lehetőséget a taktikázásra. Tehát ha valaki csak eliteket visz, az nem ér annyit, mintha eliteket vinne íjászfedezettel vagy lovastámogatással.
Vagyis ki lehetne doolgozni alakzatokat, amire be lehet állítani a támadó/otthon védekező sereget.

Pl. Szétszórt alakzat - az íjászok ilyenkor kevésbé hatékonyak, viszont gyengébb a támadás is.

Menetoszlop - erősebb támadás, de lovasok és íjászok nagyobb kárt tesznek benne stb...

Így kicsit reálisabb lehetne a harc - az íjász ugyanis nemcsak védekezni jó, ugyanakkor ha csak íjásszal védekezik valaki, az a leggyengébb (ezt bárki belátja, aki kicsit is tanult vagy játszott stratégiát...;) .
Vagyis támadáshoz vinni íjászokat plusz támadóerő, ha meg mind a három csapatfélét viszem, még jobb :)
Védekezésben ugyaez...

EZ CSAK ALAPELV!
akár értelmet adhatnán ezzel a támadónak vagy védőnek is...

ha lerágott csont az ügy, elnézést, Ati, te pedig ne légy olyan szigorú - ez egy intelligens játék, nem a kárára érvelek... :)

Synkel 10-10-2006 13:37

Nem tudom lerágott csont-e a dolog, de nekem nem tetszik. Van így is épp elég taktikai elem amire figyelni kell, ne kelljen már azt is számolászni, ki milyen alakzatban támad.
Meg vannak ennek buktatói: pl szétszórva nehezebb őket lenyilazni, viszont lassabb a haladásuk( +1 kör?), ráadásul reálisan nézve nagyon kicsit ütnének mert nem lehet őket egyszerre egy tömegben harcba vetni. Akkor meg a pusztán lovasokból kiálló seregeknek illenék hamarabb odaérni(-1 kör?), mint az eliteket és íjászokat felvonultató seregnek.
Hozzáteszem íjászokat tudtommal élőben is a támadó seregek szétzavarására alkalmazták anno, nem elsősorban támadó egységek voltak.

wand 10-10-2006 14:44

nekem meg teszik, lehet kicsit szinesítené a stratégiai lehetőségeket :)

mondjuk nem hinném, hogy valaha is lenne belőle valami, de szerintem alapban jó ötlet

Med 10-10-2006 14:48

Ezt természetesen finomítani kéne,meg sok ötlettel megspékelni...

Az íjászokat támadni is használták - általában nyílzáporral indult a csata, illetve egy lovassági/gyalogsági roham fedezésére is szolgált, utána kivonták őket a harcmezőről. (és ne felejtsük el a tüzes nyilakat sem ;))

Nem lenne ez bonyolult: nem a távolsági köröket kellene hozzáigazítani, hanem lenne 3 opció, amit jelezhetne a távolbalátás is, pl: 1300 elit és 1200 íjász támad be 1 kör múlva menetoszlop hadrendben - ekkor a védekező be tud állítani egy erre valót (feltéve, ha észreveszi a támadást), amivel vagy a vesztesége csökken, vagy meg tudja nyerni a csatát...

szóval csak egy kis legördülő menü kell és néhány új függvény beépítése
:)

és legalább nem lenne elég 1 pont előny 230 ezer pontnál, hogy biztos beüssön... az elég irreális...

Ati 10-10-2006 14:57

Quote:

Originally Posted by Med (Post 34533)
...mégegy próba:

Mit gondolnátok egy plusz opcióról a háborúban, ami komplexebb hadviselést szolgálna?
Az alakzatokra gondolok... bármelyik stratégiai játékban a csapategységek egyfajta együttműködése ad némi lehetőséget a taktikázásra. Tehát ha valaki csak eliteket visz, az nem ér annyit, mintha eliteket vinne íjászfedezettel vagy lovastámogatással.
Vagyis ki lehetne doolgozni alakzatokat, amire be lehet állítani a támadó/otthon védekező sereget.

Pl. Szétszórt alakzat - az íjászok ilyenkor kevésbé hatékonyak, viszont gyengébb a támadás is.

Menetoszlop - erősebb támadás, de lovasok és íjászok nagyobb kárt tesznek benne stb...

Így kicsit reálisabb lehetne a harc - az íjász ugyanis nemcsak védekezni jó, ugyanakkor ha csak íjásszal védekezik valaki, az a leggyengébb (ezt bárki belátja, aki kicsit is tanult vagy játszott stratégiát...;) .
Vagyis támadáshoz vinni íjászokat plusz támadóerő, ha meg mind a három csapatfélét viszem, még jobb :)
Védekezésben ugyaez...

EZ CSAK ALAPELV!
akár értelmet adhatnán ezzel a támadónak vagy védőnek is...

ha lerágott csont az ügy, elnézést, Ati, te pedig ne légy olyan szigorú - ez egy intelligens játék, nem a kárára érvelek... :)

Azt hiszem, hogy ez már túlmegy a Hódító összetettségén.

Szerintem sokan közületek látták, hogy mi a sorsa egy agyonbonyolított játéknak, nem kívánom azt a sorsot követni.

BeeLord 10-10-2006 15:21

Quote:

Originally Posted by Ati (Post 34570)
Azt hiszem, hogy ez már túlmegy a Hódító összetettségén.

Szerintem sokan közületek látták, hogy mi a sorsa egy agyonbonyolított játéknak, nem kívánom azt a sorsot követni.

Nos először a témára: nem vagyok mellette, de ellene sem az ötletnek. Ugyanis nem tudom milyen irányba mozdítaná ez a játékot. Érdekes az alapgondolat, így izgatja a fantáziám a "mi lenne, ha..." Arra kérlek Ati, hogy egyenlőre ne mozgasd át a topicot, ha nem muszáj, talán egy rágódást megérne.

És akkor konkrétan moderátorunk hsz-re: ugye az agyonbonyolított játékokkal az a baj, hogy a kezdő játékosok nem értik meg azonnal. És az emberek többsége olyan, hogyha nem fogja fel rögtön az adott pillanatban, és nincs 6mp-n belül sikerérzete, akkor hülyeség az adott játék. Ezért annyit javasolok erre, hogy nem kéne ezt feltétlenül már az 5. szinten bevezetni. Elég lenne a 4. szinttől.

De még egyszer leírom, ne értsen senki félre, nem vagyok feltétlen az ötlet megvalósítása mellett. Ugyanakkor érdekes gondolat, és ha más nem a távoli jövőben(nem 2-3 ezer évre gondolok) alapos elemzés után akár alkalmazható is lehet.

Med 10-10-2006 15:32

Köszönöm :)

Ami azt illeti, itt egy nagyon fontos dolgot kell eldönteni:
úgy kezeljük-e ezt a játékot is, hogy a piac elvárásai irányítják (mint a kultúrát, oktatást stb, ami persze óriási vétek!), vagy merünk a színvonal érdekében komolyabb lépéseket tenni... lehet, hogy ezzel néhány tagot veszítünk, de ugyanannyit nyerünk is a másik oldalon... (és a törzstagság természetesen nem sérülne, a legfontosabb toborzók pedig mi vagyunk ;))

DE! ezt nem egyik pillanatról a másikra gondoltam... szép aprólékosan... és akkor nem lenne nagyobb sokk, mint bevezetni a faji varikat, a személyiségeket stb. Ugyanúgy egy-két plusz opcióról lenne szó.

Én is csak azt kérem, mazsolázzuk, amíg lehet, és hátha kisül valami olyan megoldási lehetőség, amivel a kecske/káposzta ügy optimális maradhatna...

KÖszönöm mégegyszer a türelmet :)

Csokibácsi 10-10-2006 16:05

Quote:

Originally Posted by Med (Post 34533)
Pl. Szétszórt alakzat - az íjászok ilyenkor kevésbé hatékonyak, viszont gyengébb a támadás is.

Menetoszlop - erősebb támadás, de lovasok és íjászok nagyobb kárt tesznek benne stb...

Menetoszlopos támadásnál nagyobb veszteségek érik a sereget? Erősebb támadás mellett egyértelmű, hogy ezt választaná a többség, hiszen elég lenne kisebb támadó sereget küldeni. Kisebb sereg, kisebb veszteség, nagyobb otthonmaradt védelem.

Szétszórt alakzat ... íjászok kevésbé hatékonyak. Ez mit jelent nálad? A menetoszlop alapján gondolkodva a védekező íjászok kisebb vesztésget okoznak a támadó seregben, cserébe gyengébb a támadás. Menetoszlop nyert.
Ha a védekezése csökken az íjászoknak, akkor meg a gyengébb támadás miatt lényegében nem csináltunk semmit sem.

Jól hangzik, látványos, több helyre lehet kattintgatni az egérrel, meg minden ilyesmi, de nem látom értelmét, felesleges bonyolításnak tűnik.
A hódítónak szerintem az egyszerűség (és könnyű kiszámíthatóság) adja a varázsát (ezért sem lesznek pl. fajspecifikus egységek).

Med 10-10-2006 16:19

NOs...
Menetoszlopba íjazni sokkal nagyobb eséllyel lehet hatékonyan...
Ugyanakkor szétszórt alakzatot nem lehet ugyanannyi nyílvesszővel szétkergetni (ld. Napóleon Waterloo-nál - in.: Hadászati balfogások)

Nem fölösleges, mert pl. ha csak íjászai vannak otthon (mint most a tolis orik), szétszórt alakzatban támadok, így ugyan az én hatékonyságomra -15% jönne, ugyanakkor az íjászokéra -30%! és ez nem felesleges kattingatás :)

de a példa nem teljes értékű, nyilván alaposan át kellene gondolni, adott esetben egyszerűsíteni is, hogy jól működjön...

(úgy látom, nem sok stratégiai játékkal játszottál az elmúlt pár évben - javaslom mindenkinek a Total War sorozatot, remek munkák...)

Ha az alakzatosdi nem is működne, legalább azt fontoljuk, meg, hogy többféle egységgel támadni módosítsa a támadóértéket pozitív irányba...
ez kő-papír-olló elven működik: a lovas üti az íjászt, az íjász üti a gyalogost, a gyalogos meg a lovast (ez történelmileg így alakult...) egy lovasság nélküli sereg pl. nem olyan mozgékony, mint a szárnyakon lovassággal támadó. Egy gyalogosok nélküli sereget bármilyen nehézgyalogos/lándzsás sereg szétkerget. Íjászok nélkül pedig a távolsági fedezet nincs meg, hozzá se férhetünk az ellenhez, ha ő nem akarja...

szóval ezt az elvet kéne valahogy bevinni a játékba... akárhogy :) minden ötletre szükség van :)

Csokibácsi 10-10-2006 16:36

A konkrét %-os értékeidet miért nem közölted az elején?
Nehéz valamiről úgy véleményt alkotni, hogy az információt folyamatosan kis adagokban csepegtetik.

Amit írsz, az logikus, de bonyolítja a játékot. Az időjárás meg csökkentheti a haderő mozgékonyságát. Kismillió dolgot bele lehetne szőni, lehetne csinálni az egészből egy valósághű csataszimulátort is, akár katonánként nyilvántartott sebesülésmértékkel, hadrafoghatósági állapottal, de szerintem az már nem a hódító lenne.

Quote:

(úgy látom, nem sok stratégiai játékkal játszottál az elmúlt pár évben - javaslom mindenkinek a Total War sorozatot, remek munkák...)

Ohh, nézd el nekem, fiatal vagyok még és ezért a robotos starégiás játékok tetszenek, mert abban a piros robot tök jó kék lézerrel tud lődözni és az tök kafa.

Med 10-10-2006 17:49

:D

viccelsz velem, Csokibácsi :)

de máris egyetértünk :)

nem szeretném agyonbonyolítani a játékot természetesen...
csak egy ötlet, ami ha követőkre talál és együtt ésszerűen kitaláljuk, talán izgalmasabb és sokrétűbb játékélményhez vezet...

bocsánat a csepegtetett infókért, bennem sem tisztult le a konkrét formája, ezért is várom a hozzászólásokat... (hátha sikerül egy Ati-szívet is lázba hozni ;))

BeeLord 10-10-2006 18:52

Quote:

Originally Posted by Csokibácsi (Post 34600)
Amit írsz, az logikus, de bonyolítja a játékot. Az időjárás meg csökkentheti a haderő mozgékonyságát. Kismillió dolgot bele lehetne szőni, lehetne csinálni az egészből egy valósághű csataszimulátort is, akár katonánként nyilvántartott sebesülésmértékkel, hadrafoghatósági állapottal, de szerintem az már nem a hódító lenne.

Megkapta az esélyt az államformás topic, az új fajos topic is például. Egy próbát megért, egy kicsit gondolkodtatott mindenkit, aztán paff. Ártani ez a téma sem árt, ergo talán valami jó is kisülhet belőle. Te mindig frappáns, vicces, irónikus, ugyanakkor lemondó, elutasító válaszokat írsz. Próbáld beleélni magad, próbálj százalékokat, variációkat kitalálni. Kíváncsi vagyok, milyen a komoly és kreatív Csokibácsi.

Személy szerint szándékosan nem próbálok még konkrétumokat írni. Gyerek vagyok én még a játékban, először a nagy öregekre lennék kíváncsi, akik többek között átélték már a fajok megjelenését is. Hisz az is lényegében változtatta meg a játékot, és szerintem egyáltalán nem rontott rajta... Gondoljátok át. Ha mégsem indul be az ötletgyártás, hát egye fene. Álltam már nevetségesebb elvek oldalán is(ez elég hülyén hangzik).;)

Csokibácsi 10-10-2006 19:27

Quote:

Originally Posted by BeeLord (Post 34612)
Megkapta az esélyt az államformás topic, az új fajos topic is például. Egy próbát megért, egy kicsit gondolkodtatott mindenkit, aztán paff. Ártani ez a téma sem árt, ergo talán valami jó is kisülhet belőle.

Ki mondta, hogy árt?
Lehet rajta rágódni, mindenki elmondhatja a véleményét, a végén úgyis Ati dönt :)

Quote:

Originally Posted by BeeLord (Post 34612)
Te mindig frappáns, vicces, irónikus, ugyanakkor lemondó, elutasító válaszokat írsz.

Nem is mindig, mondjuk csak az esetek 99%-ban :D (najó, ez túlzás, amúgy meg örülj, hogy nem ismersz személyesen :D)

Quote:

Originally Posted by BeeLord (Post 34612)
Próbáld beleélni magad, próbálj százalékokat, variációkat kitalálni. Kíváncsi vagyok, milyen a komoly és kreatív Csokibácsi.

Mivel nem támogatok ilyenfajta változást, ezért ötletet erre tőlem ne várj :)
Majd lesz aki támogatja, én meg elmondom burkoltan a magam módján, miért nem tetszik nekem, erre (is) jó ez a fórum (ami tetszett, azt eddig is támogattam, eztán is fogom, no para, nyugodt álom). Ha mindenki egyetértene mindenben, rohadt egyszerű és unalmas lenne az élet.
Ezer meg egy dolgot bele lehetne pumpálni a játékba, amitől realisztikusabb és élvezetesebb lenne (jó kérdés, hogy egy fantasy játéknál mi számít élethűségnek). Ha nem lennének ilyen ötleteim, miből merítenék az iróniához? :P
A hódítót az egyszerűsége miatt szerettem meg anno, most sincs agyonbonyolítva és én szeretném, ha ez sokáig így is maradna.
Mesterséges fék-gén vagyok a törzsfejlődésben? Van ez így, de ettől még én is csak egy szavazatnak számítok ;)

(komoly - az mi? , kerativítást meg ha gondolod, priviben megmutatom, de csak a saját felelősségedre)

Med 10-10-2006 20:48

:)

kellemes kis társaság ez... akkor filozofálgassunk, ha erre nagyobb az igény ;)

A realitás kérdése sztem mindig az adott kontextushoz mérhető: a Star warsban elég irreális lenne, ha elfek íjazgatnának, és a fantasy-ben is hülyén nézne ki, ha egy tecnokrata gnóm egy csillagrombolóval támadna...

a klasszikus fantasy (ami a realitás alapja) ma már könyvtárnyi irodalommal rendelkezik, ezeket pedig a szerepjátékok legitimálják, ott ugyanis újra életre kelnek ezek a világok.

Ami a hódot illeti, itt-ott kilóg a lóláb, és ennek sztem pont az volt az oka, amikor a fajokat megalkották, hogy bizony túl egyszerű a játék... ugyanis ha a vari-toli-hadi egységeken túl vagy azokat árnyalva jelenítette volna meg (vagyis hozzá mert volna nyúlni az egységek szerkezetéhez), akkor nem ütne nagyobbat egy gnóm, mint egy óriás (még közel akkorát se ;)), nem varázsolna úgy egy óriás mint egy elf és sorolhatnám...

ne haragudjon senki, de picit a témában vájt fülű vagyok, ezek feltűnnek... ez nem azt jelenti, hogy nem szívesen játszom, mert óriási élmény, és remek a társaság, csak igyexem minden ponton a maximumra hajtani...

több társasjátékot készítettem már a témában, néhány egyébben pedig közreműködtem... és bizony a tesztelések utáni csiszolgatások meghálálják magukat :)

szóval ha kell, előállok egy konkrét javaslattal, ha van erre egy csöppnyi igény is :) ez némi időt igényel, de menni fog...

köszönöm mindenki hozzászólását, és kedvességét :)

Csokibácsi 10-10-2006 21:00

Akkor könnyebb lenne a dolgod, ha kiagyalnál egy komplett játékot, keresnél magad mellé egy programozót és hopp, egy új játék megszületett, sokak örömére :)

A hódító világában pl. az óriás varázsol a legjobban, a hullának meg köze nincs a mágiához, még ha ez ellenkezik is a kőbe vésett szent fantasy hagyományokkal.
Ha mindent megváltoztatna az ember, akkor az már nem a hódító lenne, hanem csak egy standard fantasy játék a sok közül. Márpedig mindent megváltoztatni, ez a minimum, ha maximumra hajtasz ;)

Egy konkrét javaslatot azért szívesen vennénk, lesz miről beszélni.

laci 10-10-2006 21:16

Med, te mióta játszol? Nem személyeskedni akarok, nem ezért kérdezem, de szerintem éppen elég összetett ez a játék, nem kell rajta még bonyolítani, mert villággá szaladna a játékosok 99%-a. Én 4 év játék óta, a 4. körömben is folyamatosan tanulok...

Med 10-10-2006 21:29

Csoki, azért én ragaszkodnék a hódhoz, meg a kereteihez a továbbiakban is :)

Laci: még akkor kezdtem, amikor a hadsereggel támadás sem telt körökbe, hanem katonai készültségből ment ;) az elejétől ott vagyok, és nagyon tetszik az innovációja... valóban összetettebb lett, és ez előnyére vált, sokkal többen játszanak vele.

rendben, ha más nem, beszédtéma lesz belőle :) átgondolom és írok egy vázlatot még a héten :) (annak semmi esélye, hogy legalább a támadók/védők helyére fajspec egység kerüljön? )

Synkel 10-10-2006 21:55

Esélye szerintem nincs sok ,de van valahol egy topic, Csokibácsi majd megkeresi, ahol kifejezetten a támadó-védő egységekkel foglalkoztunk anno. Ott szerintem értelmes ötleteket még mindig szívesen látunk.

A többivel kapcsolatban annyit mondanék, hogy a Hódító stratégiai, nem szerepjáték. És ennyire belemenni a dolgokba télleg túl bonyolult lenne. Pl kaja is csak gabona van, ami tökre logikátlan, mégis mindenki meg van vele elégedve, mert a lényeget kifejezi: a népnek és seregnek enni kell! Azért a müzlizabáló ork érdekes elgondolás... Szal szerintem nem kell ennyire megvariálni a dolgokat.

Med 10-10-2006 22:06

LÁtom, ti mind úgy féltek a változástól :D

Megyek, azért megkeresem majd a támadó/védő topikot is...

(remélem, lesz annyi időm majd, mint ma volt :p )

Csokibácsi 10-10-2006 22:08

Quote:

Originally Posted by Synkel (Post 34643)
Esélye szerintem nincs sok ,de van valahol egy topic, Csokibácsi majd megkeresi, ahol kifejezetten a támadó-védő egységekkel foglalkoztunk anno. Ott szerintem értelmes ötleteket még mindig szívesen látunk.

Dehogy keresem :D

laci 10-11-2006 07:46

Quote:

Originally Posted by Med (Post 34645)
LÁtom, ti mind úgy féltek a változástól :D

Nem. De ha a változás a játék túlbonyolítását jelenti, akkor nekem nem kell :p Éppen elég kombinációs lehetőség van most is.

Atiii 10-12-2006 05:34

Az tuti:)

Mégtöbbet változtatva a játékon nem nyerő!
Jó ez így ahogy van:cool:

Med 10-12-2006 09:07

...ti aztán konstruktívak vagytok és bátrak

Bogár 10-12-2006 14:15

arról van szó, hogy ami jól működik, azon kár ilyen hatalmasat változtatni... az alakzatok bevezetésével egy teljesen más játék lenne a Hódító.

Synkel 10-12-2006 19:13

Quote:

Originally Posted by csunyabogar (Post 34991)
arról van szó, hogy ami jól működik, azon kár ilyen hatalmasat változtatni... az alakzatok bevezetésével egy teljesen más játék lenne a Hódító.



Erről van szó. És ez nem konstruktivitás kérdése. Csak azért, hogy konstruktívak legyünk, ne tegyük játszhatatlanná a hódot...

Med 10-13-2006 11:33

...nem játszhatatlan lenne, csak át kéne gondolnotok, nem mindenféle megfontolás nélkül lesöpörni... :)

a hód máris más játék - nem tudom mióta játszotok, viszont rengeteget alakult előnyére eddig is...

szóval most magam kérném, Ati, hogy ez a topik is mozduljon el innen, felesleges itt hagyni...

Bogár 10-13-2006 15:13

részemről nem arról van szó, hogy játszhatatlan lenne. sőt, igenis játszható, de ez az alakzatos dolog szvsz nem a Hódító stílúsa.


All times are GMT +1. The time now is 03:51.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu