Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Általános > Általános beszélgetés Hódítós témákban
Register Stats Members List Today's Posts

Általános beszélgetés Hódítós témákban Hódítós témák, amik máshova nem férnek

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 02-13-2008, 07:44
kg-- kg-- is offline
Junior Member
 
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Quote:
Originally Posted by Synkel View Post
No, akkor magyarázd el nekem, hogy mit fog kezdeni a 800 hekis ori, a tőle 4-6 körre lévő 1700 hekissel?
Quote:
Originally Posted by Synkel View Post
Ne erőltesd ezt a témát, mert nem jó.
Most akkor kíváncsi vagy, vagy nem? Ha tényleg érdekel, kérlek, először is próbálj reálisabban gondolkodni.

Ritka az a csoport, ahol 2 ország játszik. A tipikusabb, amikor a nagyobb ori(k) elhúz(nak), aztán egy nagy lyuk, és aztán sok (nem 1 v. 2) üldöző.

A te példádat nézve az 1700 hekis ori alatt 4-6 körrel nem egy 800 hekis ori lesz, hanem 20-50. És azt hiszem, erre a szitura már kitértem feljebb...

És egy személyes megjegyzés. Én a hozzászólásokra válaszolok, már egy ideje nem írok új gondolatot az eredeti felvetéshez, csak magamat ismételgetem. Teszem ezt azért, mert a hozzászólók nem gondolják végig a lehetőséget, csak kiragadnak egy-egy jellemzőt, rávetítik egy-egy extrém helyzetre, és közlik, hogy nem jó. Akinek még nem esett le, a Hódító jelenlegi rendszere sem működik extrém helyzetekben. (Synkel példáját elővéve: mit csinál a 800 hekis és az 1700-as, ha köztük 50 kör van? Semmit. Játszani nem tudnak, csak termelgetnek magukban.) Azt megköszönöm, ha valaki úgy szól hozzá, hogy pontosít/kijavít, vagy végiggondolja, amit írtam. Akiről látom, hogy tényleg nem ért valamit az ötlettel kapcsolatban, annak mindig válaszolok. És ez egy gondolatkísérlet, nem keresztes hadjárat.
Ha nem írtok, én sem teszem, és a topic el fog tűnni.
Reply With Quote
Sponsored Links
  #2  
Old 02-13-2008, 10:22
Kutyuleee's Avatar
Kutyuleee Kutyuleee is offline
Member
 
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
Default

Quote:
Originally Posted by kg-- View Post
Akinek még nem esett le, a Hódító jelenlegi rendszere sem működik extrém helyzetekben. (Synkel példáját elővéve: mit csinál a 800 hekis és az 1700-as, ha köztük 50 kör van? Semmit
Hát nem tudom sztem semmi gond sincs a rendszerrel. tökéletesen müködik extrém helyzetekben, mert nem enged nagy területi hátrányban lévő ori közelébe 2x akkora orit. ezt a területi hátrányt természetesen le lehet küzdeni és a 800hekis felfedezhet az 1700-as alá, és leüti ha akarja. így közel egyforma nagyságu országok tudnak megküzdeni, egyenlőbb esélyekkel.
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni



Reply With Quote
  #3  
Old 02-13-2008, 11:17
kg-- kg-- is offline
Junior Member
 
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Quote:
Originally Posted by Kutyuleee View Post
Hát nem tudom sztem semmi gond sincs a rendszerrel. tökéletesen müködik extrém helyzetekben, mert nem enged nagy területi hátrányban lévő ori közelébe 2x akkora orit. ezt a területi hátrányt természetesen le lehet küzdeni és a 800hekis felfedezhet az 1700-as alá, és leüti ha akarja. így közel egyforma nagyságu országok tudnak megküzdeni, egyenlőbb esélyekkel.
Ha semmi gond nem lenne a jelenlegi helyzettel, nem lenne "Fejlesztések" csoport - ahol deklaráltan azok a témák maradnak meg, ahol "valami gond van".

A nagy ország vs. kis ország kérdésben a kicsinek többszörös védelme van, ebből csak az egyik a távolság. A sikeres ütés eredményessége, a csata közbeni/utáni kockázatok lehetősége - véleményem szerint - sokkal döntőbb egy sereg indításakor. (Nyilván ezekre is hat a táv, de önmagukban is léteznek, mint tényezők.) Tehát csak azért, mert valaki ott van a közelben, nem biztos, hogy érdemes ráindulni (ahogy Matador is írta).

A másik, amit feltételezel, hogy amíg a kicsi megduplázza területét, a nagy nem tud szintén duplázni (ha nem területben, mert már nehezebb/lehetetlen fedezni, akkor vagyonban). Pedig de. És erre mondom, hogy a távolság az idővel csak nő. Hiába éri utol a 800-as az 1700-ast területben, ha közben a nagy anyagi lehetőségei a többszörösére nőnek. Ezt az időt érdemes lenne rövidíteni, mert akkor ez a különbség (ami nem önmagában területi, inkább vagyoninak nevezném) kevésbé tud nőni az idővel.

Amiről írsz, hogy "egyforma nagyságú országok küzdjenek egyenlő esélyekkel" akkor lenne megvalósítható, ha a játék bármelyik részén a folyamatos harc kikényszeríthető lenne. Amint azonban van olyan része a játéktérnek, ahol ritkulnak a harcok, az erőforrások elkezdenek felgyűlni. Gondolom sejted, hogy pont ez van most. Akkor most érje utol bátran a kis 800-as az 1700-ast.
Egyébként az alapgondolat nagyjából arra lenne jó, hogy ritkábban legyen a távolság az oka a tűzszünetnek.
(Csak hogy tisztázzuk, hogy ugyanarra gondolunk: Szerintem a vagyon harc nélkül gyűlik, harccal fogy. Harc közben a nagyobb országnak jobban fogy, békében jobban gyűlik. Ebből az következne, hogy a kisebb országok érdeke a harcok fenntartása - sokszor még veszteségek árán is - mert így lehet megakadályozni/lassítani, hogy a nagy meglépjen a mezőnytől.)
Egyébként egyetértek, az a jó a játék szempontjából, ha közel egyforma nagyságú orik küzdenek. Az ötlet abban is segítene, hogy a játéktér e felé tartson - ugyanis bevezetése esetén a távoli jövőben (szerintem) nehezebb lenne elhúzni.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-13-2008, 13:10
Princ's Avatar
Princ Princ is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Location: Budapest
Posts: 1,087
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Van a mostani rendszer, meg van ez a gumikörtávolságos. Mondok egy harmadikat.

Legyen N a természetes számok halmaza, H pedig a Hódító. A pontlistabeli helyezések minden nap éjfélkor sorsolásos úton kerüljenek kiosztásra, a távolságok pedig csak a helyezéskülönbségeken és csoportlétszámon múljanak, ahogyan sokszor most is.

Nézzük a gumikörtávos és a sorsolásos rendszer közös pozitívumait, az ún. érveket mellettük:
- kevesebb ideig kell várni, hogy a különböző helyeken lévő orik egymás mellé kerüljenek, így
- nem szigetelődnek el, üthetik egymást
- termelni csak nagy pontkülönbség után lehet jól
- nincsenek konzerválva az erőviszonyok
- megvan az esély az ütésre
- nem csomósodik a mezőny
- az ütésre megvan az esély
- a mezőny nem csomósodik

Amiben jobb lenne a véletlenszerű megoldás, hogy mindenkinek még több lehetőséget adna. De azt írtad, hogy ez egy jó dolog. Szerintem is.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-13-2008, 13:25
Jakutszk
Guest
 
Posts: n/a
Activity: 0%
Longevity: 0%
Default

Nem csodálom, h sokan csak jókat mosolyogni járnak a külső fórumra....
Reply With Quote
  #6  
Old 02-13-2008, 13:29
kg-- kg-- is offline
Junior Member
 
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Quote:
Originally Posted by Princ View Post

Amiben jobb lenne a véletlenszerű megoldás, hogy mindenkinek még több lehetőséget adna. De azt írtad, hogy ez egy jó dolog. Szerintem is.
Az iróniát értem
Szóval a megoldásoddal a probléma annyi, hogy túl nagy benne a véletlen szerepe (pontosabban a játék által adott véletlen). Ez a fejlesztők eddigi koncepciójába nem fért bele.
Az én verziómban nincs ilyen jellegű véletlen, országok nem ugrálnak sehova, csak rövid távon nézve észrevehetetlen lassan közeledhetnek-távolodhatnak.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-13-2008, 15:29
Princ's Avatar
Princ Princ is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Location: Budapest
Posts: 1,087
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by kg-- View Post
Az iróniát értem
Szóval a megoldásoddal a probléma annyi, hogy túl nagy benne a véletlen szerepe (pontosabban a játék által adott véletlen). Ez a fejlesztők eddigi koncepciójába nem fért bele.
Az én verziómban nincs ilyen jellegű véletlen, országok nem ugrálnak sehova, csak rövid távon nézve észrevehetetlen lassan közeledhetnek-távolodhatnak.
Köszi, hogy ilyen rugalmasan fogadtad a mondandóm.

Ami még hasonló a verzióinkban, hogy van bennük egy tényező, amire nincs rálátás. Nálad maradva, hogy az a közeledési % mikor mennyi, hogy épp 0,987 vagy 0,960 stb, arra nem lenne egyszerű rálátásunk. Mint ahogy ez most van például az "országok baráti viszonyánál" A-ban, vagy a morálváltozónál, vagy a morálok tizedes jegyeinél. És az ilyen titkos tényezők számának szaporítása - ha jól emlékszem - szintén nem cél.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-13-2008, 17:27
-Fegya-'s Avatar
-Fegya- -Fegya- is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Én még nem tudom megitélni, hogy kg javaslata milyen, de abban biztos vagyok, hogy érdemes olyan irányba gondolkodni, hogy
-nagy szakadékok ne alakulhassanak ki
-ha már kialakultak nagy szakadékok, akkor ezek csökkenjenek
-mindenki elérhető legyen
__________________
Egér a sajton... (#3744)
Reply With Quote
  #9  
Old 02-13-2008, 14:44
Kutyuleee's Avatar
Kutyuleee Kutyuleee is offline
Member
 
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
Default

Quote:
Originally Posted by kg-- View Post
Ha semmi gond nem lenne a jelenlegi helyzettel, nem lenne "Fejlesztések" csoport - ahol deklaráltan azok a témák maradnak meg, ahol "valami gond van".
pontosan, de a fejlesztésekben te hol látsz ilyen témát, ahol ezzel foglalkoznának??? azt hittem könnyebben belátod, hogy nincs erre szükség, a mostani pontlista és körtávolságok rendszere jó!!!
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni



Reply With Quote
  #10  
Old 02-14-2008, 12:38
kg-- kg-- is offline
Junior Member
 
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Kutyuleee: "de a fejlesztésekben te hol látsz ilyen témát, ahol ezzel foglalkoznának??? azt hittem könnyebben belátod, hogy nincs erre szükség, a mostani pontlista és körtávolságok rendszere jó!!!"

Én ismét abból indulnék ki, hogy van egy probléma, amire megoldásokat lehet keresni. Amit én kipécéztem, az az, hogy a pontlista szétszakadozik, ezért nem lehet bármelyik csoport bármelyik területén ugyanolyan intenzitással játszani. (Szerintem ez nem jó, bár nyilván van, akinek jól jön.)
Erre egyébként van más topic is, pl. a szabin lévő orik kihagyása a pontlistából (lényegében ugyanaz a negatívum: nincs támadható ország a közelben, jelenleg megfontolás alatt). De pl. a felfedezős topic is a távolságok egyszerűbb, harc nélküli áthidalásáról szól. Szóval nem mondanám, hogy a probléma, amivel elkezdtem játszani, nem létezik.

Valamint, minden megoldási javaslatnak ezzel a problémával kapcsolatban is vannak előnyei és hátrányai. De elmondok egy történetet, hátha ismerős.
Volt egy olyan helyzet, hogy olcsón lehetett fedezni. Többen felismerték, hogy ez nem jó, ezért a felfedezés szigorítva lett. A probléma megoldva, de a szituáció, ami előállt, már abnormális. (Ez alatt azt értem, hogy a jelenlegi szabályokkal valószínűleg nem jött volna létre.) Nincs olyan automatikus folyamat a játékban, ami ezt az abnormalitást helyrehozná.

A fenti példához kapcsolódóan az itt tárgyalt ötlettel az abnormális helyzet nehezebben alakult volna ki, és idővel automatikusan csillapodik.

Igen, vannak negatívumai, mint eddig bármilyen változtatásnak. (És ez alapján lehetett volna akármire ráfogni, hogy nincs értelme.)

Stev: "Mert ami 1-2embernek nem tetszik, az még nem valószínű hogy rosszul működik!"
Az, hogy a játék egyes szakaszaiban a távolságok miatt nem lehet a hagyományos módon csatázni, nem csak 1-2 embernek nem tetszik. (Pl. ezért nem kell minden orival A-ból fordulni, vagy ezért is van fokozott morálromlás a csoportban dekkolóknak, stb.)

Princ: "az a közeledési % mikor mennyi, hogy épp 0,987 vagy 0,960 stb, arra nem lenne egyszerű rálátásunk... És az ilyen titkos tényezők számának szaporítása ... szintén nem cél"
Ennek a közeledési %-nak sokkal kevésbé drasztikus a hatása, és ráadásul kiszámíthatóbb. Először is, egy napon belül szinte nem is látszik a változás, ha nagyjából reális távolságok vannak, tehát a hatása ekkor elhanyagolható (hiszen pont ez a cél, hogy csak ott működjön, ahol nem "optimális" a sűrűség). És kiszámítható, mert ha tudjuk, hogy a rendszer pl. min. 20 országot akar 2 körös távba hozni, és éppen csak 10 van, akkor tudom, hogy közeledés várható. De a közeledés üteme olyan lassú, hogy mire nekem tényleg bejönne 20 ori a képbe (napok, hetek), addigra már jó esetben mindenki elmozdult. Tehát normál (mozgalmas) esetben nem azokat az orikat érinti a közeledés, akik a közeledés kezdetén ott voltak. A rendszer észleli, hogy ritka a lista, és közbelép, de a lista adott szakaszán az orik cserélődni fognak, változhat a sűrűség is, stb. Tehát ha egy ország csatázik, fejlődik, mozog a pontlistán, gyakorlatilag semmit nem fog észrevenni. Csak az állóvizeket kavarja meg...

Kutyulee: "az elérhetetlen orik nagy része a fedezéshez, meg a 100k pontos védelemhez, de sok helyen a "nem teljesen szabályos" játékra vezethetők vissza"
Bármilyen hiba vagy lehetőség miatt tud eltávolodni, ha el lehet érni más eszközzel, hogy e pillanattól ne tudjon exponenciálisan távolodni (védetten fejlődni/termelni), akkor már érdemes erre rámenni.

Synkel: "akár 100 800 hekis ori is lehet az 1700-as közelében, az se befolyásol semmit. Úgy veri be őket, hogy esélyük sincs kitámadás alatt se leszedni onnan"
Igen, ez egy gyenge pont (szerintem eddig az egyetlen). És erre írtuk már többen, hogy nem feltétlenül kell, hogy megérje a nagynak támadni. Ha mégis megteszi, és többet veszít (aranyra számolva), mint amit nyer, akkor az a csoportnak jó, mert lassul a távolodása (vagy éppen már közeledik). Továbbra is tartom: a békében/védetten fejlődéssel tud egy ország legjobban elhúzni, főleg, ha a többinek csatáznia kell. Akkor inkább a nagy is csatázzon, és akkor idővel lesz, aki utol tudja érni (még akkor is, ha közben a nagy 100 kicsit beüt).
"A másik, ami miatt az elméleted nem igazán áll meg: ha tényleg lenne 20-50 ori akik tényleg üldözik az elhúzott élbolyt, azok egymást beverve kényelmesen el is jutnak a bolyhoz"
A gyakorlat bizonyítja, hogy gyakran nem így történik. Ennek okát (a JKSZ-en kívül) a védett termelés előnyében látom, ahogy előbb írtam.

Kutyulee: "van több fajta védelem a giga orik ellen"
...és a sok védelem között elvész az ütés lehetősége is.

Ne értsetek félre, nem gondolom, hogy bármi konkrét esélye van egy kis orinak a duplaakorrát pár sereggel megsemmisíteni. Viszont a csoport szempontjából egészen más, ha minden ország harckészültségben van, vagy ha néhányan védett helyen vannak. Igen, a piacra is bezavar idővel.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 21:33.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu