|
|
 |
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
|
|
Elvetett javaslatok Könyörtelen leszek, de ami téma egész biztosan nem lesz, azt átmozgatom ebbe a topicba. |

09-21-2007, 18:04
|
Member
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 195
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Ezt a javaslatomat visszavonom, a további elemzések során megbuktattam.
Last edited by Életfa#2; 09-24-2007 at 22:49..
|

09-21-2007, 18:25
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
|
|
Quote:
Originally Posted by Életfa#2
Ígértem, hogy jövök egy javaslattal.
Jelenleg, ugye, valahogy úgy működik, hogy minden 1000 pont különbség esetén, a sikeres hadi esemény hatása 1%-kal (nem százalékponttal!) csökken. A javaslatom csupán annyi, hogy az 1000 pont ehelyett így számolódna: HA(célpont ország területe > 1300 heki; AKKOR (terület*10/13+1000)/2; EGYÉBKÉNT 1000).
Ez azt jelenti, hogy 1300 heki alatt nincs változás, 1300 heki felett lineárisan, de csak fele olyan gyorsan nő, mint az ország területe. Például, az 1 milliós határt 24.700 hektáros, célpont ország esetén éri el. (Ami cirka 1,18 millió pontos.)
Azért raktam 1300 hekire a határt, mert az én számomra ez az a határ, ahol a tolvajok, és a varázslók másokra gyakorolt hatása csökkenni kezd. És azért a célpont ország területétől tenném függővé a dolgot, mert ebben az esetben a kisebb országnak adna valamekkora előnyt a nagyobbal szemben, míg, ha a saját országtól függ, akkor a nagyobb ország kapna valamekkora (ugyanakkorát, mint az előző esetben) előnyt.
Itt offos, de azért megjegyezném, hogy ezzel a képlettel valamennyire ki lehetne terjeszteni nagyobb országokra is a toli/vari akciók határát. Ehhez csak annyi módosítás kell, hogy a képletben szereplő összes 1000-est ki kell cserélni varázslók esetén 200-ra, tolvajok esetén 100-ra.
|
Nah nézzük a képlet kevésbé láccik bonyolultnak ha így irod fel: (terület*5/13+500)
nah vegyünk egy 10k hekis orit. ahogy maxot fokozva kimegy egy 12300hekis orira. aki szintén maxot fokozva elmenekül, így ha még1x fokozz a támadó, akkor is ~75%-ot hoz, ha nem fokozz még1x akkor ~65%ot kb. Nekem határozottan tetszik a képlet. lehet vele menekülni is, de 0hekit vinni nem.
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni
|

09-24-2007, 22:47
|
Member
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 195
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Az előző javaslatomat szépen megbuktattam.
Az előző javaslatommal megpróbáltam kiszámolni, hogy a maximális menekülés esetén hol éri el a malusz a 100%-ot, de erre egy negatív szám jött ki, ami nagyon meglepett! A további elemzés során kiderült, hogy az elérhető, legnagyobb malusz (az ország alap állapotához képest) kb. 30%, ez pedig azt jelenti, hogy nem éri meg így csökkenteni az ellenfél zsákmányát. Ez pedig a ló másik oldala.
Emiatt egy új képletet dolgoztam ki:
maximum(négyzetgyök[célpont ország területe*1000]; 1000) - az így kiszámolt pontmennyiség-különbség jelenti 1%-os (nem százalékpontos) csökkenését a zsákmánynak.
A képlet hatása:
Alap ország definiálása: 20% házzal rendelkezik, valamint 30% lakáshelyzeti tekivel. Ez alapján, az ország minden egyes hekije 47,6 pontot ér, a menekülés során további 11,4-et szedhet össze. Az összehasonlítás során, a támadó ország pontértéke megyegyezik az alap ország alap (nem menekülési) pontértékével.
1000 hekiig nincs változás. 1000 hekin a menekülő országnak a meneküléshez 57.000 katonát kell fokoznia, ezzel 11,4%-kal csökkentve a veszteséget.
3.600 hekin (top30% határ környéke jelenleg) meneküléshez kell bő 200e katona, maximálisan 21,63%-os veszteség-csökkenést érve el.
30.000 heki (az A jelenlegi topja ekörül van): a meneküléshez kell 1,71mó katona, az eredménye 62,44%. (Valamint, a mostani áron 17md arany is kell a dologhoz, ha a piacról veszi a katonákat!)
És végül: a nullázási határ 77e hektárnál van, innentől lehet elérni a 0-ás veszteséget, de ehhez ~4,4mó katona fokozása szükséges. (És ezt is csak két klán teheti meg.)
|

09-24-2007, 22:56
|
Senior Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,191
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Életfa#2
Az előző javaslatomat szépen megbuktattam.
Az előző javaslatommal megpróbáltam kiszámolni, hogy a maximális menekülés esetén hol éri el a malusz a 100%-ot, de erre egy negatív szám jött ki, ami nagyon meglepett! A további elemzés során kiderült, hogy az elérhető, legnagyobb malusz (az ország alap állapotához képest) kb. 30%, ez pedig azt jelenti, hogy nem éri meg így csökkenteni az ellenfél zsákmányát. Ez pedig a ló másik oldala.
Emiatt egy új képletet dolgoztam ki:
maximum(négyzetgyök[célpont ország területe*1000]; 1000) - az így kiszámolt pontmennyiség-különbség jelenti 1%-os (nem százalékpontos) csökkenését a zsákmánynak.
A képlet hatása:
Alap ország definiálása: 20% házzal rendelkezik, valamint 30% lakáshelyzeti tekivel. Ez alapján, az ország minden egyes hekije 47,6 pontot ér, a menekülés során további 11,4-et szedhet össze. Az összehasonlítás során, a támadó ország pontértéke megyegyezik az alap ország alap (nem menekülési) pontértékével.
1000 hekiig nincs változás. 1000 hekin a menekülő országnak a meneküléshez 57.000 katonát kell fokoznia, ezzel 11,4%-kal csökkentve a veszteséget.
3.600 hekin (top30% határ környéke jelenleg) meneküléshez kell bő 200e katona, maximálisan 21,63%-os veszteség-csökkenést érve el.
30.000 heki (az A jelenlegi topja ekörül van): a meneküléshez kell 1,71mó katona, az eredménye 62,44%. (Valamint, a mostani áron 17md arany is kell a dologhoz, ha a piacról veszi a katonákat!)
És végül: a nullázási határ 77e hektárnál van, innentől lehet elérni a 0-ás veszteséget, de ehhez ~4,4mó katona fokozása szükséges. (És ezt is csak két klán teheti meg.)
|
Jesszum...
Csak szólok, ez egy játék, itt emberek is vannak, nem kizárólag matematikusok. Mivel baromira bonyolult, ráadásul első ránézésre nem is túl jó, nem támogatom ezt a verziót.
__________________
"Véres kardot hoztam
Őseink véres kardját"
|

09-24-2007, 23:38
|
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Location: Pécs/Bp
Posts: 2,240
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Ebben a képletben sehol nem szerepel országok méretbeli különbsége, eltávolodás, stb... és itt is van egy méretbeli maximum, ahol tetőzik az egész. Őszintén szólva nem értem mit értesz pontmennyiség-különbség alatt, és hogy ezáltal hogyan működik a képleted, ezért nem is sikerült alkalmaznom -pedig nem állok hadilábon a matekkal. 
Összességében valahogy sántít az egész. (természetesen jobbat én sem tudok, de ez szerintem nem jó megoldás)
__________________
"A tanult szerencsét hívják tudásnak"
Eben a mondatba három hiba van.
|

09-25-2007, 05:56
|
Member
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 195
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Ez tipikus. Mármint, hogy nem értik, amit leírtam!  (Ezt az én hibámnak véve.) Akkor hát kiemelem a lényeget, és megpróbálom rendesen megfogalmazni.
A jelenlegi 'szabály' szerint, katonai támadás esetén a megtámadott, és a támadó ország közötti, minden 1000 pont különbség csökkenti a (sikeres) támadás eredményét 1%-kal, így egy 100.000 pontos különbség után, a sikeres beverés ellenéra a zsákmány 0. A javaslatom szerint, az 1%-os hatáscsökkenéshez szükséges pontkülönbséget a következő képlettel kellene kiszámolni:
maximum(négyzetgyök[célpont ország területe*1000]; 1000)
|

09-25-2007, 12:10
|
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,144
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Életfa#2
AA javaslatom szerint, az 1%-os hatáscsökkenéshez szükséges pontkülönbséget a következő képlettel kellene kiszámolni:
maximum(négyzetgyök[célpont ország területe*1000]; 1000)
|
köbgyök, meg deriválás nem kéne??
maradjunk már az egyzserű megoldásoknál!
Quote:
jelenlegi 'szabály' szerint, katonai támadás esetén a megtámadott, és a támadó ország közötti, minden 1000 pont különbség csökkenti a (sikeres) támadás eredményét 1%-kal, így egy 100.000 pontos különbség után, a sikeres beverés ellenéra a zsákmány 0.
|
az egyszerű megoldás rá: a foglalás mértéket, max 30%-al csökkenthet (vagy 40 v. 50)
ezzel a probléma meg is van oldva, márcsak az irreális ráállásokat kell megoldani.
bár Monro tényleges terület arányos fogallásánál, asszem igazságosabb feltételt találni úgyse lehet.
|

09-25-2007, 12:13
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
|
|
Quote:
Originally Posted by wand
köbgyök, meg deriválás nem kéne??
maradjunk már az egyzserű megoldásoknál!
az egyszerű megoldás rá: a foglalás mértéket, max 30%-al csökkenthet (vagy 40 v. 50)
ezzel a probléma meg is van oldva, márcsak az irreális ráállásokat kell megoldani.
bár Monro tényleges terület arányos fogallásánál, asszem igazságosabb feltételt találni úgyse lehet.
|
Nah akkor sztem kimondtad a megoldást. terület arányosan x% maximummal és minimum hekivel. pl.: (1-(kisebb ori területe/nagyobb ori területe-50))*2 az arány, és csak 1 szélsőérték vizsgálat kell hozzá. ha kisebb mint 0, akkor =0, nagyobb meg nem kell mert az arány egészséges oriknál nem érheti el cask a 0,48 (48%) környékét ha maxot fokoz a célpontra
(sztem az 50 heki min különbség kell az 5.szint miatt)
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni
Last edited by Kutyuleee; 09-25-2007 at 12:23..
|

09-25-2007, 16:43
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,590
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Ha a foglalás terület alapú lesz, akkor nyugodtan lehet 0 hekis ütés is, hiszen támadás elől elmenekülni bontással vagy fokozással nem lehet, a támadó meg számoljon azzal, hogy bizonyos földkülönbség esetén semmit sem hoz.
__________________
Egér a sajton... (#3744)
|

09-25-2007, 21:10
|
Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,144
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Kutyuleee
Nah akkor sztem kimondtad a megoldást. terület arányosan x% maximummal és minimum hekivel. pl.: (1-(kisebb ori területe/nagyobb ori területe-50))*2 az arány, és csak 1 szélsőérték vizsgálat kell hozzá. ha kisebb mint 0, akkor =0, nagyobb meg nem kell mert az arány egészséges oriknál nem érheti el cask a 0,48 (48%) környékét ha maxot fokoz a célpontra
(sztem az 50 heki min különbség kell az 5.szint miatt)
|
mégegyszer megkérdezem minek túlbonyolítani mindent? 
terület arányos foglalás? benne van a nevében:
900 hekis ori kontra 1000 hekis ori = a foglalás mértéke 90%. (A ország területe / B ország területe)
már csak az irreális távról való ráállást kéne megoldani.
miközben olvasok ilyen hülyeségeket (bocs Élet), hogy:
Quote:
1000 hekiig nincs változás. 1000 hekin a menekülő országnak a meneküléshez 57.000 katonát kell fokoznia, ezzel 11,4%-kal csökkentve a veszteséget.
|
1000 hekin fokozással menekülő ország?? 57000 katonát fokoz??? minek?????
hogy elkerülje 70 hektár leütését? bocs nem elkerülje, hanem lecsökkentse 60ra? ez vicc?
vagy:
Quote:
3.600 hekin (top30% határ környéke jelenleg) meneküléshez kell bő 200e katona, maximálisan 21,63%-os veszteség-csökkenést érve el.
|
látott már valaki 3600 hektáron x milliárdos fokozással menekülő orit, csakhogy 50 hektárral kevesebbet üssenek le róla???
megkéne végre érteni, hogy a fokozás, ráállás 500k-ig prímán működik, semmi gond vele.
a probléma csak a nagyobb országoknál jelentkezik, mert a kis %-ok is már irreálissan nagyok
az egész ráállásos témát meglehetne annyival oldani, hogy kikötjük, egy ori adott körben max 20 környi távolságot mozdulhat el a pontlistában. (vagy: 10,30,50 )
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
|
|
Posting Rules
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
HTML code is Off
|
|
|
All times are GMT +1. The time now is 01:15.
 |
|
|
|
|
|
|