Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Általános beszélgetések > PC (hardver, szoftver, játékok stb.)

PC (hardver, szoftver, játékok stb.) Minden, ami számítógép. Kedvenc játékod megbeszélése, segítségkérés hardverügyben stb.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 06-06-2011, 13:14
Kutyuleee's Avatar
Kutyuleee Kutyuleee is offline
Member
 
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
Default

Quote:
Originally Posted by Redback View Post
Adott egy 100mx100m-es térkép. Minden egyes ponthoz meg van adva a magassága. Tekintsük úgy, hogy egy négyzet 1mx1m, és egy négyzet minden pontja ugyan olyan tengerszint feletti magasságon van. Írjunk programot, amely megmondja kialakítható-e rajta egy legalább 50M^2-es tó, bal felső és jobb alsó koordinátáját adja meg a tónak. HAsználnátok-e hozzá valamilyen féle mesterséges intelligenciás algoritmust? Ha igen, melyiket? Nekem megvan a program ,viszonylag gyors is, de mesterséges intelligenciát nem hiszem hogy tartalmaz.
Nah így reggel józanabb fejjel megnézve, erre egyértelmüen egy backtrack-hez hasonló keresési algoritmust kell használni brute force-al ez picit több mint 6milla összehasonlítás, ha az összes lehetőséget megnézed, egy jól megírt backtrack-el nagyságrendekkel kisebb plusz még tovább tudod finomitani, ha a hibás eredményt kielemzi a program, és így kihagyhat pár lépést.

Lehet elkezdek holnap irogatni rá egy keresési algoritmust, nem árt majd a jövöheti vizsgámhoz

Ha esetleg nem ismered még a backtrack-et amúgy, a legjobb a 8királynő problémáján keresztül szemlélteni, hogy hogy is müködik.
->feltesszük az első királynőt az első sorba.
->feltesszük a következőt az első sorba. üti? tovább toljuk eggyel, megint üti?még1-el,ez így megy amig nem.
->feltesszük a harmadikat azzal is eljátszuk ezt. ha eljutunk addig hogy minden pontban ütés van, visszalépünk az elözö királynőhöz és tolunk rajta egyet, ha azzal is eljutunk a végéhez, még 1-et.

Az algoritmus futhat az első helyes eredményig, de megkeresheti az összes helyes eredményt. Bizonyitható, hogy minden helyes variáción végig fog menni (ezt most nem teszem meg). ahogy az is belátható,hogy ha az első királynő eléri a táblavégét és nincs helyes eredmény, akkor a feladatnak nincs megoldása. ugye az algoritmus lényege, hogy hibás eredménynél csak 1-et lép vissza és ott módosít.
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni



Reply With Quote
Sponsored Links
  #2  
Old 06-06-2011, 13:31
Kutyuleee's Avatar
Kutyuleee Kutyuleee is offline
Member
 
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
Default

Mondjuk végig gondolva talán gyorsíthatsz a keresésen, ha tudod, hogy nincs nagy szórás az értékekben, egy egymásba ágyazott kiválogatás+megszámlással, máris kitudod zárni,azt ha nincs megoldás, és azokat a kezdő értékeket is, amiknél automatikusan lépjen tovább a program ha pl csak 1-2 olyan érték van, amiből nincs legalább 2500, akkor 1 ilyen érték találatnál máris biztos,hogy ugorhatsz egy 50*50-es négyzetet...
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni



Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 09:33.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu