|
|
|
 |
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
|
|
| Chat Általános chat-be torkollott témák... :) |

03-19-2011, 01:48
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
|
|
Quote:
Originally Posted by Kalapácska
Ahogy említettem "kis helyen, kis mérteben" teherkocsi váltója elbírja csak egy kicsit nagy 
F1 oda meg inkább repülőgép tervezők kellenek Lásd leggyengébb kocsi is képes nyerni (RED B....)
Minden gyári csapatnak a mérnökei és a műhyelye is teljesen független , csak a gyár anyagi háttre van mögöttük és semmi más 
A tuningcégek pedig az általad említett feljavítást elég érdekesen végzik 
Jó esetben a bloköntvény megmarad a többi dobós mert szart se ér és csinálnak minden alkatrészből újat , jobbat 
Lehetne erről sokat írni még de fölösleges ....
|
persze, független a műhely, de azért mégse teljesen. lehet nem a gyárhoz tartozik szervesen, de a fejlesztések mégis átkerülnek, ahogy esetleges tapasztalat visszafelé is.
a motornál pedig pont az öntvény a kulcsa sok mindennek, az adja meg a hengerek dölés szögét, a dugattyuk átmérőjét, a hütéshez/kenéshez a vájatokat, az szab határt mindennek. a többi csak sima csere. tengelyeket cserélgetünk könnyebbre és erősebbre, jobban kisúlyozottra, dugattyut cserélünk, hogy nagyobb legyen az ürtartalom, esetleg a forma miatt jobb a nyomaték/tökéletesebb az égés (mint pl a régi skoda 120/120gls is a hengerfej alakjában tért csak el) stb. egy rendszer részelemeit cseréljük jobbra. könnyen legyártatható alakatrészekből, de ismétlem ez nem felel meg, egy komplett tervezési folyamatnak. nem ugyanaz egy erőátviteli rendszer megtervezése, mint mondjuk egy Mustangból átolozni egy ladába...
amúgy nem azért mondtam az F1-et mert hogy akkora teljesitménnyel rohangálnának, hanem a mérnöki hozzáértés miatt. pl egy F1 kocsinál nincs több 300-400 Nm nyomatéknál.
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni
|

03-19-2011, 09:07
|
|
Member
|
|
Join Date: Nov 2009
Location: Budapest XVIII. kerület
Posts: 361
Activity: 0%
Longevity: 80%
|
|
Quote:
Originally Posted by Kutyuleee
persze, független a műhely, de azért mégse teljesen. lehet nem a gyárhoz tartozik szervesen, de a fejlesztések mégis átkerülnek, ahogy esetleges tapasztalat visszafelé is.
a motornál pedig pont az öntvény a kulcsa sok mindennek, az adja meg a hengerek dölés szögét, a dugattyuk átmérőjét, a hütéshez/kenéshez a vájatokat, az szab határt mindennek. a többi csak sima csere. tengelyeket cserélgetünk könnyebbre és erősebbre, jobban kisúlyozottra, dugattyut cserélünk, hogy nagyobb legyen az ürtartalom, esetleg a forma miatt jobb a nyomaték/tökéletesebb az égés (mint pl a régi skoda 120/120gls is a hengerfej alakjában tért csak el) stb. egy rendszer részelemeit cseréljük jobbra. könnyen legyártatható alakatrészekből, de ismétlem ez nem felel meg, egy komplett tervezési folyamatnak. nem ugyanaz egy erőátviteli rendszer megtervezése, mint mondjuk egy Mustangból átolozni egy ladába...
amúgy nem azért mondtam az F1-et mert hogy akkora teljesitménnyel rohangálnának, hanem a mérnöki hozzáértés miatt. pl egy F1 kocsinál nincs több 300-400 Nm nyomatéknál.
|
Kutya majd ha egy kicsit belemerülsz a motorépítésbe és egyebekbe akkor majd megváltozik a véleményed 
|

03-19-2011, 10:46
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
|
|
Quote:
Originally Posted by Kalapácska
Kutya majd ha egy kicsit belemerülsz a motorépítésbe és egyebekbe akkor majd megváltozik a véleményed 
|
Van egy kevés közöm hozzá,bár én csak újraépitek most és nem tuningolok  de ettől még az öntvény szab határt a dolgoknak,hogy az mit bir. és az adja minden alkatrész méretét,elhelyezkedését. nem azt mondom hogy semmiség egy jobb dugattyú berakása,mert a formája is sokat számit,hiszen, könnyen lehet rontani is rajta,de alapvetően egy rész alkatrészt megadott paraméterekkel még mindig könnyebb tervezni,mint egy komplett rendszert...
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni
|

03-19-2011, 14:14
|
|
Member
|
|
Join Date: Nov 2009
Location: Budapest XVIII. kerület
Posts: 361
Activity: 0%
Longevity: 80%
|
|
Quote:
Originally Posted by Kutyuleee
Van egy kevés közöm hozzá,bár én csak újraépitek most és nem tuningolok  de ettől még az öntvény szab határt a dolgoknak,hogy az mit bir. és az adja minden alkatrész méretét,elhelyezkedését. nem azt mondom hogy semmiség egy jobb dugattyú berakása,mert a formája is sokat számit,hiszen, könnyen lehet rontani is rajta,de alapvetően egy rész alkatrészt megadott paraméterekkel még mindig könnyebb tervezni,mint egy komplett rendszert...
|
Az újraépítés csak a régi alkatrészek cseréje újra ..... ezzel tisztában vagy akkor 
A tuning meg a teljes rendszer eldobása és építesz helyette egy teljesen mást ... vagyis kitalálsz egy új rendszert ami jobb a régitől 
Itt is egy egyszerű példa : http://www.youtube.com/watch?v=kFLGfG_2WKM
ez saját átalakítás 2.0 szívómotor most van benne lassan kb 3k km nemsokára megkaphatja az igazi beállításokat  Akkor fog majd rendesen menni  Kamera idejét meg nem tudom beállítani ez van  ))))
|
|
The Following User Says Thank You to Kalapácska For This Useful Post:
|
|

03-19-2011, 19:27
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
|
|
Quote:
Originally Posted by Kalapácska
Az újraépítés csak a régi alkatrészek cseréje újra ..... ezzel tisztában vagy akkor 
A tuning meg a teljes rendszer eldobása és építesz helyette egy teljesen mást ... vagyis kitalálsz egy új rendszert ami jobb a régitől 
Itt is egy egyszerű példa : http://www.youtube.com/watch?v=kFLGfG_2WKM
ez saját átalakítás 2.0 szívómotor most van benne lassan kb 3k km nemsokára megkaphatja az igazi beállításokat  Akkor fog majd rendesen menni  Kamera idejét meg nem tudom beállítani ez van  ))))
|
Szép  mondjuk nálam azért csúszik, mert egy régi bogár vár újraépitésre, legalábbis a motor. csak hát szelepvezetőt sehol nem találok ehez a motorhoz, úgyhogy azt most fogom legyártatni+hengerfej köszörülés stb. amit ilyenkor illik  sajnos anyagi okokból nem tudtam megcsináltatni eddig. erősen gondolkodok mondjuk azon is,hogy egy újabb blokkot veszek bele, mert kb ugyanannyiból jön ki, és akkor már nem kell szórakoznom a generátor cserével 12Voltosra, meghát ami a lényeges, hogy könnyebben találok hozzá alkatrészeket is 
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni
|

03-19-2011, 19:41
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
|
|
Amúgy szépen megy a kicsike szép is a hangja 
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni
|

03-19-2011, 21:38
|
|
Member
|
|
Join Date: Nov 2009
Location: Budapest XVIII. kerület
Posts: 361
Activity: 0%
Longevity: 80%
|
|
Quote:
Originally Posted by Kutyuleee
Amúgy szépen megy a kicsike szép is a hangja 
|
Köszi , bogárba TP motor való 1.9 vagy 2.0-ás levegős tökéletesen belefér  )
|

03-20-2011, 23:37
|
 |
Senior Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Location: Sényő
Posts: 5,256
Activity: 5%
Longevity: 99%
|
|
A francia első osztályú labdarúgó-bajnokság (Ligue 1) 28. fordulójában a Marseille hazai pályán minimális különbséggel kerekedett a PSG fölé.
A Caen és a Monaco is pályaválasztóként tartotta otthon a három-három pontot, utóbbi a hajrában szerzett két találattal gyűrte le az Arles-Avignont. A Monacónak egyetlen árva korai gól is elég volt a Nancy legyőzéséhez.
LIGUE 1
28. FORDULÓ
Caen–Arles-Avignon 2–0 (Mollo 79., Arabi 85.)
Monaco–Nancy 1–0 (Luiz 19.)
Marseille–Paris SG 2–1 (Heinze 16., Ayew 35., ill. Chantome 27.)
Kár, hogy Luiz Nancy játékos...
mekkora barmok vannak az NSO-nál...
|

03-21-2011, 00:02
|
 |
Senior Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,361
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Pool
A francia első osztályú labdarúgó-bajnokság (Ligue 1) 28. fordulójában a Marseille hazai pályán minimális különbséggel kerekedett a PSG fölé.
A Caen és a Monaco is pályaválasztóként tartotta otthon a három-három pontot, utóbbi a hajrában szerzett két találattal gyűrte le az Arles-Avignont. A Monacónak egyetlen árva korai gól is elég volt a Nancy legyőzéséhez.
LIGUE 1
28. FORDULÓ
Caen–Arles-Avignon 2–0 (Mollo 79., Arabi 85.)
Monaco–Nancy 1–0 (Luiz 19.)
Marseille–Paris SG 2–1 (Heinze 16., Ayew 35., ill. Chantome 27.)
Kár, hogy Luiz Nancy játékos...
mekkora barmok vannak az NSO-nál...
|
az úgy mókás 
__________________
Claívsolais (3) (#379234)
"Jobban szeretem, ha mindenki utál, mintsem színészkednem kelljen bárki szeretetéért...."
"Sose szakítsd félbe ellenfeled, ha az éppen egy hibát követ el." -Bonaparte Napoleon
Régen a férfinak meg kellett ölnie a sárkányt, hogy elvehesse a szüzet. Ma már nincsenek szüzek, és a sárkányt kell elvenni...
|

03-21-2011, 00:03
|
|
Senior Member
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 5,907
Activity: 0%
Longevity: 99%
|
|
Quote:
Originally Posted by Dragi
és ha öngól volt ?
|
Azt kulon szoktak jelezni. (elvileg)
__________________
Remedy
|
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)
|
|
|
| Thread Tools |
Search this Thread |
|
|
|
| Display Modes |
Hybrid Mode
|
Posting Rules
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
HTML code is Off
|
|
|
Similar Threads
|
| Thread |
Thread Starter |
Forum |
Replies |
Last Post |
|
Ne OFF-oljunk máshol.
|
Pool |
Chat |
536 |
06-20-2010 14:06 |
All times are GMT +1. The time now is 20:49.
 |
|
|
|
|
|
|