Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Általános > Általános beszélgetés Hódítós témákban

Általános beszélgetés Hódítós témákban Hódítós témák, amik máshova nem férnek

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 03-01-2011, 14:14
Kalapácska Kalapácska is offline
Member
 
Join Date: Nov 2009
Location: Budapest XVIII. kerület
Posts: 361
Activity: 0%
Longevity: 80%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Te megtanulnál japánul azért, hogy megkérdezd, hogy miért támadnak állandó jelleggel?
Talán nem de tudok olyat aki tud japánul és a japán is beszél angolul

Most csak ez a legnagyobb gond , hogy nem fog tudni mindenki mindenkinek kérdéseket ?
Reply With Quote
Sponsored Links
  #2  
Old 03-01-2011, 14:24
Ati Ati is offline
Administrator
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,256
Activity: 28%
Longevity: 100%
Default

Quote:
Originally Posted by Kalapácska View Post
Most csak ez a legnagyobb gond , hogy nem fog tudni mindenki mindenkinek kérdéseket ?
Mivel ez kötelező eleme a játéknak bizonyos esetekben, ezért ennek hiánya azt jelenti, hogy a felvetés nem tud működni.
__________________
Hódító * Queosia
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2011, 14:42
Kalapácska Kalapácska is offline
Member
 
Join Date: Nov 2009
Location: Budapest XVIII. kerület
Posts: 361
Activity: 0%
Longevity: 80%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Mivel ez kötelező eleme a játéknak bizonyos esetekben, ezért ennek hiánya azt jelenti, hogy a felvetés nem tud működni.
Akkor ne globalizálódjunk ....
Mardjunk csak itthon kis magyarországon
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2011, 14:42
Rob Rob is offline
Member
 
Join Date: May 2009
Posts: 238
Activity: 0%
Longevity: 83%
Default

ez a nagy nemzetközi szintű egyesülés szerintem holtvágány. ami hatékony az egy jó kis cikk valamelyik nagy híroldalon. mondjuk meg kell kenni egy indexes újságírót, hogy hozzanak le a hódítóról valami anyagot. ezrek csatlakoznának 2 nap alatt amiből százak meg is maradnának.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-01-2011, 14:47
Ati Ati is offline
Administrator
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,256
Activity: 28%
Longevity: 100%
Default

Quote:
Originally Posted by Rob View Post
ez a nagy nemzetközi szintű egyesülés szerintem holtvágány. ami hatékony az egy jó kis cikk valamelyik nagy híroldalon. mondjuk meg kell kenni egy indexes újságírót, hogy hozzanak le a hódítóról valami anyagot. ezrek csatlakoznának 2 nap alatt amiből százak meg is maradnának.
EGYSZER százak ittmaradnak, aztán idővel elhalványul a dolog. Ezt az irányt feleslegesnek tartom jelenleg. A fő cél a regisztráló kezdők magasabb arányú megtartása.
__________________
Hódító * Queosia
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to Ati For This Useful Post:
  #6  
Old 03-01-2011, 15:16
Rob Rob is offline
Member
 
Join Date: May 2009
Posts: 238
Activity: 0%
Longevity: 83%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
EGYSZER százak ittmaradnak, aztán idővel elhalványul a dolog. Ezt az irányt feleslegesnek tartom jelenleg. A fő cél a regisztráló kezdők magasabb arányú megtartása.
ez nem egyszeri dolog. bekerül egy csomó olyan személy és ezáltal ugyanennyi ismerettségi kör a rendszerbe akiknek eddig fogalma sem volt arról, hogy van ez a játék. pont ilyen kell nekünk. pl az én barátaim között aki beszervezhető volt azt már beszerveztem és a baráti köröm nem fog nőni valószínűleg. így a kör bezárult, nem tudok embert hozni, bármennyire is szeretnék.
egy jó kis vérfrissítés kell ide.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-01-2011, 20:11
Von's Avatar
Von Von is offline
Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,223
Activity: 0%
Longevity: 86%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
A fő cél a regisztráló kezdők magasabb arányú megtartása.
Ez tervnek hangzik Szeretnék is rá reflektálni, de előre bocs, hogy hosszú lesz, mivel eléggé könnyen érthetően szeretném kifejteni, hogy minél kevesebb dolgot lehessen félreérteni.
Először is, ez a vizuális elemekkel együtt már termékfejlesztés, vagy pontosabban termék-finomhangolás, mivel feltételezem a játékmenetet nem fogja alapjaiban megváltoztatni. A termék nyilván itt maga a játék.

Meglátásom szerint online-környezetben (is) a legsikeresebben ez iterációval működhet, ami biztosítja a lehető legkevesebb felesleges munka és fejlesztés elvégzését. Az iteráció itt annyi, mint megszerezni a legtöbb visszajelzést a kezdőktől és ennek megfelelően változtatni a finomhangoláson, majd ismét megszerezni a visszajelzést stb, stb ''végtelen ciklus", aminek egy ponton persze véget kell vetni. A lényeg, hogy senki nem tud relevánsabb információval szolgálni egy termék fejlesztésével kapcsolatban azoknál, akik egyszer már kipróbálták, de valamiért abbahagyták/eldobták. Az általuk "hordozott" információ felbecsülhetetlen értékű, és többnyire elhanyagolható költséggel hozzá lehet jutni.

Ugyanis egy kezdő alapból megadja az emailcímét amin el lehet érni jó esetben. Teszem azt ittmarad és játszik, közben meg lehet interjúvolni pár hét után kérdőívvel, hogy mi tetszik neki a játékban és mi az ami a legjobban zavarja.
Két dolog egyből kiderül megfelelő mennyiségű válaszadó esetén: mi fogja meg a játékban az embereket rögtön a legelején mikor még semmit nem tudnak (ezt érdemes jobban hangsúlyozni a kezdőkkel való kommunikáció közben később, esetleg rá is gyúrni a játékban), és mi az amit nehezen értenek, nehezen kezelnek (itt valszeg sok lesz az irreleváns infó, de lehet fontos közte).
Ennél sokkal fontosabb viszont, hogy az emailcímen keresztül el lehet érni a kilépőket is! Aki mondjuk kevés játék után két-három hétig nem lép be, inaktív, attól szintén kérdőívben megérdeklődni az inaktivitása okát, illetve a kilépése okát. (A kérdőív alatt mindig azt értem, hogy előre megadott választási lehetőségek+egy egyéb, plusz minden kérdés "nyílt végű", azaz az adott válaszra lehet is valamit tevékenyen reagálni). Amint tudja az ember, hogy a termékét használók miért hagyják abba ezirányú tevékenységüket, felbecsülhetetlen információk birtokába kerül arra vontatkozóan, hogy mely területeken lehet szükséges javítani a teljesítményt. A tékozló fiú után érdemes menni, mert ő tud szolgálni építő kritikával, nem az, aki lojális. A lojálistól "mindössze" annyit lehet megtudni, hogy miért jó a játék (ami persze szintén fontos), de nem derül ki belőle, hogy hogyan fogják mások is ezt felfogni, hogy jó a játék.

Meglátásom szerint az iteráció segít megtalálni a helyes irányt viszonylag gyorsan, és még többet segít abban, hogy azon végigmenjen az ember. Teszem azt, kiderül, hogy kezdők 30%-ának az a baja, hogy nagyon gyorsan begyalulják és elmegy a kedve. Akkor a tutorial jó ötlet. Viszont kell arról is infó, hogy a tutorial tényleg segít-e eleget. Ha nem, módosítani kell kicsit, esetleg nem is elég a tutorial egyedül. De nem ugyanazt az embert kell megint megkérdezni, hanem az új belépőt aki azóta jött.
Az iteráció lényege, hogy mindig az aktuálisan új belépők magatartása hogyan változik az előző újak válaszaira adott fejlesztői reakció miatt.

Ez alapvetően egy végtelen ciklus lenne, viszont nyilván van egy épeszű határa. Megmondom őszintén, halvány lilám nincs mi lehet ez a épeszű határ egy Hódító esetében. Általánosságban úgy megy, hogy van egy egyszerű kérdés, amit olyan embereknek tesznek fel, akiknek van tapasztalatuk a termékkel kapcsolatban, legalább kétszer használták, és legalább az utóbbi két hétben használták egyszer, így szól:
Mit éreznél, ha nem használhatnád többet a terméket (Hódítót)?
1. nagyon csalódott lennék
2. kicsit csalódott lennék
3. nem lennék csalódott, annyira nem hasznos ez
4. n/a - vagy már nem használom a terméket egyáltalán

Ha az 1. választ adja a válaszadók több, mint 40%-a, akkor a fejlesztés úgymond olyan szintet ért el, ahol már nem érdemes túlzottan koncentrálni rá, ha 40% alatti az 1. választ adók aránya, akkor még érdemes folytatni az iterációt.
De amíg a 40%-ot nem éri el az arány, addig mindenféle nagyobb volumenű reklám, vagy népszerűsítés könnyen csalódást és sikertelenséget hozhat, ennélfogva értelmetlen.

Fuu bocsánat megint, hosszú és tömény lett, és felét se írtam le annak, amit szerettem volna... Pl kihagytam a monetizálás témakörét teljesen
__________________
Vonetikusan fon
---------------
[SZK] Jetilábnyom (#553158) [1/A]
Raining Blood (2) (#562319) [3/G] [SZ]
Reign In Blood (2) (#592837) [5/W] [SZ]

www.unimarket.hu
Reply With Quote
The Following 9 Users Say Thank You to Von For This Useful Post:
  #8  
Old 03-01-2011, 21:12
Von's Avatar
Von Von is offline
Member
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,223
Activity: 0%
Longevity: 86%
Default

Quote:
Originally Posted by Von View Post
Pl kihagytam a monetizálás témakörét teljesen
Erről megpróbálok röviden írni, anélkül, hogy konkrétan pénztárcákban akarnék kutakodni vele.

Mellékesen az előző kommentemben felhozott 40%-os válaszadási küszöböt szokták emlegetni abból a tekintetből is, hogy 40% felett stabil anyagi pálya előtt állhat egy termék. (Egyébként egy újrafelfedezett klasszikus gondolat, miszerint anyagi szempontból is sokkal érdemesebb egy termék felhasználói hasznosságára gyúrni és aztán felfedezni a pénzbeni lehetőséget, mint mindenáron pénzt próbálni csinálni belőle)

Nem tudom Ati mennyire gondolkodtál abban, hogy más lehetőségeket is behozz a VIP-en és a sorszámvásárláson kívül a cash-flow képzésbe, de nemrég azt olvastam, hogy az online játékipar bevételeinek legnagyobb része úgynevezett "bálnáktól" (vagy minek nevezték őket ) származik. Azaz nem sok kicsiből jön össze az anyagiak nagy része, hanem arányaiban kevés nagyból. Pár nagyból akinek annyira elkapta a képzeletét a játék, hogy nem tudja abbahagyni a költést - és meg is teheti ezt.
A Hódító pedig a sorszámvásárláson kívül nem nagyon ad lehetőséget mértéktelen pénzköltésre. Természetesen nem arra gondolok, hogy pénzért előnyt lehessen vásárolni, mert az nem illeszkedne a játék stílusához egyébként sem. Viszont olyan dolgok mint pont a sorszám, amik egyedivé tesznek egy-egy országot, ugyanakkor nem járnak előnnyel, hasznosak lehetnek, és talán több ilyenre nyílik lehetőség az új, jobb grafikájú fejlesztésekkel. Más játékok példái jól mutatják, hogy bizony vannak emberek, akik ilyenekre szívesen költenek. Pl a játék maga ingyenes, de ha szeretnél egyedi "kinézetet", akkor azért fizetni kell x pénzt, ilyesmikre gondolok.

Azt nem állítom, hogy mennyi mindent tudok az online játékok monetizálásáról, ráadásul a Hódítónak megvan a maga modellje erre, csak a "bálnák" kapcsán merült fel ez bennem.
__________________
Vonetikusan fon
---------------
[SZK] Jetilábnyom (#553158) [1/A]
Raining Blood (2) (#562319) [3/G] [SZ]
Reign In Blood (2) (#592837) [5/W] [SZ]

www.unimarket.hu
Reply With Quote
The Following 2 Users Say Thank You to Von For This Useful Post:
  #9  
Old 03-01-2011, 21:22
Tsobi's Avatar
Tsobi Tsobi is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest, XV. kerület
Posts: 5,667
Activity: 7%
Longevity: 94%
Default

Az szerintem határozottan nem segíti elő a játékosok megtartását, hogy egy az összekapcsolás miatt átrakott érdeklődőnek azt a választ adjuk, hogy ha nem vagy VIP, nem kerülsz vissza. Mit gondoltok?
__________________



A nemzetvédő katona, a nemzettartó paraszt, a nemzetépítő munkás, a nemzetvezető értelmiségi, a nemzetmegtartó nő és a nemzet halhatatlanságának záloga, a magyar ifjúság hitvallása:
Nemzetünk szolgálatában meghalni lehet, de elfáradni soha!


„Extra Hungariam non est vita ; si est vita, non est vita.”


Reply With Quote
  #10  
Old 03-02-2011, 00:02
Princ's Avatar
Princ Princ is offline
Member
 
Join Date: Feb 2006
Location: Budapest
Posts: 1,087
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Von View Post
A Hódító pedig a sorszámvásárláson kívül nem nagyon ad lehetőséget mértéktelen pénzköltésre. Természetesen nem arra gondolok, hogy pénzért előnyt lehessen vásárolni, mert az nem illeszkedne a játék stílusához egyébként sem. Viszont olyan dolgok mint pont a sorszám, amik egyedivé tesznek egy-egy országot, ugyanakkor nem járnak előnnyel, hasznosak lehetnek, és talán több ilyenre nyílik lehetőség az új, jobb grafikájú fejlesztésekkel. Más játékok példái jól mutatják, hogy bizony vannak emberek, akik ilyenekre szívesen költenek. Pl a játék maga ingyenes, de ha szeretnél egyedi "kinézetet", akkor azért fizetni kell x pénzt, ilyesmikre gondolok.
Megvannak a Hódítónak is a maga bálnái, én legalábbis elhűlve olvastam korábban, hogy 60k meg még több forintot is adnak anarchban egy-egy nagy oriért. Csak ezek a pénzek játékos és játékos között mozognak.
Egyedi kinézetre én nem hiszem hogy adnának egy olyan társaságban, ahol az ori látványa nem érdekes. De biztos ki lehet találni dolgokat. Például egy hivatalos oritemetőt. Megunt, vagy akadályt jelentő, de egyébként nagy becsben tartott országok nyugvóhelye lehetne. Mivel 1 ori mentése hihetetlen adatmennyiséget jelent, a fizetség simán indokolt..
__________________

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Élőhalottas elmélkedő topic pancser játékosok számára [HTPA]GeeForce Általános beszélgetés Hódítós témákban 114 05-28-2008 11:40
A variorik kati moráljának megtartása werden Stratégia & Tippek 33 11-29-2007 19:22
Nagyobb klánok!(Törzsek) Alucard Elvetett javaslatok 3 07-21-2006 23:57
Arénába nagyobb nyeremény Harcosok Elvetett javaslatok 1 07-10-2006 19:11


All times are GMT +1. The time now is 18:39.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu