És ha nem konkrét pontkülönbség alapján lenne meghatározva a körtávolság, hanem pontok aránya alapján? (Plusz persze a csoportlétszám alapján).
Fölfelé 1+x, lefelé 1/(1+x)
Azaz ha mondjuk 5%, azaz x=0,05, akkor 100.000 pontnál felfelé a 100.000*1,05=105.000 pontos ori lenne 2 körre, lefelé pedig a 100.000*1/1,05=95238 pontos ori lenne 2 körre. És 2,5%-onként változna a ponthatár.
Ez ugyan megszüntetné a rövid fordulós játékokon a 2-3k pontra ütéseket is, de ez nem lenne talán akkora probléma.
1 millás értéken pedig 2 körre lennének a fölfelé az 50k, lefelé pedig a 47,6k ponton belül lévők. De direkt azért írtam x-t, hogy nem kötelezően kellene 5%, lehetne az bármi más is, ami a többségnek jobban tetszik.
Azt viszont ne hozza föl senki érvnek, hogy bonyolultabb lenne, mert csak egy osztás, vagy szorzás lenne az egész, ha rá szeretnél valakire állni, mert elosztod a pontszámát 1,05-tel, és már meg is kapod, hogy hány pontra kell fokozni.
Alacsonyabb területen sem okozna akkora változást, mert ott rendszerint sokkal sűrűbb a mezőny, mint hogy az 5%-os értékkülönbséget érzékelni lehessen. Illetve ezt is lehetne szintfüggővé tenni, ha valakit mégis zavarna ez a változás, hogy 80k-s érték alatt megnőnének a körtávok.
Így talán még jobban csökkennének az áthidalhatatlan szakadékok 100k fölött.
Vélemények?
