Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > Hódító > Fejlesztés > Megvalósult javaslatok

View Poll Results: Melyik ötleteteket tartanád jónak, a hulla erősítésére?
tripla szintenkénti hadibónusz 29 21.64%
dupla szintenkénti hadibónusz 27 20.15%
gyújtás elleni rezisztencia 33 24.63%
minden mágikus és tolvaj akció elleni reziszdetencia (szintenként +5%-ot növekszik) 29 21.64%
férőhelye szintenként +2-vel növekszik 12 8.96%
férőhelye szintenként +10%-ot növekszik 65 48.51%
nem kell erősíteni, vagy ezek közül egyiket se tartom jónak. (alapos kifejtést igényel!!!) 19 14.18%
Multiple Choice Poll. Voters: 134. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 05-28-2009, 13:22
RicsiPi RicsiPi is offline
Junior Member
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 63
Activity: 0%
Longevity: 92%
Default

Nekem sem tetszik a területarányos hadibónusz. Például aki 2/B-ben van legalul 1000 Ha-on annak csak 36% hadibónusz jár, amíg a B topjában mondjuk 2000 Ha-on 72% bónusz jár. Nem érzem túl igazságosnak.

Azért jobb a szintekhez kötött hadibónusz, mert aki egyszer feljutott egy adott szintre az "elvileg" jobban is játszik és nehezednek a körülményei a hullának, mert alsó szinteken találni sok könnyű célpontot.
Hadibónuszból még az állandó értéket is támogatom.
Ha lesz férőhelynövelés, akkor abból csak a fixet. Egyetértek vityu álláspontjával.
Reply With Quote
Sponsored Links
  #2  
Old 05-28-2009, 16:03
vityu vityu is offline
Senior Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Tihany
Posts: 4,640
Activity: 0%
Longevity: 90%
Default

Quote:
Originally Posted by BigPi2 View Post
Ha jól látom te a jelenlegi csoport rendszernek, vagy a híve Vagy a vegyes rendszernek?

Tudtam, hogy ezen lesz a legnagyobb vita, ezért is írtam le az összes változatot.
Nem, egyáltalán nem vagyok híve a csoportrendszernek. Miért? Mert ha azt nézzük, hogy az 5. csoportban egy ork sem lesz gyengébb, max azért mert megteheti. A-ban is ugyanolyan erős egy ork, nem kap többet, mint a lentebbi csoportokban, ott mégis kell neki 60% feletti barakk, hogy normálisan üthessen, míg pl 5W-ben 30% is bőven elég, hogy egyesekre 5 sereget tudjon...
Vagy akkor le is lehetne csökkenteni a többiek erejét is, mert hát erősek a lentebbi csoportokra...
__________________
BorzalmakVárosa (#199867) 1/A Black Dragon (#3270)
Reply With Quote
The Following User Says Thank You to vityu For This Useful Post:
  #3  
Old 05-28-2009, 16:55
Padlócsempe Padlócsempe is offline
Member
 
Join Date: Jan 2009
Location: Budapest
Posts: 773
Activity: 0%
Longevity: 85%
Default

Quote:
Originally Posted by RicsiPi View Post
Nekem sem tetszik a területarányos hadibónusz. Például aki 2/B-ben van legalul 1000 Ha-on annak csak 36% hadibónusz jár, amíg a B topjában mondjuk 2000 Ha-on 72% bónusz jár. Nem érzem túl igazságosnak.

Azért jobb a szintekhez kötött hadibónusz, mert aki egyszer feljutott egy adott szintre az "elvileg" jobban is játszik és nehezednek a körülményei a hullának, mert alsó szinteken találni sok könnyű célpontot.
Hadibónuszból még az állandó értéket is támogatom.
Ha lesz férőhelynövelés, akkor abból csak a fixet. Egyetértek vityu álláspontjával.

Eléggé értetlenül állok afölött, hogy mit nem érzel igazságosnak.
Az igazságos, hogy 1000 hekin 100 ember kell egy hektár felfedezéséhez, 1500 hektáron pedig 225?
Az igazságos, hogy 1000 hektáron 70% barakkal egy élőhalottnak 28k egysége lehet, míg 2000 hektáron 56k?
Ha nem, akkor igazságtalan az egész játék, ha viszont ezek igazságosak, akkor a hektárarányos bónusz is.

A fix haderő növekedést nem vetem el, csak félő, hogy az 5-ös szinten mindent ellepnek az élőhalottak, mivel ott is megkapnák azokat az óriási bónuszokat, mint amire a 2/B topjának eléréséhez szükségük van.

De szerintem fontos, hogy lássuk mögötte a matematikát:

Minden a játékban lineárisan növekedik, kivéve a felfedezés költsége, ami exponenciálisan. Szerintem ez az egyetlen oka annak, hogy egyre magasabb szinten egyre nagyobb a védelme az országoknak.

Az élőhalott nem tud lopni, sem varázsolni, sem jól termelni, tehát az egyetlen hektárszerzési módja az ütés, amit egyre magasabb hektárszámon (nem pedig szinten!) egyre nehezebben tud megtenni, mert egyre több vesztenivalója van egy országnak.

Tehát míg egy országot ha beütnek 200 hekin, mondjuk 10 hektárra, az 40 katonát jelent, 1000 hektáron nem ennek az ötszörösét, 200 katonának megfelelő földet veszít, ha beütik 50 hektárra, hanem 5000 katonát.
Ezért minden ország egyre nagyobb katonai védelmet tart, tehát annak a fajnak, amelyik csak és kizárólag földfoglalással juthat földhöz, a hektárszám növekedésével egyre erősebbé kell válnia ahhoz, hogy minden szintnek mindegyik régiójában versenyképes legyen a többi fajjal.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-28-2009, 17:52
RicsiPi RicsiPi is offline
Junior Member
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 63
Activity: 0%
Longevity: 92%
Default

Quote:
Originally Posted by Padlócsempe View Post
Eléggé értetlenül állok afölött, hogy mit nem érzel igazságosnak.
Az igazságos, hogy 1000 hekin 100 ember kell egy hektár felfedezéséhez, 1500 hektáron pedig 225?
Az igazságos, hogy 1000 hektáron 70% barakkal egy élőhalottnak 28k egysége lehet, míg 2000 hektáron 56k?
Ha nem, akkor igazságtalan az egész játék, ha viszont ezek igazságosak, akkor a hektárarányos bónusz is.

A fix haderő növekedést nem vetem el, csak félő, hogy az 5-ös szinten mindent ellepnek az élőhalottak, mivel ott is megkapnák azokat az óriási bónuszokat, mint amire a 2/B topjának eléréséhez szükségük van.
Az igazságtalanságra leginkább azt értettem, hogy a B csoport legalján túl kevés a hadibónusz. a tetején meg optimális, vagy talán kicsit több is a kelleténél.

Ha megnézed a hulla ellenségeinek is 2x akkora serege lesz 2000 hektáron, mint 1000 hektáron, így az igazságos. Viszont a többiek nem kapnak még mellé pluszba hadibónuszt. Szóval jó lehet ez a hektárarányos bónusz, csak 1000 ha-on több kellene, 2000ha-on meg kb annyi mint most.
Például lenne egy kisebb fix hadibónusz és mellé egy lassabban növő hektárarányos.

A fix haderő az 5-ös szinten túl nagy előny lenne ez igaz. A többieknek még nincsenek tekercsek.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-28-2009, 18:12
Padlócsempe Padlócsempe is offline
Member
 
Join Date: Jan 2009
Location: Budapest
Posts: 773
Activity: 0%
Longevity: 85%
Default

Quote:
Originally Posted by RicsiPi View Post
Például lenne egy kisebb fix hadibónusz és mellé egy lassabban növő hektárarányos.
Ilyen, és ehhez hasonló ötleteket nagyon jónak tartok, és támogatom őket.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-29-2009, 11:59
Hani's Avatar
Hani Hani is offline
Junior Member
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 93
Activity: 0%
Longevity: 89%
Default

Egy kicsit barangoltam a Súgóban. Sok új dolgot nem találtam , csak érdekesnek tűnő apróságokra leltem, amik kicsit elgondolkodtattak és talán ide illenek.

Elf:
# +30% véderőtöbblet katonai támadásokkal szemben,
# +20% véderőtöbblet mágikus támadásokkal szemben,
# +20% véderőtöbblet tolvaj támadásokkal szemben,
# az őrtornyokban lévő íjászoknak az őrtorony nem 6, hanem 8 plusz védőpontot ad

Ork:
# +30% támadóerő többlet,
# az épületeket 14 (7) kör alatt építik fel,
# kettővel több tábornokkal rendelkezik,
# a hadügy és mezőgazdaság területén elérhető maximum 40%,
# ha a támadásra küldött seregének támadóértéke magasabb, mint az otthon maradt sereg védőértéke, akkor +20% védelmet kap minden katonai, mágikus és tolvaj akcióval szemben, amíg ez az állapot fennáll.

Gnóm:
# az egyes tudományágakban elérhető max. mérték 50%,
# az építőanyag szükséglet 10%-kal alacsonyabb,
# az őrtornyok összterületből elfoglalt arányával magasabb katonai elhárítás (nem a területből elfoglalt arány kétszerese, mint másoknál, hanem háromszorosa, de maximum 30%).

Törp
# 20%-kal több férőhely,
# a raktárakba 50%-kal több áru fér,

Óriás
# a katonák 15%-kal erősebbek,
# a varázslók 10%-kal erősebbek,

A fent említett fajokból kivétel nélkül lehet akár tf hadisat is csinálni, vagy a védekezésben jeleskednek, esetleg mindkettő. A hátrányaikat felesleges idevágni mert közel sem olyan nagy dolgokról van szó mint a hulla esetén.
De nézzük a hullát:
Előnyök

* ételfogyasztásuk nulla,
- ez nem előny hanem inkább szükséges jó -
* csatában és útközben nincs veszteségük,
- nagy cucc -
* támadások alkalmával, más fajjal való nyertes csata esetén az ellenfél elhulló egységeit a saját seregébe megkapja, mint sima alap katona,
- nem rossz dolog de erre országot alapozni... -
* állandó betegségforrás, rá azonban hatástalan a betegség,
- mi lenne ha még kórházakat is kellene építeni? -
* hatástalan ellene a varázslók meggyilkolása, a katonák gyilkolása és a tolvajmérgezés,
- káromból kettőt értelmetlen tartani -
* ha az országban vihar tombol, nem zavarja,
* a földrengés csak minimális károkat okoz,
- varázslók hiányában a fent említett 2 tulajdonság kifejezetten szükséges dolog -
* minden indított serege azonnal vérszomjjal támad,
- +30 % támadóerő, Yeeeah! Kár, hogy a játszani valamennyire is tudó játékosok ismerik a védelem és távolbalátátás varázslatot-
* az ellene irányuló emberrablások a távolság függvényében a szokottnál kevesebb embert visznek el,
- csak kár, hogy a hulla kivételével mindenki más (min a csopi 80%-a) rabolhatja a népét (távolságtól és helyezéstől függően) -
* hadi ereje szintenként növekszik: a 4. szinten +10% támadó- és védőerővel rendelkezik, a 3. szinten +20%-kal, a 2. szinten +30%-kal, míg az első szinten +40%-kal.
- már csak meg kell élni az 1/A-t -

És most a hátrányok:

* nem varázsolhat,
- magyarán azt se tudja mi az, hogy: Kristály gömb, Mágia felderítése, Krónika, Távolba látás, Teljes krónika, Térkapuk felderítése, Védelem, Mágikus pajzs, Növekedés, Aranyalma, Tisztánlátás, Napsütés, Regenerálódás, Megtévesztés, Térkapuk nyitása, Vihar, Szárazság, Tolvajok felfedése, Tolvajok mérgezése, Földrengés és spec varázslat -
* nem indíthat semmilyen tolvajakciót,
- ezeket sem ismerheti, hogy: Felmérjék az épületeket, Felmérjék a szövetségeket, Felmérjék a seregeket, Meggyilkolják a varázslókat, Meggyilkolják a katonákat, Gyújtogassanak, Embereket raboljanak, Kirabolják a raktárakat, Kirabolják a templomokat, Pénzt lopjanak, Tudománytekercset lopjanak -
* tudománytekercseinek maximum hatásfoka: 0%.
- Szóval az ember faj is min 30%-al jobb mindenben, de egy gnóm esetében ez akár 55% is lehet-


Ezeket figyelembe véve és a fórumban többek által leírt ötletek, javaslatok és ellenjavaslatok tükrében egy olyan hullát akarunk itt "létrehozni" , ami lehetőleg varázsolni nem tud majd, de nem is kap meg olyan dolgokat amelyet bármely másik fajnál a varázslókat venné igénybe. Tolvajolni sem tud majd, de lehetőleg ne is adjunk neki olyan passzív dolgokat, ami a többi fajra nézve több készültséget emésztene fel. A haderejét húzzuk fel olyan magasra, hogy legalább 25% eséllyel beférjen vakon bárkihez, de ereje ne legyen még csak az ork, gnóm, óriás közelében sem. Próbáljuk meg értékes fajjá változtatni ahhoz, hogy értelmes szövetséges legyen. Mindezt azért mert egy buta, odafigyelést alig igénylő faj. De ha már tényleg buta és tényleg igénytelen akkor miért nem kap olyan passzívot, hogy nem lehet célpontja semmilyen ártó varázsló és tolvaj akciónak? Ha már csak hadi úton tud "védekezni" akkor illő lenne csak hadi úton ártani neki, nemde? Nem kell neki semmi hadbón, férőhelybón vagy gyújtásrezist. Így legalább tényleg olyan buta maradna mint amilyennek elképzelik az emberek. Lehetne belőle így békés felfedező faj is.


A viccet félre téve. Amiben talán mindenki egyetért az az lenne, hogy -a súgóban nincs benne jelenleg- két mondattal ki kellene bővíteni a hulla leírását;
Kezdő játékosoknak, első országnak nem ajánljuk ezt a fajt! Próbáld ki a játékot más fajjal, és csak miután tényleg tisztában vagy ezen faj hátrányival, csak azután válaszd ezt.
Reply With Quote
The Following 3 Users Say Thank You to Hani For This Useful Post:
  #7  
Old 05-29-2009, 12:15
Ildee Ildee is offline
Member
 
Join Date: Jan 2009
Location: Szeged & Budapöst
Posts: 1,140
Activity: 0%
Longevity: 84%
Default

ups, ez nem felfele mutató ujjacska akart lenni...
__________________

---Ainhoa--- (#662939) [5/U]
Szitakötő (#494949) [4/L]
---Aphrodité--- (#645869) [4/N]
Boszorkány (#645731) [3/I]
Reply With Quote
  #8  
Old 05-29-2009, 12:33
Hani's Avatar
Hani Hani is offline
Junior Member
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 93
Activity: 0%
Longevity: 89%
Default

Quote:
Originally Posted by Ildee View Post
ups, ez nem felfele mutató ujjacska akart lenni...
Off:
Semmi baj. Már hozzá szoktam a nem népszerű bejegyzéseimhez.

De feltennék pár kérdést neked, mint saját magát kezdőnek tartó, de a súgót és a kézikönyvet elolvasó játékosnak. Az már kiderült számomra, hogy hulla orid van, azt nem tudom, hogy elsőnek rögtön azt választottad-e és, hogy fordult-e meg már azóta a kezed alatt más faj is. De teljes mértékben tisztában vagy a hulla hátrányival a többi fajjal szemben?
Reply With Quote
  #9  
Old 05-29-2009, 12:39
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Member
 
Join Date: Dec 2006
Location: Tatabánya/Szeged
Posts: 2,796
Activity: 0%
Longevity: 95%
Default

Érdemes lenne valamilyen opciót belevinni, amit szabadon lehet változtatni, ami összefüggésben lenne az erejével, viszont beállítástól függően valamilyen módon nagyobb nagyobb odafigyelést igényelne.
Esetleg a morál nagyobb mértékben zuhanhatna, így ha valaki nem figyel rá oda, máris értelmét vesztették a haderőbónuszok (feltéve, ha megemelik ).
Reply With Quote
  #10  
Old 05-29-2009, 23:58
Reaktor Reaktor is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 470
Activity: 0%
Longevity: 99%
Default

Quote:
Originally Posted by Padlócsempe View Post
Eléggé értetlenül állok afölött, hogy mit nem érzel igazságosnak.
Az igazságos, hogy 1000 hekin 100 ember kell egy hektár felfedezéséhez, 1500 hektáron pedig 225?
Az igazságos, hogy 1000 hektáron 70% barakkal egy élőhalottnak 28k egysége lehet, míg 2000 hektáron 56k?
Ha nem, akkor igazságtalan az egész játék, ha viszont ezek igazságosak, akkor a hektárarányos bónusz is.

A fix haderő növekedést nem vetem el, csak félő, hogy az 5-ös szinten mindent ellepnek az élőhalottak, mivel ott is megkapnák azokat az óriási bónuszokat, mint amire a 2/B topjának eléréséhez szükségük van.

De szerintem fontos, hogy lássuk mögötte a matematikát:

Minden a játékban lineárisan növekedik, kivéve a felfedezés költsége, ami exponenciálisan. Szerintem ez az egyetlen oka annak, hogy egyre magasabb szinten egyre nagyobb a védelme az országoknak.

Az élőhalott nem tud lopni, sem varázsolni, sem jól termelni, tehát az egyetlen hektárszerzési módja az ütés, amit egyre magasabb hektárszámon (nem pedig szinten!) egyre nehezebben tud megtenni, mert egyre több vesztenivalója van egy országnak.

Tehát míg egy országot ha beütnek 200 hekin, mondjuk 10 hektárra, az 40 katonát jelent, 1000 hektáron nem ennek az ötszörösét, 200 katonának megfelelő földet veszít, ha beütik 50 hektárra, hanem 5000 katonát.
Ezért minden ország egyre nagyobb katonai védelmet tart, tehát annak a fajnak, amelyik csak és kizárólag földfoglalással juthat földhöz, a hektárszám növekedésével egyre erősebbé kell válnia ahhoz, hogy minden szintnek mindegyik régiójában versenyképes legyen a többi fajjal.
Égbekiáltó butaság lenne egy haktáraránytól függő haderőszámítás.
Ez teljesen idegen a hód mostani rendszerétől!
Nem is illene bele.
Az érveid nem jók.
A Hulla is tud felfedezni, mint minden más faj!!!
Legalább az alapvető dolgoknak nézz utána, ha egy megfontolás alatti javaslathoz hozzászólsz.
Mindenkinek nehezebb földet szerezni, ha egyre jobb játékosokkal kerül szembe, nem csak a hullának.
__________________
Jó Reggelt, jó Mészárlást!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
egy apro tuning hullahoz exair Megvalósult javaslatok 970 03-01-2010 17:40
hulla orilistája hulla Országlisták 72 05-04-2009 12:23
Hulla és a súgó összhangba hozása Valezius Megvalósult javaslatok 18 04-04-2008 12:34
Hulla faj, és egy fontos észrevételem! fandras73 Segítség 26 02-22-2008 13:14
Hulla elleni akciókor minimális hírnév. Kisbér Elvetett javaslatok 0 02-06-2007 09:45


All times are GMT +1. The time now is 12:32.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu