Hódító / Queosia forum
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu

Go Back   Hódító / Queosia forum > Hódító / Queosia forum > MUD > Tesztelés

Tesztelés Külön fórum a tesztelőknek

 
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 05-13-2009, 09:14
BimmBimm's Avatar
BimmBimm BimmBimm is offline
Member
 
Join Date: Jan 2007
Location: Hódmezővásárhely
Posts: 1,448
Activity: 0%
Longevity: 95%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Egy lényeges dolgot kifelejtettem a leírásból.

Ha labirintust készítesz (bármilyen "alapanyagból"), akkor a járatok közé mindig tegyél falakat is. Ne az legyen, hogy járat, mellette másik járat, mert a papírvékony fal nem áll meg magában. Járat, fal, járat legyen, hogy ne szakadjon át a fal, és ne omoljon be minden.
Hmm, nem is gondolta volna, statika is van a játékban?
__________________
Mert ott van az erő, az egyszerű magyarban
Egyenes derékkal, áll minden viharban

BimmBimm (#233333)

Éplista számító
Sponsored Links
  #2  
Old 05-13-2009, 11:50
Dus Dus is offline
Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: Budapest
Posts: 2,382
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Az elemeket szerkesztésnél szerintem lehetne logikusabban rendezni:

Az átmenetek főként:
Vannak különböző átmentetek, mindegyikbe 4 szél, 4 "külső" sarok (a piaci sarkok) és 4 "belső" sarok (ahol alig hiányzik, tehát a nagyobb sarkok)...

Minden félénél az első sorba kerüljön szerintem a 4 szél, a következőben a négy külső sarok, a következő sorba pedig a 4 belső sarok...

Mert pl most mintha nem is lenne benne logika
  #3  
Old 05-13-2009, 13:36
Dus Dus is offline
Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: Budapest
Posts: 2,382
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Tegyük fel, hogy csinálok egy ilyen területet: (piros a középvonal)

###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########


Ezután feljebb mászok a képernyőn, annyival amennyivel engedi (ez 5 négyzet) és folytatom tovább... (piros a középvonal) :

###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########
###########


Ezek után, lemegyek megint oda, ahonnan indultam, és elmegyek teljesen jobbra! (ez is 5 négyzet). Ekkora a középvonal az a térképem leg jobb oldala lesz. Majd innen a térkép széléig újabb mezőket rakok (zöld a középvonal) :

###########
###########
###########
###########
###########
################
################
################
################
################
################


Ezek után ha akár csak 1 mezővel is jobbra lépek, a felső, ami széltében kisebb mint az alsó rész, eltűnik ideinglenesen!!!

Ha visszalépek, akkor jó lesz!
Ha visszalépek, feljebb megyek és jobbra rakok le mezőket, akkor is jó lesz!


A lényeg, hogy ha a térképünket felosztjuk részekre, az alapján, hogy éppen milyen széles a térkép (tehát ha van egy 10*10-es négyzetünk, és azon van egy 8*8-as, akkor ez két terület), akkor csak azok a részek látszanak, amiken az éppen aktuális középvonal átmegy!!!

Tehát ha visszatérünk a példához, a legutolsó "rajzon" két terület van. Egy felső meg egy alsó. Az alsó szélesebb, így ha azon megyünk oldalra annyit, hogy a középvonal ne menjen át a felsőn, akkor a felső egyszerűen eltűnik ideinglenesen. De inportálás után jó, hogyha kés a térkép... (Mivel, Ati, az enyémet már inportáltad, és jó, és én ezzel nagyon sokszor találkoztam szerkesztés közben)
  #4  
Old 05-13-2009, 13:38
Ati Ati is offline
Administrator
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,251
Activity: 28%
Longevity: 100%
Default

Ha berajzolod az összes részt, akkor nem szabad eltűnnie semminek. Ha egy telített négyszögalakú térkép a végeredmény, és eltűnnek belőle részek, akkor valahol hiányzik belőle valami mező.
__________________
Hódító * Queosia
  #5  
Old 05-13-2009, 13:41
Dus Dus is offline
Member
 
Join Date: Apr 2007
Location: Budapest
Posts: 2,382
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
Ha berajzolod az összes részt, akkor nem szabad eltűnnie semminek. Ha egy telített négyszögalakú térkép a végeredmény, és eltűnnek belőle részek, akkor valahol hiányzik belőle valami mező.
Nem volt szó telített négyzet alakú térképről. Ha berajzolom a hiányzó részeket, akkor jó lesz, mint ahogy írtam is.

Pho problémája az volt, hogy ugyanígy tűnt el, menet közben, amikor még fordított L alakú volt a térképe, de nem jött vissza...Hiába állt rá a volt középvonalra és keresgélte az eltűnt részt
  #6  
Old 05-13-2009, 13:43
Ati Ati is offline
Administrator
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,251
Activity: 28%
Longevity: 100%
Default

Quote:
Originally Posted by Dus View Post
Nem volt szó telített négyzet alakú térképről. Ha berajzolom a hiányzó részeket, akkor jó lesz, mint ahogy írtam is.

Pho problémája az volt, hogy ugyanígy tűnt el, menet közben, amikor még fordított L alakú volt a térképe, de nem jött vissza...Hiába állt rá a volt középvonalra és keresgélte az eltűnt részt
Ha a középvonalon áll, és nem jelenik meg, akkor az nincs.

Kicsit fura ez a technikai módszer, de direkt nem mátrixos megjelenítés van, hogy az altérképek kezelése korlátlan lehessen.
__________________
Hódító * Queosia
  #7  
Old 05-14-2009, 15:44
[HTPA]GeeForce's Avatar
[HTPA]GeeForce [HTPA]GeeForce is offline
Senior Member
 
Join Date: Oct 2007
Location: Csonka-Magyarország
Posts: 4,643
Activity: 0%
Longevity: 91%
Default

alap átmenetek nem illeszkednek egymáshoz, ha jól látom, és így látszik a felépítése az alaptérképnek:

a pirossal jelzett elemhez nem illeszkednek a sárgával jelzett elemek
__________________
ஜ۩۞۩ஜ 
~~~ SHUT UP AND ENJOY THE HARDCORE ~~~
ஜ۩۞۩ஜ 
 


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
ez is teszt lacqa Teszt 16 07-22-2010 12:22
8. TESZT: Lakóházak Ati Tesztelés 24 05-15-2009 19:15
4. TESZT: Segítők Ati Tesztelés 58 04-27-2009 14:23
teszt teszt hátán:) KPeti999 Teszt 9 05-07-2008 19:59
Ööö... teszt, mi lenne...? Fransisco Teszt 51 09-04-2007 13:03


All times are GMT +1. The time now is 15:46.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Design partly based on Hódító's design by Grafinet Team Kft.

Contents and games copyright (c) 1999-2020 - Queosia, Hódító

Partnerek: Játékok, civ.hu