|
|
 |
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
|
|
Tesztelés Külön fórum a tesztelőknek |

04-17-2009, 13:01
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,254
Activity: 28%
Longevity: 100%
|
|
Pénzszerzés (eddigi) módjai
Ha már segítőid lesznek, akkor igen fontos, hogy pénzed is legyen. Nézzük, hogy eddig milyen módokon juthatsz pénzhez:
- Az ellenfelektől szerzel. Sikeres csaták után a náluk levő pénzt megkapod (csak nem játékos karakterek esetén, játékosok esetén nem!).
- Kereskedsz.
- Termelsz, és piacon eladod a nyersanyagokat azoknak, akik nem akarnak erre ennyi időt rászánni.
Ezeken kívül van még más pénzszerzési lehetőség is, de az eddigiek alapján most ezek állnak rendelkezésedre.
Jó gazdagodást! 
|
The Following 2 Users Say Thank You to Ati For This Useful Post:
|
|

04-22-2009, 13:01
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,254
Activity: 28%
Longevity: 100%
|
|
Hajózás
A hajázós a tengereken való átkelést szolgálja. Átmehetsz csapatostól, vagy éppen kereskedés közben a jól megrakott szekérrel. Esetleg némi pénzért cserébe másokat is átvihetsz egy másik kontinensre.
A hajózás alapjait a "Hajózás" képesség megtanulásával sajátíthatod el.
Ha ez megvan, akkor már csak egy hajóra van szükséged!  A hajóépítés mesterségének kitanulása után ennek azonnal neki is láthatsz. Hajót a mólókon építhetsz, ehhez sok-sok fára van szükséged. Minél nagyobb hajót szeretnél, annál több fára.
A hajó mérete 3 fontos dolgot befolyásol:
- A hajó irányíthatóságát. (Minél kisebb a hajó, annál könnyebben manőverezhetsz vele.)
- A hajó teherbírását. (Minél nagyobb a hajó, annál több terhet bír el anélkül, hogy megfeneklene.)
- A hajóra szerelhető egyéb kiegészítőket. (Ezek befolyásolják a hajó sebességét, a hajó védelmét, illetve támadóképességét.)
Több hajót is építhetsz, ezek lehetnek különböző méretűek és felszereltségűek. Akár különböző helyeken is kiköthetsz velük, hogy mindenhol legyen egy elérhető hajód. Bár talán az egy nagyon jó hajó felépítése az igazi megoldás.
Vitorla: A hajó sebeségét növeli (kevesebb mozgáspont kell a hajózáshoz). A vitorlák üzemeltetéséhez matrózra van szükség, különben olyan, mintha nem is lenne.
Evezősor: A haladást segíti. Egy evezősor teljes üzemeltetéséhez 4 matróz szükséges.
Tőkesúly: A hajó stabilitását növeli, aminek szintén szerepe van a hajó maximális sebességében. Használata automatikus.
Páncél: A hajó védelmét szolgálják a hajó oldalára felszerelt fémlemezek.
Szigony: Másik hajó támadásakor használható. Kevésbé hatásos, mint az ágyú.
Ágyú: A szigonynál hatásosabb támadófegyver más hajók ellen.
Matrózt katonából képezhetsz. A matrózokat akár kalózzá is továbbképezheted. Ezek a segítők a vizen hasznosak, szárazföldön kevésbé támadnak jól.
Ahhoz, hogy a hajóddal a sekély vizeket is elhagyhasd, meg kell tanulnod a navigáció képességét. Ekkor fogsz tudni mélyebb vizekre is hajózni.
A hajóval kikötni bármilyen ésszerű helyen ki lehet. Legcélszerűbb a móló, mert innen vezetnek utak tovább, de ha épp nem kereskedsz, akkor bármely tiszta partszakaszon kiköthetsz. Nem köthetsz ki sziklás részeken, ha itt próbálkozol vele, akkor sérül a hajó. Zátonyra szintén ne fuss, ekkor is sérül.
Hajóba beszállni úgy tudsz, hogy a mólón előhozod a helyi menüt, majd kiválasztod a hajódat (ha több van, akkor azt, amelyikkel hajózni szeretnél), és a kihajózol. Itt tudod javítani is, és egyéb feladatokat is itt végezhetsz vele.
Építéskor csak a hajó váza készül el, minden mást utólag kell beszerelned, ha szükséged van rá.
Ha meghalok a tengeren, hogyan szerzem vissza a kintrekedt hajómat?
Egy másik saját hajóval érte kell menned, és kivontatni a partra. A vontatás automatikus, amint egy mezőre érsz a hajóddal, az követni kezd, egészen addig, amíg ki nem kötsz valahol.
Last edited by Ati; 04-23-2009 at 12:24..
|
The Following User Says Thank You to Ati For This Useful Post:
|
|

04-22-2009, 13:11
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,254
Activity: 28%
Longevity: 100%
|
|
Obeliszkek
Az obeliszkek misztikus jelekkel ellátott oszlopok, amik szerte a világban megtalálhatók. Sokáig nem tulajdonított nekik semmi különös jelentőséget, azon kívül, hogy szép díszesek, mígnem valaki rájött, hogy egy rúnakristály feláldozásával teleportként használhatók. Csak rá kell gondolnod arra a célpontra, ahova menni akarsz, feláldozod a kristályt, és már ott is vagy.
Ez jelenti a korlátjukat is: mivel annyira pontosan fel kell idézni a környezetet és az oszlopon található rúnákat, amennyire csak lehetséges, ezért csakis olyan helyre tudsz eljutni vele, ahol már jártál, és ahol az oszlopot tüzetesen megvizsgáltad.
Ha azonban egy obeliskzek már feljegyeztél magadnak, onnantól bármely másik obeliszktől eljuthatsz oda egy rúnakristály feláldozásával.
Az obeliszkeket nem tudni ki építette, de az bizonyos, hogy ezen túlmenő varázserővel is bírnak. Egyfajta "kikötőként", vagy "helyzetjelzőként" működnek. Ha elég ügyes vagy, akkor a "Visszatérés" varázslat segítségével bárhonnan a legutoljára meglátogatott obeliszkhez juthatsz vissza. (Minél magasabb szintű a varázsló, annál távolabbi helykről képes használni ezt a varázslatot.)
Sőt, akár varázsitalt is használhatsz, hogy visszajuss egy-egy obeliszkhez: a sötétkék varázsital felhörpintésével is visszajuthatsz a legutóbbi obeliszkhez, feltéve, hogy nem mentél azóta már túl sokat.
Csata közben nem menekülhetsz el a csatából, és szekérrel együtt sem használhatod a varázslatot. Vizen hajózva szintén nem működik sem a varázslat, sem a varázsital.
|
The Following User Says Thank You to Ati For This Useful Post:
|
|

04-27-2009, 16:25
|
Administrator
|
|
Join Date: Jan 2006
Posts: 25,254
Activity: 28%
Longevity: 100%
|
|
Klánok
A klánok közös érdeklődésű játékosok csoportjai, akiket valamilyen közös cél vezérel. Legyőzni más klánokat, közösen kalandokra indulni, közösen kereskedni, megvédve útközben egymást stb.
A klánok oldalon tudsz belépni meglévő klánba, illetve saját klánt alapítani.
A belépést jóvá kell hagynia a klánvezérnek. Az alapítás azonnal megtörténik, de 1 millió aranyba kerül.
Klánalapítás után célszerű azonnal betenni némi pénzt a közös klánvagyonba, mert a klánok fenntartása folyamatos kiadással jár. Minél több tagja van egy klánnak, annál többet kell folyamatosan fizetni.
A klánok sorrendjét 2 fő tényező befolyásolja: a klántagok 15 napon belül szerzett tapasztalati pontjának mennyisége, valamint a klánváros mérete.
A klánok pontlistája naponta egyszer frissül.
Klánváros
A klán saját várost alapíthat, aminek belső felépítését saját maga határozza meg. A városalapítás 10 millió aranyba kerül, majd további pénz szükséges a város területének növeléséhez is.
Az új városba belépve keress egy szimpatikus helyet, ahova építkezni szeretnél, majd 5 fa és 5 kő megléte mellett kezdj neki építkezni.
Falak jelentősége
A falak igen masszív városemelek, az ostromnak ezek állnak legtovább ellen. Ezért célszerű a város fontosabb elemeit fallal körülvenni, hogy ha a várost ostrom éri, akkor ez minél tovább feltartsa az ellenfeleket.
A falakon "át tudsz menni", ami annyit tesz, hogy a falra felmászol, és szükség esetén lebontod azt. Más klán tagjai ezt nem tehetik meg, ezért óvatosan bánj a falakkal, és ne gátold meg a szabad közlekedést!
Barakkok
A barakkok fontos védelmi feladatot látnak el a városban. Ide állomásoztathatod segítőidet, akik egy esetleges ostrom alkalmával az ellenség elpusztításában segdékeznek, teljesen automatikusan, minden további teendő nélkül, akkor is, ha nem vagy belépve. Ezért fontos a barakkok stratégiai elhelyezése a városon belül.
Kereskedelmi poszt
A városba saját kereskedelmi posztot is telepíthetsz, hogy az itt megtermelt árukat helyben eladhasd, és az erre látogató vándoroknak vásárlási lehetőséget biztosíthass. A városban levő kereskedelmi poszt adójának mértékét a klánvezér határozza meg, ami 0%-tól 50%-ig terjedhet. A klánvárosok kereskedelmi posztján nincs automatikus felvásárlás.
Ostrom
Ostrom akkor kezdődik, amikor egy szörnycsoport (banditák, vagy más, a város elpusztítására törekvő lények) megtámadják a várost. Ekkor értesítést kapsz, és célszerű azonnal a városba sietned, hogy a támadókat visszaverd. Egyedül nem fogsz boldogulni, ezért klántársaidat is érdemes azonnal riasztani. Az ostrom során a banditák a teljes várost elpusztítják, amíg meg nemn állítod őket. Ezért ezt nem célszerű hagyni, hiszen rengeteg pénz, munka és idő van egy-egy városban.
Klánháború
Erről külön téma lesz majd. Nem ma.
|
The Following 2 Users Say Thank You to Ati For This Useful Post:
|
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
|
|
Thread Tools |
Search this Thread |
|
|
Display Modes |
Hybrid Mode
|
Posting Rules
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
HTML code is Off
|
|
|
All times are GMT +1. The time now is 05:34.
 |
|
|
|
|
|
|