|
|
 |
Hódító / Queosia forum
http://queosia.com
http://hodito.hu
|
|
Általános beszélgetés Hódítós témákban Hódítós témák, amik máshova nem férnek |

02-11-2008, 15:37
|
Junior Member
|
|
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
|
|
Quote:
Originally Posted by Synkel
Fegya problémája is rossz példa erre, szerintem ő se azzal orvosolná, hogy 2 körre emelné maga mellé a most 110 körre lévőket...
|
Nem hibáztatlak, hogy nem olvastál el mindent, végül is sokat írtam.
Konkrétan: Ha két ország között 110 kör van, köztük senki, és a másik irányba is kevesen, akkor körönként 0,1%-kal változtatva a távolságot 1000 kör alatt 1/(1,001^1000) lesz a szorzó a környékükön (=0,368), tehát 40 körre kerülnek. Ha közben ők nem mozdulnak, a környezetük nagyjából állandó, a csoportlétszám nem változik.
Nem nevezném drasztikus sebességűnek a változást - ugyanakkor, ha az egyéb lehetőségek nagyon leülnek, ez mégis felcsillant valamit.
Quote:
Originally Posted by Synkel
A pontlista azért ilyen amilyen, hogy nagy méretkülönbségű orik ne legyenek egymás mellett.
|
Hangsúlyoznám, nem kellene végletesen gondolkodni. Egy lassú folyamatnak a lehetőségét dobtam fel. Azért lassú, hogy alkalmazkodni lehessen hozzá, és azért folyamat, hogy tartson egy játszhatóbb szituáció felé. (Pl. amikor mindenki közelében van több lehetséges ellenfél.) Nem azt jelenti, hogy ezt az állapotot valaha is eléri a program! Folyamatos játékkal egy ország meg tudná tartani továbbra is a távolságot, ha akarná. Csak többet kellene érte tennie, mint eddig.
Azt hiszem, már említettem mi a baj a jelenlegi körtávolságokkal. A játéktér nem veszi figyelembe a csoportosulások szabályszerűségeit, pl. azt, hogy a széleken asszimetria alakul ki (bárhol lehet a csoportban egyenetlen eloszlás, de a széleken biztosan). Az asszimetriát kihasználva könnyebb védett helyre kerülni (akár csoport közepén is kialakulhat ilyen), és ez indokolatlan +előnyhöz juttatja az azt élvezőt. Ez egyértelműen a játéktér jellemzője, amit a játéktér szabályaival lehet hangolni.
|

02-11-2008, 15:45
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
|
|
Quote:
Originally Posted by kg--
Nem hibáztatlak, hogy nem olvastál el mindent, végül is sokat írtam.
Konkrétan: Ha két ország között 110 kör van, köztük senki, és a másik irányba is kevesen, akkor körönként 0,1%-kal változtatva a távolságot 1000 kör alatt 1/(1,001^1000) lesz a szorzó a környékükön (=0,368), tehát 40 körre kerülnek. Ha közben ők nem mozdulnak, a környezetük nagyjából állandó, a csoportlétszám nem változik.
Nem nevezném drasztikus sebességűnek a változást - ugyanakkor, ha az egyéb lehetőségek nagyon leülnek, ez mégis felcsillant valamit.
Hangsúlyoznám, nem kellene végletesen gondolkodni. Egy lassú folyamatnak a lehetőségét dobtam fel. Azért lassú, hogy alkalmazkodni lehessen hozzá, és azért folyamat, hogy tartson egy játszhatóbb szituáció felé. (Pl. amikor mindenki közelében van több lehetséges ellenfél.) Nem azt jelenti, hogy ezt az állapotot valaha is eléri a program! Folyamatos játékkal egy ország meg tudná tartani továbbra is a távolságot, ha akarná. Csak többet kellene érte tennie, mint eddig.
Azt hiszem, már említettem mi a baj a jelenlegi körtávolságokkal. A játéktér nem veszi figyelembe a csoportosulások szabályszerűségeit, pl. azt, hogy a széleken asszimetria alakul ki (bárhol lehet a csoportban egyenetlen eloszlás, de a széleken biztosan). Az asszimetriát kihasználva könnyebb védett helyre kerülni (akár csoport közepén is kialakulhat ilyen), és ez indokolatlan +előnyhöz juttatja az azt élvezőt. Ez egyértelműen a játéktér jellemzője, amit a játéktér szabályaival lehet hangolni.
|
Tévedsz, igenis figyelembe veszi. ha van 100ország ugyanakkora ponton akkor nincs mindegyik 2körre, a körtáv 2 tényezőből áll, az egyik a helyezéskülönbség, a másik a pontkülönbség. Amúgy a mostani rendszerhez képest változást pont a szélsőséges esetekben okozna, ott pedig nagyin is a végletek számitanak. a csoport közepén sehol se volt probléma eddig se, max a szabisok miatt, de azt a problémát egy másik témában probálják orvosolni.
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni
|

02-11-2008, 15:59
|
Junior Member
|
|
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
|
|
Quote:
Originally Posted by Kutyuleee
Tévedsz, igenis figyelembe veszi. ha van 100ország ugyanakkora ponton akkor nincs mindegyik 2körre, a körtáv 2 tényezőből áll, az egyik a helyezéskülönbség, a másik a pontkülönbség. Amúgy a mostani rendszerhez képest változást pont a szélsőséges esetekben okozna, ott pedig nagyin is a végletek számitanak. a csoport közepén sehol se volt probléma eddig se, max a szabisok miatt, de azt a problémát egy másik témában probálják orvosolni.
|
Szerintem te már érted, hogy hogy működne, csak neked nem tetszik. Feldobtam néhány érvet.
Pl: Aki a csoport elején van, abból is előnyt húz, hogy nagyobb, és abból is, hogy csak egyik irányból támadhatják. Ezt neveztem asszimetriának. Erre mondtam, hogy egy olyan +előny, amit nem feltétlenül kell megtartani. A hatásai nyilvánvalóak (termelő ori, támadni nem is érdemes a kopás miatt, ha ezer évenként egyszer valaki feljebb jön, arra meg mindig lesz pénze átépülni).
Igen, a szélsőséges esetekben okozna változást - pont ez lenne a cél, hogy a szélsőségek egy kicsit (az időben lassan) tompuljanak.
Vagy másik pl.: Egyenletesebb lesz az országok sűrűsége - ha lehet. Ezáltal egyrészt kiegyensúlyozottab, folyamatosabb a játék. Másrészt nem attól függ a vagyonod/tapasztalatod a 3. szinten, hogy hova sikerült a 5.-en regelni.
Last edited by kg--; 02-11-2008 at 16:21..
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
|
|
Thread Tools |
Search this Thread |
|
|
Display Modes |
Hybrid Mode
|
Posting Rules
|
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
HTML code is Off
|
|
|
All times are GMT +1. The time now is 00:25.
 |
|
|
|
|
|
|