Az Emberi Faj Újjászületése: Barbár
Bevezető
A jelenlegi emberi faj véleményem szerint egy igencsak hibrid megoldás.
Igazán semmiben sem a legjobb, és mind varázslóként mind hadiként különösen gyenge.
Az egyetlen erőssége a tükörvarázs, ami profi, vagy jobb játékos ellen nem sokat ér.
Felsőbb csoportokban mint a B vagy az A teljesen kiveszett az ember.
Az a néhány játékos, aki mégis emberre „vetemedik” a B ben, az vért izzad vele.
Sem előnye, sem hátránya nincs.
A többi fajnál az előnyök valós játéktechnikai erősítések, a hátrányok zöme viszont okos játékkal lecsökkenthetők, illetve teljesen megszüntethetők.
Az általam elképzelt emberi faj több alfajra-népcsoportra oszlana, és az új népek az eddigis stratégiáktól eltérő játékmódot igényelne.
Nem akartam a más megszokott módon előnyöket, hátrányokat kitalálni, teki, termelés, haderőbónusz, hanem egy teljesen más irányba indultam el.
Sokoldalúság az emberek legfontosabb jellemzője.
Ahány vidék annyi kultúra, életmód.
Az alábbiakban két új népcsoportot dolgoztam ki, színesítenék a játékot, és megszüntetnék az eddigi hadis fajok hegemóniáját.
BARBÁR
Új stratégia:
A barbárok tábornokai különlegesek, hívjuk őket Vezéreknek (6)
Mindegyik Vezér ad 5-6% haderőbónuszt. A számítás 6%-kal van
Ha otthon van akkor a védekező seregeket irányítja, és azok véderejét növeli, ha támadásban vesz részt akkor a támadó csapatokat erősítik a Vezérek.
Ez rengeteg variálásra, tervezésre, taktikára adna lehetőséget..
Emellett végre nem csak az orkok profitálnának a tábornok személyiségből..
Nem célom egy bunkertolvaj létrehozása, és a Barbár fajhoz nem is illik a sunyi lopkodás, egyszerűen nem olyan a természetük, ezért a haszonszerző tolvajakciók dupla, azaz 8% készültségcsökkenést okoznának.
A felmérő, és károkozó akciók készültségigénye nem változna.
Előnyök: Ha a Barbárok büntetni indulnak azt vad természetük miatt különösen hatékonyan teszik. Pusztítás, és mészárlás típusú támadásoknál az eredményesség 10%-kal nő.
6 Vezér (tábornok) Gömbön látszik, hogy éppen hány van otthon.
Hátrányok: Haszonszerző toliakció 8% készültségigény
Faji varázslat: Az emberi faj elkorcsosult hagyatéka: gyengített tükörvarázs (*3)
Előzetes számításaim alapján elkészítettem 1000 hektárra 4 azonos hadis országtervezetet.
Összehasonlításra mindenesetre remek. Kiszámoltam a maximális támadó, és védőerőt lovas-íjjas felépítéssel.
Az országok gabonával eltartják magukat, és a templom-kocsma-torony épületszám megegyezik bennük.
Beillesztem az éplistákat, valamint a maximum véd-és támadóerőt.
Nagyon fontos, hogy ha a Barbár támad akkor csökken a védereje, ha minden Vezérét kiküldi, akkor védereje a mostani ember szintjére esik.
Barbár
Ház 189
Barakk 425 16900
Tanya 136
Raktár 5
Őrtorony 100 5200
Kocsma 70
Templom 60
Bank 15
Támadóerő (6 vezérrel) 266223
Véderő (6 vezérrel) 275514
Ork
Ház 189
Barakk 434 17368
Tanya 127
Raktár 5
Őrtorony 100 5200
Kocsma 70
Templom 60
Bank 15
Támadóerő (7 tábornokkal) 300661
Véderő 217590
Gnóm:
Ház 170
Barakk 444 20640
Tanya 136
Őrtorony 100 6000
Kocsma 70
Templom 60
Bank 15
Támadóerő (4 tábornokkal) 290960
Véderő 296721
Óriás:
Ház 180
Barakk 447 19432
Tanya 123
Raktár 5
Őrtorony 100 5600
Kocsma 70
Templom 60
Bank 15
Támadóerő (5 tábornokkal) 276961
Véderő 256861
Last edited by Reaktor; 07-10-2007 at 16:28..
|