Quote:
	
	
		| 
			
				 
					Originally Posted by track
					
				 
				ez rendben van de hallottam valami page rank bigyóról. és nem értem mit kell vele csinálni     
			
		 | 
	
	
 Itt egykis leirás az oldal optimalizálásról, miként csinálja a gugli.
 
A Google optimalizálás szempontjait két fő, egyenlően fontos 
csoportra oszthatjuk, az oldalon belüli (on page) és az oldalon kívüli 
(off page) tényezőkre. Az oldalon belüli jellemzők azok, melyekre a 
keresőmotorok a saját tárhelyünkről kiolvasott szövegek, képek és 
kiegészítő információk alapján tesznek szert. Az oldalon kívüli 
szempontok azok, amiket a keresők az Internet más szereplői által 
megjelentetett tartalmakból miránk vonatkoztatnak. Kezdjük az 
ismertetést az oldalon belüli tényezőkkel.
Kulcsszó-optimalizálás
Belső optimalizálás
Miután körültekintően kiválasztottuk a kulcsszavainkat, elkezdhetjük 
az oldalainkat ezeknek megfelelően optimalizálni. Nyilvánvalóan nem 
minden oldalunkat ugyanarra az összes kulcsszóra akarjuk 
optimalizálni, mert ennek az lenne a vége, hogy egyik kulcsszóra sem 
lesz egyik oldal sem igazán optimális. Tehát tudatosan meg kell 
terveznünk a honlapunk felépítését, hogy melyik téma hol kerüljön 
részletesebb kifejtésre. Ezután már továbbléphetünk a megfelelő 
kulcsszavak optimalizálására minden egyes oldalunkon.
A kulcsszó-sűrűség egy rendkívül fontos tényező. Ez azt jelenti, hogy 
a szöveg tartalmi részében százalékosan milyen arányban fordul elő az 
adott kulcsszó. Ez a szöveg feldolgozása során kinyert információ azt 
mutatja meg a keresőknek, hogy az adott oldal tartalma az adott 
keresőszóhoz mennyire illeszkedik, azaz az oldal mennyiben szól arról. 
Egyáltalán nem optimális az, ha a kulcsszavakat megpróbáljuk 
mindenhova elhelyezni a szövegen belül, ahova csak tudjuk. A Google 
éberen figyeli, hogy egy honlap nem akarja-e ily módon manipulálni a 
keresőrobotokat, és ha ilyet tapasztal, azt találat-megvonással 
bünteti. A kulcsszavak optimális elhelyezkedése, azok kiemelése (dőlt, 
vastag betűvel vagy aláhúzással) a szövegblokkon belül egy külön 
kiemelt téma, melyet egy későbbi gyakorlati útmutatóban dolgozunk fel.
Meta jelzők (meta tags)
A honlapunk tartalmát az olvasók felé közvetítő html fájlokban van 
hely a keresőknek szóló kiegészítő információk elhelyezésére, ezeket 
nevezzük meta jelzőknek, pl. kulcsszó jelzők (keyword tags) és leírás 
jelző (description tag). Itt érdemes elhelyeznünk az adott oldalra 
vonatkozó információkat, de legyünk tudatában, hogy a Google ezeket a 
mezőket ma már egyáltalán nem veszi figyelembe. Mindazonáltal más 
keresők számára ezek továbbra is fontosak.
Belső statikus linkek
Belső linkeknek azokat a hivatkozásokat nevezzük, melyek az egyik 
saját oldalunkról egy másik saját oldalunkra mutatnak. Ezek nem csak 
azért fontosak, hogy biztosítsák a honlap bejárását az olvasók és a 
keresőmotorok számára, hanem a tartalomhoz is hozzájárulnak. Ugyanis 
ha statikus linkekről van szó, akkor maga a hivatkozás is egy 
szövegrész, ami célszerűen tartalmazhatja a kulcsszavainkat is, 
hozzájárulva így a kulcsszó-sűrűség természetes növeléséhez.
Képleírók (alt tags)
A html fájlok lehetővé teszik, hogy minden egyes megjelenített képhez 
hozzárendeljünk egy szöveget is, ami leírja, hogy a kép mit tartalmaz. 
Ez első sorban azt a célt szolgálja, hogy ha egy adott kép egy adott 
böngészőben (akár a beállítások miatt) nem tölthető le, akkor is tudja 
az olvasó, hogy az mit ábrázol. Egyes böngészők például a betöltés 
folyamán is megjelenítik ezt a szöveget, addig, amíg a kép teljesen 
betöltésre nem kerül. Más böngészők pedig kis címkére kiírják a kép 
leírását, ha a kép fölé mozgatjuk az egeret.
Mivel a képleírók az olvasó által is látható szöveget tartalmaznak, 
ezért a fejlettebb keresőmotorok figyelembe veszik ezek tartalmát 
annak megítélésében, hogy egy keresőszóhoz mennyire illeszkedik egy 
adott oldal. Ha vannak képeink az oldalainkon, ne hagyjuk ki tehát ezt 
a lehetőséget.
 
Külső optimalizálás:
Az oldalon belüli tényezők vázlatos vizsgálata után térjünk át az 
oldalon kívüliekre. A Google az oldalon belüli tartalommal egyenlően 
nagy súlyt helyez arra, hogy milyen az internetes közösségben egy 
adott honlap népszerűsége. A népszerűség a Google szemében azzal 
mérhető, hogy honnan, hány link mutat az adott oldalra.
Minél több különböző domén, minél több különböző tárhelyről tartalmaz 
hivatkozást egy adott oldalra, azt annál népszerűbbnek tekinti. Sőt, a 
hivatkozások forrása szerint is súlyoz: egy önmagában is népszerű 
oldalról kivezető link sokkal többet ér a céloldal számára, mintha 
ugyanez egy kevésbé népszerű oldalról mutatna rá.
A Google egy bonyolult oldalértékelési rendszert dolgozott ki annak 
megállapítására, hogy egy adott oldalmennyire népszerű. Azért van egy 
ilyen modellre szüksége, mert a népszerűség természetes velejáróját, a 
látogatottságot nem tudja mérni. (Az Internet szerkezete nem teszi 
lehetővé, hogy idegenek látogatottsági statisztikáihoz mások 
hozzáférjenek.) A Google tehát minden egyes oldalt a saját kifinomult 
módszerével értékel, ezt hívjuk oldal-értéknek (page rank). A magas 
oldal-értékű oldalakat azután előrébb helyezi a találati között, hogy 
így biztosítsa a felhasználók számára a legelőnyösebb találatokat.
Hogyan növelhető az oldalak értékelése? Azt a célt kell kitűznünk 
magunk elé, hogy az internetes közösségben minél több színvonalas 
(magas oldal-értékű) honlapról mutassanak hivatkozások a mi 
oldalainkra. Mivel arra nincs közvetlen befolyásunk, hogy mások milyen 
hivatkozásokat helyeznek el, az ilyen külső linkek elérésére 
kifinomult technikák fejlődtek ki. Megfelelő megközelítéssel és 
szoftveres háttérrel elérhető ez a cél.
 
 
 
Ez a gugli hozzá állása a dolgokhoz, de ha van egy jó oldalad mint irták akkor a cime ugyis kézről kézre jár.