Thread: újraindulás
View Single Post
  #116  
Old 05-26-2007, 18:38
kg-- kg-- is offline
Junior Member
 
Join Date: May 2007
Posts: 64
Activity: 0%
Longevity: 93%
Default Mire való az újrázás?

Felmerült bennem, hogy egyesek másképp értelmezik az újraindulás célját, mint mások. A súgóból mintha kimaradt volna, ezért innen nincs hivatalos támpont.

Csak kiragadott idézet, nem belekötni akarok:
Quote:
Originally Posted by Kutyuleee View Post
... de az újraindulásnak mi is a rendeltetése??? Én úgy tudom hogy az , ha fentebbi szinteken szétvernek, hogy már nem tudsz felállni, vagy már nem érdemes azzal vesződni, akkor újra kezdheted onnan ahonnan felléptél...
...
Nekem ettől még megvan az az aggályom, hogy úgyan sokan használják pénzszerzésre is az újrát, de még mindig többen újráznak "kényszerből", persze sokan csak lusták helyrehozni a károkat amiket meglehetne csinálni...
Én pl. egy kicsit másképpen, illetve egységesebben értelmezem az újrázás célját.

Először is a Hódítót csapatjátéknak tekintem, tehát feltételezem, hogy egy ország általában akkor újrázik, ha a szövetségének az a jobb.
A szövetség játékon belüli erőforrásai (pillanatnyi energiája) pedig az országok pozíciói, felépítései, és vagyona (tartalékok). Ezek bizonyos korlátok között egymásba alakíthatóak. (Pl. a tudás, tapasztalat, idő a játékon kívüli erőforrások.)

Szerintem tehát az újrázás célja az, hogy ha a szövetség olyan szituációba kerül, hogy az erőforrásai segítségével a problémáját nem tudja megoldani, vagy úgy ítéli meg, hogy egy (v. több) újrázással könnyebben (hatékonyabban) küzdheti le az akadályt, akkor valaki újrázni fog. Nyilván azért, mert az újrázással +erőforrást hoz a szövetségnek az aktuális helyzethez képest: pozíciót, felépítést, vagyont. Pont erre való, pont így működik, pont erre használja mindenki.

Wand javaslata alapján az újrázás ritkulna, így ezáltal minden erőforrás újrázása nehezedik. Tehát ha valakit leütnek a csopi aljára, egyre inkább arra szorul, hogy összeszedje magát, és újrázás nélkül küzdje vissza magát (akár szövisegítséggel). Amivel csak annyi a baj, hogy aki harcolni szeret, annak nagyon elrontja a játékát a "kényszerű" várakozás.
Értem, hogy sokak szemét szúrja a vagyon újrázása, egyrészt, mert azt legálisan le lehet adni a szövinek újrázás előtt, másrészt mert 8-10Mrd újrázható vagyon többet ér, mint 1-2 ezer heki (pozíció).

Ha így van (és nem értettem félre a többséget), elég lenne az újrázható vagyont (teki+kp) csökkenteni 500 körönként. Pl. kibővíthetnénk Wand javaslatát így:
1. újrázás 500 kör után lehet, teljes kp+teki újrázik.
2. újrázás 500 kör után lehet ismét, de a kp+teki 50% jön csak meg (500 körnél), viszont minél közelebb újrázik az 1000 körhöz, annál nagyobb % jönne meg. Tehát 500 kör után 50%, 1000 után 100%, 750 kör után 75%, lineárisan.
3. újrázás ismét 500 kör után lehet, de akkor csak 30% jön vissza, a 100% pl. 1500 kör után jönne, közte lineárisan ismét.
4. újra 500-nál 25%, 2000-nél 100%
stb. (A teki alsó határa lenne pl. 20000 fajtánként, hogy a sokadik újrázás után ne teki nélkül kezdje a szintet a szerencsétlen. Kp-ra is lehetne egy egészséges min., mondjuk 10M, hogy zsoldra jusson mindenképp pár körig. )

Így nem vagyonért továbbra is a megszokott módon tudna bárki újrázni, vagyonért viszont egyre nehezebb lenne, így egyre kevésbé lenne ez a gazdaságos alternatíva a harccal szemben.
Reply With Quote