Üdv !
Más oldalról szeretnék az ELF témához közelíteni.
Úgy tervezem, hogy nem bonyolódok vitákba, nem ilyen céllal írok, de a véleményemet én is szeretném tudatni veletek, legalább egyszer.
Ha valaki erős ellenállásba ütközve szirénázik a supportnak, hogy ez és ez túl erős faj, nem biztos, hogy azonnal a gyengítésébe kellene kezdeni.
Miközben kevésbé elterjedt fajok (pl. félelf vígan kikészíthet bárkit a mai napig, jobban mint egy elf, de hagyjuk a faji kérdéseket, mint fentebb jeleztem, nem a fajok irányából keresem a problémákra a megoldást)
A fajokat egymással nem is lehet összehasonlítani elfogadható mértékegység hiányában, kizárólag a szubjektív megítélés létezik, ami ugye szubjekív
De biztosan a fajok sajátosságait kell vizsgálni ?
, amikor valamelyik túl erőssé válik?
Nem !
A játék morálja nagyot változott, de ezt nem a fajok átalakítgatásával kell orvosolni , mert ez csak tüneti kezelés és bele fogtok bonyolódni.
Holnap meg majd egy másik fajra érkezik sok panasz? akkor azt fogjátok piszkálni???
Mivel ez sokaknak évekig szóló játék,
nem szabad a szabályokkal az állandóság biztonságát veszélyeztetni, azzal, hogy bármikor megváltoztathatóak, főleg a faj tulajdonságai !
Figyelembe vette már valaki az adott környezetet, hogy az adott szinten milyen országok, milyen startégia, milyen harcmodor uralkodik, egyáltalán milyen állapotok vannak ???
Vegyünk pl.nak az 1/A-t, mert ez hat ki a többi szintre is !
Az 1/A-ban már nincs lehetőség a szövetségek katonai erejét összevonni, sem a védelemben, sem a támadásban, míg a mágikus és tolvaj akciók továbbra is az egész szövetséget segítik, tehát ez maradt segítségnek.
Ez az egyik nehézség, hiszen
a stratégiai gondolkodás és a szövi együttműködése helyett az egyénre hárul szinte minden és azzal operál, amivel tud.
A nagyobb baj, hogy az 1/A az egyetlen szint, ahol a top-ba jutott (vagy a közelében lévő) orik csak parkolnak (a 2. szinten való fordulási lehetőség miatt), ezért bebetonozzák magukat katonailag.
Mivel semmilyen szabály nem gondoskodikk arról, hogy egy idő után innen is kötelező lenne tovább lépni, ezért az ujjonan feljövő orik képtelenek átverekedni magukat a hónapok, évek óta ideragasztott és sok pénz gyüjtött betonországokon, akik nem csak elfek.
Normál esetben a top30-ból forduló országok helyet és mozgásteret adnának a lentebb reménykedve váróknak, de ők nem mozdulnak élve jogukkal.
Emiatt lefelé is mindenki foggal körömmel ragaszkodik a nehezen szerzett pozíciójához és többségében mindenki bunkert játszik, mert rá van kényszerítve.
(történetesen egy bunker Orkot, vagy más fajt egy bunker Elf tud tolvajokkal megbontani stb. És ez volt az egyetlen lehetőség arra, hogy a bunkereket valahogy fel lehessen törni. Most már erre sem lesz lehetőség.)
Egy erős ország 100% morállal elmegy 2 hónap szabira, addigra a környékbeliek morálja leesik és akkor majd kényelmesen támadja?
Vagy állandósul az , hogy aki hajnalban 3-4 között fenn van az fog nyerni?
Tényleg csak erről fog már szólni a játék, nem arról , hogy ki milyen hadvezér és milyen gazdasági irányító????
Az lesz ebből az ELF módosításból, hogy tökéletesen be fog állni a játék és mindenki tamagocsizni fog, felfedezéssel körítve.
Ez alapjaiban ellenkezik a játék szemléletével , ami egyenlőre a lentebbi szinteken nem gond a szövetségi katonaság miatt.
Lentebb senki nem akar felfedezgetni, ezért bunkeres elfek sincsenek, ők is igyekeznek foglalással is feljönni és mielőbb lépni a következő szintre, a szabályok serkentik is erre.
A
mennyiben az 1/A teljesen be fog fagyni, akkor már a lentebbi szintekről sem fog senki átjönni 1500 hekivel, hanem ő is az előző szinten fog toporogni és felfedezgetni, tehát ott is rátelepednek az országok a topra, emiatt az alullévőknek nehéz lesz a továbblépés, és persze ez, mint a dominó, dől majd lefelé.
Már nehéz itt bármi újat mondani, hiszen hozzászólás az volt bőven.
Lehet, hogy már írt valaki a mondandómhoz hasonlót, de képtelenség mindent átolvasni, ezesetben bocs.
A fajok állandó variálása helyett el kellene gondolkodni a kedves üzemeltetőknek, hogy miképpen lehetne a játékot felpörgetni.
Az 1/A maximálni kellene az időt és fordulásra bírni az orikat. Még a hosszú szabadságokat is szankcionálni kellene, mert olyan helyzetek adódnak, hogy egyszerúen nem lehet játszani. Csak ha a kínlódást játéknak nevezni valaki.
Tisztelettel a játék működtetői előtt és a Hódító-játék iránti szeretettel üdv mindenkinek!
jura