
04-19-2007, 11:55
|
 |
Member
|
|
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
|
|
Quote:
Originally Posted by Chris
Nem tudom hányan ismeritek a Trónok harca nevű társasjátékot (George R. R. Martin azonos című regénye alapján), de az a játék is hódításról és stratégiáról szól (többek közt). Annak a rendszerét átértelmezve, szerintem lehetne a Hódítóból is társasjátékot csinálni. Az a baj, hogy elég nehéz úgy elmagyarázni a rendszert, hogy az is értse, aki egyáltalán nem ismeri a világot, amin játszódik...
Dióhéjban:
A tábla egy térkép, amin tartományok, országok, városok vannak jelölve. A játékosok választanak egy nemesi házat maguknak (Hódító esetében ez lehet a faj akár), amihez házkártyák tartoznak (ebben az esetben pl lehetne a faji sajátosság), amiket csaták során lehet felhasználni. A harci egységek, a támadó és védő egységek egyaránt, gyalogosokból, lovagokból, és hajókból állnak. A hajók és a gyalogosok egy pontot a lovagok kettőt érnek. Szabályozva van, hogy egy adott egység támadás vagy védekezés során hogyan támogathat egy másik egységet. Értelemszerűen csaták során lehet elfoglalni egymás területét (az nyeri a csatát, akinek több pontot ér az egysége). Az nyeri a játékot, aki leghamarabb összegyűjt hét várost. A városok arra jók, hogy onnan lehet egységeket toborozni, az ellátmány függvényében (akinek a termőföldje jobb, és több élelmet termel, az több embert toborozhat). E mellett lehet egyezményeket kötni, amit vagy betartanak a játékosok vagy nem. Egyéb szabályok is vannak, de azok már elég világspecifikusak, úgyhogy azokat nem említem.
Ez csak egy lehetséges kiindulópont valami ötlethez, majd eldöntitek érdemes-e gondolkodni rajta, vagy sem 
|
Hmm még nem is halottam róla, de ez egy elég jó kiinduló pontnak tünik, határozottan teccik
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni
|