View Single Post
  #92  
Old 02-25-2006, 13:59
Északföld's Avatar
Északföld Északföld is offline
Member
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 607
Activity: 0%
Longevity: 99%
Smile

Quote:
Originally Posted by Ati
Én is neten rendeltem, nagyon korrektül kihozták, minden rendben is volt. 1 pixelhibája van, de nem szem előtt, úgyhogy nem próbálkoztam inkább cserével, hátha abban rosszabb helyen lett volna. 1 pixel meg hivatalosan nem is hiba, hanem a technológiából adódik... ehh.
A neten rendelésnél pár apróságra érdemes figyelni. Mivel általában az ilyen cégek, külföldről közvetlenül hozzák be a termékeket. Nem a gyártó által megadott központi márkaszervíz biztosítja a garanciát, hanem jó esetben leszerződnek egy Mo-i szervízzel, rossz esetben külföldre kell kiküldeni a terméket. Természetesen egyik esetben sem, vállalják a gyártó által előírt garanciát (pld TFT monitorokra 3 év). Mivel a kizárólag weben működő cégeknél reklamálni sem (tudnék pár ilyet mondani :-D) lehet, egy-egy érdekes esetnél és komolyabb terméknél (pld notebook) így nem feltétlen éri meg az a pár % árkülönbség, mert gyakran kiderül, hogy az olcsó sokkal drágább volt, mint az egyébként pár 1000 forinttal drágább, de megfelelő garanciás termék. Vannak olyan rendelési helyek is, ahol azért oclsóbb a temék, mert nem számlát adnak róla, hanem adásvételi szerződést kötnek, így az ÁFA-t benyeli az eladó cég, a vásárló meg ezért oclsón tud vásárolni. Ez főleg a digitális fényképezőgépeknél fordulhat elő, ott nagyon gyakori, az is, hogy nem gyártói garanciát kapunk, a megadott szervíznél meg várhatunk 15-30 napot 1-1 javításra, ha baj van. Persze ezek csak akkor igazak, ha gondunk van, ha szerencsénk van, akkor megérheti ilyen helyeken is vásárolni.
Mindegyikről el lehet mondani, hogy csodák a számítástechnikai árképzésben sincsenek, tehát ha vmi túl olcsó, vagy sokkal oclsóbb, ott biztosan nem azt kapjuk, mint máshol.
Reply With Quote