"fordított" szerepjáték
Régebben olvastam egy cikket egy úgy nevezett fordított szerepjátékról, az volt a lényege, hogy a játékosok sokkal több beleszólást kapnak a történet alakításába, sőt az ellenfelek mibenlétébe is. Ha jól emlékszem a játékosoknak van valami karmaponthoz hasonló pontkupacuk, amit szabadon költhetnek el, pl azt mondja a játékos, hogy x pontért szeretne a sarkon túlra egy alvó őrt, akinek a fegyvere a falhoz van támasztva messze a kezétől, és ennyi meg ennyi arany, ezüst, stb van nála. A képesség próbák pedig úgy zajlanak, hogy pl azt mondja a játékos, hogy titkosajtó keresésre dob, ha sikeres a próba, akkor talál titkos ajtót, akkor is, ha a mesélő eredetileg nem tervezett oda semmilyen titkos ajtót.
Érdekesnek tűnik az ötlet, mert így amolyan "ki tud jobban kibánni a másikkal" versengésszerű agytorna alakul ki a játékosok és a mesélő között. Kihívás lehet ilyen rendszerben mesélőnek lenni.
Játszottatok-e már ilyet, ha igen mi a tapasztalatotok?
Ha még nem, lenne-e hozzá kedvetek?
__________________
Sogron táplálja lelkének lángját,
Weila vezesse kardjának csapását,
Tharr törje meg ellenség hatalmát,
Morgena őrizze álmának nyugalmát,
Igere, a legnagyobb, vigyázza élte minden napját!
/ókyr töredék/
|