View Single Post
  #97  
Old 01-24-2007, 11:21
Massza Rex Massza Rex is offline
Member
 
Join Date: Jul 2006
Location: Bp
Posts: 848
Activity: 0%
Longevity: 97%
Default

Aki "őszintén" játszik, annak 1-2 alkalomnyi játékból le lehet venni, mit szeret. (harc, nyomozás, misztikum, stb)

A másik fogós kérdés, hogy mit bír a játékos? Mennyi veszteséget, kárt, szenvedést bír ki, anélkül, hogy szopatásnak, örömének csökkentésére gyanakodjon.

Van aki el tud képzelni tartós játékot félkezű, féllábú karakterrel, van akinek ettől el megy a kedve, mert úgy érzi meg lett csonkítva, rövidítve a szórakozása, álmai karaktere, stb.

Szerencsére a csapat nagy része már régi játékos, van akivel 6 éve játszom együtt hétről hétre, így nála pl pontosan tudom meddig mehetek el. Az új arcoknál lehetnek meglepik, de ezt eleve próbálom feltérképezni játék előtti beszélgetéssek (mit gondol erről, hogy látja ezt, stb) no meg játékba is olyan változatos apró feladatokat adok karakterének amiből ezek kiderülhetnek.

A lényeg, ha hoz nekem egy jk egy karaktert, akkor nem az érdekel, hogy mennyi a téje, vagy ilyesmi, hanem a számokra épülő személyiség. erről próbálok minél többet kideríteni, mielőtt beszabadítom a világomba.

Persze nem konkrétan ez volt a kérdésed

Szerintem a visszajelzés mindig kell, de persze illik bízni is egy picit a KM-ben. Tehát egy látszólag karakterre irányuló szivatást nem érdemes számonkérni rajta, de ha több alkalommal úgy érzi a jk, hogy szivatja a km akkor szólni kell neki, hátha lesz rá valami cifra magyarázata.

Pl volt olyan, hogy panaszkodtak a jk-k, hogy minden gonosz megtalálja őket állandóan, akárhová bújnak, míg ők sose találják meg a gonosz búvóhelyét.
Erre én mint Km elmagyaráztam, modelleztem nekik, hogy a gonosz hogyan találja meg őket állandoan olyan könnyen és rájöttek, hogy nem a Km csal, hanem ők feledkeztek meg egy csomó apróságról, ami mindig elárulta jelenlétüket. Azóta sokkal jobban el tudnak bújni, persze vannak akik gyorsan felejtenek ))

Egy biztos, a Kmnek figyelnie kell, hogy mindig kapjanak egy kis sikerélményt is, mert különben a sok kudarc elkedvteleníti őket. Ha szarul ment a küldetés, akkor utána, vagy közben célszerű berakni pár apró szitut (aminek semmi közének sem kell lenni az aktuális dologhoz) és amiből könnyen és gyorsan sikeresen jönnek ki. Hisz mindig nem lehet az ember győztes, főleg akkor nem, ha az ellenfél is IQ-s.

Na pl erre sokat panaszkodtak egy ideig, hogy túl IQ-sak a gonosz figurák. Erre azt mondtam, hogy egy hatalommal tudó már csak ilyen. Szerinted álljon eléd egy tőrrel, 80 Vével és hagyja, hogy lehenteld? Nagy sz@rt, majd szépen a tetőről levarázsol a rákba Ha ez túl IQ-s, akkor igen, nálam ilyen IQ-s az nagy gonosz
Reply With Quote