Szépet Mindenkinek!
Szerintem az egyensúly a szabályrendszerben azt jelenti, hogy a karakterek használhatóak legyenek, nagyjából egyformán. A MÁGUS pontosan jó példa arra, hogy miként lehet abszolút elrontani az egyensúlyt... pld az Arel pap, a mindent varázsoló, mindenkit agyon verő karakter, a bárd, pedig kis ésszel használva is borzalmas pusztításra képes... egy barátom puszta szórakozásból kiszámolgatta, hogy mit lehetne kihozni egy boszorkánymesterből, asszem úgy 7. szint környékén... és nem nagy dolog jött ki neki, csak egy kb 700 km/h sebességű vihar (símán leradírozná még a híres Templomos lovagok 5-15 m vastagságú várait is, akármivel is van megerősítve)... vagy a régi jó varázsló, ami okos játékos kezében megintcsak állat dolgokat hoz össze... sőt itt a világ sincs kiegyensúlyozva, így az az egyik legrosszabb példa amit lehet találni..

Viszont most először láttam olyat, ahol a kasztok 99%-át egyensúlyba hozták és világtól függetlenül érdemes bármelyikkel játszani, mégpedig a D&D 3-ban a bárdot kivéve minden kaszt egyensúlyban van (bár az új módosításban már a bárd hiábit is javították)...
Viszont a kérdés az, hogy minek használunk egy rendszert, ha az olyan rossz állapotban van, hogy gyakorlatilag a felét módosítani kell? Valószínű azért, mert látjuk benne a lehetőséget és ezt a hibái ellenére szeretnénk "kiaknázni".
A játéknak mindig az kell, hogy legyen a lényege, hogy jól szórakozzanak azok akik játszanak szerintem és tutira lehet olyan kalandokat összehozni, ahol mindenki (legyen az megyek és ütök karakter, vagy intellektuális varázsló) jól szórakozik és ezt garantálni biza a dm-nek kell elsősorban, másodsorban pedig a játékosoknak minimum azzal, hogy nem próbálják meg a többiek játékát elrontani.
Massza, amit írtál pár helyen, az teljesen jól tükrözi, hogy nincs legyőzhetetlen játékos karakter, ezt velük is érzékeltetni kell, de úgy, hogy azt a kalandot is élvezzék, sőt a legjobb ha mindig végül túlélik valahogy, ugyanis, ha állandóan meghalnak a karakterek (végleg...), akkor soha nem fognak igazán játszani a karikkal, mert idejük sem lesz akárcsak megszeretniük őket (tapasztalat, mindkét oldalról).

Egyébként a DM MINDIG le tudja kapni a játékosokat, ha akarja, hisz ő bármit elő tud hozni...
