| 
			
			 
			
				03-19-2011, 09:07
			
			
			
		 | 
	| 
		
			
			| Member |  | 
					Join Date: Nov 2009 Location: Budapest XVIII. kerület 
						Posts: 361
					   
      
	Activity: 0% Longevity: 80%      |  | 
    
	| 
				  
 
	Quote: 
	
		| 
					Originally Posted by Kutyuleee  persze, független a műhely, de azért mégse teljesen. lehet nem a gyárhoz tartozik szervesen, de a fejlesztések mégis átkerülnek, ahogy esetleges tapasztalat visszafelé is. a motornál pedig pont az öntvény a kulcsa sok mindennek, az adja meg a hengerek dölés szögét, a dugattyuk átmérőjét, a hütéshez/kenéshez a vájatokat, az szab határt mindennek. a többi csak sima csere. tengelyeket cserélgetünk könnyebbre és erősebbre, jobban kisúlyozottra, dugattyut cserélünk, hogy nagyobb legyen az ürtartalom, esetleg a forma miatt jobb a nyomaték/tökéletesebb az égés (mint pl a régi skoda 120/120gls is a hengerfej alakjában tért csak el) stb. egy rendszer részelemeit cseréljük jobbra. könnyen legyártatható alakatrészekből, de ismétlem ez nem felel meg, egy komplett tervezési folyamatnak. nem ugyanaz egy erőátviteli rendszer megtervezése, mint mondjuk egy Mustangból átolozni egy ladába...
 
 amúgy nem azért mondtam az F1-et mert hogy akkora teljesitménnyel rohangálnának, hanem a mérnöki hozzáértés miatt. pl egy F1 kocsinál nincs több 300-400 Nm nyomatéknál.
 |  Kutya majd ha egy kicsit belemerülsz a motorépítésbe és egyebekbe akkor majd megváltozik a véleményed  
			
			
			
			
				  |