View Single Post
  #1898  
Old 03-19-2011, 00:48
Kutyuleee's Avatar
Kutyuleee Kutyuleee is offline
Member
 
Join Date: Jan 2007
Location: Budapest
Posts: 2,965
Activity: 0%
Longevity: 94%
Default

Quote:
Originally Posted by Kalapácska View Post
Ahogy említettem "kis helyen, kis mérteben" teherkocsi váltója elbírja csak egy kicsit nagy
F1 oda meg inkább repülőgép tervezők kellenek Lásd leggyengébb kocsi is képes nyerni (RED B....)
Minden gyári csapatnak a mérnökei és a műhyelye is teljesen független , csak a gyár anyagi háttre van mögöttük és semmi más
A tuningcégek pedig az általad említett feljavítást elég érdekesen végzik
Jó esetben a bloköntvény megmarad a többi dobós mert szart se ér és csinálnak minden alkatrészből újat , jobbat
Lehetne erről sokat írni még de fölösleges ....
persze, független a műhely, de azért mégse teljesen. lehet nem a gyárhoz tartozik szervesen, de a fejlesztések mégis átkerülnek, ahogy esetleges tapasztalat visszafelé is.
a motornál pedig pont az öntvény a kulcsa sok mindennek, az adja meg a hengerek dölés szögét, a dugattyuk átmérőjét, a hütéshez/kenéshez a vájatokat, az szab határt mindennek. a többi csak sima csere. tengelyeket cserélgetünk könnyebbre és erősebbre, jobban kisúlyozottra, dugattyut cserélünk, hogy nagyobb legyen az ürtartalom, esetleg a forma miatt jobb a nyomaték/tökéletesebb az égés (mint pl a régi skoda 120/120gls is a hengerfej alakjában tért csak el) stb. egy rendszer részelemeit cseréljük jobbra. könnyen legyártatható alakatrészekből, de ismétlem ez nem felel meg, egy komplett tervezési folyamatnak. nem ugyanaz egy erőátviteli rendszer megtervezése, mint mondjuk egy Mustangból átolozni egy ladába...

amúgy nem azért mondtam az F1-et mert hogy akkora teljesitménnyel rohangálnának, hanem a mérnöki hozzáértés miatt. pl egy F1 kocsinál nincs több 300-400 Nm nyomatéknál.
__________________
Az élet olyan mint 1 simson, ha nem megy be kell rúgni



Reply With Quote