View Single Post
  #441  
Old 03-01-2011, 19:11
Von's Avatar
Von Von is offline
Member
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,223
Activity: 0%
Longevity: 86%
Default

Quote:
Originally Posted by Ati View Post
A fő cél a regisztráló kezdők magasabb arányú megtartása.
Ez tervnek hangzik Szeretnék is rá reflektálni, de előre bocs, hogy hosszú lesz, mivel eléggé könnyen érthetően szeretném kifejteni, hogy minél kevesebb dolgot lehessen félreérteni.
Először is, ez a vizuális elemekkel együtt már termékfejlesztés, vagy pontosabban termék-finomhangolás, mivel feltételezem a játékmenetet nem fogja alapjaiban megváltoztatni. A termék nyilván itt maga a játék.

Meglátásom szerint online-környezetben (is) a legsikeresebben ez iterációval működhet, ami biztosítja a lehető legkevesebb felesleges munka és fejlesztés elvégzését. Az iteráció itt annyi, mint megszerezni a legtöbb visszajelzést a kezdőktől és ennek megfelelően változtatni a finomhangoláson, majd ismét megszerezni a visszajelzést stb, stb ''végtelen ciklus", aminek egy ponton persze véget kell vetni. A lényeg, hogy senki nem tud relevánsabb információval szolgálni egy termék fejlesztésével kapcsolatban azoknál, akik egyszer már kipróbálták, de valamiért abbahagyták/eldobták. Az általuk "hordozott" információ felbecsülhetetlen értékű, és többnyire elhanyagolható költséggel hozzá lehet jutni.

Ugyanis egy kezdő alapból megadja az emailcímét amin el lehet érni jó esetben. Teszem azt ittmarad és játszik, közben meg lehet interjúvolni pár hét után kérdőívvel, hogy mi tetszik neki a játékban és mi az ami a legjobban zavarja.
Két dolog egyből kiderül megfelelő mennyiségű válaszadó esetén: mi fogja meg a játékban az embereket rögtön a legelején mikor még semmit nem tudnak (ezt érdemes jobban hangsúlyozni a kezdőkkel való kommunikáció közben később, esetleg rá is gyúrni a játékban), és mi az amit nehezen értenek, nehezen kezelnek (itt valszeg sok lesz az irreleváns infó, de lehet fontos közte).
Ennél sokkal fontosabb viszont, hogy az emailcímen keresztül el lehet érni a kilépőket is! Aki mondjuk kevés játék után két-három hétig nem lép be, inaktív, attól szintén kérdőívben megérdeklődni az inaktivitása okát, illetve a kilépése okát. (A kérdőív alatt mindig azt értem, hogy előre megadott választási lehetőségek+egy egyéb, plusz minden kérdés "nyílt végű", azaz az adott válaszra lehet is valamit tevékenyen reagálni). Amint tudja az ember, hogy a termékét használók miért hagyják abba ezirányú tevékenységüket, felbecsülhetetlen információk birtokába kerül arra vontatkozóan, hogy mely területeken lehet szükséges javítani a teljesítményt. A tékozló fiú után érdemes menni, mert ő tud szolgálni építő kritikával, nem az, aki lojális. A lojálistól "mindössze" annyit lehet megtudni, hogy miért jó a játék (ami persze szintén fontos), de nem derül ki belőle, hogy hogyan fogják mások is ezt felfogni, hogy jó a játék.

Meglátásom szerint az iteráció segít megtalálni a helyes irányt viszonylag gyorsan, és még többet segít abban, hogy azon végigmenjen az ember. Teszem azt, kiderül, hogy kezdők 30%-ának az a baja, hogy nagyon gyorsan begyalulják és elmegy a kedve. Akkor a tutorial jó ötlet. Viszont kell arról is infó, hogy a tutorial tényleg segít-e eleget. Ha nem, módosítani kell kicsit, esetleg nem is elég a tutorial egyedül. De nem ugyanazt az embert kell megint megkérdezni, hanem az új belépőt aki azóta jött.
Az iteráció lényege, hogy mindig az aktuálisan új belépők magatartása hogyan változik az előző újak válaszaira adott fejlesztői reakció miatt.

Ez alapvetően egy végtelen ciklus lenne, viszont nyilván van egy épeszű határa. Megmondom őszintén, halvány lilám nincs mi lehet ez a épeszű határ egy Hódító esetében. Általánosságban úgy megy, hogy van egy egyszerű kérdés, amit olyan embereknek tesznek fel, akiknek van tapasztalatuk a termékkel kapcsolatban, legalább kétszer használták, és legalább az utóbbi két hétben használták egyszer, így szól:
Mit éreznél, ha nem használhatnád többet a terméket (Hódítót)?
1. nagyon csalódott lennék
2. kicsit csalódott lennék
3. nem lennék csalódott, annyira nem hasznos ez
4. n/a - vagy már nem használom a terméket egyáltalán

Ha az 1. választ adja a válaszadók több, mint 40%-a, akkor a fejlesztés úgymond olyan szintet ért el, ahol már nem érdemes túlzottan koncentrálni rá, ha 40% alatti az 1. választ adók aránya, akkor még érdemes folytatni az iterációt.
De amíg a 40%-ot nem éri el az arány, addig mindenféle nagyobb volumenű reklám, vagy népszerűsítés könnyen csalódást és sikertelenséget hozhat, ennélfogva értelmetlen.

Fuu bocsánat megint, hosszú és tömény lett, és felét se írtam le annak, amit szerettem volna... Pl kihagytam a monetizálás témakörét teljesen
__________________
Vonetikusan fon
---------------
[SZK] Jetilábnyom (#553158) [1/A]
Raining Blood (2) (#562319) [3/G] [SZ]
Reign In Blood (2) (#592837) [5/W] [SZ]

www.unimarket.hu
Reply With Quote
The Following 9 Users Say Thank You to Von For This Useful Post:
Sponsored Links